Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Barf en tand foto's

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Szandor

Barf en tand foto's

Ongelezen bericht door Szandor »

Hoi allemaal,

Gisteren moest ik voor medicijnherhaling naar de DA en daar kwam de vraag of Szandor vlees of brokken kreeg.
Toen ik aangaf dat hij allebei te eten kreeg, kreeg ik een assistent over mij heen dat het bewezen is dat brokken veel beter is dan vlees aangezien ze dan enorme tandplak krijgen.
Ik begon over honden die alleen barfen, dit was zo slecht volgens haar, allemaal lelijke gebitten!!!! :evil: (ik heb hier wel anders gezien)
Nu is mijn vraag aan de barfers...............willen jullie hier voor mij wat foto's zetten van de tanden van de doggies zodat ik het tegendeel kan laten zien.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Barf en tand foto's

Ongelezen bericht door jenny* »

Szandor schreef: Nu is mijn vraag aan de barfers...............willen jullie hier voor mij wat foto's zetten van de tanden van de doggies zodat ik het tegendeel kan laten zien.
door welke diervoeder worden ze gesponserd?
belachelijk hoor.
ik hoop dat je veel foto,s krijgt en ze dat even onder de neus kan drukken
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Vierjarige hond die vanaf pup volledig op barf staat:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marion. op 10 mar 2007 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

mijn honden zitten op brokken en hebben ook hagelwitte tanden....
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mag ik weten (desnoods via Pb) wie jouw dierenarts is? Zit je bij ...... Want als dat zo is, dan weet ik ook welke assistente het is. En daar heb ik jaar geleden nog nijdig tegen gezegd dat ze zich eens bij moet laten scholen, omdat ze zo ontzettend achter loopt. En toen heb ik haar wat titels van boeken van Eliassen, Billinghurst en Lonsdale voorgezegd, en gezegd dat dit wetenschappers en dierenartsen zijn. Toen was ze ernstig stil. :mrgreen:
Ik zal eens foto's maken dit weekend.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 10 mar 2007 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marion.

estelle schreef:mijn honden zitten op brokken en hebben ook hagelwitte tanden....
Maar daar vraagt ze toch niet om? Assistente beweert dat honden die op barf staan een slecht gebit hebben, en dáár wil TS het tegendeel van bewijzen :19:
estelle

Marion. schreef:
estelle schreef:mijn honden zitten op brokken en hebben ook hagelwitte tanden....
Maar daar vraagt ze toch niet om? Assistente beweert dat honden die op barf staan een slecht gebit hebben, en dáár wil TS het tegendeel van bewijzen :19:
ach ja kon het ff niet laten.
soms lijkt namelijk wel alsof alleen met barf honden een mooi gebit kunnen hebben.
Marion.

estelle schreef:
Marion. schreef:
soms lijkt namelijk wel alsof alleen met barf honden een mooi gebit kunnen hebben.
Nou, volgens de assistente dus duidelijk niet :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

estelle schreef:
Marion. schreef:
onze inky had op haar 8ste jaar ook nog een spierwit gebit , altijd brokken gegeten :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar als 80% van de honden boven de 5 al gebitsproblemen hebben :N:
Hondengebit vaak beroerd
Door LUUK KORTEKAAS

GORINCHEM - De helft van de honden in Nederland heeft ernstige gebitsproblemen. Bij honden boven de 5 jaar gaat het zelfs om 80 procent. Dat blijkt uit een grote controleactie, die dierenartsen in Nederland de afgelopen maand hielden.

Drs. Marc Verburgh (45), voorzitter van de Groep Geneeskunde Gezelschapsdieren en dierenarts, wist dat het er niet al te best voorstond met de hondengebitten in Nederland. Maar zo slecht? ,,In de helft van de gevallen was het zo erg dat echt direct ingrijpende maatregelen nodig waren, zoals gebitssanering, het operatief behandelen van het tandvlees en het trekken van tanden en kiezen. Het is heel erg, want dit betekent dat op grote schaal sprake is van onnodig dierenleed.’’

Gebitsproblemen kunnen tot andere ellende leiden. ,,De infecties en ontstekingen die er uit voortkomen vormen samen één grote pruttelende bacteriënput. Die bacteriën kunnen weer in de bloedbaan terechtkomen, en uiteindelijk zelfs voor dodelijke aandoeningen zorgen. Bovendien leeft een hond met gebitsproblemen minder gelukkig, en wordt om die reden ook al minder oud.’’

