Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor mijn a.s. pup ...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Xena98
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Voor mijn a.s. pup ...

Ongelezen bericht door Xena98 »

heb ik in de loop van de weken al een paar dingetjes aangeschaft. En weggedaan, o.a. een stoel in de woonkamer waar de bench moet komen te staan. Komt er veel visite, dan moeten er een aantal maar op de grond gaan zitten ... :wink:
Ik heb eventjes een proefopstelling gemaakt en omdat ik toch bezig was, maar meteen wat spulletjes uitgestald. De halsbandjes, tuigjes en riemen (lang, kort en flexi) ben ik vergeten erbij te leggen.

Afbeelding

De draagtas heb ik, bij gebrek aan Pup, op de katten uitgeprobeerd om de veiligheid te testen. Let a.j.b. niet op het feit dat de camera en de draagriem in beeld zijn. Ik wou snel foto's maken voordat de katten gingen rebelleren. Achteraf bezien had ik meer tijd kunnen nemen, want ze vonden het helemaal niet erg.

Twee katten in de zak:

Joshua

Afbeelding

en

Jamie

Afbeelding

Volgens mij past hier wel een sheltiepup in!

Zijn er nog dingen die ik over ruim 2 weken absoluut in huis moet hebben?
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

ik zie geen borstel of kam, of kijk ik daar overheen?
Groetjes, Corrie en Misty
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

offtopic, maarre Nina heeft die linkse bruine hondenknuffel ook!!! :mrgreen:
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Een páár dingetjes? :smile:

Maar idd geen kam of borstel te zien.
Maar die zijn ook niet om mee te spelen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Vienna's_A-Team

Ongelezen bericht door Vienna's_A-Team »

Wij zouden er ook een pup bij krijgen, en ik heb toen ook maar een clicker en boek over clickertraining gekocht, leek me wel handig :mrgreen:

En als kattenliefhebber wil ik toch even zeggen: mooie katten!!
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Haha zoveel speelgoed had Jamey echt niet hoor als pup... En die is er ook mee groot geworden... Die is zelfs de eerste maanden of aan een gewoon leren lijntje, of los geweest.. Niets geen flexi, dat was pas toen ze meeliep zonder trekken :wink:

Ondertussen heeft ze overigens al veel meer speelgoed, op de een of andere manier blijft ze daar maar meer en meer van krijgen :mrgreen: Net als van de halsbanden en lijnen :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Mickie schreef:Mja, dat is het voordeel of nadeel ('t is maar net hoe je het bekijkt :wink:) van lang wachten op je pup... je blijft zooi aanschaffen, varierend van 'absoluut onmisbaar' tot 'dat kan er ook nog wel bij' :mrgreen:
Heb nog niets voor mn aanstaande Markiesje hoor :wink: Maar goed, ik ben ook nog (lang) niet verhuisd... Daar ga ik over een half jaar of langer pas eens naar kijken wanneer ik dat ga doen...
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Die werpstok met bal mag (moet) het komende jaar nog in de kast blijven. Ik zie in ieder geval een Kong, dat is een verstandige aanschaf. Knuffeltjes (zonder ogen) werden hier ook wel op prijs gesteld. Het puppenmandje ziet er comfortabel uit. Borsteltje is inderdaad wel nodig al is het maar om te oefenen.

Wat ik voor een pup verder nog handig vindt is een piepspeeltje van Latex en wij hebben altijd een stelletje fleecedekens van de Blokker of Zeeman. Handig voor op de bank of in de auto. Paar kluifjes doe je pup ook een plezier mee.

Buffy speelde heel veel met gewone spullen: plastic flesjes en bloempotjes, oude sokken met een knoop erin, w.c. rollen en ze vond het geweldig om papier te versnipperen.

