Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dobermann

Wat is dat nu voor een ras?

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat een gezellige discussie in de Rasstandaards-hoek :eek:

Spontaan een Linda123, die even gal gaat spugen zonder voorstellen en direct weer verdwijnt. Nou dag Linda, ik zal je niet missen.
dobergek
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dobergek »

O, ik zie het al nog meer van die irritante figuurtjes.

Join the club.

Ik ben er al wel achter gekomen dat dit hondenforum niet al te vriendelijk is, niet alleen bij dit onderwerp maar op andere topics ook.

Heel veel negatieve reacties, niet dat ik er wakker van lig hoor, maar dat is me zo opgevallen, had het wel iets anders voorgesteld.

Nou de groetjes allemaal.

Nog heel veel plezier hier.

:evil: :evil: :pffff:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

dobergek schreef:O, ik zie het al nog meer van die irritante figuurtjes.

Join the club.

Ik ben er al wel achter gekomen dat dit hondenforum niet al te vriendelijk is, niet alleen bij dit onderwerp maar op andere topics ook.

Heel veel negatieve reacties, niet dat ik er wakker van lig hoor, maar dat is me zo opgevallen, had het wel iets anders voorgesteld.

De positieve dingen had je nog niet opgemerkt? Of is niets positief als het niet met jouw mening strookt?

Nou dag dan maar. Denk dat we het ook wel zonder jou leuk blijven hebben.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

dobergek schreef:

Jammer Dobergek, je zal gemist worden.

Anne
dobergek
Vaste gebruiker

Meen je dat nou, de tranen springen in mijn ogen. :lekkerpuh: :jank: :jank:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:
dobergek schreef:Ben een beetje aan het surfen geweest op dit forum, ik ben erachter gekomen dat je niet erg geliefd bent bij iedereen, me included.

Je denkt in de meeste gevallen dat je alles beter weet.
Een irritant figuurtje ben je.
Malinois? ja, erg vervelend is die, bah :smile: weet altijd dingen mooier te verwoorden dan ik, en is meestal vlugger met reacties plaatsen ook :boos:

maar zij heeft tenminste nuttige bijdragen, ik heb er al heel veel van geleerd. bij haar staat de hond op nr. 1, niet het (zielige) oog van de eigenaar :19:

en laat haar nou net in de meeste gevallen alles ook echt beter weten :ok:
en dat ze niet geliefd is? ach, daar ligt ze echt niet wakker van... ze is niet geliefd bij figuren zoals dit type, omdat ze het net wel weet en met deftige argumenten kan aankomen... iets wat de meeste niet kunnen en ja, dan noemen ze haar maar irritant en een betweter :smile2:

Ik denk dat er ondertussen al wel ergens een anti-mal club bestaat hoor... mss kun je je daar bij aansluiten of zo?
:mann: mag ik de link dan ook :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Join the club.

gek he, dat roepen ze nou altijd als ze hun zin niet krijgen... bij het minste of geringste kritiek zitten ze op de hoogste kast die ze kunnen vinden en verdwijnen dan vaak net zo snel als ze gekomen zijn :smile2:
Maar als het je niet bevalt, je bent niks verplicht hoor :zwaai
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan1
Actief
Mijn ras(sen): Dobermann
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door qyan1 »

dobergek schreef:Ik wil graag nog even reageren op dit onderwerp, ben een poosje niet op het forum geweest, vandaar een late reactie.

Ik krijg het idee dat jullie de fokker waar mijn hond vandaan komt, door de stront halen, dit is niet terecht, hij zorgt dat de pups, die inmiddels allemaal in Nederland zijn, uit uitstekende combinaties geboren worden, en er een pittig prijskaartje aanhangt.
Vergeet niet dat er nog een heleboel mensen belang hebben bij een geheel gecoupeerde dobermann.

Deze fokker staat voor 100% achter deze honden, als er wat aan de hand is kun je altijd op hem rekenen, kun je de hond niet meer behouden of wat dan ook dan neemt hij de hond terug, dat kun je van niet veel fokkers zeggen, eenmaal verkocht is verkocht.

Dat hijzelf de laatste jaren geen nestje heeft kunnen fokken, dat heeft met zijn gezondheid te maken.
Hmm, ik heb een hond van hem (eigen fok) en ik zie het toch heel anders als jij :roll:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Onze toekomstige pup komt bij een ERKENDE fokker vandaan, en is niet gecoupeerd.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

Join the club.

Ik ben er al wel achter gekomen dat dit hondenforum niet al te vriendelijk is,
ja dat krijg je als je gaat schreeuwen dat er puppe oortjes en puppe staartjes afgeknipt en gesneden moeten worden omdat jij dat persoonlijk mooier vindt :roll: wat denk je dan zelf :boos:
dobergek
Vaste gebruiker

:blah: :blah: :blah: :offt: :offt: :zwaai :zwaai
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dobergek schreef::blah: :blah: :blah: :offt: :offt: :zwaai :zwaai
ach goss omdat het niet in je straatje ligt is het offtopic :roll:
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

:wc:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

peggy en vinnie schreef:

:wc:
:smile: :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dobergek schreef:Vergis je daar niet in, er lopen nog genoeg rond op deze aardbol.

Jammer hé?
en ook nog genoeg compleet intacte dobertjes... zie hier weer een dober met alles er op en er aan...

