Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moosie weer--da gesproken.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Moosie weer--da gesproken.

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk een kwartier, 20 min geleden haast precies hetzelfde als een tijd geleden toen we met Yvette en Sita in de duinen liepen...
Alleen ik had nu het idee dat hij onwijs misselijk was. Hij wilde de tuin in (wil hij altijd als hij moet spugen) en was erg aan het smakken en liet ook een paar boeren.
Hij was helemaal verkrampt, en voor een sec of 30, denk ik, moest ik hem echt opvangen anders was hij omgevallen. Eerst ging hij door zijn achterpoten als een reuen pupje dat gaat plassen, maar met zijn rug krom en kop naar beneden alsof hij ging spugen, en daarna probeerde hij steeds te lopen maar dat ging vrijwel niet, en op een gegeven moment 'viel' hij opzij, net zoals in de duinen gebeurde. Het is niet echt vallen, het lijkt alsof hij zo verkrampt is dat hij zijn balans niet meer kan houden ofzo. Hij probeert dan rechtop te blijven staan, maar loopt opzij (echt zijwaarts zeg maar) en kan dan zijn balans niet houden. Toen ik hem optilde hing hij als een plank over mijn schouder.

Het duurde misschien 5 minuten en hij was wel duidelijk echt bij de hele tijd. Als ik op de grond ging zitten kwam hij tegen me aankruipen en tussendoor ging ook zijn neus in de lucht, oortjes gespitst als hij iets vreemds hoorde. Alleen hij was dus wel helemaal verkrampt, en was zijn evenwicht kwijt.

Wat ik dan ook weer heel vreemd vond was dat hij nadat ik zijn temperatuur op had genomen (toen hij niet meer zo heel erg verkrampt was), hij meteen kwam bedelen om een koekje (wat krijgen ze altijd na dingen als temp opnemen of teek uitdraaien o.i.d.). Als hij echt misselijk is zou je denken dat hij ook niet zou staan bedelen om een koekje :denken: Hij at ook met smaak een fliedertje koek op trouwens.
Hij heeft ook niet gespuugd.

Ik ben me de blubber geschrokken weer, maar nu lijkt er niks meer aan de hand. Hij ligt rustig in zijn mandje en komt daar ook kwispelend uit als ik naar de keuken loop bijvoorbeeld.
Ik snap ook niet zo goed wat dit nou is; zijn rug? zijn buik?
Laatst gewijzigd door Moos op 30 mei 2007 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Re: Moosie weer.

Ongelezen bericht door Moon »

Moos schreef:Ik denk een kwartier, 20 min geleden haast precies hetzelfde als een tijd geleden toen we met Yvette en Sita in de duinen liepen...
Alleen ik had nu het idee dat hij onwijs misselijk was. Hij wilde de tuin in (wil hij altijd als hij moet spugen) en was erg aan het smakken en liet ook een paar boeren.
Hij was helemaal verkrampt, en voor een sec of 30, denk ik, moest ik hem echt opvangen anders was hij omgevallen. Eerst ging hij door zijn achterpoten als een reuen pupje dat gaat plassen, maar met zijn rug krom en kop naar beneden alsof hij ging spugen, en daarna probeerde hij steeds te lopen maar dat ging vrijwel niet, en op een gegeven moment 'viel' hij opzij, net zoals in de duinen gebeurde. Het is niet echt vallen, het lijkt alsof hij zo verkrampt is dat hij zijn balans niet meer kan houden ofzo. Hij probeert dan rechtop te blijven staan, maar loopt opzij (echt zijwaarts zeg maar) en kan dan zijn balans niet houden. Toen ik hem optilde hing hij als een plank over mijn schouder.

Het duurde misschien 5 minuten en hij was wel duidelijk echt bij de hele tijd. Als ik op de grond ging zitten kwam hij tegen me aankruipen en tussendoor ging ook zijn neus in de lucht, oortjes gespitst als hij iets vreemds hoorde. Alleen hij was dus wel helemaal verkrampt, en was zijn evenwicht kwijt.