Anne
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Heerlijk hè, die voorpret, en vooral die bezoekjes aan de dierenwinkel :mrgreen: . Wat ik nog mis (maar misschien staan die in je boekenkast en niet bij de 'uitstalling :wink: ) is een paar goede puppy-verzorgings/opvoedingsboeken en een boek over hondengedrag.
Aanrader vind ik; het puppyboek van Peter Beekman en 'Hondencultuur' van Jean Donaldson.
Gr. Marijke
Afbeelding
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

Super zoals jullie met me meedenken! :ok:

Om alvast een paar vragen te beantwoorden, heb ik een foto gemaakt van de ontbrekende artikelen. Dat witte ding naast de boeken is een aangebroken keukenrol ...

Afbeelding

En natuurlijk vergeet ik weer iets: het waterflesje voor onderweg! Dat heb ik dus ook.
Nanna schreef:40 rollen keukenpapier en veel goede zin
Plus een dosis humor en veel liefde.
Op mijn boodschappenlijstje staat nu: 39 rollen keukenpapier! Humor moet ik wel hebben met 4 katten waarvan er 3 siamezen zijn en niet te vergeten de fretjes. En wat liefde betreft, zoals ik me nu voel zit dat wel goed denk ik zo ... :wink:
Starfleet schreef:Die werpstok met bal mag (moet) het komende jaar nog in de kast blijven. Ik zie in ieder geval een Kong, dat is een verstandige aanschaf. Knuffeltjes (zonder ogen) werden hier ook wel op prijs gesteld. Het puppenmandje ziet er comfortabel uit. Borsteltje is inderdaad wel nodig al is het maar om te oefenen.

Wat ik voor een pup verder nog handig vindt is een piepspeeltje van Latex en wij hebben altijd een stelletje fleecedekens van de Blokker of Zeeman. Handig voor op de bank of in de auto. Paar kluifjes doe je pup ook een plezier mee.

Buffy speelde heel veel met gewone spullen: plastic flesjes en bloempotjes, oude sokken met een knoop erin, w.c. rollen en ze vond het geweldig om papier te versnipperen.
Goed dat je dit vermeldt van die werpstok! Ik had er helemaal niet bij nagedacht dat dit voor een jonge pup niet geschikt is. Ik heb ook zo'n werpschijf maar die heb ik al opgeborgen ...
Ik ben een beetje bang voor die latex piepdingen. Zou Pup daar geen stukken van opeten?
Ik heb iets van een 4 fleecedekens plus krijg er nog eentje van de fokster, die zij gebruikt in de kennel. Die fleecedekens vind ik voor mezelf, zeker in de winter, heerlijk om om me heen te slaan ...
Moon schreef:Aanrader vind ik; het puppyboek van Peter Beekman en 'Hondencultuur' van Jean Donaldson.
Het boek Hondencultuur ben ik nu aan het lezen en het puppyboek van Peter Beekman heb ik een tijdje geleden geleend uit de bieb (en uiteraard gelezen :wink: ). Wat ik tot nu toe het beste boek vind, is De vrouw die naar honden luistert van Jan Fennell.

PS Op mijn website heb ik foto's staan van de pups plus het verhaal erom heen.
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

O, heerlijk; je bent ook zo'n boekenfreak :mrgreen: . Als je net zo bent als ik gaat dat niet meer over :roll: :wink: (ik heb inmiddels meer dan een meter in mijn boekenkast staan..). En ieder bezoek aan de bieb kijk ik even of er nog nieuwe hondenboeken gekomen zijn!
Gr. Marijke
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Wow! Dat is veel zeg! We krijgen Scence nu over 4 dagen maar ze heeft alleen maar een halsband, riem en een aantal puppenspeeltjes. De rest hebben we nog van Xena (ja, ook hadden we voor Xena en grof getande kam gekocht voor langharige vachten :denken: ) Alleen hebben we nog ECHT een trixtick remover nodig. Is dat voor jullie ook een idee? Die andere tekenpennen werken namelijk niet voor miniscule teekjes. :wink:
Afbeelding
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

Erg hè? :wink: Mijn boekenkasten zijn nu al overvol en eigenlijk passen de hondenboeken er niet meer bij. :denken: Ik stapel ze nu op boven mijn bed, maar echt een succes is dit niet. De katten gaan er mee gooien en midden in de nacht krijg ik dan een of meerdere boeken op mijn hoofd. :evil: Ik zal toch echt eens boeken weg moeten doen ... :N:
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

