Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Max

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Het is gewoon te triest voor woorden.

Dag Maxiem. Ik hoop dat het korte leventje dat je hebt gehad, toch heel veel mooie momenten heeft gehad.
Dag meisje. Het kon niet meer op deze aarde :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

starfleet schreef:Uiteindelijk is Max de hond van deze familie en ze wordt niet mishandeld.

Anne
Ik licht nu even dit stukje uit je bericht Anne,maar ik vind dat je een hond(of welk ander dier dan ook) wel degelijk mishandelt als je het niet de zorg geeft die nodig is.
En dat geldt wat mij betreft nog meer als geld het probleem niet is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ah kom op mensen, ga nou niet op elkaar lopen inhakken, dat schiet al helemaal niet op, ik begrijp heeeeeel goed dat het voor sommige hier heel gevoelig ligt en ze er slapeloze nachten van kunnen hebben, maar laten we wel een beetje normaal blijven doen, op een ander forum worden "we"al voor vanalles uitgemaakt, dat moeten ze daar zelf weten, laat je hier nou niet verleiden tot wild om je heen schoppen :wink:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Klinkt goed Noor!
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Uit ervaring zeg ik, mensen laat je niet gek maken!
Hoe moeilijk het ook is want uiteindelijk kost het je echt slapeloze nachten!
Marion.

yamie schreef:ah kom op mensen, ga nou niet op elkaar lopen inhakken, dat schiet al helemaal niet op, ik begrijp heeeeeel goed dat het voor sommige hier heel gevoelig ligt en ze er slapeloze nachten van kunnen hebben, maar laten we wel een beetje normaal blijven doen, op een ander forum worden "we"al voor vanalles uitgemaakt, dat moeten ze daar zelf weten, laat je hier nou niet verleiden tot wild om je heen schoppen :wink:
Volgens mij heb ik me op dit forum al wel eens erger misdragen..
Maar sorry. Ik probeer het. IMaar ik kan dit niet zomaar naast me neerleggen :19:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Casey schreef:
mercedes2803 schreef:En nu neemt ze advies ter harte en komt de komende dagen gewoon lekker niets meer posten...
Ja ja...hoe de wind waait, waait mijn rokje en wederom hebben de twee zussen een groot deel van het forum precies daar waar ze ze hebben willen...in een hoek waar het niets dan onzekerheid en vaagheid allom is.
Met hun hersenspinsels en prachtige tekstjes hebben ze weer een hoop mensen zand in de ogen gestrooid.

Kom op zus...we wekken gewoon de suggestie dat we wel openstaan voor advies en tips....dan tikken die malloten op dat hondenforum zich weer drie dagen de vingers blauw en zijn wij weer even van het gezeik af...
We geven ze een denkbeeldige vinger en ze zullen denken dat we echt nog wat voor "die hond" gaan doen...
Tja...dat er ineens twee man voor de deur stond en er nog twee in een auto zaten te wachten was niet helemaal ingecalculeerd, maar ach...we zijn geslepen en manipulatief genoeg om daar wel weer een kont aan te lullen.,...
Oh...nou moeten we wel opletten dat we op Bokt niet teveel rare dingen zeggen want anders vallen we weer door de mand..

Ja...bedenksels van mijn kant wat ik hierboven schrijf..
Noem het met een sjiek woord maar insinuatie;s en beschuldigingen die nergens op gebasseerd zijn...
Ik ben niet gek en laat me niet als debiel behandelen...
Maar de dames zijn nog lang niet van het hondenforum en sommige van haar leden af...
Hilje, dit zijn regelrechte bedreigingen. Beledigen is tot daar aan toe, maar hier ga je echt over de schreef. Ook wettelijk gezien.

Kees
Zit toch niet zo te zeiken vent! Ik was er inderdaad ook bij met nog iemand. Wij waren dus met z'n 4-ren en ik heb juist gezegd dat ik het verstandiger vond dat Allison en Addy met z'n 2-en zouden gaan praten omdat zij al telefonisch contact hadden gehad en omdat 4 man wellicht bedreigend over kwam. Wij zaten keurig op een bakje in het parkje er tegen over te wachten. :19:
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

marian* schreef:
starfleet schreef:Uiteindelijk is Max de hond van deze familie en ze wordt niet mishandeld.

