Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

erectieproblemen (bij reuen ;-)) - iemand ervaring?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

even 'aanduwen' en er op vasthouden?

tja, bij die kleine terriers ging dat vrij makkelijk...... :roll: Die hondjes werden altijd op elkaar geschroefd, hoefden niks zelf te doen.

Heb je weinig aan, aan mijn ervaring.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

weet je zeker dat er geen zaadlozing is geweest inge? sommige reuen zijn heeeeeel snel , ook misschien wel door onervarenheid en overdreven opgewonden en jajajajajaja gevoel.. en dan kan het dus zijn, dat zijn erectie te snel afneemt, zodat er geen kans op knijpen en zwellen is geweest.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

als je zeker weet dat hij er in zit moet je even zachtjes knijpen achter aan de penisen even vashouden tot je hem voelt lozen dan kan je hem rustig over laten stappen even laten staan en oor laten stappen
het kan namelijk ook zo zijn dat de teef niet wil knopen
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
jajajajajaja gevoel
:smile: :smile: :smile: :smile:
ja, ik wist even niet zo goed hoe ik het moest omschrijven :19: dekt de lading toch wel een beetje :mrgreen:
nicole*
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nicole* »

Kennen jullie niet een dek- meester dan???

Werkt perfect, die legt alles precies uit, over het hoe en wat.

Heb zelf bij een da gewerkt, en daar kwam toen een man met een reu binnen, die reu had ook een teefje willen dekken, is ook niet gelukt, hebben zelf ook wat lopen hannessen.

En het geval bij deze reu was behoorlijk kapot, en heeft ook nooit weer gedekt, dus mijn mening is als je er geen verstand van hebt, afblijven(als de reu/en of/ teef nog nooit eerder gedekt heeft of gedekt is.

Neem een dek meester in de arm, beter voor de hond en voor jezelf.
groeten nicole en de goldens
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Potjandorie Inge, er gaan wel pups komen hoor :boos:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Contacteer:

nicole* schreef:Kennen jullie niet een dek- meester dan???

Werkt perfect, die legt alles precies uit, over het hoe en wat.

Heb zelf bij een da gewerkt, en daar kwam toen een man met een reu binnen, die reu had ook een teefje willen dekken, is ook niet gelukt, hebben zelf ook wat lopen hannessen.

En het geval bij deze reu was behoorlijk kapot, en heeft ook nooit weer gedekt, dus mijn mening is als je er geen verstand van hebt, afblijven(als de reu/en of/ teef nog nooit eerder gedekt heeft of gedekt is.

Neem een dek meester in de arm, beter voor de hond en voor jezelf.
alsof Inge er geen verstand van heeft, vind het nogal een post zeg.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, wel pups hoor Inge! Potverdriedubbeltjes.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:Potjandorie Inge, er gaan wel pups komen hoor :boos:
het ziet er niet naar uit, linda :cry: .
:jank: :jank: :jank:

Geen belangstelling voor leuke Hovawart x Kooiker kruisingen? :mrgreen:

Verdorie, drie teleurgestelde dames de komende tijd....(en ik ook)
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik ben voor 500% zeker dat hij erin zat, juist omdat ik aanvankelijk mijn truukje moest toepassen om hem de weg te wijzen.

en normaal zou ik ook denken dat een dekking ook kan zonder vasthangen, maar het zou toch wel een vre-se-lijk hevige reu moeten zijn om dat verschillende keren vlak na elkaar klaar te krijgen (in de twee betekenissen).
hij had ook helemaal niet de neiging om daarna zichzelf te wassen of zo, een paar druppeltjes voorvocht kan hij verloren zijn (want sette wilde daarna wel even lekker bij hem snuffelen), nee, hij wilde er wel meteen weer op.

dat kán toch niet??

mmm, tja kán niet? ik sta niet snel meer ergens van te kijken, zoveel verschillende verhalen en dekkingen gezien, mijn Ollie, stond na koppelen van nog geen minuut , ook weer direct paraat, oke, wel gekoppeld en zat dus wel iets meer tijd tussen, maar toch .

mmm, ik zou hier ook niet echt een bevredigend gevoel aan over houden, maar ja.. ga je nog een keer terug? want stel nou he... dat het gewoon net niet het moment was, er zijn echt reuen, die wel opwinding hebben, maar eigenlijk maar loze opwinding, meer heftig voorspel..zoiets..
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ohh gelukkig, ik kon mijn vreselijk typo nog verbeteren voor het gezien werd hahahahha :N:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Nanna schreef: Bij teckels kan dit allemaal héél goed. Ik heb ooit mijn teef laten dekken (en ze was goed gedekt en hing een half uur). Ze ontkoppelden en reulief wilde er á la minute wéér op.
bij doggen ook , onze reu Jetset klom er ook gelijk weer op na een geslaagde dekking.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef: Geen belangstelling voor leuke Hovawart x Kooiker kruisingen? :mrgreen:
als bram een driedubbele snauw wil, laat hem dan maar komen :wink: .
yamie schreef:
mmm, tja kán niet? ik sta niet snel meer ergens van te kijken, zoveel verschillende verhalen en dekkingen gezien, mijn Ollie, stond na koppelen van nog geen minuut , ook weer direct paraat, oke, wel gekoppeld en zat dus wel iets meer tijd tussen, maar toch .
maar als ze pas los zijn na koppeling lopen ze toch nog met een complete slurf rond (tijdelijk) :denken: ?

