Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo, helemaal klaar weer (met Saar)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marion.

Zo, helemaal klaar weer (met Saar)

Ongelezen bericht door Marion. »

Ben weer een hernieuwde poging met de Yarvitan gaan doen. De afgelopen weken had het geen zin, want ze at uit zichzelf - van opwinding - al heel erg weinig. Met resultaat, want er was 6,6% van het gewicht af.

Nu is de rust weer teruggekeerd, het manken is totaal over (zónder Rimadyl) dus de gewone wandelingen zijn er weer. En dus ben ik gisteren weer begonnen met de Yarvitan. Want ja... het zou wel erg leuk zijn als ze ineens 35 kilo zou wegen :19:

Maar goed, vandaag dag 2 dus. Ik heb haar veel minder gegeven dan "voorgeschreven", maar vanochtend met 50 gram zalm uit een blikje at ze al maar de helft op.
Toen ik vanavond thuiskwam om kwart over 7, was ze heel doodnormaal. Hebben we lekker op bed het begroetingsritueel gedaan. Saar bleef liggen tullen met haar schildpad, ook toen ik naar beneden ging. Gebeurd ook wel vaker. Om 8 uur ging ik naar boven om te gaan badderen. Saar lag met open ogen op bed, en ik ging haar even knuffen. Geen beweging, geen ooggeknipper. Ik schrok me dood, en gilde "Sara!" Daarop tilt ze haar kop op en kijkt me aan van "jeeeee mens, wil je me niet zo laten schrikken".

Daarna eten. Ik kreeg in bad geserveerd. Saar zit dan altijd beneden naast Pieter, Miep zit bij mij in de badkamer. Voor het geval er iets afvalt. Maar Saar rook niet eens lekkere luchtjes. Bleef gewoon liggen waar ze lag, op bed dus. Net heb ik haar met veel moeite mee naar beneden weten te porren, maar hier ging ze gelijk weer op haar poef liggen slapen.

Dit wil ik niet. Het is goed zo. De Yarvitan gaat door de gootsteen. Ik ga hopen dat we er nog een paar extra kilootjes afkrijgen door leuke lange wandelingen. En zo niet, dan niet. Hier hebben we het al 6 jaar mee gered, dus hopelijk gaat het gewoon nog 6 jaar zo door.
Ik kreeg weer even een gewichtsdip door een nieuwe dierenarts, en ook door commentaar hier op het forum. Maar ik ben weer volledig uit de dip. Het is goed zo. En ik hoop jullie nog heel lang te kunnen vervelen met mooie routes die wij met een blij meisje gelopen hebben :pffff:
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Goed zo, Marion!
Een blije meis is veel belangrijk dan zo een stille meis waarvan je een hartverzakking krijgt.
(en als iemand mij vraagt hoe zwaar Juda is, dan zeg ik ook gewoon 'tussen de 28 en 45 kilo' :pffff: )
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Voor mij heb je gelijk :ok: Saar moet wel Saar blijven en niet als een gedrogeerde zombie door het leven gaan.
Lekker lopen en zwemmen en niet te veel snoepen, dan is het toch goed?
Afbeelding
Marion.

Angeniet schreef:Goed zo, Marion!
Een blije meis is veel belangrijk dan zo een stille meis waarvan je een hartverzakking krijgt.
(en als iemand mij vraagt hoe zwaar Juda is, dan zeg ik ook gewoon 'tussen de 28 en 45 kilo' :pffff: )
Maar zo'n pokerface heb ik dan weer niet :mrgreen:

Nou ja, doet er ook niet toe. Anderen kunnen ook niet weten wat ik weet, en hoeven ze ook niet te weten of over te oordelen. Het belangrijkste voor mij is een blije meis. Die had ik de afgelopen paar weken, en nu niet meer. Eigenlijk was het gisteren al. Ze wilde tot 2x toe niet lopen. Verder dan de overkant kwamen we niet, de 3e keer ze maar in de auto gezet om een leuk zwemrondje te doen. Maar 2x aan het eind van de oprit blijven stilstaan.... nee, da's niet Saar :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

he he :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat een rotzooi is dat :N: arme Saar. Groot gelijk hoor dat je het in de gootsteen sodemietert :ok: Hou je inderdaad maar lekker bezig met de lange wandelingen die jullie weer kunnen maken. Kwaliteit van leven is heel belangrijk, óók met een paar kilootjes meer :wink:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Daa-haaaag, Yarvitan.... :zwaai
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Marion.

alma2 schreef:Wat een rotzooi is dat :N: arme Saar. Groot gelijk hoor dat je het in de gootsteen sodemietert :ok: Hou je inderdaad maar lekker bezig met de lange wandelingen die jullie weer kunnen maken. Kwaliteit van leven is heel belangrijk, óók met een paar kilootjes meer :wink:
Ik weet niet of het zo'n rotzooi is. Het is bedacht voor mensen, alleen bij hun werkt het niet. Bij honden blijkt het wel te werken.

Maar goed. Saar is gewoon geen vreetschuur. En als je haar middeltjes toedient die het hongergevoel vermindert... ja, logisch dat ze dan niets meer wil eten (ik hoef mezelf maar na te gaan). Maar dat ik dan haardkleedjes krijg was me niet verteld. Honden met minder gewicht zouden toch juist actiever zijn, en blijer in het leven staan?

Nou. Saar dus niet. Afgelopen met de zooi. Saar heeft nog nooit een teken vertoond dat ze last had van haar gewicht. Dus als we gewoon weer in ons normale ritme zitten, met de normale wandelingen en het normale eten... dan komt ook dat gewicht wel weer goed. Voor het oog goed in elk geval. Volgens de boekjes en de streefgewichten komt het nooit meer goed, maar die heb ik intussen al ver achter me gelaten :pffff:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Gelijk heb je! En als Saar zich zonder die rommel goed voelt komt het vast wel weer goed als jullie weer lekker kunnen wandelen. Want als Saar probleemloos die wandelingen mee lopen is het gewoon op deze manier goed voor haar :wink:
Afbeelding
Marion.

Branka schreef:Gelijk heb je! En als Saar zich zonder die rommel goed voelt komt het vast wel weer goed als jullie weer lekker kunnen wandelen. Want als Saar probleemloos die wandelingen mee lopen is het gewoon op deze manier goed voor haar :wink:
Probleemloos de wandelingen mee kan lopen? Saar is dus degene die het opgewondenst is met een wandeling. Zij loopt voorop. Drinkpauze is al teveel getrut. Pauzeren mag, maar alleen op een terrasje.
12 km is veel te kort, voor Saar is dat de 1e ronde pas.
Mieppie sjouwt maar mee. En af en toe zie je haar denken "guttt, moeten we weer? Okeeee, ik sjouw wel weer mee"

Maar goed. Ook fokster geeft me net groot gelijk. We zijn klaar. Ik ga volgende week wel even met Saar naar Marcel denk ik. Ga ik het hem ook vertellen, en ik hoop dat hij het ook met me eens is.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Groot gelijk, Marion!
Gewoon lekker wandelen, zwemmen en ravotten met elkaar, dat is veel aangenamer dan die goedjes waardoor er geen leven meer in die arme Saar zit.
Zolang je meisje geen last heeft van haar gewicht..........., lekker laten gaan :ok: .
Angeniet schreef: (en als iemand mij vraagt hoe zwaar Juda is, dan zeg ik ook gewoon 'tussen de 28 en 45 kilo' :pffff: )
:smile: Heel subtiel, Angeniet :mrgreen: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Je hebt groot gelijk.
Mijn Balou is ook een hond die altijd net een beetje spek heeft, dat krijg ik er niet af, tenzij ik haar uithonger. Dan maar een beetje spek, ze beweegt veel, is vrij en blij....ik kan me er niet heel erg druk over maken :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een rotzooi is dat spul dan.Ja,op die manier zou ik er ook mee stoppen.
Dat Saartje nog maar veel kilometertjes mag lopen :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

goed zo marion! natuurlijk was het super geweest als saar saar was gebleven en na een tijdje weer helemaal op haar streefgewicht was geweest maar dat is niet zo en dan is saars welzijn het belangrijkste.