XenaScence schreef:Wow! Dat is veel zeg! We krijgen Scence nu over 4 dagen maar ze heeft alleen maar een halsband, riem en een aantal puppenspeeltjes. De rest hebben we nog van Xena (ja, ook hadden we voor Xena en grof getande kam gekocht voor langharige vachten :denken: ) Alleen hebben we nog ECHT een trixtick remover nodig. Is dat voor jullie ook een idee? Die andere tekenpennen werken namelijk niet voor miniscule teekjes. :wink:
Een tekenpen heb ik al, in 3-voud (1 in mijn tas, 1 in de auto, 1 naar mijn dochter die vast wel vaak met de hond zal gaan wandelen). Ik heb het merk O'Tom, daar zitten 2 haken in: 1'tje voor grote en 1'tje voor kleine teken.

Borstels en kammen had ik al voor mijn katten. Destijds had ik een pers en die moest ik uiteraard veel kammen en borstelen. Niet bepaald een hobby van me, maar het moest. En voor een sheltie is het natuurlijk ook een must.
Wat ik nog niet heb, zijn shampoos e.d.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik mis een voerbak en een drinkbak :wink:
En verder?Kluifjes!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Ik mis een voerbak en een drinkbak :wink:
En verder?Kluifjes!
Voer- en drinkbak (metalen bakjes) zitten al vast in de bench! :wink: Als kluiven heb ik: een nylabone, een bot van Farmfood en verder wil ik pensstaafjes, bullenpees e.d. kopen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Xena98 schreef:
marian* schreef:Ik mis een voerbak en een drinkbak :wink:
En verder?Kluifjes!
Voer- en drinkbak (metalen bakjes) zitten al vast in de bench! :wink:
Ja,nu zie ik ze ook :oeps:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
starfleet
Erelid

Latex piepdingen:

Ligt aan de hond of ze die opeten. Buffy maakte er ook als pup al, muziek mee. Die zat echt heel aandachtig zachtjes en hard te piepen. Knuffelpiepen worden geschud.

Voor al die speeltjes geldt eigenlijk: nooit pup er alleen mee laten, ook niet als ze er voorzichtig mee zijn. Je merkt snel genoeg waar je pup een plezier mee doet, vandaar ook dat ik het rustig aan zou doen met speeltjes verder.

Een speelgoedkrat is heel handig. Dan kun je er twee hooguit drie speeltjes uitlaten en dan afwisselen. Als de hele grond bezaaid is met speeltjes spelen ze vaak nergens meer echt geconcentreerd mee, het zijn net kinderen ;-)

Ik vind het handig om een paar speeltjes waar pup echt gek mee is, apart te houden. Die zijn dan alleen om samen mee te spelen. Ik gebruikte daar de wat kwetsbaardere dingen voor, bijvoorbeeld een piepknuf en een sok met een rinkelballetje erin.

Anne
starfleet
Erelid

Oh ja, ik weet niet hoe je pup in de auto wil vervoeren, maar wij hebben Buffy vast in een tuig met zo'n hulpstuk dat je in de gordel klikt.

Anne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Xena98 schreef:Erg hè? :wink: Mijn boekenkasten zijn nu al overvol en eigenlijk passen de hondenboeken er niet meer bij. :denken: Ik stapel ze nu op boven mijn bed, maar echt een succes is dit niet. De katten gaan er mee gooien en midden in de nacht krijg ik dan een of meerdere boeken op mijn hoofd. :evil: Ik zal toch echt eens boeken weg moeten doen ... :N:
Je gaat toch geen boeken weg doen? :N:
Boeken zijn voor altijd vind ik :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:Oh ja, ik weet niet hoe je pup in de auto wil vervoeren, maar wij hebben Buffy vast in een tuig met zo'n hulpstuk dat je in de gordel klikt.

Anne
Dat is inderdaad nog iets wat ik aan moet schaffen! Zodra Pup er is, ga ik dat tuig kopen. Ik neem Pup dan mee voor de maat ...

