Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alvleesklier en diabetes
Moderator: moderatorteam
- Maxiem
- Zeer actief
Alvleesklier en diabetes
Max heeft in december alvleesklierontsteking gehad. Daarvan is ze redelijk goed hersteld, maar haar alvleesklier is nooit meer gaan werken. De laatste tijd gaat het weer steeds slechter met Max.
Ze heeft dagen dat ze haar mand niet uitkomt en alleen maar drie keer een rondje rond het huis strompelt. Ze heeft ook momenten dat ze "er niet is". Dan ligt ze heel gek, met haar kop net boven de grond zwevend. Dan kun je van alles doen, ze reageert niet. Je kunt "uit" of "eten" of om het even wat roepen, ze kijkt niet eens.
Wat het nog erger maakt, is dat haar gedrag samen met haar gezondheid achteruit gaat. Het ging heel erg goed, en nu heeft ze plotseling weer gebeten. Heel gek, ik zat haar gewoon te aaien, ze deed niks, zat gewoon en plots - HAP. Het was anders dan de andere keren en ze leek zich ook niet echt bewust van wat ze had gedaan. Mijn moeder zei toen: Stel dat ze zo'n moment dat ze weg is krijgt terwijl je haar aait.. en dan weer bijkomt en schrikt. Leek mij best een redelijke verklaring.
Vandaag zei iemand (een bioloog) : heeft ze vanuit haar alvleesklier diabetes ontwikkeld dan?
Ik wist niet dat dat kon, maar het is wel een verklaring voor die momenten van weg zijn, dagen van niks kunnen en dagen waarop ze rondspringt als een jonge hond. Dus - heeft iemand daar ervaring mee? Of heeft iemand een andere verklaring?
Verder ga ik straks sowieso de DA bellen, of die een idee heeft. Het bijten is nu ook een heel ander probleem geworden, het is schijnbaar geen gedragsprobleem, dat hadden we onder controle, maar een medisch probleem - het hangt samen met haar gezondheidstoestand. Deze situatie is alleen niet echt houdbaar meer, en mocht er niks gedaan kunnen worden zouden we toch langzaam aan de laatste optie moeten gaan denken - inslapen. Vooral omdat Max ook echt niet gelukkig lijkt. Het is wel een moeilijke situatie, want ze heeft ook weer dagen dat er niks aan de hand lijkt, en dat je zou denken dat ze kerngezond is.
Pfoe, het is een lang verhaal geworden , langer dan ik wilde. In het kort : heeft iemand ook maar een idee?
Ze heeft dagen dat ze haar mand niet uitkomt en alleen maar drie keer een rondje rond het huis strompelt. Ze heeft ook momenten dat ze "er niet is". Dan ligt ze heel gek, met haar kop net boven de grond zwevend. Dan kun je van alles doen, ze reageert niet. Je kunt "uit" of "eten" of om het even wat roepen, ze kijkt niet eens.
Wat het nog erger maakt, is dat haar gedrag samen met haar gezondheid achteruit gaat. Het ging heel erg goed, en nu heeft ze plotseling weer gebeten. Heel gek, ik zat haar gewoon te aaien, ze deed niks, zat gewoon en plots - HAP. Het was anders dan de andere keren en ze leek zich ook niet echt bewust van wat ze had gedaan. Mijn moeder zei toen: Stel dat ze zo'n moment dat ze weg is krijgt terwijl je haar aait.. en dan weer bijkomt en schrikt. Leek mij best een redelijke verklaring.
Vandaag zei iemand (een bioloog) : heeft ze vanuit haar alvleesklier diabetes ontwikkeld dan?
Ik wist niet dat dat kon, maar het is wel een verklaring voor die momenten van weg zijn, dagen van niks kunnen en dagen waarop ze rondspringt als een jonge hond. Dus - heeft iemand daar ervaring mee? Of heeft iemand een andere verklaring?
Verder ga ik straks sowieso de DA bellen, of die een idee heeft. Het bijten is nu ook een heel ander probleem geworden, het is schijnbaar geen gedragsprobleem, dat hadden we onder controle, maar een medisch probleem - het hangt samen met haar gezondheidstoestand. Deze situatie is alleen niet echt houdbaar meer, en mocht er niks gedaan kunnen worden zouden we toch langzaam aan de laatste optie moeten gaan denken - inslapen. Vooral omdat Max ook echt niet gelukkig lijkt. Het is wel een moeilijke situatie, want ze heeft ook weer dagen dat er niks aan de hand lijkt, en dat je zou denken dat ze kerngezond is.
