Inge O schreef:ik snappem nog niet, reini

. kan je eens even een tekeningetje maken van zo'n backtrack

?
gefeliciteerd nog met je examenresultaat

.
Het is wat moeilijk uit te leggen

en ik heb geen idee hoe ik hier een tekening kan plaatsen

als ik met pen op mijn beeldscherm teken, dan zie jij het zeker niet?
Ik zal nog een poging wagen:
De trainer loopt aan de linkerzijde van een bospad wat rechtuit gaat. Als er een pad aan de linkerzijde komt (wat dus linksaf gaat) dan wandeld hij daar aan de linkerzijde ca. 4 meter in, steekt vervolgens over en wandeld via de rechterzijde (wat op dat moment voor hem weer links is) het pad weer uit. Hij komt dan uiteraard weer op het originele pad en wandeld daar aan de linkerzijde weer verder.
Ik zet Vegas aan tot speuren (technisch gezien hou ik hem in, anders gaan we vliegen

) aan de linkerzijde van het pad, meestal is de backtrack een eind op het spoor dus hebben we ergens al een kruising/bocht gehad voor dat we op de backtrack aangaan. In principe zal Vegas de backtrack ingaan want de geur gaat die kant op omdat de trainer ter hoogte van het pad niet meer aan de linkerzijde heeft gelopen, hij is namelijk de backtrack ingegaan en daar ligt de meeste geur.
Na ca. 4 meter houdt de geur op, althans daar blijft het liggen.. het gaat niet verder want daar heeft de trainer niet gelopen, hij is namelijk overgestoken. Even lastig dus want in beginsels is Vegas gewent dat de geur gewoon verder gaat, hij wordt gefopt

Op dat punt moet Vegas de geur gaan uitwerken en daar mag ik hem steun geven door de riem kort te houden en hem rondjes te laten draaien zodat hij de geur aan de overkant pakt en aan de rechterzijde het pad weer uitloopt.
Is dit wat duidelijker?