Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alvleesklier en diabetes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Sorry hoor, ik heb niet snel een oordeel over iemand. Maar hier zak mijn broek van af.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

bullenmama schreef:Eh, nou Hilje, tikkie minder fel mag ook wel !
vindt jij...
het gaat hier wel om het leven van een hond die geen kans krijgt...
Als dit bij je buren zou spelen zou je het ook subtiel aanpakken?
waarschijnlijk is het hele gedrag van Max terug te koppelen aan 1 oorzaak...dan is het gewoon te triest voor woorden dat een jonge hond ingeslapen wordt omdat er iemand vertrekt naar Amerika en haar ouders er geen trek meer in hebben...

Jij lees de onbenulligheid van een 15 jarige.,.
Ik lees een manipulatieve puber die altijd haar zin krijgt en leeft zoals velen leven..in een wegwerp maatschappij waar alles wat lastig is weg moet.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en Max heeft geen ene flikker aan oeeeeh en aaaahhhhh....
Subtiel vragen er nog eens over na te denken redt die hond niet hoor :roll: Die ligt volgende week onder de grond...
En maxiem zit met haar kont in het vliegtuig naar Amerika...

Ik vind het werkelijk schandalig...
En wie dat belletje gaat plegen naar het asiel boeit me niet...als het maar gebeurt...
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Misschien kunnen al die mensen die het beter weten Maxiem even een pb-tje sturen met het aanbod Max te adopteren?

En over leeftijd gesproken: er is een reden dat dierenwinkels geen dieren mogen verkopen aan minderjarigen. Ook niet als die minderjarigen graag volwassene behandeld willen worden. Dat is omdat je zo jonge mensen niet met zo'n verantwoordelijkheid op mag zadelen.

Dus iedereen die kwaad is op Maxiem: is het wellicht een idee verder kwaad te zijn op haar ouders? Alvast bedankt.

En als niemand jaloers is op haar trip naar de VS; kunnen we die er dan verder buiten laten? Het is nogal wat om van een jonge meid met grootse plannen en mogelijkheden te verwachten haar reis te cancellen, alleen omdat jullie denken dat haar ouders de hond dan wél willen houden. Nogmaals de verantwoorlijkheid ligt hier bij de ouders, niet bij Maxiem.

Maxiem: nogmaals sterkte, en trek je niet teveel aan van wat hier geschreven wordt.

Kees
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik ben nogal van slag door je teksten hier Maxiem.

Aan de ene kant: ja ik snap dat je als 15 jarige niet alles voor het zeggen hebt in een gezin. Aan de andere kant: je hebt zoveel in je mars, of all people moet het je toch wel lukken om met goed fatsoen je ouders over te kunnen halen om Max naar het asiel te brengen?

Mensen met suikerziekte die niet onder medische behandeling staan kunnen rare dingen doen, slaan, omvallen, kwaad worden, eigenwijs worden etc. Een hond kan niet veel anders doen dan happen.

Als dat de oorzaak is, dan is het geen wonder dat een GT je niet kan helpen.

Laat dit anders eens lezen aan je ouders. Ik vind oprecht dat Max nog een kans verdient, een paar maandjes medicijnen of een ander adres waar men het wel wil proberen.

Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik op deze manier afscheid moest nemen van een hond, en ik vraag me af of jij dat wel kan.
:pop:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Hilje, ze is nog niet weg hoor, en ik reken erop dat ze haar verstand laat spreken.
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n zelfstandige, slimme meid die zielsveel van haar hond houdt, naar haar familie luistert als het om euthanasie van Max gaat.
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Casey schreef:Misschien kunnen al die mensen die het beter weten Maxiem even een pb-tje sturen met het aanbod Max te adopteren?

En over leeftijd gesproken: er is een reden dat dierenwinkels geen dieren mogen verkopen aan minderjarigen. Ook niet als die minderjarigen graag volwassene behandeld willen worden. Dat is omdat je zo jonge mensen niet met zo'n verantwoordelijkheid op mag zadelen.

Dus iedereen die kwaad is op Maxiem: is het wellicht een idee verder kwaad te zijn op haar ouders? Alvast bedankt.