Anne
Ik licht nu even dit stukje uit je bericht Anne,maar ik vind dat je een hond(of welk ander dier dan ook) wel degelijk mishandelt als je het niet de zorg geeft die nodig is.
Naar mijn mening heb je volkomen gelijk Marianne, echter een dak, een bak voer, water en uitgaan is alles wat je een dier hoeft te bieden en dat laatste eigenlijk ook nog niet eens. :19:
Mijn stille wens is eigenlijk dat de wet, dieren eens gaat zien als wezens met een ziel en niet als een bezit, wat je naar believen kunt misbruiken.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Marion.

Marion. schreef:
yamie schreef:ah kom op mensen, ga nou niet op elkaar lopen inhakken, dat schiet al helemaal niet op, ik begrijp heeeeeel goed dat het voor sommige hier heel gevoelig ligt en ze er slapeloze nachten van kunnen hebben, maar laten we wel een beetje normaal blijven doen, op een ander forum worden "we"al voor vanalles uitgemaakt, dat moeten ze daar zelf weten, laat je hier nou niet verleiden tot wild om je heen schoppen :wink:
Maar sorry. Ik probeer het. IMaar ik kan dit niet zomaar naast me neerleggen :19:
Laat ik het zo zeggen: ik ben er trots op dat ik mijn hond niet zomaar kan vermoorden om niets. Of om iets wat ik niet weet.

Het is wel gewoon doodmaken. Dood.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marion. schreef:
Marion. schreef:
Laat ik het zo zeggen: ik ben er trots op dat ik mijn hond niet zomaar kan vermoorden om niets. Of om iets wat ik niet weet.

Het is wel gewoon doodmaken. Dood.
:denken: ja Marion, maar daar heb ik het niet over, ik had het over mensen die elkaar nu "te lijf" gaan, dat dat iig niet mee helpt :wink:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Laten we het er maar op houden dat het mij net zoveel bezig houdt als ieder ander die hier nog steeds na al die pagina's zit te tikken...
Verder zal ik maar niets meer insinueren en me vooral niet meer boos maken om wat er gaande is, want voor je het weet ben je een stalkerige gek die niets beters te doen heeft.

zo zie je maar weer waar 1 opmerking van een meneer Kees toe leiden kan...meneer bedenkt er een bedreiging bij en huppakee...ineens ben ik de enge griezel wiens berichten niet prettig meer zijn om te lezen...
Ik laat me geen beschuldiging aanpraten die pertinent niet waar is...dat ik daar pislink van wordt moge duidelijk zijn.

Ik hoor het wel op een andere manier hoe het afloopt.
weltrusten allemaal.
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 18 jul 2007 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Hutsje schreef:
Casey schreef:
mercedes2803 schreef:En nu neemt ze advies ter harte en komt de komende dagen gewoon lekker niets meer posten...
Ja ja...hoe de wind waait, waait mijn rokje en wederom hebben de twee zussen een groot deel van het forum precies daar waar ze ze hebben willen...in een hoek waar het niets dan onzekerheid en vaagheid allom is.
Met hun hersenspinsels en prachtige tekstjes hebben ze weer een hoop mensen zand in de ogen gestrooid.

Kom op zus...we wekken gewoon de suggestie dat we wel openstaan voor advies en tips....dan tikken die malloten op dat hondenforum zich weer drie dagen de vingers blauw en zijn wij weer even van het gezeik af...
We geven ze een denkbeeldige vinger en ze zullen denken dat we echt nog wat voor "die hond" gaan doen...
Tja...dat er ineens twee man voor de deur stond en er nog twee in een auto zaten te wachten was niet helemaal ingecalculeerd, maar ach...we zijn geslepen en manipulatief genoeg om daar wel weer een kont aan te lullen.,...
Oh...nou moeten we wel opletten dat we op Bokt niet teveel rare dingen zeggen want anders vallen we weer door de mand..

