tja, bij die kleine terriers ging dat vrij makkelijk......
Heb je weinig aan, aan mijn ervaring.
Moderator: moderatorteam
alsof Inge er geen verstand van heeft, vind het nogal een post zeg.nicole* schreef:Kennen jullie niet een dek- meester dan???
Werkt perfect, die legt alles precies uit, over het hoe en wat.
Heb zelf bij een da gewerkt, en daar kwam toen een man met een reu binnen, die reu had ook een teefje willen dekken, is ook niet gelukt, hebben zelf ook wat lopen hannessen.
En het geval bij deze reu was behoorlijk kapot, en heeft ook nooit weer gedekt, dus mijn mening is als je er geen verstand van hebt, afblijven(als de reu/en of/ teef nog nooit eerder gedekt heeft of gedekt is.
Neem een dek meester in de arm, beter voor de hond en voor jezelf.
Inge O schreef:ik ben voor 500% zeker dat hij erin zat, juist omdat ik aanvankelijk mijn truukje moest toepassen om hem de weg te wijzen.
en normaal zou ik ook denken dat een dekking ook kan zonder vasthangen, maar het zou toch wel een vre-se-lijk hevige reu moeten zijn om dat verschillende keren vlak na elkaar klaar te krijgen (in de twee betekenissen).
hij had ook helemaal niet de neiging om daarna zichzelf te wassen of zo, een paar druppeltjes voorvocht kan hij verloren zijn (want sette wilde daarna wel even lekker bij hem snuffelen), nee, hij wilde er wel meteen weer op.
dat kán toch niet??
bij doggen ook , onze reu Jetset klom er ook gelijk weer op na een geslaagde dekking.Nanna schreef: Bij teckels kan dit allemaal héél goed. Ik heb ooit mijn teef laten dekken (en ze was goed gedekt en hing een half uur). Ze ontkoppelden en reulief wilde er á la minute wéér op.

ja snap ik, toch zou ik het er op gokken, gewoon stomweg, dat je dan zeker weet dat er geen moment verloren is gegaan, maar goed, ik snap ook wel als je het niet doet, want ja, de kans op niks is ook groot..Inge O schreef:als bram een driedubbele snauw wil, laat hem dan maar komenZoek stok! schreef: Geen belangstelling voor leuke Hovawart x Kooiker kruisingen?![]()
.
maar als ze pas los zijn na koppeling lopen ze toch nog met een complete slurf rond (tijdelijk)yamie schreef:
mmm, tja kán niet? ik sta niet snel meer ergens van te kijken, zoveel verschillende verhalen en dekkingen gezien, mijn Ollie, stond na koppelen van nog geen minuut , ook weer direct paraat, oke, wel gekoppeld en zat dus wel iets meer tijd tussen, maar toch .?
nou nee hoor, dat hoeft helemaal niet, kan ook gewoon alweer een compleet ingetrokken flubbeltje zijn, met een ietwat vochtig pluimpje![]()
ik denk niet dat teruggaan nog effect heeft (was ik eerst wel van plan) : zaterdag stond ze redelijk, gisteren stond ze heel goed, werd het wel zat na zo'n uurtje of twee, maar vandaag stond ze maar een half uurtje en begon hem dan vreselijk af te snauwen.mmm, ik zou hier ook niet echt een bevredigend gevoel aan over houden, maar ja.. ga je nog een keer terug? want stel nou he... dat het gewoon net niet het moment was, er zijn echt reuen, die wel opwinding hebben, maar eigenlijk maar loze opwinding, meer heftig voorspel..zoiets..
ik denk niet dat hij morgen tijd krijgt voor uitgebreidere akties (als ze hem er überhaupt al op laat), en het is ook wel zo'n twee uren enkele reis.
Niet om het hele topic om zeep te helpen maar ik wil toch nog even reageren (omdat ik 1 van die dames benZoek stok! schreef:Verdorie, drie teleurgestelde dames de komende tijd....(en ik ook)
neuh... dat zou ik dus ook niet doen, en zoals ik Inge "ken" denk ik dat het heel goed is om vast te houden aan haar gevoel, tuurlijk wil ze pups, maar principe's en idee is meer waard..vind ikNanna schreef:Je zou nu geen KI doen omdat het ras niet in staat is zelf te dekken. Meer omdat Sette inmiddels het hele wipgeheister van zo'n stuntel van een beginnersreu zat is (en neem het haar kwalijk).![]()
Op deze manier bespaar je beiden een hoop gedoe en emotie.
Ik zou het gewoon doen en mijn principes met een grote zwaai overboord gooien. Wil je nou pups of niet?
Als het nestje eenmaal gearriveerd is kunnen we je er altijd nog uitgebreid mee om de oren slaan
Ik ben helemaal niet voor KI, enkel als de reu te ver weg zou zitten maar ik zou er zelf nooit voor kiezen.Inge O schreef:bij sette was het andersom : ze werd snauwerig na verloop van tijd, na het zoveelste nummertje.Nanna schreef:Sommige teven zijn eerst snauwerig (de prima donna's) maar laten zich dan toch vaak prima dekken.
Ik denk dat Sette meer het gestuntel van die reu zat was.
Ik zou morgen wèl teruggaan en KI doen.
wel heeft ze verschillende keren zo heel gek gedaan, die typische uitbundige gekte die teven kunnen tonen na een koppeling - tenminste, dat deden die van mij altijd, of het moesten toevallig supersletjes zijn.
ik was ook eerst van plan om morgen terug te gaan, maar sette wordt nu ook naar kwiebus snauweriger, dus het is niet dat ze nog op het toppunt zit.
KI heb ik over gedacht, maar wil ik principieel niet aan, hoewel ik dat nu wel moeilijk vind.
maar als ik dat doe kan ik nooit nog een mening hebben contra, dan moet ik mijn mond houden, en ik blijf het te moeilijk vinden dat dit steeds maar als normaler gezien wordt bij honden.
als dat bij een dog lukt , moet het toch ook bij een kleiner ras lukken.Inge O schreef: haha, dat mag die mevrouw dan ook eens proberen met een reu van 70cm en 45kg.