En als niemand jaloers is op haar trip naar de VS; kunnen we die er dan verder buiten laten? Het is nogal wat om van een jonge meid met grootse plannen en mogelijkheden te verwachten haar reis te cancellen, alleen omdat jullie denken dat haar ouders de hond dan wél willen houden. Nogmaals de verantwoorlijkheid ligt hier bij de ouders, niet bij Maxiem.

Maxiem: nogmaals sterkte, en trek je niet teveel aan van wat hier geschreven wordt.

Kees
Komop zeg, wat heeft leeftijd of jaloers zijn :roll: met dierenliefde te maken ?
CKS
Zeer actief

beppie schreef:Komop zeg, wat heeft leeftijd of jaloers zijn :roll: met dierenliefde te maken ?
Leeftijd heeft met verantwoordelijkheid te maken. Die ligt hier dus bij de ouders en niet bij Maxiem zelf.
Dat gezever van halve volksstammen over de reis naar Amerika kan ik alleen plaatsen als die mensen zelf blijkbaar iets missen in hun leven. Jaloezie dus.

Als ik de inzet die Maxiem getoond heeft bij het trainen met Max zie (via het forum dan) dan twijfel ik alvast niet aan haar dierenliefde: dat zit wel goed.

Kees
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Casey schreef:
beppie schreef:Komop zeg, wat heeft leeftijd of jaloers zijn :roll: met dierenliefde te maken ?
Leeftijd heeft met verantwoordelijkheid te maken. Die ligt hier dus bij de ouders en niet bij Maxiem zelf.
Dat gezever van halve volksstammen over de reis naar Amerika kan ik alleen plaatsen als die mensen zelf blijkbaar iets missen in hun leven. Jaloezie dus.

Als ik de inzet die Maxiem getoond heeft bij het trainen met Max zie (via het forum dan) dan twijfel ik alvast niet aan haar dierenliefde: dat zit wel goed.

Kees
Ik ben ervan overtuigd dat als ze niet naar Amerika zou gaan de beslissing nog niet genomen was. Zoals ik eerder schreef kan ik me voorstellen dat haar ouders het niet zien zitten om voor Max te zorgen. Dat deed Joske tot nu toe en die gaat dus nu weg, vandaar.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 13 jul 2007 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Addy schreef:heb jij het weer eens een keer gehoord pak de bal :boos:
dan tetter ik nu even luid en duidelijk in je oren muil houden :evil:
Hopenlijk hoor je dat voor de afwisseling ook eens een keer :evil:
mijn G*d, kom jij van Mars of van Venus? :denken:
Of uberhaupt kom jij ergens vandaan? :denken:

want volgens mij heb jij teveel alcohol op en ben je dronken? :denken:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Hutsje, je slaat de spijker wel op zijn kop ja.
En dat weet Joske ook wel, dus hup meid ! laat Max niet zomaar gaan, dat is moord.
Hutsje
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

Weet je wat zij heeft? Gelijk :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Maxiem schreef:Dat ze weer gebeten heeft, dat ze onbetrouwbaar is. En dat ze zoveel ziektes heeft. En ergens begrijp ik het ook wel. Mijn moeder is nu ook een beetje bang voor haar.
dat begrijp ik, want je moeder denkt:
leuk, maar nu gaat ze naar de USA en ik zit met die hond van haar , met die gebreken !

Dat is wel te begrijpen, toch?

tja, Maxiem, je kan nu 2 dingen doen:

1: hier blijven èn je hond redden

of:

2: naar Amerika gaan en je hond laten inslapen.

het is hard, maar dat is wel waar het nu op uit draait !
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hutsje schreef:
Pak-de-bal schreef:

zit gewoon op mijn werk , en weet je wat, daar drinken we niet :pffff:
Pak-de-bal

Addy schreef:
Hutsje schreef:
Pak-de-bal schreef:

om 1 , 36 uur uur 's nachts? Maakt niet uit, hoor, maar waar heb je het over? :19:
Of heb je tijdverschil?