Dank je wel, ook voor je overige adviezen! :ok:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Leuk, leuk, leuk! Ik zou een klein beetje oppassen met die pensstaafjes, Wieke (16 weken) is namelijk een schrokop en slikt soms echt een groot stuk van die pensstaaf door omdat ze hem dan niet meer goed vast kan klemmen met haar pootjes. Ik moet er dus echt voor zorgen dat ik iets groots heb waar ze lang op kan kauwen en het laatste stukje gooi ik dan gewoon weg...maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe jouw pup zal zijn met die staafjes :wink:
Veel plezier hoor met alle voorpret :cheer:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Xena98 schreef:Erg hè? :wink: Mijn boekenkasten zijn nu al overvol en eigenlijk passen de hondenboeken er niet meer bij. :denken: Ik stapel ze nu op boven mijn bed, maar echt een succes is dit niet. De katten gaan er mee gooien en midden in de nacht krijg ik dan een of meerdere boeken op mijn hoofd. :evil: Ik zal toch echt eens boeken weg moeten doen ... :N:
Je gaat toch geen boeken weg doen? :N:
Boeken zijn voor altijd vind ik :wink:
Dat vind ik eigenlijk ook. Maar op zeker ogenblik zal ik wel moeten :cry: : mijn flat is zowat een en al boek en de berging staat vol ... :19:
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

Frenkie schreef:Leuk, leuk, leuk! Ik zou een klein beetje oppassen met die pensstaafjes, Wieke (16 weken) is namelijk een schrokop en slikt soms echt een groot stuk van die pensstaaf door omdat ze hem dan niet meer goed vast kan klemmen met haar pootjes. Ik moet er dus echt voor zorgen dat ik iets groots heb waar ze lang op kan kauwen en het laatste stukje gooi ik dan gewoon weg...maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe jouw pup zal zijn met die staafjes :wink:
Veel plezier hoor met alle voorpret :cheer:
Dank je!
Ik had al begrepen, al lezend op dit forum, dat je je hond nooit alleen mag laten met kauwdingen. Ik ga hier dus nu extra op letten!
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Je bent tot je tanden 'bewapend' voor je pupje. :mrgreen: Qua voorbereiding zit het helemaal snor :ok:
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

EstherK schreef:Je bent tot je tanden 'bewapend' voor je pupje. :mrgreen: Qua voorbereiding zit het helemaal snor :ok:

Hmmmm, misschien overdrijf ik een beetje? :denken:
Ik ben echt van nature niet zo een tuttelend vrouwtje en beschouw een dier echt als een dier. Maar ja, ik wil het dit keer helemaal perfect doen!
Het is alweer zo'n 25 jaar geleden dat ik een hond had (ze is best oud geworden voor een collie, 14,5 jaar) en inmiddels heb ik zoveel gelezen over honden dat ik me heel goed realiseer dat er heel veel veranderd is qua inzicht in opvoeding, voeding e.d.
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

Naar aanleiding van het topic "Als je een hond zonder baasje tegenkomt", bedenk ik me ineens dat het ook handig zou kunnen zijn een of meerdere penningen te bestellen met daarop mijn adres en telefoonnummers (vast en mobiel).
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Xena98 schreef:Naar aanleiding van het topic "Als je een hond zonder baasje tegenkomt", bedenk ik me ineens dat het ook handig zou kunnen zijn een of meerdere penningen te bestellen met daarop mijn adres en telefoonnummers (vast en mobiel).
Wat je ook kan doen is een penning aan een haakje hangen, kan je m wisselen over verschillende halsbanden (als je er meerdere hebt zoals ik)... Erg effectief :mrgreen:
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

leuk he die puppie spullen,
heb je ook een grove kam met lange pennen?
Groetjes Patries
Afbeelding
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

Even kijken ... nee, die heb ik niet. Ik zal volgende week even bij de fokster kijken welke verzorgingsartikelen zij gebruikt voor haar shelties. Ik schrijf het nu op mijn vragenlijstje! Ik weet wel dat ik de eerste maanden alleen maar een zacht borsteltje nodig heb en een fijne kam voor achter de oortjes. En die heb ik wel.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”