Ja...bedenksels van mijn kant wat ik hierboven schrijf..
Noem het met een sjiek woord maar insinuatie;s en beschuldigingen die nergens op gebasseerd zijn...
Ik ben niet gek en laat me niet als debiel behandelen...
Maar de dames zijn nog lang niet van het hondenforum en sommige van haar leden af...
Hilje, dit zijn regelrechte bedreigingen. Beledigen is tot daar aan toe, maar hier ga je echt over de schreef. Ook wettelijk gezien.

Kees
Zit toch niet zo te zeiken vent! Ik was er inderdaad ook bij met nog iemand. Wij waren dus met z'n 4-ren en ik heb juist gezegd dat ik het verstandiger vond dat Allison en Addy met z'n 2-en zouden gaan praten omdat zij al telefonisch contact hadden gehad en omdat 4 man wellicht bedreigend over kwam. Wij zaten keurig op een bakje in het parkje er tegen over te wachten. :19:
wij zaten idd heerlijk in het zonnetje op een bankje. En ik denk dat het gesprek alleen maar positief kan uitvallen. In de zin van dat misschien iets wat van de gemoederen bedaard zijn..

Het is nou niet zo dat we daar als knokploeg stonden. Het was puur op uitnodiging van richtje die op het hondenforum had gezegd 'jullie mogen gerust langs komen'... awel, dat hebben 2 van de 4 dus gedaan. Om met 4 man voor de deur te staan, is iets te bedreigend denk ik zo...

Een sigaretje, de honden in het gras, en we hebben braaf afgewacht.. niks bedreigend dus voor richtje of co.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Marion.

Top!

Hutsje schreef:Zit toch niet zo te zeiken vent! Ik was er inderdaad ook bij met nog iemand. Wij waren dus met z'n 4-ren en ik heb juist gezegd dat ik het verstandiger vond dat Allison en Addy met z'n 2-en zouden gaan praten omdat zij al telefonisch contact hadden gehad en omdat 4 man wellicht bedreigend over kwam. Wij zaten keurig op een bakje in het parkje er tegen over te wachten. :19:
Opperdetop meis! Morgen verder, want Marion moet slapen.
Dikke kus voor jou en voor die andere 3 :wink:
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Hutsje schreef:
Ik reageerde alleen maar op de opmerkingen van Hilje, ik ben niet bij het bezoek geweest.

Kees
Hutsje
Zeer actief

Casey schreef:
Hutsje schreef:
Ik reageerde alleen maar op de opmerkingen van Hilje, ik ben niet bij het bezoek geweest.

Kees
Waarom dan deze zin dik gemaakt in dezelfde kwoot en daar je reactie onder gezet?

Tja...dat er ineens twee man voor de deur stond en er nog twee in een auto zaten te wachten was niet helemaal ingecalculeerd

En ik weet dat je niet bij het beozek bent geweest. Duh. :19:
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Hutsje schreef:
Casey schreef:
Hutsje schreef:

Kees
Waarom dan deze zin dik gemaakt in dezelfde kwoot en daar je reactie onder gezet?

Tja...dat er ineens twee man voor de deur stond en er nog twee in een auto zaten te wachten was niet helemaal ingecalculeerd
Omdat ik dat samen met de andere dik gemaakte zin, nogal bedreigend over vond komen. Over de actie zelf heb ik geen mening want daar ben ik niet bij geweest.

Kees
Hutsje
Zeer actief

Casey schreef:
Hutsje schreef:
Casey schreef:
Hutsje schreef:

Kees

Omdat ik dat samen met de andere dik gemaakte zin, nogal bedreigend over vond komen. Over de actie zelf heb ik geen mening want daar ben ik niet bij geweest.