In ieder geval lijkt het net, alsof ze daar een vroege borrel hebben gehad,
of thuis natuurlijk . :wink:
Hutsje
Zeer actief

Addy schreef:
Hutsje schreef:
Pak-de-bal schreef:

Ik heb afgelopen nacht gewerkt, ook daar geen drank. Is ook maar goed ook, anders val ik zo om :mrgreen: . Ja, Pak-Shit, er zijn mensen die op andere tijden werken dan van 9 tot , onvoorstelbaar maar waar :wink: .
Afbeelding
Addy

Hutsje schreef:
Addy schreef:
Hutsje schreef:
Pak-de-bal schreef: mijn G*d, kom jij van Mars of van Venus? :denken:

Ik heb afgelopen nacht gewerkt, ook daar geen drank. Is ook maar goed ook, anders val ik zo om :mrgreen: . Ja, Pak-Shit, er zijn mensen die op andere tijden werken dan van 9 tot , onvoorstelbaar maar waar :wink: .
tja en weet je waar ik nou zo trots op ben, dat ik zomaar de deur uit mag stappen van mijn roedel, geen eentje die me probeert tegen te houden en er zitten linkerikken bij houd-muil :smile: :smile: :smile:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Casey schreef:Goh zijn er hier soms wat mensen een beetje jaloers dat Maxiem in de VS gaat studeren? Anders kan ik bepaalde minne opmerkingen namelijk amper plaatsten.

Kees
Minne opmerkingen hoeven voor mij ook niet, maar ik vind het wel moeilijk hoor. Beestje heeft weer gebeten omdat ze de weg kwijt was en zich heel naar en raar voelde. Een hondje met een lage bijtdrempel zal dan kunnen bijten, maar had dat niet gedaan wellicht als ze zich niet zo naar voelde door een niet behandelde suikerziekte. Dat is wat ik dan erg moeilijk vind, dat het beestje niet die kans gegund is. Als het nu van de suikerziekte komt kan Max er toch helemaal niks aan doen en zou het bij goede behandeling misschien een stuk beter gaan.

Ik vind dat de beslissers in het geval van Max dat mee moeten wegen en anders vind ik het zo ontzettend oneerlijk tegenover de hond. Ik ken helaas teveel kooikertjes die ingeslapen zijn wegens agressie en het had verdorie niet gehoeven, niet zonder het diertje een kans te geven. Ik vind dat heel erg slikken en moeilijk. Moeder is bang en daarom moet hond dood.

Met jaloezie op een reis naar Amerika heeft dat verdorie helemaal geen fluit te maken. Wel dat die reis er nu eenmaal is en gepland staat. Eerst gaat het goed met Max, gaat ze mee naar forummeetings, zegt de GT ook dat het zo goed gaat en is ze heel erg veranderd naar mensen. En nu komt het vertrek van "Maxiem" dichterbij en ziet moeder het inene allemaal niet meer zitten. Maxiem is echt wel gewend haar zin te krijgen, maar zij kan niet zorgen voor de hond omdat ze weg gaat en daarom moet de hond dood en is er geen afspraak met de dierenarts. Zus heeft die afgezegd en Maxiem kan dat niet betalen en er niet komen. Geloof jij het? Ik niet. Niet van een "kind" als Maxiem. Wel naar Amerika reizen in je eentje, maar niet naar de dierenarts kunnen komen met een hond.

Ik snap de situatie dus wel, maar heb er moeite mee dat die hond geen kans krijgt. En ja, dat heeft alles met de toekomst in Amerika te maken. Ik vind het flauw van Maxiem om dat te ontkennen, ook al wil ik niet alle verantwoording bij haar leggen in dezen, het is toch echt haar keuze. Haar hond, haar keuze om te gaan en de consequentie is het einde van Max. Een moeilijk dilemma dat weet ik, maar een keuze. Sta daar dan voor als je volwassen wil zijn en de hele tijd zegt dat je geen normale puber bent maar volwassen omdat je zo verstandig bent.

