Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat is beter

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

thyro
Zeer actief

wat is beter

Ongelezen bericht door thyro »

wie geeft zijn hond wel eens een aardappel, en als je dat doet is hij dan gekookt of rauw, want mijn hond zit ieder avond als ik aardappels schil bij mij en nu weet ik niet wat beter is een gekookte of een rauwe aardappel.

marjan
een hond heb je niet voor even, maar voor zijn hele leven
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Geen van beide is echt goed, maar als je toch aardappel wilt geven, af en toe, geef ze dan liever gekookt en ZEKER geschild! Een bataat, zoete aardappel, is beter, maar alle soorten aardappels zitten bomvol koolhydraten, maken dik en honden hebben geen koolhydraten nodig.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Jasparov
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasparov »

Een rauwe aardappel kan giftig zijn voor een hond. Dus doe dat maar niet.

Als de hond verder niks mankeert en een gezond is , zie ik het probleem niet om eens een gekookte te geven. Dat krijgen die van mij ook wel eens. Vinden ze een feest , een restje van tafel.
Groeten Ursula
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Krijgen ze nooit hier.

Volgens mij is het ook helemaal niet goed voor ze.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Rauwe aardappel is giftig, maar gekookte heeft je hond ook niets aan. Je kan hem beter een stukje pensstaaf geven i.p.v. een stukje aardappel als je aan het schillen bent. Is hij net zo gelukkig of gelukkiger mee en is veel beter voor hem.

Anne
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: wat is beter

Ongelezen bericht door ignit »

thyro schreef:wie geeft zijn hond wel eens een aardappel, en als je dat doet is hij dan gekookt of rauw, want mijn hond zit ieder avond als ik aardappels schil bij mij en nu weet ik niet wat beter is een gekookte of een rauwe aardappel.marjan
Aardappelen geef ik nooit aan mijn honden, want ik woon in Suriname en ze zijn allemaal door een of andere chemische oplossing gehaald voordat ze hier te koop zijn. Maar - hoewel aardappel een grondvrucht is, is het een bron van vitamine C! Klinkt raar, maar het is echt waar. Het feit dat je hond zo bij je zit als je aan het schillen bent, zou ook kunnen betekenen dat er vitamine C ontbreekt in zijn voeding. :denken:

Weet niet of je hier iets mee kunt, maar het kwam in me op toen ik je bericht las.

Ignit Bekken.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

ignit schreef:Het feit dat je hond zo bij je zit als je aan het schillen bent, zou ook kunnen betekenen dat er vitamine C ontbreekt in zijn voeding. :denken:

Weet niet of je hier iets mee kunt, maar het kwam in me op toen ik je bericht las.

Ignit Bekken.
Dan heeft Buffy tekort aan van alles want die zit altijd te kwijlen wat ik ook schil.

Anne
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ik aardappels sta te schillen krijgt Max altijd een of twee stukjes schil.
Hij is er nog nooit ziek van geworden en ik doe dat al zijn hele leven........gewoon 1 of 2 stukjes.Vindt ie hartstikke lekker.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jasparov
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasparov »

ignit schreef:
thyro schreef:wie geeft zijn hond wel eens een aardappel, en als je dat doet is hij dan gekookt of rauw, want mijn hond zit ieder avond als ik aardappels schil bij mij en nu weet ik niet wat beter is een gekookte of een rauwe aardappel.marjan
Aardappelen geef ik nooit aan mijn honden, want ik woon in Suriname en ze zijn allemaal door een of andere chemische oplossing gehaald voordat ze hier te koop zijn. Maar - hoewel aardappel een grondvrucht is, is het een bron van vitamine C! Klinkt raar, maar het is echt waar. Het feit dat je hond zo bij je zit als je aan het schillen bent, zou ook kunnen betekenen dat er vitamine C ontbreekt in zijn voeding. :denken:

Ignit Bekken.

Bij mijn weten maakt een gezonde hond zelf vit C aan.
Groeten Ursula
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

marian* schreef:Als ik aardappels sta te schillen krijgt Max altijd een of twee stukjes schil.
Hij is er nog nooit ziek van geworden en ik doe dat al zijn hele leven........gewoon 1 of 2 stukjes.Vindt ie hartstikke lekker.
Ik vind dit toch altijd wel een heel erg non-argument.
Dat een hond niet ergens acuut (merkbaar) ziek van wordt wil natuurlijk niet zeggen dat het niet (erg) ongezond kan zijn.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”