nou nee hoor, dat hoeft helemaal niet, kan ook gewoon alweer een compleet ingetrokken flubbeltje zijn, met een ietwat vochtig pluimpje :wink:
mmm, ik zou hier ook niet echt een bevredigend gevoel aan over houden, maar ja.. ga je nog een keer terug? want stel nou he... dat het gewoon net niet het moment was, er zijn echt reuen, die wel opwinding hebben, maar eigenlijk maar loze opwinding, meer heftig voorspel..zoiets..
ik denk niet dat teruggaan nog effect heeft (was ik eerst wel van plan) : zaterdag stond ze redelijk, gisteren stond ze heel goed, werd het wel zat na zo'n uurtje of twee, maar vandaag stond ze maar een half uurtje en begon hem dan vreselijk af te snauwen.

ik denk niet dat hij morgen tijd krijgt voor uitgebreidere akties (als ze hem er überhaupt al op laat), en het is ook wel zo'n twee uren enkele reis :(: .
ja snap ik, toch zou ik het er op gokken, gewoon stomweg, dat je dan zeker weet dat er geen moment verloren is gegaan, maar goed, ik snap ook wel als je het niet doet, want ja, de kans op niks is ook groot..
klote klote klote Inge.....
:(
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:Verdorie, drie teleurgestelde dames de komende tijd....(en ik ook)
Niet om het hele topic om zeep te helpen maar ik wil toch nog even reageren (omdat ik 1 van die dames ben :pffff: :F: )
En Inge misschien ook een heel klein beetje een goed gevoel te geven, of in ieder geval geen slechter gevoel :wink:

Ik kan namelijk niet eens zeggen dat ik teleurgesteld ben :19:
Ik vind het jammer, uiteraard, ik (en meerdere met mij :mrgreen: ) leef hier al ruim 5 maanden naartoe en dan is het niet op de manier gelukt zoals je het zelf in gedachten hebt gehad.
Als het echt niet is gelukt, waar ik ook vanuit ga, dan zullen we een klein half jaartje moeten wachten. Heel jammer, maar het is nou eenmaal niet anders :wink:
Ik wil ook weer niet al te nuchter overkomen en dat mensen denken dat het me niets doet hoor maar wat ik zéker niet wil is dat Inge zich vervelend gaat voelen t.o.v. van mij of iemand anders. Want dat is helemaal nergens voor nodig.
En we blijven gewoon lekker wachten, want een hond van Inge zal er komen, al moet ik er eentje kidnappen :boos:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Je zou nu geen KI doen omdat het ras niet in staat is zelf te dekken. Meer omdat Sette inmiddels het hele wipgeheister van zo'n stuntel van een beginnersreu zat is (en neem het haar kwalijk). :wink:
Op deze manier bespaar je beiden een hoop gedoe en emotie.

Ik zou het gewoon doen en mijn principes met een grote zwaai overboord gooien. Wil je nou pups of niet?
Als het nestje eenmaal gearriveerd is kunnen we je er altijd nog uitgebreid mee om de oren slaan :smile:
neuh... dat zou ik dus ook niet doen, en zoals ik Inge "ken" denk ik dat het heel goed is om vast te houden aan haar gevoel, tuurlijk wil ze pups, maar principe's en idee is meer waard..vind ik

Inge? gewoon erg jammer dit, wie weet is er een klein wonder geschied en had hij supersonisch zaad of voorvocht, zo niet, (zucht) wachten maar weer.

jammer jammer, ik gun het je ontzettend :wink:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik ga helemaal met Tamara mee.
Ik heb al die tijd geprobeerd toch iets van een reserve in te bouwen ...de natuur laat zich immers niet dwingen...je kan het een handje helpen soms maar dan nog is het onzeker of alles gaat zoals je het graag wil zien.
Een héél ,heel klein beetje hoop heb ik wel na het lezen van dit topic :wink: maar anders wordt het hopelijk gewoon wat later.

Dikke knuffel ,Inge ! :knuffel:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Inge O schreef:
Nanna schreef:Sommige teven zijn eerst snauwerig (de prima donna's) maar laten zich dan toch vaak prima dekken.
Ik denk dat Sette meer het gestuntel van die reu zat was.
Ik zou morgen wèl teruggaan en KI doen.
bij sette was het andersom : ze werd snauwerig na verloop van tijd, na het zoveelste nummertje.
wel heeft ze verschillende keren zo heel gek gedaan, die typische uitbundige gekte die teven kunnen tonen na een koppeling - tenminste, dat deden die van mij altijd, of het moesten toevallig supersletjes zijn :oeps: .

ik was ook eerst van plan om morgen terug te gaan, maar sette wordt nu ook naar kwiebus snauweriger, dus het is niet dat ze nog op het toppunt zit.