Oud en verstandig genoeg om alleen vier jaar naar Amerika te gaan, mensen die dat toch wat jong vinden, worden weggeveegd, want Maxiem is geen gewone puber, maar heel volwassen en verstandig. Maar ze weet niet hoe ze bij de dierenarts moet komen en heeft daar geen geld voor. Dat vind ik treurig. Ik kan niet tegen mensen die de verantwoording niet nemen en zich achter smoesjes verschuilen. Sta er dan #$%$ voor, ook al is dat kut en krijg je kritiek, maar ga geen verhaaltjes verzinnen en verschuilen achter: "Ik heb het zo moeilijk , ik kan het niet schrijven " of dingen in die trant.

En bij Chrico komt dat er dan misschien wat hard uit omdat die dit al heel lang zag aankomen. Ik niet, maar een zeker patroon van verwendheid en de zin krijgen zie ik er wel in. Niet eens zo erg als je de andere kant ook maar erbij neemt. Verantwoording nemen voor acties. Zoals niet naar de dierenarts gaan zelf en kijken hoe het gaat met medicatie, proberen een ander huis nog te zoeken. Dat is echt niet onmogelijk hoor, een ander huis eventueel voor Max als blijkt dat ze suiker heeft. Er zijn vaak echt wel mensen te vinden die zo'n hond wel een kans nog wilen geven als de familie van Maxiem het niet aandurft. Waarom krijgt ze die kans dan niet?

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 13 jul 2007 02:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Addy

Maxiem, ik wil de hond wel tijdelijk opvangen totdat er een goed adres gevonden is. Het eerste wat ik dan doe is naar de dierenarts gaan en laten onderzoeken wat er nou precies aan de hand is.
Addy
Pak-de-bal

Maxiem schreef:Omdat ze vonden dat het toch niks uitmaakte. Zeg maar: Als ze het wel had, dan kwam er nog iets bij, nog een medicijn. Als ze het niet had ging het nog steeds even slecht en was het helemaal niks meer.
En ik kan er niet zelf komen en het niet zelf betalen.
Maxiem, ik heb je leren kennen, als een schitterende meid, die alles voor haar hond doet en over heeft !
En nù leren we je kennen, van een andere kant, en dàt doet ons pijn.

We hebben je nù leren kennen , van een kant , van wat je moeder wil, en je gezin wil,
Terwijl Max , alleen met jou nog een paar jaar zou kunnen verder leven ! ???

Heeft jouw familie het opgegeven , omdat de kosten van een insuline -prik elke dag , wat kostbaar is? :19:

Begrijp mij niet verkeerd, je familie doet het ook goed, en jij ook,
maar jullie hebben alle 2 andere meningen over kosten en medicijnen van jullie huisdieren

En dat niet meer gaan naar de da, is je kop in het zand steken, toch?
Zeg nou eens eerlijk ?
CKS
Zeer actief

starfleet schreef: --- een genuanceerd verhaal ---
Anne, ik ben het 99% met je eens. Ik blijf er echter bij dat het volstrekt niet eerlijk is de verantwoordelijkheid voor deze hond op de schouders van een minderjarige te leggen, hoe slim, wijs, verstandig en volwassen ze dan ook is. Dat is niet eerlijk van haar ouders en niet eerlijk van de forumleden. Ook als zij de hond kan redden door de reis naar de VS af te zeggen dan vind ik het niet eerlijk dat van haar te verwachten. Dat mág je gewoon niet van iemand verwachten, hoe zielig dat ook is voor de hond.
Addy schreef:Maxiem, ik wil de hond wel tijdelijk opvangen totdat er een goed adres gevonden is. Het eerste wat ik dan doe is naar de dierenarts gaan en laten onderzoeken wat er nou precies aan de hand is.
Addy
Kijk hier hebben we wat aan!

Kees
Pak-de-bal

Casey schreef:Dat gezever van halve volksstammen over de reis naar Amerika kan ik alleen plaatsen als die mensen zelf blijkbaar iets missen in hun leven. Jaloezie dus.
Jaloezie, Kees, ?
Mijn zus woont al meer dan 30 jaar in Amerika ( getrouwd met een Amerikaan) en dan speelt jaloezie niet meer mee,
maar wordt het een gewoonte .