dan maar een gezellig dikkertje mét zin in actie :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Gefeliciteerd met je beslissing :wink: Heerlijk om 'klaar' te kunnen zeggen :ok: (ben ik stiekem wel een beetje boel jaloers op...)
Veel plezier met de wandelingen!
Gr. Marijke
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Je heb groot gelijk :ok: Je hond moet wel gelukkig blijven en genieten al is het dan met wat kilo'tjes extra, so be it. Vlieg op met die stomme tabellen, lijkt wel een schoonheidsideaal :pffff:
Ook als hond zijnde moet je kunnen genieten van het leven. Dat je er een risico mee loopt neem je dan voor lief als je het goed overdacht heb.
Vind dit echt goed van je, laat je niet meer gek lullen door gedachten van de omgeving, jij kent je honden punt uit.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Goed zo, groot gelijk :ok: Lekker wandelen en vooral genieten!
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Gelijk heb je, weg ,met die troep, je moet wel van Saar kunnen blijven genieten zoals ze is.
Dan maar iets te zwaar, zolang zij zich goed voelt is er niks aan de hand lijkt me. :ok:

Gatver toen ze niet reageerde, je schrikt je rot. :N:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Marion.

chrico schreef:Je heb groot gelijk :ok: Je hond moet wel gelukkig blijven en genieten al is het dan met wat kilo'tjes extra, so be it. Vlieg op met die stomme tabellen, lijkt wel een schoonheidsideaal :pffff:
Ook als hond zijnde moet je kunnen genieten van het leven. Dat je er een risico mee loopt neem je dan voor lief als je het goed overdacht heb.
Vind dit echt goed van je, laat je niet meer gek lullen door gedachten van de omgeving, jij kent je honden punt uit.
Precies. Vanochtend had ik nog wat moeite om haar mee uit te krijgen, maar ze liep toch vrolijk mee. Bij thuiskomst wel weer gelijk onder de trap gaan liggen om te slapen (pfff, het me helemaal nakijken als ik 's ochtends wegga vind ik ook niets.... maar dit ongeinteresseerde gedoe vond ik nog veel erger :jank: ).

Maar vanmiddag hebben ze met Pieter weer een heerlijk uitgebreid rondje gelopen, en heeft ze 2 schijven Rodi op. De tabellen ga ik inderdaad verbranden :ok:
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

:ok: Marion, beter een vrolijke stapper met wat overgewicht, dan een nergens echt plezier aan belevende hond met het ideaal gewicht!!!
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Gewoon lekker zo laten. Diesel is nog net niet te dik, maar wel fors, en een lekkerbek. Meer beweging maakt niks uit, en minder eten maakt hem zo hongerig dat hij zijn maag gaat vullen met stokken en potgrond etc.........
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dat dat spul zo'n invloed heeft zeg :19: Nee, daar zou ik dan niet over piekeren dat nog te geven. Gewoon streven dat Saar op gewicht blijft en niet elk jaar een kilootje zwaarder wordt, dat is toch ook goed. Zo is het bij mensen ook, het moet wel leefbaar blijven. Buffy wordt ook nooi een slanke den, maar het ergste is er af en niet kenners vinden haar precies goed.

Anne
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

:cheer: :cheer: Gelukkig :wink:
Saar is gewoon Saar en heeft geen enge middeltjes nodig gelukkig begrijpt Marion dat nu ook :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”