Is dit normaal ? of is hier dan nog iets anders aan de hand.??
vindt het wel heel vreemd en smerig. :N:
Moderator: moderatorteam
even een telefoontje naar de DAtijger2 schreef:ik heb vanavond de eerste teek bij Benji gevonden, en deze netjes in zijn geheel kunnen verwijderen. Maar toen ik de teek eruit had kwam er allemaal groene pusch uit. :N:Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij Tijger.

Zeker niet onterecht! Door het uitblijven van een echte winter en het oplopen van de temperaturen, zullen we hier alleen maar meer mee worden geconfronteerd. Ik heb laatst 20 teken van een Hovawart moeten plukkenCarma schreef:Het beste is om je hond preventief te behandelen met een goed anti-tekenmiddel. Helaas is bijna 25% van de teken in Nederland besmet met de ziekte van Lyme (wat ook ziekte bij honden kan veroorzaken). Bovendien is er ook kans op babesiose.
Op www.dkzuilen.nl/Teken.htm is meer te lezen over de onderzoeken die hierover zijn gedaan.
Dit is verder niet om iemand ongerust te maken, maar alleen effe ter waarschuwing...
Door een tekenbeet kan een ontsteking ontstaan. Ik zou het wondje goed schoonhouden, eventueel insmeren met echinacea-zalf en in de gaten houden. Ook opletten of er een kring omheen komt en of Benji een zieke indruk maakt, slecht eet, of kreupel gaat lopen, dit zijn symptomen van de ziekte van lyme.tijger2 schreef:ik heb vanavond de eerste teek bij Benji gevonden, en deze netjes in zijn geheel kunnen verwijderen. Maar toen ik de teek eruit had kwam er allemaal groene pusch uit. :N:Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij Tijger.

Die teken zijn inderdaad goor, het lijkt ook wel alsof er dit jaar meer dan vorig jaar zijn.sjokoflip schreef:Van Shelly heb ik daarnet 36!!teken afgehaald, en ik vermoed dat er nog meer zijn maar ze heeft zo'n lange krullerige vacht...
We waren kennelijk in een " fout" stukje bos, bah wat goor al die krengen.![]()