Pfoe, het is een lang verhaal geworden , langer dan ik wilde. In het kort : heeft iemand ook maar een idee?
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Volgens mij ontstaat diabetes altijd vanuit de alvleesklier (pancreas).
Die maakt te weinig of geen insuline meer aan en daardoor ontstaat diabetes.
Maar is het niet mogelijk om insuline te gaan spuiten?
Lees dit maar eens door: http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=236
Die maakt te weinig of geen insuline meer aan en daardoor ontstaat diabetes.
Maar is het niet mogelijk om insuline te gaan spuiten?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Maxiem
- Zeer actief
Kom ik dit tegen:MoniqueDM schreef:
Het is dus zelfs waarschijnlijkInsuline wordt geproduceerd door specifieke cellen (ß-cellen) in de alvleesklier. Bij een ernstige beschadiging van de alvleesklier, bijvoorbeeld een ontsteking, kan de insulineproductie in het gedrang komen.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Is de alvleesklier of het bloed van Max wel eens onderzocht?
Je zou eens voor een second opinion naar een andere dierenarts kunnen gaan, misschien zelfs naar een internist (voor dat laatste heb je wel een verwijsbrief nodig). Diabetes is op zich wel behandelbaar hoor, dus geef de moed niet gelijk op.
En tja......., de gemiddelde dierenarts laat naar mijn gevoel tegenwoordig iets te veel steken vallen, vandaar dat ik er ook voor kies om naar de dierenarts te gaan waarvan die link is. Is wel 150 km. trappen, maar kwaliteit staat bij mij voorop.
Dus kop op meid, laat Max eens goed onderzoeken en bespreek in alle eerlijkheid of haar diabetes nog behandelbaar is. Honden kunnen zich goed beroerd voelen door deze aandoening (wat misschien haar gedrag kan verklaren) en je dierenarts had inderdaad wel iets alerter mogen reageren, zeker bij een hypo.
Je zou eens voor een second opinion naar een andere dierenarts kunnen gaan, misschien zelfs naar een internist (voor dat laatste heb je wel een verwijsbrief nodig). Diabetes is op zich wel behandelbaar hoor, dus geef de moed niet gelijk op.
En tja......., de gemiddelde dierenarts laat naar mijn gevoel tegenwoordig iets te veel steken vallen, vandaar dat ik er ook voor kies om naar de dierenarts te gaan waarvan die link is. Is wel 150 km. trappen, maar kwaliteit staat bij mij voorop.
Dus kop op meid, laat Max eens goed onderzoeken en bespreek in alle eerlijkheid of haar diabetes nog behandelbaar is. Honden kunnen zich goed beroerd voelen door deze aandoening (wat misschien haar gedrag kan verklaren) en je dierenarts had inderdaad wel iets alerter mogen reageren, zeker bij een hypo.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Maxiem
- Zeer actief
Nou, ik heb met de DA gebeld. Gezegd wat ik dacht, en dat ik dat wil laten controleren. Dus morgenmiddag gaan we naar de DA.
Wel een beetje stom, ik heb nu niet alles gezegd wat ik wilde zeggen omdat zij meteen een afspraak wilde maken en ik me een beetje liet overdonderen. Maar goed, dat komt morgen dan wel, als we er zijn.
Wel een beetje stom, ik heb nu niet alles gezegd wat ik wilde zeggen omdat zij meteen een afspraak wilde maken en ik me een beetje liet overdonderen. Maar goed, dat komt morgen dan wel, als we er zijn.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Meis, pak pen en papier en schrijf alles op wat je morgen wilt vragen. Op die manier kan je niet overdonderd worden door antwoorden van de dierenarts waar je niet op gerekend had.
Desnoods maak je een print van de link die ik je heb gegeven
.
Hartstikke goed trouwens dat je verder onderzoek laat doen
, toppie!
Laat je morgen even weten hoe het is gegaan?
Desnoods maak je een print van de link die ik je heb gegeven
Hartstikke goed trouwens dat je verder onderzoek laat doen
Laat je morgen even weten hoe het is gegaan?

- Maxiem
- Zeer actief
We hebben er net lang met z'n allen over gepraat. Ook gekeken, stel dat ze diabetes heeft, wat dan eigenlijk, hoe behandel je dat dan?
En we hebben besloten het toch niet te doen. Ook omdat mijn gezinsleden het er niet op willen wagen, wat bijten betreft. We hadden toen we met de GT begonnen eigenlijk gezegd: Als ze nog een keer bijt is het klaar.