Verburgh schat dat tijdens de Maand van de Gebitscontrole zo’n twintigduizend baasjes hun dier in de bek lieten kijken. ,,Dit is maar het topje van de ijsberg, want er zijn 1,8 miljoen honden in Nederland. Maar het beeld dat hieruit naar voren komt, is ronduit schrikbarend. Zeker in een tijd waarin dierenwelzijn zo belangrijk wordt gevonden.’’

Gebitsproblemen doen zich volgens Verburgh ook voor bij andere gezelschapsdieren, zoals katten, konijnen en parkieten. ,,Bij katten zou het zelfs nog erger kunnen zijn, omdat die in hun gedrag nog minder laten zien dan honden, die ook al de neiging hebben niet te laten merken dat het niet goed met ze gaat.’’

Net als bij mensen zijn gebitsproblemen bij dieren simpelweg te voorkomen door te poetsen. ,,Drie keer in de week is al heel mooi,’’ zegt Verburgh. ,,Maar vooral niet met mensentandpasta, maar met speciale hondentandpasta. Met gewoon water poetsen kan ook al een stuk schelen. Verder zijn er speciale voeding en kauwsticks in de handel die goed zijn voor het gebit. Dat lijkt misschien een hoop werk, maar uiteindelijk bespaart het je een hoop geld, en heb je veel meer plezier van je dier.’’ Een hond met gebitsproblemen eet minder, of is minder levendig. Maar geur is volgens Verburgh ook een goede graadmeter. ,,Een hond met een slecht gebit stinkt. ’’

http://www.ad.nl/binnenland/article1159562.ece
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Mijn honden gaan elk half jaar voor een check up. De DA complementeert me steeds maar weer voor hun hagelwitte gebitten en zowieso hun algehele gezondheid. Hij weet dat ze op rauwe voeding staan en zal mij in die zin geen brok aansmeren. Dat was ook het eerste wat ik 'eiste' toen ik daar klant wilde worden. Geen brokkengepreek, rauwe voeding is het beste voor mijn honden. En hij is het roerend met me eens, gezien het verleden van Stanley. :mrgreen:
Helaas heb ik nooit voor- en na tandenfoto's gemaakt. Maar ze hadden veel tandsteen....en dat is drastisch minder door al dat knaag- en scheurwerk. Wat een maf wijf, zeg. Daar zou ik bloednerveus van worden.

Afbeelding
estelle

Golden Stanley schreef:Mijn honden gaan elk half jaar voor een check up. De DA complementeert me steeds maar weer voor hun hagelwitte gebitten en zowieso hun algehele gezondheid. Hij weet dat ze op rauwe voeding staan en zal mij in die zin geen brok aansmeren. Dat was ook het eerste wat ik 'eiste' toen ik daar klant wilde worden. Geen brokkengepreek, rauwe voeding is het beste voor mijn honden. En hij is het roerend met me eens, gezien het verleden van Stanley. :mrgreen:
Helaas heb ik nooit voor- en na tandenfoto's gemaakt. Maar ze hadden veel tandsteen....en dat is drastisch minder door al dat knaag- en scheurwerk. Wat een maf wijf, zeg. Daar zou ik bloednerveus van worden.

Afbeelding
Onze DA staat er ook helemaal niet negatief tegenover, rauwe voeding.
Hij vind het juist geweldig om te zien dat Ghaya geen oorproblemen en vachtproblemen meer heeft op carnibest.
Szandor

Te gek wat een foto's hebben jullie al gezonden.
Ik ga ze uitprinten en de volgende keer aan deze assistente laten zien ben benieuwd welke aanvalstechniek ze dan gaat gebruiken.
Blijf tand foto's sturen en ik laat het nog weten.
Laundry
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laundry »

Bij mij krijgen ze ook wel eens brokken, meestal kvv. Maar wat mij opvalt is dat als ze brokken eten, er zo lang opgehoopte brokkenzooi achter de kiezen blijft hangen. Echt smeuige brokkenpulp. Het lijkt mij dat ze daar juist tandplak van krijgen. Bij kvv hebben ze daar helemaal geen last van. Ook hebben ze allebei prachtige witte tanden maar ze zijn allebei nog niet zo oud dus het heeft weinig zin om daar een mooie foto van te maken. Ik denk dat de assistente juist gebitten van oudere kvv honden moet zien :eek:
Afbeelding
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Ik zal binnenkort eens een foto maken van Lara, die wordt 21 maart acht jaar, en een mooit gebit dat ze heeft :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Afbeelding

Glimlach van Billy (bijna 8 jaar oud, eet sinds zijn 2e jaar kvv/barf).
Afbeelding
Laundry
Vaste gebruiker