Ben jij niet jaloers, Kees,? dat je geen familie hebt wonen daar,
waar je voor niets kan logeren? en....... met een zwembad in de tuin? :wink: :ok: ( is daar heel gewoon, hoor :wink: ) ,
en een beetje golfen hier en daar?
Heerlijk , toch?
CKS
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Lieve meid gewoon omdat je zo onnozel bent zal ik even op je reageren....

Nee, ik ben niet jaloers, ik woon zelf namelijk in Mexico en dat is nog véél leuker dan Amerika. had ik in de VS willen wonen dan was dat ook een optie geweest, maar ik woon liever in Mexico (je weet wel, dat hele mooie land met dat prachtige klimaat net ten zuiden van de VS).

Kees
Addy

Casey schreef:
Pak-de-bal schreef:
Lieve meid gewoon omdat je zo onnozel bent zal ik even op je reageren....

Nee, ik ben niet jaloers, ik woon zelf namelijk in Mexico en dat is nog véél leuker dan Amerika. had ik in de VS willen wonen dan was dat ook een optie geweest, maar ik woon liever in Mexico (je weet wel, dat hele mooie land met dat prachtige klimaat net ten zuiden van de VS).

Kees
:smile: :smile: :smile: :smile:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Casey schreef:
starfleet schreef: --- een genuanceerd verhaal ---
Anne, ik ben het 99% met je eens. Ik blijf er echter bij dat het volstrekt niet eerlijk is de verantwoordelijkheid voor deze hond op de schouders van een minderjarige te leggen, hoe slim, wijs, verstandig en volwassen ze dan ook is. Dat is niet eerlijk van haar ouders en niet eerlijk van de forumleden. Ook als zij de hond kan redden door de reis naar de VS af te zeggen dan vind ik het niet eerlijk dat van haar te verwachten. Dat mág je gewoon niet van iemand verwachten, hoe zielig dat ook is voor de hond.
Daarom zeg ik ook dat er moeite gedaan kan worden voor een nieuw huis, zodat Max nog een eerlijke kans krijgt. Ik vind het niet vanzelfsprekend dat Maxiem haar reis afzegt. Het gaat niet om een trip die geanuleerd kan worden en een half jaar later ook wel weer kan. Ik zie het aandbod van Addy en echt, dat vind ik :ok: . Nu maar afwachten of Maxiem er gebruik van wil maken. Ik zie in ieder geval echt nog wel mogelijkheden voor Max . Ik ken een Kooikertje dat door pijn van arthrose een totaal onbetrouwbare bijter was geworden. Een hondje dat na een faire kans alsnog ingeslapen moest worden. Daar kan iedereen vrede mee hebben, maar wel eerst die kans nog. Ik zou 30 jaar later nog om janken als ik in de positie van Maxiem zat en niet alles gedaan had voor een kans voor Max. Het zou knagen en knagen en niet echt weggaan. Zoveel werk er ook ingestoken, zoveel verbetering gezien. En ik zou dus zelf ook niet de studie in Amerika afzeggen als 15 jarige. Of misschien zou ik het willen, maar mijn ouders zouden dan ook zeggen: je lijkt wel gek, je wil het zo graag en alles is in kannen en kruiken. Max is sowieso beter af met een ander huis als Maxiem weg is, ook zonder de laatste complicaties.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 13 jul 2007 03:07, 3 keer totaal gewijzigd.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

thom schreef:Alvleesklier is erg pijnlijk, misschien dat het bijten daarvandaan komt. En als je een alvleesklierontsteking hebt gehad, is het bijna 100% zeker, dat ze nu Diabetetes heeft, of anders last van haar nieren.
( Ik spreek uit ervaring, niet vanuit mijn hond, maar vanuit mezelf.)

Ik zou jue zeker aanraden om nog naar een internist te gaan. Als ze Diabetes heeft vanwege de alvleesklierontsteking, dan help je haar met 2x dgs een insuline injectie. Misschien nog wat pijnmedicatie, maar dan heb je wel weer een superhond...!!!!!!

Dat ze nu bijt is verklaarbaar, ze heeft flinke pijn, en voelt zich zeker niet lekker..............STERKTE..!!