Wat ik dan ook weer heel vreemd vond was dat hij nadat ik zijn temperatuur op had genomen (toen hij niet meer zo heel erg verkrampt was), hij meteen kwam bedelen om een koekje (wat krijgen ze altijd na dingen als temp opnemen of teek uitdraaien o.i.d.). Als hij echt misselijk is zou je denken dat hij ook niet zou staan bedelen om een koekje :denken: Hij at ook met smaak een fliedertje koek op trouwens.
Hij heeft ook niet gespuugd.

Ik ben me de blubber geschrokken weer, maar nu lijkt er niks meer aan de hand. Hij ligt rustig in zijn mandje en komt daar ook kwispelend uit als ik naar de keuken loop bijvoorbeeld.
Ik snap ook niet zo goed wat dit nou is; zijn rug? zijn buik?
Hè, bah wat naar! Dat is schrikken! Zou het niet met epilepsie te maken kunnen hebben; dat uit zich op de gekste manieren... Het is wel een beetje een valkuil dat ik doordat ik zelf een hond heb met epilepsie daar al snel (tè snel?) aan denk... Vooral omdat hij daarna direct een koekje wilde :19:
Het is ook zo'n vaag verhaal om mee naar een da te gaan hè? Maar ik geloof dat ik wel telefonisch zou overleggen met hem (maar ligt een beetje aan wat voor da je hebt denk ik).
Nou sterkte ermee hoor!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Moon schreef: Hè, bah wat naar! Dat is schrikken! Zou het niet met epilepsie te maken kunnen hebben; dat uit zich op de gekste manieren... Het is wel een beetje een valkuil dat ik doordat ik zelf een hond heb met epilepsie daar al snel (tè snel?) aan denk... Vooral omdat hij daarna direct een koekje wilde :19:
Het is ook zo'n vaag verhaal om mee naar een da te gaan hè? Maar ik geloof dat ik wel telefonisch zou overleggen met hem (maar ligt een beetje aan wat voor da je hebt denk ik).
Nou sterkte ermee hoor!
Dat speelde ook even door mijn hoofd, maar hij is echt heel duidelijk niet de weg kwijt zeg maar. Hij is duidelijk bij en ook allert op mij en zijn omgeving. In de duinen was hij toen ook heel duidelijk bij, hij reageerde toen ook op roepen van mij en Yvette door naar ons toe proberen te komen lopen.
Vanmiddag stond hij bij de tuindeur toen hij verkrampte en toen ik zei "wil je de tuin in" ging hij met zijn neus tegen de deur aanduwen om hem open te krijgen zodra ik de sleutel om had gedraaid. Hij snapt dus ook nog commando's op dat moment.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Moon schreef: Hè, bah wat naar! Dat is schrikken! Zou het niet met epilepsie te maken kunnen hebben; dat uit zich op de gekste manieren... Het is wel een beetje een valkuil dat ik doordat ik zelf een hond heb met epilepsie daar al snel (tè snel?) aan denk... Vooral omdat hij daarna direct een koekje wilde :19:
Nou sterkte ermee hoor!
Nou Marijke, nu jij dit schrijft moet ik eerlijk bekennen dat ik ook aan partiële toevalletjes zat te denken. Maar ik had hetzelfde als jij........, ook van: "ik schrijf het maar niet, want dan denken ze: daar heb je haar weer met die epilepsie".

Maar het zou heel goed kunnen en inderdaad zijn honden vaak enorm hongerig na een toevalletje (ook bij partiële).
Zie je ook dat ie angstig is tijdens het hele gebeuren als ie niks kan?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Nou Marijke, nu jij dit schrijft moet ik eerlijk bekennen dat ik ook aan partiële toevalletjes zat te denken. Maar ik had hetzelfde als jij........, ook van: "ik schrijf het maar niet, want dan denken ze: daar heb je haar weer met die epilepsie".

Maar het zou heel goed kunnen en inderdaad zijn honden vaak enorm hongerig na een toevalletje (ook bij partiële).
Moos is altijd enorm hongerig :wink: Nu was hij overigens niet erg hongerig hoor; hij verwachte zijn koekje wat altijd volgt na een 'nare handeling' maar hij pakte dat heel rustig aan en liep daarna weer weg.