Kees
Dus je vond de zin van Hilje over de aktie bedreigend maar de aktie zelf heb je geen mening over :denken: :19: . Heb je uberhaupt wel gelezen wat ik daarna schreef? En dan heb je er nog geen mening over? Lama dan.
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Hutsje schreef: Dus je vond de zin van Hilje over de aktie bedreigend maar de aktie zelf heb je geen mening over :denken: :19: . Heb je uberhaupt wel gelezen wat ik daarna schreef? En dan heb je er nog geen mening over? Lama dan.
De zin van Hilje hield meer in; en ik ben niet de enige dat dat vindt overigens.
Wat de actie betreft: Voor ik inga op een open uitnodiging, bel ik altijd even om te bevestigen dat ik langskom, om zeker te weten dat het uitkomt op dat moment. Ik neem aan dat jullie dat ook even gedaan hebben? Zo ja, dan vind ik het een uitstekend plan dat je even langsgegaan bent om persoonlijk met Richtje te praten.

groetjes,

Kees
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

mercedes2803 schreef:Anne, je moet even een paar berichten boven je gaan lezen..
Verder zal ik de bespottelijke opmerkingen in je post maar aan me voorbij laten gaan...

Mens, je kent me helemaal niet...
Ik blijf wel op de hoogte via anderen die dichter bij het vuur zitten..
wat een achterlijk idee dat ik me op een niet zo fijne manier bezig zou gaan houden met dit idiote gezin.

Ik probeer maar te denken dat je na 24.00 niet meer weet wat je tikt... :roll: en dat lezen na 24.00 ook moeilijk is...

wat er staat is wat ik bedoel...
Er blijven echt wel mensen met dit verhaal bezig...
Addy bijvoorbeeld...denk je nou echt dat die over een week klaar is met het Max verhaal?
Oftewel...sommige mensen op dit hondenforum zullen dit niet naast zich neerleggen en over gaan tot de orde van de dag maar bezig blijven...
klaar...
dat is wat er staat en dat is wat er bedoeld wordt..

Ter verduidelijking dan maar even voor iedereen die moeite heeft met lezen na 24.00 als de duisternis intreedt en de gedrochten uit hun grot kruipen :roll:

EDIT...ook maar even een edit na de edit van Anne;

Ik blijf inderdaad graag op de hoogte en hoor dat via via wel hoor...daar ben ik het forum niet eens voor nodig.
Ik blijf net zo graag op de hoogte als ieder ander alleen komt het er misschien wat fanatieker uit dan bij een ander.
Ik zie jou anders ook nog steeds tikken en tikken en tikken...dus het houdt jou net zo bezig als dat het de rest bezighoudt.
Ik ben helemaal niet zo fanatiek met deze mensen bezig als dat je denkt hoor....net zo fanatiek als ieder ander met dat verschil dat ik vanaf dag 1 al aan heb zien komen hoe het verhaaltje lopen zou.
Dat anderen daar wat later achterkomen is niet mijn probleem.

Mijn interesse in hoe dit afloopt is dus net zo groot als die van jou..
En voor de rest bepaal ik graag zelf waat ik me mee bezig hou als je het niet erg vindt.
Ik vind het namelijk vrij denigrerend overkomen dat ik me maar druk moet gaan lopen maken over dikke Jack Russels en derde wereld doelen maar moet gaan steunen want hier betreft het iets anders...
Tja...iets anders ja...maar het maakt het niet minder triest.
Aangezien je geen flauw idee hebt van waar ik me zoal nog meer mee bezig hou lijkt het me wel zo aardig om je niet uit te laten over waar IK me mee bezig zou moeten houden.

En er gaan aan de lopende band honden dood, ze worden doogeknuppeld en al, afgespoten voor de katse kul of aan stukken geknipt en gesneden in Franse busjes in Amsterdam...
Maar die eigenaren komen niet van te voren aankondigen over hoe en wat, die manipuleren niet een half forum met ach en wee en vragen advies om vervolgens alle mensen die het goed bedoelen onderuit te trappen op een ander forum...
Caro, jij, en zo nog een paar meer hebben zich het wezenloos zitten tikken en jullie worden gewoon voor gek gezet op een ander forum, Caro zelfs met naam.