Als ik in mijn eentje met haar in een huis had gewoond had ik het zeker geprobeerd, maar dat is de situatie niet.
Dus hebben we besloten volgende week afscheid te nemen van Max
Alles bij elkaar, de artrose, de alvleesklier, haar allergieen, het bijten en nu misschien ook nog diabetes, was het gewoon te veel.
En we hebben besloten het toch niet te doen. Ook omdat mijn gezinsleden het er niet op willen wagen, wat bijten betreft. We hadden toen we met de GT begonnen eigenlijk gezegd: Als ze nog een keer bijt is het klaar.
Als ik in mijn eentje met haar in een huis had gewoond had ik het zeker geprobeerd, maar dat is de situatie niet.
Dus hebben we besloten volgende week afscheid te nemen van Max
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik kan je daarin niet echt raden Maxiem.Maxiem schreef:We hebben er net lang met z'n allen over gepraat. Ook gekeken, stel dat ze diabetes heeft, wat dan eigenlijk, hoe behandel je dat dan?
Dus hebben we besloten volgende week afscheid te nemen van MaxAlles bij elkaar, de artrose, de alvleesklier, haar allergieen, het bijten en nu misschien ook nog diabetes, was het gewoon te veel.
Maar zou je niet eerst het bloedonderzoek afwachten en de mogelijke behandeling?
Er kunnen veel problemen van Max samenhangen juist met dat ene probleem.
- Maxiem
- Zeer actief
Ja... misschien. Maar als je een hond hebt die bijt als ze zich niet lekker voelt en die zoveel ziektes heeft? En het is nog een medicijn erbij, nog een behandeling erbij.ranetje schreef:Ik kan je daarin niet echt raden Maxiem.Maxiem schreef:We hebben er net lang met z'n allen over gepraat. Ook gekeken, stel dat ze diabetes heeft, wat dan eigenlijk, hoe behandel je dat dan?
Dus hebben we besloten volgende week afscheid te nemen van MaxAlles bij elkaar, de artrose, de alvleesklier, haar allergieen, het bijten en nu misschien ook nog diabetes, was het gewoon te veel.
Maar zou je niet eerst het bloedonderzoek afwachten en de mogelijke behandeling?
Het is niet een beslissing die we zomaar genomen hebben. Het is ook niet dat we nog niet eerder over inslapen hadden gepraat natuurlijk.
Het is de hele situatie. En ik denk dat dit het beste is, het verstandigste is, in deze situatie.
- ranetje
- Zeer actief
Tenzij de diabetes de oorzaak is van het ziekzijn van MaxMaxiem schreef:Ja... misschien. Maar als je een hond hebt die bijt als ze zich niet lekker voelt en die zoveel ziektes heeft? En het is nog een medicijn erbij, nog een behandeling erbij. Het is niet een beslissing die we zomaar genomen hebben. Het is ook niet dat we nog niet eerder over inslapen hadden gepraat natuurlijk.ranetje schreef:Ik kan je daarin niet echt raden Maxiem.Maxiem schreef:We hebben er net lang met z'n allen over gepraat. Ook gekeken, stel dat ze diabetes heeft, wat dan eigenlijk, hoe behandel je dat dan?
Het is de hele situatie. En ik denk dat dit het beste is, het verstandigste is, in deze situatie.
Dan is er nog maar één medicijn nodig.
Ik weet het niet meis.
Ik kan je verder alleen maar sterkte wensen.
En een knuffel geven ...................
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Oei dit is een moeilijk iets.
En kan ook de gedachtengang van jullie volgen. Iedere keer komt er weeeeer meer bij kijken. En diabetes is meestal wel behandelbaar maar vraagt van de eigenaar een enorme timing en precisie. Instellen en iedere keer bloedspiegel bepalen vragen heel veel inzet. (als ze dan al in te stellen is)
Kan me wel voorstellen dat je grenzen trekt voor haar. Voor wie ga je verder??? echt voor haar???
Maar wat zal dit moeilijk zijn.
Heel veel sterkte met die beslissing te nemen die jullie denken te moeten nemen.
En kan ook de gedachtengang van jullie volgen. Iedere keer komt er weeeeer meer bij kijken. En diabetes is meestal wel behandelbaar maar vraagt van de eigenaar een enorme timing en precisie. Instellen en iedere keer bloedspiegel bepalen vragen heel veel inzet. (als ze dan al in te stellen is)
Kan me wel voorstellen dat je grenzen trekt voor haar. Voor wie ga je verder??? echt voor haar???
