Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
loops en onzindelijk
Moderator: moderatorteam
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
loops en onzindelijk
Kali is loops, en op haar hoogtepunt. Ze plast dus ook de hele dag. Alleen maar plassen, plassen, plassen. Vanmorgen ging ze zoals ze altijd doet, draaien om te poepen, maar besloot toch maar weer om te plassen, en dat een keer of 4 achter elkaar
Net was ik een uurtje weg, toen ik thuiskwam had ze in de garage geplast. En daarnet dus ook op mijn bed
En dat is wel heel vreemd voor haar. Ze plast altijd meer als ze loops is, maar dit is wel heel vreemd. En geen kleine beetjes, maar echt flinke plassen. Zijn er meer teven die zo onzindelijk zijn tijdens hun loopsheid, of zou ik er eens een bezoekje aan moeten wagen bij de da? Plas opvangen gaat niet lukken, dat heb ik net al geprobeerd, en dan stopt ze onmiddelijk met plassen 
-
astrid
- Zeer actief
Kali markeert altijd, maar nu gaat ze dus ook echt constant zitten. Ik heb er op gelet vandaag, en ook bij een drupje gaat ze echt zitten, terwijl ze normaal haar poot omhoog doet. Maar op mijn bed was geen drupje, dat was echt een flinke plas, terwijl ze toch echt goed uitgelaten wasInge O schreef:ja, één van 'mijn' teefjes (hier geboren dan) had het ook, en bij haar bleek het toch een blaasinfectie te zijn, want met AB stopte het heel snel (terwijl ze wel nog loops was).
toch heb ik me ook al afgevraagd of het ook niet wat kan uitgelokt worden door het gevoel dat er wat aan de vulva hangt. attack had dat namelijk (voor haar castratie) bij loopsheid heel erg, dat ze ging zitten om te plassen en maar blééf zitten, ook al was ze allang uitgeplast. ook van een ander teefje heb ik dat gehoord, en zij plaste daarbij ook vaker.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Misschien kan je de eerste plas als je haar uitlaat wel opvangen? (een klein beetje is genoeg)
Op dat moment moet ze misschien zó nodig dat ze niet stopt met plassen.
Als ze bij het plassen steeds lang blijft zitten zou een blaasontsteking best kunnen. (gevoel van te moeten plassen zonder dat er nog wat is).
Een grote plas op je bed zou kunnen betekenen dat ze niet voldoende heeft uitgeplast buiten.
Dat kan komen omdat ze haar plas wil "verdelen" zodat ze een spoortje kan leggen voor de reuen.
En misschien had ze nog het een en ander "over"
Òf ze heeft haar plas opgehouden omdat het plassen te veel pijn ging doen?
Op dat moment moet ze misschien zó nodig dat ze niet stopt met plassen.
Als ze bij het plassen steeds lang blijft zitten zou een blaasontsteking best kunnen. (gevoel van te moeten plassen zonder dat er nog wat is).
Een grote plas op je bed zou kunnen betekenen dat ze niet voldoende heeft uitgeplast buiten.
Dat kan komen omdat ze haar plas wil "verdelen" zodat ze een spoortje kan leggen voor de reuen.
En misschien had ze nog het een en ander "over"
Òf ze heeft haar plas opgehouden omdat het plassen te veel pijn ging doen?
-
astrid
- Zeer actief
-
astrid
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Kan wel degelijk met de loopsheid te maken hebben.
Pien hier is niet zo vaak loops maar als dat zo is merk ik dat omdat ze overal (wel buiten)kleine plasjes doet en ook op mijn bed leeg loopt terwijl wel buiten zijn geweest.
Nu ook na een jaar doet ze weer een keer mee, en ik hou m'n duimen gekruist als ze vananvond mee naar boven gaat.
Maar heb je zo je twijfels dan is 't een klein moeite om ff wat op te vangen en bij de DA met een stikkie is 't zo bekent.
Pien hier is niet zo vaak loops maar als dat zo is merk ik dat omdat ze overal (wel buiten)kleine plasjes doet en ook op mijn bed leeg loopt terwijl wel buiten zijn geweest.
Nu ook na een jaar doet ze weer een keer mee, en ik hou m'n duimen gekruist als ze vananvond mee naar boven gaat.
Maar heb je zo je twijfels dan is 't een klein moeite om ff wat op te vangen en bij de DA met een stikkie is 't zo bekent.

-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jidde
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
astrid
- Zeer actief
Ik ben dus niet terug gebeldastrid schreef:Ik heb de da gebeld, en de assistente ging in overleg met de da, ik zou zo terug gebeld worden.
Ze draait overigens ook voor de kat die haar kopjes stond te geven haar staart opzij, ze is nog heftig loops.