Of hij echt angstig is weet ik niet; hij is wel wat in paniek, dat is wel duidelijk. Maar van pijn waardoor hij verkrampt zou dat ook kunnen zou ik denken toch? De da heeft wel geconstateerd laatste keer (toen hij overigens opeens heel moeilijk liep en dat 1.5 dag zo heeft gehad) dat er iets achter in zijn rug niet helemaal lekker zat, en dat is met pijnstilling over gegaan.
Nu had ik zelf het idee dat het meer zijn buik was, ook omdat hij wilde spugen en moest boeren en smakken.

Ik weet niet heel veel van epilepsie hoor, dus heel erg bedankt voor het meedenken :wink: Alleen hij is dus wel heel duidelijk bij, en ook niet de weg kwijt. Hij reageert ook nog gewoon op Saar en op mijn commando's.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Moos schreef: Alleen hij is dus wel heel duidelijk bij, en ook niet de weg kwijt. Hij reageert ook nog gewoon op Saar en op mijn commando's.
Dat kan ook heel goed hoor. Dat is een beeld dat past bij partiële toevallen (toevalletjes in een gedeelte van de hersenen plaatsvinden).
Alleen bij gegeneraliseerde toevallen (toevallen die in het hele hersengebied plaatsvinden) zijn honden helemaal van de wereld.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Moos schreef: Alleen hij is dus wel heel duidelijk bij, en ook niet de weg kwijt. Hij reageert ook nog gewoon op Saar en op mijn commando's.
Dat kan ook heel goed hoor. Dat is een beeld dat past bij partiële toevallen (toevalletjes in een gedeelte van de hersenen).
Alleen bij gegeneraliseerde toevallen (toevallen die in het hele hersengebied plaatsvinden) zijn honden helemaal van de wereld.
Ah oke. :wink:

Maar dit begon dus met willen spugen en smakken en boeren. Ik dacht in eerste instantie ook gewoon dat hij zou gaan overgeven en dat dat het was. Vandaar dat ik meer aan buikkrampen ofzo zat te denken. In zijn rug zit iets al niet helemaal lekker dus ik dacht dat het dan misschien ook daar weer pijn zou kunnen gaan doen doordat hij verkrampt. Ik speculeer ook maar wat hoor :wink:
Laatst gewijzigd door Moos op 29 mei 2007 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Nou sterkte ermee hoor!

Ik heb idd even geaarzeld of ik het wel zou melden, maar aan de andere kant ook heel zonde als het dat zou zijn en er niet aan gedacht wordt. Ik vind dat soort dingen altijd lastig; je wilt iemand ook niet nodeloos ongerust maken......
Gr. Marijke
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Dan speculeer ik even met je mee (goed bedoeld hoor :wink: ).
Het kan ook zo zijn dat de focus (ontstaan) van het toevalletje in het braakcentrum van de hersenen plaatsvindt, dat zie je namelijk meer bij honden met epilepsie (in welke vorm dan ook).

Logisch gevolg is dan een kromme rug en de rest van een braakhouding, want hij is op de één of andere manier toch misselijk.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Moon schreef:
MoniqueDM schreef:
Nou sterkte ermee hoor!

Ik heb idd even geaarzeld of ik het wel zou melden, maar aan de andere kant ook heel zonde als het dat zou zijn en er niet aan gedacht wordt. Ik vind dat soort dingen altijd lastig; je wilt iemand ook niet nodeloos ongerust maken......
Nodeloos ongerust maken is niet fijn, maar ik heb liever dat ik zoveel weet dat ik dan maar (even) ongerust ben dan dat je er maar niet achter zou komen wat het is :wink:

Alleen omdat hij nu dus begon met willen spugen en boeren leek het mij meer daar vandaan te komen...
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Moos schreef:
MoniqueDM schreef:

Moos is altijd enorm hongerig :wink: Nu was hij overigens niet erg hongerig hoor; hij verwachte zijn koekje wat altijd volgt na een 'nare handeling' maar hij pakte dat heel rustig aan en liep daarna weer weg.