Maar wat zal dit moeilijk zijn.
Heel veel sterkte met die beslissing te nemen die jullie denken te moeten nemen.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Alvleesklier is erg pijnlijk, misschien dat het bijten daarvandaan komt. En als je een alvleesklierontsteking hebt gehad, is het bijna 100% zeker, dat ze nu Diabetetes heeft, of anders last van haar nieren.
( Ik spreek uit ervaring, niet vanuit mijn hond, maar vanuit mezelf.)
Ik zou jue zeker aanraden om nog naar een internist te gaan. Als ze Diabetes heeft vanwege de alvleesklierontsteking, dan help je haar met 2x dgs een insuline injectie. Misschien nog wat pijnmedicatie, maar dan heb je wel weer een superhond...!!!!!!
Dat ze nu bijt is verklaarbaar, ze heeft flinke pijn, en voelt zich zeker niet lekker..............STERKTE..!!
( Ik spreek uit ervaring, niet vanuit mijn hond, maar vanuit mezelf.)
Ik zou jue zeker aanraden om nog naar een internist te gaan. Als ze Diabetes heeft vanwege de alvleesklierontsteking, dan help je haar met 2x dgs een insuline injectie. Misschien nog wat pijnmedicatie, maar dan heb je wel weer een superhond...!!!!!!
Dat ze nu bijt is verklaarbaar, ze heeft flinke pijn, en voelt zich zeker niet lekker..............STERKTE..!!

- starfleet
- Erelid
Ik vind dit wel erg heftig hoor. Het gaat beter met Max zeg je en dat bijten is heel waarschijnlijk verklaarbaar. Als dat dan met medicijnen op te lossen is. Heeft e.e.a. te maken met dat jij naar de US gaat en je familie het toch al niet meer zo zag zitten om voor haar te zorgen als jij weg bent?
Ik kan het allemaal verstandelijk wel begrijpen hoor, het is zeer de vraag of je familie het wel aankan met Max maar sneu is het wel. Niet in de laatste plaats voor jou:jank:
Anne
Ik kan het allemaal verstandelijk wel begrijpen hoor, het is zeer de vraag of je familie het wel aankan met Max maar sneu is het wel. Niet in de laatste plaats voor jou:jank:
Anne
-
Gos
- Zeer actief
Je laat het toch nog wel controleren vandaag? Arme Max, ze heeft het niet gemakkelijk (en jullie ook niet). Maar als vrijwel alle problemen terug te voeren zijn op 1 oorzaak, zou ik me toch eerst verder laten informeren over de mogelijkheden voordat ik zo'n rigoreus besluit zou nemen.
Ik kan me wel goed voorstellen dat je inslapen overweegt hoor, begrijp me niet verkeerd. Misschien zou ik daar zelf ook voor kiezen in zo'n geval, als ik het zeker wist. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst meis!
Ik kan me wel goed voorstellen dat je inslapen overweegt hoor, begrijp me niet verkeerd. Misschien zou ik daar zelf ook voor kiezen in zo'n geval, als ik het zeker wist. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst meis!
-
Pak-de-bal
wel een resolute beslissing !Maxiem schreef:Dus hebben we besloten volgende week afscheid te nemen van MaxAlles bij elkaar, de artrose, de alvleesklier, haar allergieen, het bijten en nu misschien ook nog diabetes, was het gewoon te veel.
Je bent nog niet eens naar de da gegaan voor een oplossing !
Diabetes is te behandelen, hoor,
ik heb het van iemand gehoord , die een kat met diabetes had , maar dat wordt wel elke dag insuline spuiten.
Maar daar krijg je handigheid in ( maar wil je familie dat straks wel?)
Dan zal het bijten ook vanzelf weer overgaan.
Zielig voor Max, al die tijd dat ze beet, had ze dus pijn, blijkbaar.
en lag het dus heel ergens anders naar.
- Maxiem
- Zeer actief
Nou nee. Als dat het was, heb ik ook gezegd, dan ging ik niet. Al voor de diabetes dachten we erover na.starfleet schreef:Ik vind dit wel erg heftig hoor. Het gaat beter met Max zeg je en dat bijten is heel waarschijnlijk verklaarbaar. Als dat dan met medicijnen op te lossen is. Heeft e.e.a. te maken met dat jij naar de US gaat en je familie het toch al niet meer zo zag zitten om voor haar te zorgen als jij weg bent?
