Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roy aan de Rimadyl

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

Roy aan de Rimadyl

Ongelezen bericht door roy »

Moet het even kwijt.
Toen we Roy op haalde uit het asiel kregen we de mededeling dat hij lichtelijke artrose heeft waarvoor hij glucosamine krijgt.
In de vijf maanden dat hij nu bij ons is is hij vreselijk achteruit gegaan.
Een maand geleden heeft hij zich vreselijk verstapt en dat wilde maar niet helen, op advies van de DA moest ik het heel rustig aan doen en vooral aan de riem houden om misstappen te voorkomen, en dat is moeilijk voor een m Mechel, die altijd wil blijven sjeezen. Maar het ging maar niet over.
Snel naar de DA, en bah arme Roy is aan al zijn poten gerekt en gestrekt en hij ging gillen :jank: :jank:
Grote verbazing van mij dat hij ondanks de vreselijke pijnen die hij moet hebben gehad met lopen nog nooit een piepje heeft gegeven.
Hij heeft wel tekenen gegeven van pijn door veelvuldig gras te eten buiten en met zijn lip te trillen en snel te gaan hijgen na een kort stukje lopen zo zegt de DA.
Maar nu Zit Roy dus aan de Rimadyl, waqarschijnlijk zo lang als hij nog bij ons mag zijn, maar het gaat goed hij is weer blij :cheer:
Ondanks dat hij nog steeds niet los mag wat best sneu is maar voor zijn eigen bestwil.
Een heel verhaal maar het moest er even uit!!!!

groetjes yvonne
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Jeetje.. heel veel sterkte met Roy. Mag die op den duur wel weer loslopen?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
roy
Zeer actief

P!nki schreef:Jeetje.. heel veel sterkte met Roy. Mag die op den duur wel weer loslopen?
jawel hoor, we moeten nu eerst proberen om hem weer een beetje de oude te laten worden voor hij weer mag rennen en spelen.

groetjes yvonne
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

roy schreef:
P!nki schreef:Jeetje.. heel veel sterkte met Roy. Mag die op den duur wel weer loslopen?
jawel hoor, we moeten nu eerst proberen om hem weer een beetje de oude te laten worden voor hij weer mag rennen en spelen.

groetjes yvonne
De mijne mocht nooit meer loslopen van de DA, zelfs niet in de achtertuin :denken: :eek: Gelukkig hebben we zelf zoiets gehad van: dit klopt niet. Even een paar weken veel rust gegeven en daarna zijn we langzaam begonnen met opbouwen van de bespiering (die was helemaal weggevallen na een paar weken aan morren). Rimadyl hielp hier helaas niet, werd hij onrustig van en zelfs gemeen (ook door het niet los mogen werd hij weer net zo gemeen tegen vreemden als 5 maanden ervoor toen ik hem uit het asiel haalde). Metacam gaat wel goed en bovendien veel gemakkelijker te doseren (geef graag zo weinig mogelijk, maar die rimadyl tabletten zijn niet gemakkelijk steeds maar kleiner te maken). Heb er ook sashas blend naast (www.sashasblend.nl) sinds ik dat gebruik (nu 16 maanden) heeft hij maar 3x een paar dagen meer mank gelopen en daarvoor 2 jaar aan een stuk!!

Met loslopen zijn we vanaf begin consequent geweest. Niet harder dan draven. Duurde even, maar op een gegeven moment had hij het door. Sinds januari dit jaar (dus 2,5 jaar ongeveer na de ontdekking van HD en artrose) mag hij pas weer harder rennen. Nu gaat het eindelijk weer super goed met hem, maar was een hele lange weg hier.

Wat ik hiermee wil zeggen: ga a.u.b. niet te snel beginnen met rennen en vooral spelen en rennen, want het kan echt fout gaan als dat te snel gebeurd en dan ga je nog meer schade aanbrengen. Niet alles hoeft gelukkig zo lang te duren als bij mijn boxer, maar wil alleen maar waarschuwen. Een hond die steeds weer pijnen heeft omdat hij mag rennen van zijn bazen is niet leuk en vind eigenlijk dat je als eigenaar dan zo verstandig moet zijn het te verbieden om te rennen en spelen.