Verder voel ik me eignelijk helemaal niet zo geroepen me te verdedigen ten opzichte van sommigen die zich zand in de ogen laten strooien en vervolgens iemand die het anders ziet proberen af te schilderen als stalkerige freaks.
Ben het hier toch wel redelijk met Hilje eens. Het gaat er niet om dat er een knokploeg zou worden gestuurd (toch zou ik graag een forumknokploeg hebben, voor hele andere en veel ergere gevallen, maar dat terzijde :mrgreen:). Het is gewoon, we zitten met z'n allen mee te lezen en te leven, er zitten hier echt mensen die slapeloze nachten hebben van het hele gedoe, en dan kan je het als TS niet maken om de informatiestroom opeens af te kappen. *Logisch* dat mensen dan aangeven dat ze mails of PB's zullen sturen / op zullen bellen of wat dan ook.

En zo in mijn achterhoofd heb ik ook wel bedacht dat, stel je voor, ik loop morgen terminaal onder de tram, en op de een of andere manier zou het helemaal mislopen met wat ik altijd geroepen heb, honden moeten terug naar de stichtingen, of liever gezegd in eerste instantie naar Anita en/of Addy, katten naar mijn ouders, en er komt hier een paniekerig bericht van dochterlief over hele andere plannen van de familie, dan hoop ik toch van harte dat het forum er massaal bovenop duikt en da's gaat bellen en langs gaat en desnoods bars laat weten dat ze het er niet bij laten zitten. Niet omdat ik dat zo gewild had, maar omdat mensen hier dondersgoed weten waar mijn honden het best af zouden zijn en omdat ze mij misschien af en toe een loeder kunnen vinden :mrgreen: , maar wel hart voor honden hebben, en inzicht, en begrip, en vooral *betrokkenheid*.

Dat die betrokkenheid in sommige gevallen niet even tactvol en beleefd overkomt, jammer dan. Kortom: ik snap Hilje wel. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Casey schreef:
Hutsje schreef: Dus je vond de zin van Hilje over de aktie bedreigend maar de aktie zelf heb je geen mening over :denken: :19: . Heb je uberhaupt wel gelezen wat ik daarna schreef? En dan heb je er nog geen mening over? Lama dan.
De zin van Hilje hield meer in; en ik ben niet de enige dat dat vindt overigens.
Wat de actie betreft: Voor ik inga op een open uitnodiging, bel ik altijd even om te bevestigen dat ik langskom, om zeker te weten dat het uitkomt op dat moment. Ik neem aan dat jullie dat ook even gedaan hebben? Zo ja, dan vind ik het een uitstekend plan dat je even langsgegaan bent om persoonlijk met Richtje te praten.

groetjes,

Kees
ik zou het op prijs stellen als je dit zogenaamde feitje even achterwege laat...
De zin van Hilje hield niet meer in dan dat wat er stond.
Ik doe niet aan woordspelletjes zoals andere wel doen.
Ik typ wat ik bedoel...niets meer niets minder.

En dat kun je wel vinden, maar ik denk toch met enige zekerheid te kunnen zeggen dat ik de enige ben die vertellen kan wat ik wel en niet bedoel. Als je je ogen even open doet had je mijn verduidlelijking allang kunnen lezen...

maar gefeliciteerd kerel...je bent er 1 van de oorzaken van dat ik hier al weken weinig meer ben en de zin om te forummen tot een nulpunt gedaald is....ik geloof dat ik hier op het moment maar weinig meer te zoeken heb.... want ik ben het spuugzat hoe er de laatste tijd gereageerd wordt
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 18 jul 2007 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief

Casey schreef:

Het interesseert mij helemaal niets wat een ander ergens van vindt en hoeveel mensen een andere mening zijn toegedaan.

Wat de actie betreft: Voor ik inga op een open uitnodiging, bel ik altijd even om te bevestigen dat ik langskom, om zeker te weten dat het uitkomt op dat moment.

En wat is de relevantie van deze informatie?

