Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mank lopen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

mank lopen

Ongelezen bericht door joline »

Ik kwam straks thuis uit mijn werk, en ik zag dat mijn keeshond mank liep. Hij kon moeilijk overeind komen, en als hij loopt, dan loopt hij mank op zijn voorpoot. Ook is hij een beetje pieperig. Moet ik hiermee meteen naar de dierenarts? Of kan ik even afwachten?
thyro
Zeer actief

Ongelezen bericht door thyro »

Ik zou het even in de gaten houden hoor, want het kan natuurlijk zijn dat hij zich verlegen heeft zoals wij dat ook wel eens hebben, maar als hij blijft pinken dan zou ik toch even de da erna laten kijken.

Marjan
een hond heb je niet voor even, maar voor zijn hele leven
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer

Ongelezen bericht door pia zz »

Of heeft ie zich verstapt, of zit er iets in de voetzool, als je dit allemaal uit kan sluiten, en hij blijft kreupelen, zou ik er wel even naar laten kijken.
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
joline
Zeer actief

Nu loopt hij ineens mank op zijn achterpoot :denken:

We hebben vanmorgen een flink stuk gewandeld, waarbij hij ook behoorlijk ruw gespeeld heeft met onze andere hond. Eerst liep hij weer mank op zijn voorpoot, wat na 5 minuten over was. Toen we thuis kwamen, kon hij moeilijk opstaan, en hij gebruikt zijn achterpoot niet meer. Verder is hij pieperig, en lag hij straks veel te hijgen, hij heeft denk ik pijn.
Nu is hij stil, en slaapt hij, met af en toe een piepje tussendoor. Ik maak me nu toch wel zorgen. Moet ik het even aankijken? Mijn vriend vindt dat ik even moet wachten met na de dierenarts gaan.
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Ik zou naar de dierenarts gaan tussen je eerste bericht en deze zit vier dagen, geen verbetering dus dierenarts tijd.
joline
Zeer actief

Szandor schreef:Ik zou naar de dierenarts gaan tussen je eerste bericht en deze zit vier dagen, geen verbetering dus dierenarts tijd.
Van zijn voorpoot heeft hij maar 1 dag last gehad, de rest van de andere dagen heeft hij gewoon gerent en gespeeld, zonder mank te lopen of te hinken.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Als hij zijn achterpoot helemaal niet gebruikt zal ik deze naar de da gaan.
Wellicht spieren gescheurd.

Als hij stil staat, zwabbelt zijn achterpoot boven de grond of gebruikt hij hem wel?
Elly
Afbeelding
joline
Zeer actief

Net met uitlaten gebruikte hij het eerste stukje zijn achterpoot niet, en daarna liep hij er voorzichtig op. Als hij nu opstaat gebruikt hij de poot niet.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

joline schreef:Net met uitlaten gebruikte hij het eerste stukje zijn achterpoot niet, en daarna liep hij er voorzichtig op. Als hij nu opstaat gebruikt hij de poot niet.
Ik zal de da er naar laten kijken, lijkt me totaal niet goed
Elly
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ik ga morgen dan toch maar even met hem naar de dierenarts, hoop dat het niks ernstigs is.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoop met je mee, we lezen het wel.
Elly
Afbeelding
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

joline schreef:Ik ga morgen dan toch maar even met hem naar de dierenarts, hoop dat het niks ernstigs is.
Ik zou toch maar even voor jullie eigen gemoedsrust langs de DA gaan, wij lopen ook al een tijdje met een manke hond te dokteren.
Hinken en manken wil niet meteen zeggen dat het iets ernstigs is maar vaak is het wel een teken van pijn aangeven van de hond en dan is er toch iets niet helemaal goed.
Heel veel sterkte en ik hoor het graag hoe het is afgelopen.

groetjes yvonne
joline
Zeer actief

Hij loopt alweer op de poot, springt weer de bank op en af, springt de stoelen op en af, dus het is eigenlijk bijna over. Heel af en toe, met het opstaan, houdt hij zijn poot nog omhoog. Ik heb de dierenarts vandaag even gebeld, en hij zei dat ik het nog even aan kon kijken, omdat hij er nu weer op loopt.
Ik moet het wel rustig aan doen, dus geen rennen of spelen, en aan de riem uitlaten. En hij moet in huis rusten. Maar dat is nu geen probleem met dit warme weer.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

joline schreef:Hij loopt alweer op de poot, springt weer de bank op en af, springt de stoelen op en af, dus het is eigenlijk bijna over. Heel af en toe, met het opstaan, houdt hij zijn poot nog omhoog. Ik heb de dierenarts vandaag even gebeld, en hij zei dat ik het nog even aan kon kijken, omdat hij er nu weer op loopt.
Ik moet het wel rustig aan doen, dus geen rennen of spelen, en aan de riem uitlaten. En hij moet in huis rusten. Maar dat is nu geen probleem met dit warme weer.
Gelukkig dat het nu beter gaat :ok: , hoop dat het door zet.
Elly
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”