Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Delta wordt geholpen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yvette25
Vaste gebruiker

Delta wordt geholpen

Ongelezen bericht door yvette25 »

Morgen is het dan zover Delta gaat geholpen worden....ik zie er best wel tegen op....Delta weet er gelukkig niks van anders was hij mijn vriend denk ik niet meer :roll: nu maar hopen na morgen wel :denken: Delta moet om half 11 bij de DA zijn dan krijgt hij een verdoving om rustig te worden en daarna de narcose....s'middags mogen we hem pas weer ophalen dus zal wel in de spanning zitten morgen.

Delta wordt geholpen omdat ik naast mij 2 teefjes heb wonen en je raadt het al delta is met geen land te bezeilen :devil: janken, niet eten (goed) en ga zo maar door...dus toch in overleg met de DA besprken om hem te laten helpen :eek:

Groeten Yvette
Lemuria

Re: Delta wordt geholpen

Ongelezen bericht door Lemuria »

Herkenbaar ja, ik heb ook 2 reuen die het te gortig krijgen als de teven in de buurt loops zijn :wink:. Succes ermee.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

En wat is helpen??
CheyAnya
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door CheyAnya »

Melanie 74 schreef:En wat is helpen??
ik denk dat hij gecastreerd word..

maar beterschapjes hoor.. enne de hond is het zo weer vergeten.
de 1e dag wat suffig misschien, maar de dag er na is er praktisch nix meer aan de hand..
tenminste dat was hier met yukan :)
Afbeelding
grtz Anya
yvette25
Vaste gebruiker

Ik wilden het liever ook niet...maar om 4 keer per jaar met een vervelende hond te zitten en dat 2 a 2 en halve week lang vond ik toch iets teveel van het goede :mrgreen: hij is nu alweer thuis en moet zeggen dat hij lekker op de grond ligt, op de bank wil meneer nu niet :slaap: je merkt wel dat hij pijn heeft maar volgens mij gaat het morgen al een stuk beter met hem :roll: ik heb nog pijnstillers meegekregen voor morgen ochtend anderhalf en sávonds 1 en dan moet de pijn weg zijn, of in ieder geval een stuk minder.

Hij loopt wel heel zielig :? het is nu net meneer wijdbeens :oops:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

beterschap met je hond , wij hebben onze westie ook laten helpen
en nu ziet hij ons staan in plaats van die teven

maar er zit er denk ik nog een aan te komen , buddy
we wachten nog wel hoor ,want een maal er af ,kan het er niet weer aan genaaid worden
buddy kwijlt ook , vreet niet , loopt bijna te kruipen op het veld
en ziet hij zijn vlam , oooooooo wat zielig voor hem echt
hij weet niet meer waar hij het moet zoeken piepen en nog eens piepen
nu is het hier weer rustig , maar als die rode dozen er weer zijn :N: :N:
maar knuffel je hond maar even goed , en gewoon mijn mannetje blijven zeggen :mrgreen: :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

CheyAnya schreef:
Melanie 74 schreef:En wat is helpen??
ik denk dat hij gecastreerd word..

maar beterschapjes hoor.. enne de hond is het zo weer vergeten.
de 1e dag wat suffig misschien, maar de dag er na is er praktisch nix meer aan de hand..
tenminste dat was hier met yukan :)
Dat snap ik wel maar noem het gewoon bij zijn naam: castreren
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Bij mij is Tommy op 5/7 "geholpen" geworden...heb zelfs de balletjes mee op sterk water zodat educatief onderricht kan gegeven worden :ok:

Nee serieus effe;..Tommy heeft weinig last gehad...thuis nog geslapen tot 16h en daarna was het alsof er niets gebeurd was... hij kreeg nog 3 dagen rimadyl en om de 2 dagen een spuit clamoxyl van me.
Gisteren heb ik zijn draadjes verwijderd.

Inderdaad...ik zag er oo tegen op...maar hij leed te erg...hij was zelfs in mijn gesteriliseerde Do van 10 interesseerd...Binnekort worden zijn 2 zusjes loops...het kon niet anders...want anders had ik het niet gedaan...Hij had er zo'n mooi :mrgreen:

Maar ja, voor hem ( en voor onze rust...) :19:

...

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
yvette25
Vaste gebruiker

Delta ligt nu voor pampus op de grond...hij is wel wakker maar niet echt in zijn hummetje...af en toe hoor ik ook zachtjes gepiep...en dat kwijlen :smile: delta had dat ook zo erg...dan ging hij ergens ruiken en dan liep het kwijl zijn bek uit...maar na vandaag hopen we een rustigere hond te hebben gekregen, die loopse teefjes lekker met rust laat en dat hij wat meer tijd nu ook voor ons heeft...want dat zat er ook niet meer bij :mrgreen:

Bij delta is het ook gehecht, maar ik hoef niet meer terug te komen omdat het onder zijn huid zit en het vanzelf oplost...ik zie de hechtingen ook niet zitten alleen het laatste stukje waar het vastgemaakt is.

en ik vind geholpen beter klinken dan castreren en het lijkt mij dat iedereen wel weet wat er bedoelt wordt met geholpen :ok:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

yvette25 schreef:Delta ligt nu voor pampus op de grond...hij is wel wakker maar niet echt in zijn hummetje...af en toe hoor ik ook zachtjes gepiep...en dat kwijlen :smile: delta had dat ook zo erg...dan ging hij ergens ruiken en dan liep het kwijl zijn bek uit...maar na vandaag hopen we een rustigere hond te hebben gekregen, die loopse teefjes lekker met rust laat en dat hij wat meer tijd nu ook voor ons heeft...want dat zat er ook niet meer bij :mrgreen:

Bij delta is het ook gehecht, maar ik hoef niet meer terug te komen omdat het onder zijn huid zit en het vanzelf oplost...ik zie de hechtingen ook niet zitten alleen het laatste stukje waar het vastgemaakt is.

en ik vind geholpen beter klinken dan castreren en het lijkt mij dat iedereen wel weet wat er bedoelt wordt met geholpen :ok:
klinkt ook beter ,maar denk niet dat het gedrag 123 over is
wel een stuk minder maar niet meteen :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Melanie 74 schreef:
Haha, bij de term 'geholpen' krijg ik ook (?) altijd narrige gevoelens :mrgreen: De baas wordt geholpen, de hond wordt gewoon gecastreerd :pffff: Waarmee ik niet wil zeggen dat ik tegen castratie ben, zolang iedereen maar van de ballen van mijn hond afblijft :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

O ja, en sterkte met Delta!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chyta
Actief

Ongelezen bericht door chyta »

Dommel is al gecastreerd op 9 maanden .
Er was / is hier altijd wel een teefje loops !!

Overal die druppels brrrrr ,nee de beslissing was snel genomen ..

Sterkte met Delta ..morgen is alles voorbij :ok:
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Heel veel beterschap!!
Zoek stok!
Zeer actief

chyta schreef:Dommel is al gecastreerd op 9 maanden .

Neem dan een teef als je die reuendingen bij voorbaat al zo vervelend vindt, denk ik dan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Zoek stok! schreef:

Neem dan een teef als je die reuendingen bij voorbaat al zo vervelend vindt, denk ik dan.
Ik vind een castratie op 9 maanden wel erg vroeg.

Ik denk dat mensen die die drupjes van een reu al walgelijk vinden, al helemaal geen teefje willen hebben, die loops zal worden :wink:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zoek stok! schreef:Neem dan een teef als je die reuendingen bij voorbaat al zo vervelend vindt, denk ik dan.
Maar je weet van tevoren toch nooit hoe erg het wordt? Cetan wordt helemaal gek terwijl Shadow stoicijns blijft...maar zo zijn er ook teefjes die kribbig worden tijdens de loopsheid en teefjes die er rustig onder blijven...
Wat dat betreft zou ik dus niet op dat gegeven afgaan bij het kiezen tussen een reu of teef :).
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Mij stoort eigenlijk (bijna) niets van mijn honden...ok soms ruikt het niet goed of is iets wat vies...maarre voor mij zijn 't mijn kinderen enne niets is mij teveel... :mrgreen:

Dus de 3 rescuepups zijn niet raszuiver dan moet je ook je verantwoordelijkheden nemen. Hier in Spanje is er een ruim overschot aan honden en Tommy had bovendien last van zijn hormonen...nou dan is er geen twijfel...ik moet hem helpen...

Zijn 2 zusjes zullen binnenkort voor 't eerst loops worden en later laat ik ook hen steriliseren...om de kanker voor te zijn...

En in september zal ik waarschijnlijk dan toch niet op vakantie gaan...Want vind geen goede oppas die een weekje op vakantie wenst te komen... :boos:

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
yvette25
Vaste gebruiker

Met delta gaat het wel goed al zeg ik het zelf :smile: ik had verwacht dat hij de hele dag wel een beetje lamlendig zou zijn maar dat valt reuze mee :wink: hij loopt achter me aan (achtervolgt me) alleen heeft hij nog niet gegeten...wel 3 stukjes stokbrood maar nog geen brokken...denk dat dat morgen wel weer komt zijn eetlust :roll:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Eef schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik vind een castratie op 9 maanden wel erg vroeg.

Ik denk dat mensen die die drupjes van een reu al walgelijk vinden, al helemaal geen teefje willen hebben, die loops zal worden :wink:
Nou hier wel hoor, ik heb liever rooie spetters dan groene :N:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Zoek stok! schreef:
Melanie 74 schreef:
Haha, bij de term 'geholpen' krijg ik ook (?) altijd narrige gevoelens :mrgreen: De baas wordt geholpen, de hond wordt gewoon gecastreerd :pffff: Waarmee ik niet wil zeggen dat ik tegen castratie ben, zolang iedereen maar van de ballen van mijn hond afblijft :wink:
Ik krijg ook altijd de neiging om te vragen waar de hond nu bij geholpen is. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Lemuria schreef:
Zoek stok! schreef:Neem dan een teef als je die reuendingen bij voorbaat al zo vervelend vindt, denk ik dan.
Maar je weet van tevoren toch nooit hoe erg het wordt? Cetan wordt helemaal gek terwijl Shadow stoicijns blijft...maar zo zijn er ook teefjes die kribbig worden tijdens de loopsheid en teefjes die er rustig onder blijven...
Wat dat betreft zou ik dus niet op dat gegeven afgaan bij het kiezen tussen een reu of teef :).
Ik reageerde op de manier waarop chyta over reuen spreekt.

Natuurlijk zijn er reuen die alleen nog maar door hun hormonen geleefd worden, maar dat reuen reageren op loopse teven en soms wat druppelen, daar kun je van tevoren vanuit gaan. Als je dat zo 'brrrrrrr' vindt, neem dan geen reu.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yvette25
Vaste gebruiker

Het maakt me allemaal niet uit of ze loops zijn of de reun dat die druppelen..ja dat weet je als je dieren neemt :wink: maar delta daar was geen land mee te bezeilen en daarom toch de keus gemaakt om hem te laten castreren, duurt nog wel een week of 6 wil je wat verandering gaan zien in zijn gedrag naar andere honden, maar dat zien we dan wel weer.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”