Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Barf en tand foto's

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Nog een voordeel van Barf is dat de nagels minder hard groeien en dus minder geknipt hoeven te worden. toen Loddie nog veel brok en weinig vlees at, moest zo om de 3 maanden haar nagels geknipt worden, nu ist al bijna een jaar geleden dat t nodig was en nu heb ik zoiets van ja, ze worden weer iets te lang.
Aan de beweging ligt t niet bij Loddie, ze loopt gemiddeld 10 km per dag, maar haar nagels groeien zo dat ze niet de grond raken, dus die moeten geknipt worden. t Viel me van de week in eens op dat t al zolang geleden was dat ze geknipt zijn en dat ligt dan echt aan de voeding....

Al mijn vorige bassets moesten ook zo om de 3 maanden hun nagels geknipt worden, dus niet alleen bij Lodje was dat zo.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Roelfien schreef:Nee hoor, deze assistente bedoelt echt rauw vlees. Want van rauw vlees krijgen ze wormpjes en krijgen de honden absoluut geen volwaardige voeding binnen. Je vergiftigt ze zelfs als je rauw geeft, dan moet je het minstens koken, anders is het echt hondenmoord. Rauw is nog erger dan blikvoer in haar ogen. :wink:
Tja, zo'n mens daar zou ik de moeite niet voor doen om die te overtuigen. Ik zou wel de dierenarts erop aanspreken dat zijn assistente verkeerde informatie geeft aan de klanten.

Anne
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

ik wil ook wel weten welk praktijk dat is.. kom ik daar iig nooit
H&NN
Actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door H&NN »

Boeit me totaal niet wat anderen voor op/aanmerkingen hebben op vers, ik zie het allemaal met mijn ogen hoeveel goeds het doet en voor mij absoluut geen brok meer. Dit is onze herplaatser Joy, sinds augustus 2006 bij ons (linkerfoto was de eerste dag dat ze hier was). In maart is ze 5 geworden. Dus laten we zeggen ruim 4 jaar gewoon brok...We zijn gelijk vanaf 15 augustus overgeschakeld. Niemand kan mij wijs maken dat een brok goed is. En de assistente mag gerust langs komen als ze denkt dat het gephotoshopt is :mrgreen:

Afbeelding
Groetjes! Maud
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

H&NN schreef:Boeit me totaal niet wat anderen voor op/aanmerkingen hebben op vers, ik zie het allemaal met mijn ogen hoeveel goeds het doet en voor mij absoluut geen brok meer. Dit is onze herplaatser Joy, sinds augustus 2006 bij ons (linkerfoto was de eerste dag dat ze hier was). In maart is ze 5 geworden. Dus laten we zeggen ruim 4 jaar gewoon brok...We zijn gelijk vanaf 15 augustus overgeschakeld. Niemand kan mij wijs maken dat een brok goed is. En de assistente mag gerust langs komen als ze denkt dat het gephotoshopt is :mrgreen:

Afbeelding
Wowwwww, dit zijn mooie foto's zo naast elkaar zeg :ok:
H&NN
Actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door H&NN »

;) Vanish Oxy Action... :ok: oftwel: Alles Rauw hahahaha
Groetjes! Maud
Marion.

H&NN schreef:;) Vanish Oxy Action... :ok: oftwel: Alles Rauw hahahaha
Hier ook hoor. Ik heb alleen geen voor en na foto's :19:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

H&NN schreef:Boeit me totaal niet wat anderen voor op/aanmerkingen hebben op vers, ik zie het allemaal met mijn ogen hoeveel goeds het doet en voor mij absoluut geen brok meer. Dit is onze herplaatser Joy, sinds augustus 2006 bij ons (linkerfoto was de eerste dag dat ze hier was). In maart is ze 5 geworden. Dus laten we zeggen ruim 4 jaar gewoon brok...We zijn gelijk vanaf 15 augustus overgeschakeld. Niemand kan mij wijs maken dat een brok goed is. En de assistente mag gerust langs komen als ze denkt dat het gephotoshopt is :mrgreen:

Afbeelding
Geweldige foto's zijn dit!
Mag ik ze gebruiken voor mijn website?
Marion.

Golden Stanley schreef:Geweldige foto's zijn dit!
Dacht ik al :mrgreen: :smile: :smile:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Marion. schreef:
Golden Stanley schreef:Geweldige foto's zijn dit!
Dacht ik al :mrgreen: :smile: :smile:
hihi
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

ZOooo hey wat een verbetering op die foto! :ok:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hoop dat hier je wat aan hebt :wink: Hoofdzakelijk barf/kvv en spaarzaam brok:
Rocky 6 jaar
Afbeelding
Reina 21 maanden
Afbeelding

Overigens:
Hondengebit vaak beroerd
Door LUUK KORTEKAAS

Gebitsproblemen doen zich volgens Verburgh ook voor bij andere gezelschapsdieren, zoals katten, konijnen en parkieten.
heb ik nooit geweten dat een parkiet een gebit heeft :denken:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Mooi zeg dat verschil bij Joy, wat een paar maanden vers voeren doet na 4 jaar brokken! :ok:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Hier nog een gebit van een vers etende hond.

Afbeelding
Afbeelding
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Ik moet heel even wachten met de foto's naar mijn eigen DA te brengen, SZ gaat eerst morgen naar Kees de Leeuw DA voor een kleine ingreep.
Ik laat het nog weten wat de reacties waren.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik ben van mening dat het ook aan de hond ligt.

Floep krijgt brokken en heeft een schitterend gebit, ik hoef er nooit wat aan te doen.

Keizer krijgt kvv (o.a. dus voor zijn gebit) maar die heeft bijna geen tanden meer over, het is al een aantal keer schoongemaakt, maar wat je ook doet, het gebit wordt toch weer smerig, wel duurt het langer dan als hij brokken zou krijgen.

Ik heb geprobeert foto's te maken net, maar ze worden niet scherp dus daar heb je niks aan.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Afbeelding

Wauw wat een verschil :ok:
En niet alleen haar gebit ziet er perfect uit, ook haar vacht glanst nu!!
Mooi verschil zeg :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”