Of hij echt angstig is weet ik niet; hij is wel wat in paniek, dat is wel duidelijk. Maar van pijn waardoor hij verkrampt zou dat ook kunnen zou ik denken toch? De da heeft wel geconstateerd laatste keer (toen hij overigens opeens heel moeilijk liep en dat 1.5 dag zo heeft gehad) dat er iets achter in zijn rug niet helemaal lekker zat, en dat is met pijnstilling over gegaan.
Nu had ik zelf het idee dat het meer zijn buik was, ook omdat hij wilde spugen en moest boeren en smakken.

Ik weet niet heel veel van epilepsie hoor, dus heel erg bedankt voor het meedenken :wink: Alleen hij is dus wel heel duidelijk bij, en ook niet de weg kwijt. Hij reageert ook nog gewoon op Saar en op mijn commando's.
Als het 1,5 dag duurde lijkt mij dat het geen epi kan zijn :19:
Om het nog ingewikkelder te maken; Dante's insulten beginnen altijd met braken :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hè bah wat naar :(:
Het zou toch ook 'gewoon' zijn buik kunnen zijn, van buik/maagkrampen kan je heel naar zijn en zelfs flauwvallen.
Heeft hij normaal gesproken een erg gevoelige buik, als hij bv iets anders eet dan anders?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Dan speculeer ik even met je mee (goed bedoeld hoor :wink: ).
Het kan ook zo zijn dat de focus (ontstaan) van het toevalletje in het braakcentrum van de hersenen plaatsvindt, dat zie je namelijk meer bij honden met epilepsie (in welke vorm dan ook).

Logisch gevolg is dan een kromme rug en de rest van een braakhouding, want hij is op de één of andere manier toch misselijk.
Och jemig; dat maakt het wel erg ingewikkeld he? :wink:

Ik vermoed dat er niet echt een manier is om erachter te komen of dat het is? Tenminste, primaire epilepsie (dat zou dit dan toch zijn?) is vrijwel niet te testen toch?
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Moon schreef:
MoniqueDM schreef:
Nou sterkte ermee hoor!

Daarom schreef ik het ook niet direct hoor Marijke, want epilepsie is natuurlijk niet niks.
Maar het is net wat je zegt: we moeten wel reëel blijven en het zou een mogelijkheid kunnen zijn. En waarom zou je dan zwijgen en andere leden niet verder kunnen helpen en daarbij misschien in het ongewis laten?!
Je hebt helemaal gelijk :wink: .
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Stang schreef:Hè bah wat naar :(:
Het zou toch ook 'gewoon' zijn buik kunnen zijn, van buik/maagkrampen kan je heel naar zijn en zelfs flauwvallen.
Heeft hij normaal gesproken een erg gevoelige buik, als hij bv iets anders eet dan anders?
Ja, hij heeft van pup af aan al een gevoelige buik. Op brokken was het echt een drama, veel diarree etc. Hij krijgt nu alweer bijna 4 jaar kvv en sindsdien gaat het stukken beter. Maar ik geef Moos nooit iets nieuws te eten als ik die dag nog weg moet bijvoorbeeld. Dat geeft wel een idee van hoe gevoelig zijn buik nog steeds is :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nog even wat extra informatie die ik zo kan bedenken; als hij tegen me aan lag leek er niks aan de hand; dan smakte hij alleen wat; pas als hij rechtop stond verkrampte hij echt.

En toen ik hem optilde spartelde hij heel erg tegen; hij wilde alleen opgetild over mijn schouder. Ik probeerde hem op mijn arm te nemen maar dan spartelde hij dus flink tegen.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Moos schreef:

Ik vermoed dat er niet echt een manier is om erachter te komen of dat het is? Tenminste, primaire epilepsie (dat zou dit dan toch zijn?) is vrijwel niet te testen toch?
In principe is epilepsie (partiëel, gegeneraliseerd, primair of secundair) alleen te diagnostiseren door alle andere dingen uit te sluiten. Dat kan middels een zeer uitgebreid bloedonderzoek en een neurologisch onderzoek.
Primaire epilepsie ontwikkelt zich tot een jaar of vijf, daarna is er vaak een onderliggende oorzaak voor de epilepsie en dan spreken we over secundaire epilepsie.
Hoe oud is Moos en hoe vaak krijgt hij dit soort "toevalletjes" en op welke leeftijd is dit begonnen?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Moos schreef:

In principe is epilepsie (partiëel, gegeneraliseerd, primair of secundair) alleen te diagnostiseren door alle andere dingen uit te sluiten. Dat kan middels een zeer uitgebreid bloedonderzoek en een neurologisch onderzoek.
Primaire epilepsie ontwikkelt zich tot een jaar of vijf, daarna is er vaak een onderliggende oorzaak voor de epilepsie.
Hoe oud is Moos en hoe vaak krijgt hij dit soort "toevalletjes" en op welke leeftijd is dit begonnen?
Moos wordt over 2 maanden 5.
Hij heeft 1 keer iets vergelijksbaars als dit gehad in de duinen, ehm een maand of 8 geleden denk ik :denken: . Daarna heeft hij een weekend gehad dat hij heel slecht kon lopen en de da constateerde dat er iets niet helemaal lekker zat achterin zijn rug. Dat was een maand of 3 geleden denk ik, en dat ging over met rymadil. En nu dus dit.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Zijn er al eens onderzoeken naar buik en rug gedaan, röntgenfoto's of zo?
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Het lijkt me in ieder geval handig om alles goed op te schrijven. Mocht het dan nog eens gebeuren kun je misschien een patroon ontdekken :19: . Nu ligt het nog vers in het geheugen..
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Zijn er al eens onderzoeken naar buik en rug gedaan, röntgenfoto's of zo?
Nee, de da vindt zijn klachten elke keer net niet erg of duidelijk genoeg voor een foto. Wat ik van hem/haar (er werken meerdere da's in de praktijk) begreep was dat de kans dat er uberhaupt iets te zien is, zelfs als er wel wat aan de hand is in zijn rug, niet supergroot is.
Buik is sowieso nooit echt aan gedacht omdat na die keer in de duinen er uiteraard niks meer aan de hand was toen later bij de da kwam, en dat weekend dat hij heel moelijk liep voelde zij achter in zijn rug iets wat niet helemaal soepel zat en ging ze daarvanuit. Van wat ik me kan herinneren was hij toen ook niet misselijk ofzo.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

vervelend zeg , ik zou denken aan maag/darm klachten , lance had soms bijna dezelde symptomen als jij beschijft. Die kon ook opeens met bolle rug gaan staan en smakken en boeren , liep dan of hij zo om kon vallen. Bij hem kwam het door zijn maagproblemen . sterkte
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Moos
Zeer actief

Moon schreef:Het lijkt me in ieder geval handig om alles goed op te schrijven. Mocht het dan nog eens gebeuren kun je misschien een patroon ontdekken :19: . Nu ligt het nog vers in het geheugen..
Alledrie de incidenten staan hier bij medisch. Ik zal ze straks even plakken naar Word :ok: :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou denk ik toch telefonisch advies vragen aan de dierenarts. Erheen gaan is waarschijnlijk op dit moment niet zinvol, omdat de "aanval" die Moos gehad heeft nu weer voorbij is. Maar hem net zo duidelijk uitleggen wat er gebeurde dit keer en toen in de duinen kan misschien voor een DA al een indicatie in een bepaalde richting geven. Dan kun je met hem overleggen of het zin heeft nu al op dingen te gaan testen, of dat je het afwacht tot iets gelijkwaardigs opnieuw gebeurt.

Wel sneu om je hondje zo te zien lijkt me.
Moos
Zeer actief

LongFields schreef:Ik zou denk ik toch telefonisch advies vragen aan de dierenarts. Erheen gaan is waarschijnlijk op dit moment niet zinvol, omdat de "aanval" die Moos gehad heeft nu weer voorbij is. Maar hem net zo duidelijk uitleggen wat er gebeurde dit keer en toen in de duinen kan misschien voor een DA al een indicatie in een bepaalde richting geven. Dan kun je met hem overleggen of het zin heeft nu al op dingen te gaan testen, of dat je het afwacht tot iets gelijkwaardigs opnieuw gebeurt.