Ik neem aan dat jullie dat ook even gedaan hebben?

Waarom neem je dat aan? Omdat jij het zelf zo gedaan zou hebben?

Zo ja, dan vind ik het een uitstekend plan dat je even langsgegaan bent om persoonlijk met Richtje te praten.

En zo nee vindt jij het geen goed plan meer? Moet dan iedereen maar de dingen doen zoals jij ze doet want anders vind jij het geen goed plan?

groetjes,

Kees
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Hutsje schreef:
Omdat 'zomaar' bij iemand die je niet kent op de stoep staan bedreigend over kan komen. Dat wil jij geloof ik voorkomen dus zou het logisch zijn geweest eerst even te bellen. Heb je dat niet gedaan dan vind ik je actie inderdaad behoorlijk fout. Ik weet dat jou dat niet boeit. Ik begin zo de bedreigingen wel steeds serieuzer te nemen.

Kees
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Casey schreef:
Hutsje schreef:
Omdat 'zomaar' bij iemand die je niet kent op de stoep staan bedreigend over kan komen. Dat wil jij geloof ik voorkomen dus zou het logisch zijn geweest eerst even te bellen. Heb je dat niet gedaan dan vind ik je actie inderdaad behoorlijk fout. Ik weet dat jou dat niet boeit. Ik begin zo de bedreigingen wel steeds serieuzer te nemen.

Kees

:blah: :blah: :blah: :roll: :piew: :hamer:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

marian* schreef:

Anne
Niet in de ogen van de dierenbescherming en de wet. Ik vind het toch ook een bespottelijke toestand dat die twee -censuur- de hele boel constant bij elkaar zitten te verdraaien te manipuleren en dat ze niet gewoon Max naar Addy gebracht hebben. :devil: Ik zal het ook wel te zwaar zien, maar als ik lees wat Hilje schrijft en dan ook gezien de ontzettende felheid van haar posts, dan ben ik bang dat dit allemaal veel te ver gaat. Dat vind ik niet terecht. Omdat twee -censuur- zo stom zijn om hun hele hebben en houwen op internet te kwakken zit moeder dadelijk bij wijze van spreken met de dierenbeschemring aan de deur.

.
Als ik Hilje's post lees, tussen het gebitch door, dan begrijp ik dat ze alleen maar bedoelt dat ze wel op de hoogte blijft ??? Is dat "Jullie zijn nog lang niet van ons af"? Dat vat ik anders op. Ik blijf vast ook wel op de hoogte, maar ik laat die meiden wel met rust verder in hun normale leven.

In samenspraak met de dierenarts je hond in laten slapen is geen mishandeling, hoe je het ook wendt of keert. Een hond laten lijden is dat wel. Als Buffy een operatie nodig heeft van 30.000 euro dan kan ik dat niet betalen en moet ik haar in laten slapen, dat is ook geen mishandeling. Een hond die al dertig keer gebeten heeft in laten slapen is geen mishandeling.

Ik vind het een rotstreek wat ze bij Max doen en ik vind dat ze niet kundig begeleid is, maar er zijn duizenden mensen die veel erger handelen en waarbij je ook nog niet echt kan spreken van dierenmishandeling. Ik zie veel ergere dingen gewoon hier in het park waar een hond in zijn nekvel wordt gegrepen en een trap onder zijn gat krijgt omdat hij niet gelijk komt.

Ik vind het gebroddel en gesol wat er gebeurt en gebeurde met de hond, maar niet fair om bijvoorbeeld mensen niet met rust te laten als ze dat zelf willen. Zij hebben recht op privacy als zij dat wensen.

Maar blijkbaar heb ik Hilje verkeerd begrepen en bedoelt zij alleen dat zij op de hoogte blijft van het wel en wee van Max :19:

Anne
Hutsje
Zeer actief

Casey schreef:
Hutsje schreef:

Kees
Een bezoekje ná een telefoontje kan bedreigender zijn :wink:

Over welke bedreigingen heb jij het?
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Casey schreef:
Hutsje schreef:

Kees
Dan is het maar goed dat je aan de andere kant van de sloot woont he Kees?
Je begint al meer en meer Mexicaans te worden. :kotz:

Als jij nou eens begrijpend zou leren lezen, dan zou je misschien kunnen begrijpen, dat 4 mensen uit verschillende delen van het land, niet zomaar afspreken om op de bonnefooi 's even gezellig te gaan buurten in Amersfoort. Kans op dichte deur is namelijk erg groot.

