Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke vorm van KVV bij blaasgruis en leverproblemen ??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

levi
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder.
Aantal honden: 0

welke vorm van KVV bij blaasgruis en leverproblemen ??

Ongelezen bericht door levi »

Hallo allemaal,

Ik heb een sharpei genaamd Levi van net 1 jaar en verleden week had hij een blaasonsteking en daarbij ook nog blaasgruis. Hij is op Hills sd voer gezet door de DA. Ik kreeg te horen dat als het blaasgruis minder was geworden hij daarna altijd op een blaasgruis voorkomend dieet gezet moest worden.

Nu ben ik vandaag voor controle geweest en zijn urine was schoon alleen waren zijn lever waarden iets verhoogd. Hij mocht gewoon weer zijn eigen voer (brokken) gaan eten. :denken:

Nu ben ik op zoek naar een goed uitgebalanceerd dieet waarbij zijn nieren en lever ontzien worden zeg maar.

wie heeft raad?

Alvast harstikke bedankt,

Groetjes Willeke
Laatst gewijzigd door levi op 04 aug 2007 00:11, 3 keer totaal gewijzigd.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Was je van plan om carnibest of energique of iets dergelijks te geven of wil je het bij brokken houden?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
levi
Actief

yuki schreef:Was je van plan om carnibest of energique of iets dergelijks te geven of wil je het bij brokken houden?
Nee, het liefst wil ik van die brokken af. Dit omdat hij het niet echt lekker vindt en het eten meestal een drama is.

Soms geef ik hem weleens gekookte kipfilet en lever en dat vliegt erin.
Golden Stanley

Re: info gevraagd.

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

levi schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een sharpei genaamd Levi van net 1 jaar en verleden week had hij een blaasonsteking en daarbij ook nog blaasgruis. Hij is op Hills sd voer gezet door de DA. Ik kreeg te horen dat als het blaasgruis minder was geworden hij daarna altijd op een blaasgruis voorkomend dieet gezet moest worden.

Nu ben ik vandaag voor controle geweest en zijn urine was schoon alleen waren zijn lever waarden iets verhoogd. Hij mocht gewoon weer zijn eigen voer (brokken) gaan eten. :denken:

Nu ben ik op zoek naar een goed uitgebalanceerd dieet waarbij zijn nieren en lever ontzien worden zeg maar.

wie heeft raad?

Alvast harstikke bedankt,

Groetjes Willeke
1 van mijn honden kreeg in zijn laatste brokkenjaar ook nog is blaasgruis bovenop de andere ellende. Toen ben ik KVV erbij gaan voeren en heb al heel snel daarna de brok de deur uit gedaan. Een tijd KVV en zelf samenstellen gegeven en nu ruim 2,5 jaar zelf samenstellen (NRV). In die tussentijd heeft hij 4 uitgebreide blaasonderzoeken gehad, waarvan de laatste 2 erg positieve uitslagen hadden. Geen kristallen en een mooie Ph waarde tussen de 6,3 en 6,6.
Ik let goed op teveel vet en het niet te 'zoet' laten worden van die blaas. Teveel groentes of verkeerde koolhydraten (ook juist uit brok) zorgen voor een te balische blaas. Maar te zuur is ook niet goed, dus ik voeg altijd wel wat groentes/zaden/pitten etc. toe om dat op peil te houden. Ook geef ik geregeld peterselie, brandnetel en zeewier om het urinewegstelsel en de darmen te reinigen en af en toe wat zuivere cranberry sap aangelengd met honingwater. Mijn hond heeft nooit meer die ellende gehad van niet kunnen plassen en bloed in de urine, dus het gaat heeeeeeel erg prettig op de rauwe voeding. Ik kan het je echt aanraden. :wink:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Levi is volgens mij pas 1 jaar? Dan voor altijd aan de blaasbrokkenvoeding lijkt me ook helemaal niks...............
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
levi
Actief

yuki schreef:Levi is volgens mij pas 1 jaar? Dan voor altijd aan de blaasbrokkenvoeding lijkt me ook helemaal niks...............
Nee daarom heb ik hier ook een bericht gepost, ik heb begrepen dat hier veel ervarings mensen zijn omtrent voeding.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hoi Willeke,

mooi dat je de weg gevonden hebt hiernaartoe :ok:
Er zitten hier meerdere mensen met een hond met blaasproblemen/nierproblemen, dus je kunt hier vast veel info vinden met de zoekfunctie.

Op de site van Carnibest staat wel het een en ander over blaas en nier problemen die bij veel honden drastisch verminderd zijn na het geven van Carnibest (of een ander KVV soort)
Uiteindelijk zou je inderdaad eens kunnen kijken of zelf samenstellen van rauw vlees met botten en dergelijke wat voor jou is :ok:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Als je graag kvv wil voeren kies dan gewoon direct een goed merk zoals Carnibest.Dan komt het vast goed. :ok:
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Ik geef Duck Therapie voor Willow icm met de Hills brok. Dit voor zn nieren.

Gaat volgens mij wel goed (Hij moet volgende week weer voor een onderzoekje)
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Je kunt qua kvv de meeste soorten wel voeren, carnibest duck energique etc. Dit is natuurlijk al een grote vooruitgang tov die brokken! Omdat de urine door kvv zuurder zal zijn dan bij de brokken, verwacht ik dat dit ook goed zal goed zal helpen.

Ik zou daarnaast blaas en nier compositum van groene os geven, kijk hier maar eens voor meer info:
http://www.hondendingen.nl/component/pa ... Itemid,50/
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: welke vorm van KVV bij blaasgruis en leverproblemen ??

Ongelezen bericht door ignit »

Er zijn wel goede leverdieten om zelf te maken - maar ik weet niet of die kant en klaar te koop zijn.
Succes!
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... leverdieet
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”