Zou je dit nog eens goed willen lezen...????
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Addy schreef:Maxiem, ik wil de hond wel tijdelijk opvangen totdat er een goed adres gevonden is. Het eerste wat ik dan doe is naar de dierenarts gaan en laten onderzoeken wat er nou precies aan de hand is.
Addy
:ok: :ok: :ok:

Ik neem het een meisje van 14 of 15 niet kwalijk ondanks dat ze binnenkort naar de VS vertrekt. Haar ouders hadden beter moeten weten. Ik vind het niet onwaarschijnlijk dat je op die leeftijd verwacht dat je ouders voor jouw hond zullen zorgen. En dat met alle?! mankementen vandien.
Dat ze vandaag niet naar de DA is geweest om te chekken of ze idd diabetis heeft vind ik wel weer laakbaar.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Addy

Cleo schreef:
Addy

Ik neem het een meisje van 14 of 15 niet kwalijk ondanks dat ze binnenkort naar de VS vertrekt. Haar ouders hadden beter moeten weten. Ik vind het niet onwaarschijnlijk dat je op die leeftijd verwacht dat je ouders voor jouw hond zullen zorgen. En dat met alle?! mankementen vandien.
Dat ze vandaag niet naar de DA is geweest om te chekken of ze idd diabetis heeft vind ik wel weer laakbaar.
Ik neem het Maxiem deels kwalijk, ze weet dat ze op dit forum alle hulp kan krijgen in nood en dit is nood en haar hondje is van harte welkom, met of zonder bijtgedrag, we zijn hier wel wat gewend en we hebben een hele goede dierenarts.
Asterix
Zeer actief

Addy schreef:
Cleo schreef:
Addy

Ik neem het Maxiem deels kwalijk, ze weet dat ze op dit forum alle hulp kan krijgen in nood en dit is nood en haar hondje is van harte welkom, met of zonder bijtgedrag, we zijn hier wel wat gewend en we hebben een hele goede dierenarts.
Niet alle mensen krijgen deze hulp aangeboden op het forum. Ook al vraag je erom. Maargoed, ik leg het ook deels bij haar neer. Zeker na het afzegbezoekje van gisteren bij de DA.
Afbeelding Afbeelding

Asterix
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Maxiem schreef:Omdat ze vonden dat het toch niks uitmaakte. Zeg maar: Als ze het wel had, dan kwam er nog iets bij, nog een medicijn. Als ze het niet had ging het nog steeds even slecht en was het helemaal niks meer.
En ik kan er niet zelf komen en het niet zelf betalen.
Maxiem, ik heb je leren kennen, als een schitterende meid, die alles voor haar hond doet en over heeft !
En nù leren we je kennen, van een andere kant, en dàt doet ons pijn.

We? "dat doet ONS pijn?! Waar haal je iedere keer het lef vandaan om voor anderen te spreken?

We hebben je nù leren kennen , van een kant , van wat je moeder wil, en je gezin wil,

Wie zijn "We"?

Terwijl Max , alleen met jou nog een paar jaar zou kunnen verder leven ! ???

Heeft jouw familie het opgegeven , omdat de kosten van een insuline -prik elke dag , wat kostbaar is? :19:

Begrijp mij niet verkeerd, je familie doet het ook goed, en jij ook,
maar jullie hebben alle 2 andere meningen over kosten en medicijnen van jullie huisdieren

En dat niet meer gaan naar de da, is je kop in het zand steken, toch?
Zeg nou eens eerlijk ?

Nogmaals, spreek voortaan voor jezelf!
Afbeelding Afbeelding

Addy

Maxiem schreef:
chrico schreef:Waarom sta ik hier nu niet verbaasd over :devil: :devil: het is gewoon een schande.
En wil jij verdomme alsjeblieft oprotten. Als ik iets kon doen om het tegen te houden dan zou ik dat verdorie wel doen.
Er ligt een aanbod dus je kan het tegenhouden, Max mag zolang bij mij totdat uitgezocht is wat er precies aan de hand is , medisch gezien en dan kijken we wel verder welke mogelijkheden er zijn
Gesloten

Terug naar “Medisch”