Wat ik me ook nog afvraag? Bedoelt de assistente echt kompleet versvoer of blikvoer. Er zijn nogal es wat mensen die dat door elkaar halen :roll: Als ze het laatste bedoelt kan ik me haar mening iets beter voorstellen.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Nee hoor, deze assistente bedoelt echt rauw vlees. Want van rauw vlees krijgen ze wormpjes en krijgen de honden absoluut geen volwaardige voeding binnen. Je vergiftigt ze zelfs als je rauw geeft, dan moet je het minstens koken, anders is het echt hondenmoord. Rauw is nog erger dan blikvoer in haar ogen. :wink:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Mijn 2 honden hebben tot hun 2e jaar (ze zijn nu allebei 5) op brokken gestaan, en hadden allebei last van tandplak. Sinds ik ze kvv en NRV voer, hebben ze hagelwitte tanden.
Marion.

Szandor schreef:Te gek wat een foto's hebben jullie al gezonden.
Ik ga ze uitprinten en de volgende keer aan deze assistente laten zien ben benieuwd welke aanvalstechniek ze dan gaat gebruiken.
Blijf tand foto's sturen en ik laat het nog weten.
Ik zal morgen 7,5-jarige Saar op de foto zetten (vanaf haar 2e volledig op de barf) :ok:
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Mijn hond heeft de eerste 3 jaar van haar leven brokken gehad en eet nu sinds 3 jaar carnibest en barft.
Gebit is er zeker schoner op geworden!!
Laundry
Vaste gebruiker

Roelfien schreef:Nee hoor, deze assistente bedoelt echt rauw vlees. Want van rauw vlees krijgen ze wormpjes en krijgen de honden absoluut geen volwaardige voeding binnen. Je vergiftigt ze zelfs als je rauw geeft, dan moet je het minstens koken, anders is het echt hondenmoord. Rauw is nog erger dan blikvoer in haar ogen. :wink:
:piew: :piew: :piew: heerlijk zulke standvastige mensen. Hoe kan ze dan toch geslaagd zijn voor DA assistente??
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Roelfien schreef:Nee hoor, deze assistente bedoelt echt rauw vlees. Want van rauw vlees krijgen ze wormpjes en krijgen de honden absoluut geen volwaardige voeding binnen. Je vergiftigt ze zelfs als je rauw geeft, dan moet je het minstens koken, anders is het echt hondenmoord. Rauw is nog erger dan blikvoer in haar ogen. :wink:
Dan ben ik nu heel benieuwd welke dierenarts dit is en welke assistente!
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Afbeelding

Dit is een BARF-gebit :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Szandor

Wat gaat het ontzettend goed met de foto's als ze nu niet van haar standpunt af gaat komen.
Natuurlijk mag ze een mening hebben maar ze stond zo te gebaren en te bleren dat ik er een beetje van schrok (moet je echt van goede huize komen) ik moest maar speciale brokken kopen, ja ja dikke 60 euro per zak van 14 kilo.
Tja toen ik zei..................ja ik snap het kan je je eigen zak lekker vullen........... kwam de wals en werd ik bijna plat.
Nou SZ is bijna 7 jaar en ziet er toppie uit dus als mijn manier van voeren niet goed zou zijn, had dat toch wel iets moeten laten zien.
Roelfien
Zeer actief

Niet de mooiste gebitjes maar wel schone gebitjes met weinig tot geen aanslag.
Afbeelding

Afbeelding
Laundry
Vaste gebruiker

Oei, dit zijn allemaal wel hele witte gebitten, dadelijk gaat ze beweren dat de foto's gephotoshopt zijn :smile: :mrgreen:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Het barf- en kvv gebit van Raisa.
(sinds 2 jaar hoofdzakelijk vers vlees, wat ze het jaar daarvoor heeft gehad weet ik niet).

Afbeelding

Tegenover het voornamelijk brokken-gebit van Queenie
(oké, dit was in 2004 dus hier was Queen wel al 16 jaar :wink:)

Afbeelding

Ik ben trouwens ook errug nieuwschierig bij welke DA-praktijk die assistente deze onzin uitkraamt.
Mag ik een pb? :mann:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Mijn honden krijgen altijd brokken, maar om een antwoord op jou vraag te geven. Onze vorige hond kreeg altijd brokken, en had een super slecht gebit. Onze huidige hond krijgt ook brokken, en heeft een super gaaf gebit. Ik denk dat het weinig uitmaakt, maar dat het meer te maken heeft met het gestel. Wij poetsen ook altijd onze tanden, maar de een heeft een sterker gebit dan de ander.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dolina krijgt alleen kvv/barf

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”