Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loops en onzindelijk

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

loops en onzindelijk

Ongelezen bericht door astrid »

Kali is loops, en op haar hoogtepunt. Ze plast dus ook de hele dag. Alleen maar plassen, plassen, plassen. Vanmorgen ging ze zoals ze altijd doet, draaien om te poepen, maar besloot toch maar weer om te plassen, en dat een keer of 4 achter elkaar :roll: Net was ik een uurtje weg, toen ik thuiskwam had ze in de garage geplast. En daarnet dus ook op mijn bed :19: En dat is wel heel vreemd voor haar. Ze plast altijd meer als ze loops is, maar dit is wel heel vreemd. En geen kleine beetjes, maar echt flinke plassen. Zijn er meer teven die zo onzindelijk zijn tijdens hun loopsheid, of zou ik er eens een bezoekje aan moeten wagen bij de da? Plas opvangen gaat niet lukken, dat heb ik net al geprobeerd, en dan stopt ze onmiddelijk met plassen :19:
astrid
Zeer actief

Inge O schreef:ja, één van 'mijn' teefjes (hier geboren dan) had het ook, en bij haar bleek het toch een blaasinfectie te zijn, want met AB stopte het heel snel (terwijl ze wel nog loops was).

toch heb ik me ook al afgevraagd of het ook niet wat kan uitgelokt worden door het gevoel dat er wat aan de vulva hangt. attack had dat namelijk (voor haar castratie) bij loopsheid heel erg, dat ze ging zitten om te plassen en maar blééf zitten, ook al was ze allang uitgeplast. ook van een ander teefje heb ik dat gehoord, en zij plaste daarbij ook vaker.
Kali markeert altijd, maar nu gaat ze dus ook echt constant zitten. Ik heb er op gelet vandaag, en ook bij een drupje gaat ze echt zitten, terwijl ze normaal haar poot omhoog doet. Maar op mijn bed was geen drupje, dat was echt een flinke plas, terwijl ze toch echt goed uitgelaten was :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Misschien kan je de eerste plas als je haar uitlaat wel opvangen? (een klein beetje is genoeg)
Op dat moment moet ze misschien zó nodig dat ze niet stopt met plassen. :wink:
Als ze bij het plassen steeds lang blijft zitten zou een blaasontsteking best kunnen. (gevoel van te moeten plassen zonder dat er nog wat is).

Een grote plas op je bed zou kunnen betekenen dat ze niet voldoende heeft uitgeplast buiten.
Dat kan komen omdat ze haar plas wil "verdelen" zodat ze een spoortje kan leggen voor de reuen.
En misschien had ze nog het een en ander "over" :mrgreen:
Òf ze heeft haar plas opgehouden omdat het plassen te veel pijn ging doen? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
astrid
Zeer actief

Ik heb haar net getempt, temp was 38. 1, dat is dus gewoon. Ze plast nooit in de tuin, maar net was ze daar, en ik zie haar alleen maar plassen :19: Ga zo toch maar proberen wat urine op te vangen.
astrid
Zeer actief

Ik heb de da gebeld, en de assistente ging in overleg met de da, ik zou zo terug gebeld worden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ben je er al in geslaagd om war urine op te vangen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Kan wel degelijk met de loopsheid te maken hebben.
Pien hier is niet zo vaak loops maar als dat zo is merk ik dat omdat ze overal (wel buiten)kleine plasjes doet en ook op mijn bed leeg loopt terwijl wel buiten zijn geweest.
Nu ook na een jaar doet ze weer een keer mee, en ik hou m'n duimen gekruist als ze vananvond mee naar boven gaat. :wink:

Maar heb je zo je twijfels dan is 't een klein moeite om ff wat op te vangen en bij de DA met een stikkie is 't zo bekent.
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Bij zoveel plassen zou ik de urine laten nakijken bij de da, om blaasontsteking uit te sluiten.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana is een moeilijke plasser, 2x op een dag is zat voor haar. Nu met de loopsheid plast ze zo goed als elke wandeling en van de week zelfs 2x ijdens een rondje :N: :mrgreen:
ook heeft zij eerste loopsheden gehad dat ze een dag van te voren in huis pieste, terwijl ze dat nooit deed
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno is niet onzindelijk in de zin dat ze tijdens een loopsheid in huis plast, maar ze piest nu wel ontzettend vaak. Dat doet ze altijd bij de loopsheid en ik laat het dus gewoon gaan :wink:
:pop:
astrid
Zeer actief

astrid schreef:Ik heb de da gebeld, en de assistente ging in overleg met de da, ik zou zo terug gebeld worden.
Ik ben dus niet terug gebeld :roll: Ik moest gisteravond werken en had gedacht dat als ze bellen, zou Fons wel even kunnen gaan met Kali. Maar niet dus. We hebben vannacht de tuindeur open gelaten, zodat ze kon plassen als het nodig was. Rond 7 uur vanmorgen kwam ze me halen (7 uur is etenstijd) en heb ik ze nog even uitgelaten. Toen heeft ze normaal geplast, en 1 markeerplasje.

Ze draait overigens ook voor de kat die haar kopjes stond te geven haar staart opzij, ze is nog heftig loops. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”