Anne
Het komt door dit topic misschien wat vreemd over, dat begrijp ik. Maar het is niet dat ik zomaar mijn hond laat inslapen, niet alleen omdat het wat moeilijk wordt.
- Maxiem
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
Dat idee was eerlijk gezegd niet in m'n hoofd opgekomen. Het was bovendien al moeilijk met haar vanaf het begin, zoals ik begrepen heb, en je bent voor mijn gevoel juist de hele tijd bezig met het zoeken naar de beste mogelijkheden.Maxiem schreef:Maar het is niet dat ik zomaar mijn hond laat inslapen, niet alleen omdat het wat moeilijk wordt.
- starfleet
- Erelid
In dat geval begrijp ik niet waarom jullie het geen kans geven. Het gedrag van Max schreef je is sterk verbeterd, het is al een tijd geleden dat ze gebeten heeft en dit is waarschijnlijk iets geweest waar ze niets aan kon doen. Er zit agressie in haar, dat weten jullie dus het is logisch dat ze dan bijt als ze helemaal van het padje af is en schrikt ineens. Als dat te verhelpen is, waarom dan niet nog even aankijken?Maxiem schreef:Nou nee. Als dat het was, heb ik ook gezegd, dan ging ik niet. Al voor de diabetes dachten we erover na.starfleet schreef:Ik vind dit wel erg heftig hoor. Het gaat beter met Max zeg je en dat bijten is heel waarschijnlijk verklaarbaar. Als dat dan met medicijnen op te lossen is. Heeft e.e.a. te maken met dat jij naar de US gaat en je familie het toch al niet meer zo zag zitten om voor haar te zorgen als jij weg bent?
Anne
Het komt door dit topic misschien wat vreemd over, dat begrijp ik. Maar het is niet dat ik zomaar mijn hond laat inslapen, niet alleen omdat het wat moeilijk wordt.
Jullie beslissing hoor, begrijp me goed, maar ik zou die zelf niet zo snel nemen, eerst nog een kans geven als het verder zo goed met haar ging. Ik denk niet dat jullie haar even gemakkelijk laten inslapen, dat vooropgesteld. Hebben jullie het gevoel dat ze niet gelukkig is, hiervoor ook al niet?
Anne
- Maxiem
- Zeer actief
-
Baily
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Alvleesklier = diabetesMaxiem schreef:Alles bij elkaar, de artrose, de alvleesklier, haar allergieen, het bijten en nu misschien ook nog diabetes, was het gewoon te veel.
Ik ben het wel met Anne eens dat niet alle kansen benut worden.
Jullie zijn zo'n eind gekomen met Max qua gedrag, atrose is behandelbaar (het gaat niet over, maar de pijn is weg te nemen), diabetes is behandelbaar, blijft alleen de allergie over. Waar is ze allergisch voor?

- starfleet
- Erelid
Ik kan er dan niks aan doen dat ik het niet begrijp en er een rotsmaak van over houdt. Ik snap wel dat het jullie zaak is, maar je vertelt al zo lang over Max, mensen denken mee met je, leven mee met je en dan voelt dat voor mij ook niet helemaal lekker in ieder geval. Dat is verder mijn probleem dat heb ik dan maar te accepteren dat je er inene niks meer over kwijt wilMaxiem schreef:Het is inderdaad onze beslissing, en ik heb het gevoel dat dit het beste is. Ik kan de hele situatie niet zo makkelijk uitleggen, het gevoel dat ik heb. En eerlijk gezegd heb ik daar op dit moment ook niet zo'n zin in.
Anne
- Maxiem
- Zeer actief
Dat snap ik. Ik ben nu met Max bezig, en ben beslist niet in de stemming hier een uitgebreide discussie te houden. Dit topic is een beetje raar gekomen. Dat komt omdat ik erachter kwam van de diabetes, daarover ging bellen en zo een afspraak had. 's Avonds hebben we erover gepraat, nog eens, en er is eigenlijk geen uitslag van het onderzoek die ons besluit kan laten veranderen. Wat nog bijdraagt is dat ze weer een tweede keer heeft gebeten, toen ze gewoon rondliep en er niks aan de hand was. Ze is vaak ziek, krijgt 2 vrij zware pijnstillers per dag en kan dan soms nog niet lopen van de pijn. En nu bijt ze ook weer.starfleet schreef:Ik kan er dan niks aan doen dat ik het niet begrijp en er een rotsmaak van over houdt. Ik snap wel dat het jullie zaak is, maar je vertelt al zo lang over Max, mensen denken mee met je, leven mee met je en dan voelt dat voor mij ook niet helemaal lekker in ieder geval. Dat is verder mijn probleem dat heb ik dan maar te accepteren dat je er inene niks meer over kwijt wilMaxiem schreef:Het is inderdaad onze beslissing, en ik heb het gevoel dat dit het beste is. Ik kan de hele situatie niet zo makkelijk uitleggen, het gevoel dat ik heb. En eerlijk gezegd heb ik daar op dit moment ook niet zo'n zin in.