Heb het rennen en spelen dus weggelaten en daar tegenover heel veel commando's geleerd. Na even nadenken kan je heel veel vinden wat ze kunnen doen zonder zittten (dat zal namelijk ook pijnlijk zijn) en zonder teveel te moeten liggen, rennen, springen e.d. :ok: . Als dank voor het weglaten heb ik nu een 7,5 jaar oude boxer die uren per dag kan lopen zonder pijn en nog steeds heel veel plezier heeft in het leven!
roy
Zeer actief

Dank jewel Boxerien voor jouw hele verhaal!
Het is moeilijk, heel moeilijk om onze Roy aan de riem te houden, het is een echte Mechel en die wil zoooo graag.
Maar voor zijn eigen belang en natuurlijk die van ons ben ik nu alle spelende hondjes aan het ontwijken, hij mag lopen met mij aan de riem en dat gaat goed.
Wel merk ik dat hij een beetje gehumeurd is naar mij toe, hij snapt kennelijk niet waarom hij aan de riem zit.
Ik hoop alleen maar dat de schade beperkt is bij hem en dat we hem met rust weer op de been krijgen.

groetjes yvonne
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

roy schreef:Dank jewel Boxerien voor jouw hele verhaal!
Het is moeilijk, heel moeilijk om onze Roy aan de riem te houden, het is een echte Mechel en die wil zoooo graag.
Maar voor zijn eigen belang en natuurlijk die van ons ben ik nu alle spelende hondjes aan het ontwijken, hij mag lopen met mij aan de riem en dat gaat goed.
Wel merk ik dat hij een beetje gehumeurd is naar mij toe, hij snapt kennelijk niet waarom hij aan de riem zit.
Ik hoop alleen maar dat de schade beperkt is bij hem en dat we hem met rust weer op de been krijgen.

groetjes yvonne
Dat humeur had ik dus ook. Helaas heeft boris ook mensen gebeten in die tijd. Gelukkig nooit erg, maar was echt niet leuk. Dit heeft gemaakt dat we na 3 weken toen besloten om hem één keer in de 7 dagen 5 minuten gek laten doen, door even opjutten. Na die 5 minuten was de top er weer af. Had dan wel wat meer pijn weer, maar kon gewoon niet anders. Probleem was ook dat ik boris net 5 maanden had en hij had daarvoor 5 maanden in een minimum maat kennel gezeten en daarvoor aan een riem in een tuin. Had dus net een poosje de vrijheid bij ons en was zo gelukkig en toen werd dat weer ingenomen.
Om het humeur te verdrijven heb ik dus spelletjes gedaan. Zoals staand pootje geven, twisten (ronddraaien), om me heen draaien, tussen door mijn voeten draaien, stil staan en betasten, heel veel massage!, mee in de auto en veel nieuwe speeltjes (hij kan uitstekend in zijn eentje zich uren vermaken met een speeltje in zijn bench of op zijn kussen, dit was echt een super groot gemak toen hij niet gek mocht doen!)

Tja, een boxer is geen mechel, zeker niet, maar qua energie doen ze vaak niet veel onder. Zeker mijn hyper nerveuze boxer (dankzij zijn verleden)
roy
Zeer actief

Nou moet ik er nog bij zeggen dat Roy al negen is wat het ietsjes makkelijker maakt, hij is niet meer zo hyper als een jonge hond, maar ondanks dat gaan we nu leuke alternatieve dingen met hem doen om toch zijn ei kwijt te kunnen.
En inderdaad aan de riem is Roy gewoon een draak ook naar bekende honden wil hij uithalen gewoon omdat de riem ertussen zit, maar dat heeft hij altijd al wel gehad, loopt ie los dan heeft hij niet eens oog voor de andere hond, maar aan de lijn moet Roy even stoer doen.

groetjes yvonne
roy
Zeer actief

Er zit me toch nog iets helemaal niet lekker, ik ga na het weekend als de acht dagen dat we de rimadyl aan Roy moeten geven toch weer naar de DA.
Hij gebruikt het nu zes dagen en ik zie totaal eigenlijk nog geen verbetering, ben ik nu te voorbarig om te geloven dat het toch eigenlijk al wel wat had moeten doen?
Buiten de dagelijkse opleving van even, merk ik dat hij pijn heeft en houd met lopen er geen plezier in heeft.
Wat nu als de Rimadyl niet meer werkt??
Ik ga natuurlijk naar de DA maar ben benieuwd naar jullie mening en advies.

groetjes yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”