Wel sneu om je hondje zo te zien lijkt me.
Ik ga morgen de da bellen om te overleggen hoe of wat. Als er nog zoiets zou gebeuren als dat weekend dat hij bijna niet kon lopen dan wilden ze hem de 'onderzoeksmolen ingooien', zeg maar.
Alleen dit is dus weer net even anders dan wat er dat weekend gebeurde lijkt wel...

Ik vind het erg rot om hem zo te zien, en ik maak me best wel zorgen :(: Ook omdat ik dus geen idee heb wat het is en de da eigenlijk ook niet echt zo snel. Wat ik wel heel fijn vindt is dat hij echt 'troost' bij mij zoekt. Hij zoekt mij altijd op om tegenaan te zitten als hij iets heeft :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ach, Moosie toch...

Zou het trouwens niet 'andersom' kunnen zijn? Bij Moos verkrampt 'iets' in zijn rug (spier/pees dat drukt op een zenuw of zo) en hij wordt misselijk van de pijn?
Bij maag- en darmproblemen zou je misschien toch eerder denken aan frequent diarree, misselijkheid, braken etc..

Nou ja, ik zit maar hardop te denken. Ik geloof dat ik ook even zou overleggen met mijn da. Gewoon voor de zekerheid. :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Moos schreef:
Moon schreef:Het lijkt me in ieder geval handig om alles goed op te schrijven. Mocht het dan nog eens gebeuren kun je misschien een patroon ontdekken :19: . Nu ligt het nog vers in het geheugen..
Alledrie de incidenten staan hier bij medisch. Ik zal ze straks even plakken naar Word :ok: :wink:
:idea: Ja natuurlijk :mrgreen: .
Sterkte hè Marloes; dit soort dingen maken je hartstikke ongerust..
Dat telefonisch overleggen zou ik, zoals ik al zei, ook doen! Ben benieuwd naar de reactie..
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Ach, Moosie toch...

Zou het trouwens niet 'andersom' kunnen zijn? Bij Moos verkrampt 'iets' in zijn rug (spier/pees dat drukt op een zenuw of zo) en hij wordt misselijk van de pijn?
Bij maag- en darmproblemen zou je misschien toch eerder denken aan frequent diarree, misselijkheid, braken etc..

Nou ja, ik zit maar hardop te denken. Ik geloof dat ik ook even zou overleggen met mijn da. Gewoon voor de zekerheid. :wink:
Ja, zoiets zou ook nog kunnen inderdaad...Ik heb nu (weer) niet gezien hoe het in eerste instantie opkwam zetten. In de duinen heb ik dat moment ook gemist, en nu dus ook. Ik zat aan de eettafel, en Moos stond opeens voor de tuindeur te doen alsof hij moest spugen. Ik heb niet gezien of hij daarvoor lag of een verkeerde beweging gemaakt zou kunnen hebben of wat dan ook.

Moos heeft overigens een periode gehad dat ik meerdere malen in de week 's nachts met hem buiten stond omdat hij of moest poepen of moest spugen. Hij krijgt nu sinds een tijdje pas na het laatste rondje de laatste maaltijd en sinds dat Rodi pens/hart is gaan we nu al heel lang goed (afkloppen).

Hij heeft ook een aantal keer per jaar duidelijk echt buikpijn met bibberen en loomheid erbij. Maar goed, zorgwekkend vond ik dat verder nooit, iedere hond zal weleens iets hebben dacht ik dan maar.
Maar alles bij elkaar genomen vind ik het wat minder worden...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Moon schreef:
Moos schreef:
:idea: Ja natuurlijk :mrgreen: .
Sterkte hè Marloes; dit soort dingen maken je hartstikke ongerust..
Dat telefonisch overleggen zou ik, zoals ik al zei, ook doen! Ben benieuwd naar de reactie..
Toch handig zo'n forum :mrgreen: :wink:

Bedankt voor de sterkte en de tips! :ok: Als ik wat meer weet laat ik het weten.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Rami schreef: Bij maag- en darmproblemen zou je misschien toch eerder denken aan frequent diarree, misselijkheid, braken etc..
bij alleen maagproblemen hebben honden meestal geen diarree.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”