KI heb ik over gedacht, maar wil ik principieel niet aan, hoewel ik dat nu wel moeilijk vind.

maar als ik dat doe kan ik nooit nog een mening hebben contra, dan moet ik mijn mond houden, en ik blijf het te moeilijk vinden dat dit steeds maar als normaler gezien wordt bij honden.
Ik ben helemaal niet voor KI, enkel als de reu te ver weg zou zitten maar ik zou er zelf nooit voor kiezen.
Maar in dit geval zou ik het echt niet willen. Als er geen puppen van deze natuurlijke dekkingen zouden komen, dan zou ik geen puppen via KI willen van een reu die niet op een normale manier kan dekken.
Dat vind ik onnatuurlijk. Als hij zo niet normaal kan dekken (hij heeft genoeg geprobeerd) dan is er voor mijn gevoel iets niet goed.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ken wel een reu die na een darmbreuk waaraan hij geholpen is geen volledige erectie meer kon krijgen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Inge schreef:Ik ken wel een reu die na een darmbreuk waaraan hij geholpen is geen volledige erectie meer kon krijgen.
een dekreu met een darmbreuk zou ik ook niet willen
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik kan je niet helpen Inge maar wil even zeggen dat ik het klote voor je vindt. Je hebt er al zo lang naar uitgekeken:o(
Hopelijk valt het mee en is het gewoon toch een geslaagde dekking geweest.
Ik ga in ieder geval duimen!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik weet niks van dekkingen, maar ik ga gewoon duimen dat het allemaal gelukt is. Ik vind een jajaja reu best wel plausibel (en een leuke term), je hebt toch ook wel van die heel jonge jongens/mannen die wat al te gretig zijn en maar hopen dat dit er zo een is in een honds jasje.

Ze houden het wel extra spannend zo Sette en haar jonge minnaar.

Anne
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje Inge, wat balen dit!
Ik herken het helaas maar al te goed, en hoop dat het bij jou toch op de een of andere manier gelukt is en dat Sette toch drachtig raakt.
Ik weet hoe je je voelt, hoewel je daar natuurlijk geen bal aan hebt. :wink:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Je weet zeker dat je teef op de juiste dagen zat? Progesteron getest?

We hebben hier een teefje die tot na het hoogte punt de reuen afbeet. En pas laat gedekt is.

Heb je geprobeerd om hem "erop" te houden? Iemand de teef tegenhouden zodra het erin zit en hem met zijn kont ertegen blijven duwen?

Ik was laatst in Finland en daar deed een fokker dat omdat de reu anders niet koppelde. Ze hield hem tegen omdat zodra de reu ging zwellen hij er normaal altijd direct afsprong.

Voor een geslaagde dekking wil je graag een koppeling zien maar het is niet noodzakelijk. Wij hebben hier ook een dekking gehad met een reu die er alleen in en uit ging en toch 3 puppen. (wat bij ons een normale nest grootte is).

gr Maria.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Als ik het goed begrijp is er nog een ietsepietsie hoop; daar ga ik dan voor duimen :ok: :ok: :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Inge O schreef: haha, dat mag die mevrouw dan ook eens proberen met een reu van 70cm en 45kg :wink: .
als dat bij een dog lukt , moet het toch ook bij een kleiner ras lukken.
Maar niet de moed verliezen hoor , wij zijn een keer in duitsland wezen dekken bij een oude reu. Hij klom er met veel moeite op , zat er 3 sec in en zakte er weer af. Dekgeld hoefde we niet te betalen , want eigenlijk was het geen dekking.Toch zijn er 3 puppen geboren ,en hebben we natuurlijk alsnog het dekgeld overgemaakt :wink:
Laatst gewijzigd door jip007 op 31 jul 2007 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jouw verhaal over Sette's gedrag zou mij wel weer wat hoop geven Inge. Ik ga heel erg hard duimen dat ze gewoon toch op gaat nemen, dat gun ik jou en degenen die een pupje van Sette gaan krijgen enorm! :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wat een toestand en stress Inge! Ik duim enorm voor je! (jullie) :ok:
Afbeelding
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Als ik dit allemaal zo lees dan lijkt het mij toch wel meerdere keren een gelukte dekking.....en dan het gedrag van jouw teef....na de eerste dekking van een van mijn teven was ze de volgende dag zo.....rustig naar binnen gekeerd en met een gezicht van zooooooo ik ben drachtig en zoek het nou maar uit...... :mrgreen:
Dus zou zeker nog niet wanhopen haha
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Balen Inge, dat het zo is gelopen. Vind het enorm rot voor je (jullie). Zo lang al naar uit gekeken. Maar reuen hoeven niet altijd te koppelen voor een geslaagde dekking. Dus ik ga in ieder geval duimen dat ze drachtig is. :ok: :ok: :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nou, als ik dit alles doorlees krijg zelfs ik (leek!) toch wel goede hoop.
In ieder geval duim ik! :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”