Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teek

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Teek

Ongelezen bericht door tijger2 »

ik heb vanavond de eerste teek bij Benji gevonden, en deze netjes in zijn geheel kunnen verwijderen. Maar toen ik de teek eruit had kwam er allemaal groene pusch uit. :N: :denken: Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij Tijger.
Is dit normaal ? of is hier dan nog iets anders aan de hand.??
vindt het wel heel vreemd en smerig. :N:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dat heb ik ook nog nooit gezien :80:
Ik zou het plekje goed ontsmetten en in de gaten houden.Meer kun je niet doen denk ik.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
boemerang
Zeer actief

Re: Teek

Ongelezen bericht door boemerang »

tijger2 schreef:ik heb vanavond de eerste teek bij Benji gevonden, en deze netjes in zijn geheel kunnen verwijderen. Maar toen ik de teek eruit had kwam er allemaal groene pusch uit. :N: :denken: Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij Tijger.
even een telefoontje naar de DA
want hier heb ik nog nooit van gehoord
dan heb je zeker heid :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Inderdaad even contact opnemen met een dierenarts. Pus wijst op een ontsteking en die moet behandeld worden.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Zat er een bultje of zoiets, want dit wijst toch duidelijk op een ontsteking!!
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik zou zeker even contact op nemen met de DA. Twee weken terug had ik nl een teek weggehaald bij mijn hondje en die hield daar een bultje aan over. Dit bleek normaal te zijn maar ik moest terugbellen als er troep uit het bultje zou komen want dat zou duiden op een ontstekeing. Dan zou ik antibiotica krijgen nl. Was gelukkig niet nodig...
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Vorige week heb ik bij mijn Golden ook een teek weg gehaald, en op die plaats zat toen ook een klein bultje, na twee dagen was het bultje weg. Rot teken.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Het beste is om je hond preventief te behandelen met een goed anti-tekenmiddel. Helaas is bijna 25% van de teken in Nederland besmet met de ziekte van Lyme (wat ook ziekte bij honden kan veroorzaken). Bovendien is er ook kans op babesiose.
Op www.dkzuilen.nl/Teken.htm is meer te lezen over de onderzoeken die hierover zijn gedaan.

Dit is verder niet om iemand ongerust te maken, maar alleen effe ter waarschuwing... :wink:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Carma schreef:Het beste is om je hond preventief te behandelen met een goed anti-tekenmiddel. Helaas is bijna 25% van de teken in Nederland besmet met de ziekte van Lyme (wat ook ziekte bij honden kan veroorzaken). Bovendien is er ook kans op babesiose.
Op www.dkzuilen.nl/Teken.htm is meer te lezen over de onderzoeken die hierover zijn gedaan.

Dit is verder niet om iemand ongerust te maken, maar alleen effe ter waarschuwing... :wink:
Zeker niet onterecht! Door het uitblijven van een echte winter en het oplopen van de temperaturen, zullen we hier alleen maar meer mee worden geconfronteerd. Ik heb laatst 20 teken van een Hovawart moeten plukken :jank:
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Re: Teek

Ongelezen bericht door Eef »

tijger2 schreef:ik heb vanavond de eerste teek bij Benji gevonden, en deze netjes in zijn geheel kunnen verwijderen. Maar toen ik de teek eruit had kwam er allemaal groene pusch uit. :N: :denken: Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij Tijger.
Door een tekenbeet kan een ontsteking ontstaan. Ik zou het wondje goed schoonhouden, eventueel insmeren met echinacea-zalf en in de gaten houden. Ook opletten of er een kring omheen komt en of Benji een zieke indruk maakt, slecht eet, of kreupel gaat lopen, dit zijn symptomen van de ziekte van lyme.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan heeft meestal een ultje op de plek waar ik de teek eruit heb gehaald. Regelmatig heeft hij ook een klein wondje, even aan krabbelen zodat het een beetje bloed en het is vanzelf schoon. Ik ontsmet de plekjes niet want dan kan ik Daan beter elke dag in een ontsmettend bad zetten. Gisteren was de score 8 teken, ben benieuwd hoeveel het er vandaag zijn.
Afbeelding
sjokoflip
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sjokoflip »

Van Shelly heb ik daarnet 36!! :evil: teken afgehaald, en ik vermoed dat er nog meer zijn maar ze heeft zo'n lange krullerige vacht...
We waren kennelijk in een " fout" stukje bos, bah wat goor al die krengen. :boos:

Maar als ik een teek verwijder die er al wat langer heeft gezeten , blijft er ook bij Shelly alleen een klein bultje over.Er komt nooit pus uit, toch even de DA vragen.
Gr Wilma & Shelly

Afbeelding

~thnx Nien~
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

sjokoflip schreef:Van Shelly heb ik daarnet 36!! :evil: teken afgehaald, en ik vermoed dat er nog meer zijn maar ze heeft zo'n lange krullerige vacht...
We waren kennelijk in een " fout" stukje bos, bah wat goor al die krengen. :boos:
Die teken zijn inderdaad goor, het lijkt ook wel alsof er dit jaar meer dan vorig jaar zijn.

Als je vermoed dat er meer zijn, zou ik toch nog even doorzoeken of met bijvoorbeeld scalibor shampoo wassen. Zoveel teken, dat is niet goed.

Gebruik je iets tegen teken?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”