Maar goed, begrijpend lezen heb je nog steeds niet goed onder de knie. Misschien dat je dat ooit nog eens leert. :19:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Hutsje
Zeer actief

Eukalipta schreef:
Casey schreef:
Hutsje schreef:

Kees
Dan is het maar goed dat je aan de andere kant van de sloot woont he Kees?
Je begint al meer en meer Mexicaans te worden. :kotz:

Als jij nou eens begrijpend zou leren lezen, dan zou je misschien kunnen begrijpen, dat 4 mensen uit verschillende delen van het land, niet zomaar afspreken om op de bonnefooi 's even gezellig te gaan buurten in Amersfoort. Kans op dichte deur is namelijk erg groot.

Maar goed, begrijpend lezen heb je nog steeds niet goed onder de knie. Misschien dat je dat ooit nog eens leert. :19:
.

Ik woon niet eens in Nederland :mrgreen:
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Hutsje schreef:[

:N: Oeps zo had ik het niet gezien :mrgreen: Maar goed dat je niet gebeld hebt dan ;)

De bedreigingen van Hilje die volgens haar geen bedreigingen zijn maar volgens mij toch gemakkelijk zo opgevat zouden kunnen worden :denken:

Wat ik bedoel te zeggen: je moet gewoon erg oppassen. Dingen kunnen bedreigend overkomen, al zijn ze zo niet bedoeld. Ik begrijp dat er een goed gesprek geweest is vanmiddag, en verder niets, dus dat is goed gekomen. Maar echt blij zou ik persoonlijk niet zijn als er opeens mensen bij mij op de stoep staan, die ik niet verwachtte. Zelfs al zijnde bedoelingen opperbest.

;)

Kees
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Eukalipta schreef:
Naar mijn mening heb je volkomen gelijk Marianne, echter een dak, een bak voer, water en uitgaan is alles wat je een dier hoeft te bieden en dat laatste eigenlijk ook nog niet eens. :19:
Mijn stille wens is eigenlijk dat de wet, dieren eens gaat zien als wezens met een ziel en niet als een bezit, wat je naar believen kunt misbruiken.
Daarmee zou een hoop ellende opgelost worden in ieder geval.

Anne
Hutsje
Zeer actief

Casey schreef:
Hutsje schreef:[

:N: Oeps zo had ik het niet gezien :mrgreen: Maar goed dat je niet gebeld hebt dan ;)

De bedreigingen van Hilje die volgens haar geen bedreigingen zijn maar volgens mij toch gemakkelijk zo opgevat zouden kunnen worden :denken:

Wat ik bedoel te zeggen: je moet gewoon erg oppassen. Dingen kunnen bedreigend overkomen, al zijn ze zo niet bedoeld. Ik begrijp dat er een goed gesprek geweest is vanmiddag, en verder niets, dus dat is goed gekomen. Maar echt blij zou ik persoonlijk niet zijn als er opeens mensen bij mij op de stoep staan, die ik niet verwachtte. Zelfs al zijnde bedoelingen opperbest.

;)

Kees
Er zijn dus geen bedreigingen. Noem dat dan ook niet zo. Je kunt alles wel gaan lezen op een andere manier dan waarop het bedoeld is. Dit is m.n. voor de schrijver erg vervelend.
Als de twee dames die vandaag aan de deur stonden zo bedreigend waren geweest (er waren ook nog een broer en een vader aanwezig) hadden ze geen uitnodiging gekregen om binnen te komen, of denk je dat ze met een koevoet de deur geforceerd hebben en hun weg naar binnen gedreigd hebben?
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Medisch”