Anne
En het is niet alleen mijn beslissing, er zijn meer mensen hier in huis. Als ik alleen kon gaan wonen, dan zou ik Max bij me nemen en het wel nog proberen. Maar dat kan ik niet.
Het is de hele situatie. Misschien kan elk ding apart inderdaad wel opgelost worden, maar ze heeft het allemaal. En ik vraag me sterk af of ik Max nog wel een plezier ermee doe.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
ik kan begrijpen dat het moeilijk is om al die vragen te beantwoorden.
het is allemaal heel moeilijk. vorige week ging het allemaal goed tijdens de wandeling.
maar wat als zoals al is aangegeven de laatste beet niks met de vorige te maken heeft. ze is heel erg vooruit gegaan dat zeg je zelf. zelfs naar andere mensen(hebben we vorige week gezien).
als blijkt dat alles idd door diabetes komt en ja dan heb je een medicijn meer, maar max heeft geen pijn meer en ook geen reden meer om te bijten. dan kunnen jullie juist de vooruitgang doorzetten. je kan het misschien even aankijken hoe het gaat met insuline. misschien gaat het juist nog veel beter, omdat ze beter in haar vel gaat zitten.
wat jullie ook beslissen heel veel sterkte
het is allemaal heel moeilijk. vorige week ging het allemaal goed tijdens de wandeling.
maar wat als zoals al is aangegeven de laatste beet niks met de vorige te maken heeft. ze is heel erg vooruit gegaan dat zeg je zelf. zelfs naar andere mensen(hebben we vorige week gezien).
als blijkt dat alles idd door diabetes komt en ja dan heb je een medicijn meer, maar max heeft geen pijn meer en ook geen reden meer om te bijten. dan kunnen jullie juist de vooruitgang doorzetten. je kan het misschien even aankijken hoe het gaat met insuline. misschien gaat het juist nog veel beter, omdat ze beter in haar vel gaat zitten.
wat jullie ook beslissen heel veel sterkte

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
Dit kan ik heel goed begrijpenHet is de hele situatie. Misschien kan elk ding apart inderdaad wel opgelost worden, maar ze heeft het allemaal. En ik vraag me sterk af of ik Max nog wel een plezier ermee doe.
Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om voor je gevoel de juiste afweging te maken
Heel veel sterkte Maxiem
-
Simone
- Zeer actief
Max is jullie hond en alleen jij en je familie kunnen een inschatting maken van wat het beste is in deze situatie. Dat sommigen daar een (in mijn ogen) kortzichtige mening over hebben, moet jij je niet persoonlijk aantrekken en ik vind het heel goed dat jij je niet laat verleiden tot een discussie.
Ik wens jou veel sterkte en geef je een virtuele knuffel.
Ik wens jou veel sterkte en geef je een virtuele knuffel.
-
Pak-de-bal
maar dan snap ik even niet,Maxiem schreef:Nee. De laatste beet misschien, maar hiervoor was het een gedragsprobleem.Pak-de-bal schreef: Zielig voor Max, al die tijd dat ze beet, had ze dus pijn, blijkbaar.
dat ze al een hele tijd last van haar alvleesklier had, en al die tijd beet ze toch?
hoe weet je zo zeker, dat het 1 niet met het andere iets te maken zou hebben?
- Maxiem
- Zeer actief
Ze heeft in december alvleesklierontsteking gekregen, daarvoor beet ze ook al.Pak-de-bal schreef:maar dan snap ik even niet,Maxiem schreef:Nee. De laatste beet misschien, maar hiervoor was het een gedragsprobleem.Pak-de-bal schreef: Zielig voor Max, al die tijd dat ze beet, had ze dus pijn, blijkbaar.
dat ze al een hele tijd last van haar alvleesklier had, en al die tijd beet ze toch?
hoe weet je zo zeker, dat het 1 niet met het andere iets te maken zou hebben?