Afbeelding
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb inmiddels een halve Dober, volledig gecoupeerd. Er ben echt puur voor het karakter en haar slechte leefomstandigheden gevallen.

Zie onderstaand topic.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 74#2380374

En toch vind ik het onnodig om ze te couperen. :pffff:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
qyan1
Actief

malinois schreef:
dobergek schreef:Vergis je daar niet in, er lopen nog genoeg rond op deze aardbol.

Jammer hé?
en ook nog genoeg compleet intacte dobertjes... zie hier weer een dober met alles er op en er aan...

Afbeelding

:I: :I: :I: :I:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan1 schreef:
malinois schreef:

Jammer hé?

Afbeelding

:I: :I: :I: :I:
zit alleen in een verkeerd jasje, denkt dat ie mechelaar is :piew:
Afbeelding
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Re: Dobermann

Ongelezen bericht door keessie »

We hadden vroeger met de winkel een combi ;een rott en een dober en ik moet zeggen dat het een schitterend duo was :mrgreen:
Alleen mijn man was meer voor de dober,ik ook wel alleen ik vond/vindt ze wat nerveuzer van aard. Als we in de auto zaten ging de rott liggen en dacht ik kom er wel vanzelf en de dober dacht ,ik moet wel flink meebewegen gedurende de gehele rit. :smile: Maar ik blijf het ook mooie beestjes vinden.
qyan1
Actief

zit alleen in een verkeerd jasje, denkt dat ie mechelaar is :piew:
Merendeel van je honden zijn ook mechelaars....vind het niet zo gek dat ie dat denkt :mrgreen:
Veranderd wel als hij groot is :pffff:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Afbeelding

Zo vind ik ze er een stuk vriendelijker uit zien :ok:. Alleen, is die rechtervoorpoot nou zo dik of ligt dat aan mij?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:Afbeelding

Zo vind ik ze er een stuk vriendelijker uit zien :ok:. Alleen, is die rechtervoorpoot nou zo dik of ligt dat aan mij?
nee lijkt zo... hij heeft enorme poten :eek: is beetje vertekend beeld denk ik :wink:
Afbeelding
dobergek
Vaste gebruiker

rasstandaard

Beetje raar model dober vind je ook niet?[/img]
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Re: rasstandaard

dobergek schreef:Beetje raar model dober vind je ook niet?[/img]
wat is een raar model dober?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Re: rasstandaard

malinois schreef:
dobergek schreef:Beetje raar model dober vind je ook niet?[/img]
wat is een raar model dober?
Mijn jonge hond? Het is een pup schat dus alles groeit niet in proporties...

een vrij recente foto:

Afbeelding
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

:boos: Ik had er net zo'n bewondering voor dat je niet reageerde.... :wink:
Laat je toch niet op de kast jagen Mal :8):
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef::boos: Ik had er net zo'n bewondering voor dat je niet reageerde.... :wink:
Laat je toch niet op de kast jagen Mal :8):
zie het nu pas :N: was het hele weekend weg en vandaag deed m'n pc het niet :jank: dus moest eerst m'n oude weer onder het stof vandaan halen :mrgreen:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik heb ook een dober :pffff:
Afbeelding
Dyenga
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

Gecoupeerd of niet, het gaat mij om het karakter. Ik vind de gecoupeerde versie nog steeds het mooiste en zo heeft destijds Louis Dobermann het ook bedoeld. Dit is een persoonlijke mening en iedereen die er anders over denkt moet dit voor zich weten. Moraalridders zijn er overal en terwijl er volop afkeurend wordt gereageerd op het couperen vindt men het vaak wel normaal om dominante reutjes te castreren omdat ie anders niet te houden is binnen de roedel. Zowel couperen als castreren om medische noodzaak is natuurlijk wat anders. De blubber welke afgelopen jaren is gefokt heeft het ras van de dobermann zeker geen goed gedaan. Veel gezondheidsproblemen , matte dobers en andere zaken die daarmee gepaard gaan hebben zich laten zien.

Gelukkig zijn er de nodige erkende fokkers die "de Dobermann in zijn totaliteit" hoog in het vaandel hebben staan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dyenga schreef:Gecoupeerd of niet, het gaat mij om het karakter. Ik vind de gecoupeerde versie nog steeds het mooiste en zo heeft destijds Louis Dobermann het ook bedoeld. Dit is een persoonlijke mening en iedereen die er anders over denkt moet dit voor zich weten. Moraalridders zijn er overal en terwijl er volop afkeurend wordt gereageerd op het couperen vindt men het vaak wel normaal om dominante reutjes te castreren omdat ie anders niet te houden is binnen de roedel. Zowel couperen als castreren om medische noodzaak is natuurlijk wat anders. De blubber welke afgelopen jaren is gefokt heeft het ras van de dobermann zeker geen goed gedaan. Veel gezondheidsproblemen , matte dobers en andere zaken die daarmee gepaard gaan hebben zich laten zien.

Gelukkig zijn er de nodige erkende fokkers die "de Dobermann in zijn totaliteit" hoog in het vaandel hebben staan.
Ik vind een gecoupeerde dober ook mooi om te zien, maar nu ik beiden heb zie ik toch dat mijn aan de staart gecoupeerde dober meer 'problemen' ondervonden heeft zonder staart dan mijn jonge dober met staart nu... zoals kort om de verstekken revieren en kort en snel omdraaien met zwemmen.
Ik ben ook tegen castreren overigens tenzij om medische redenen bij zowel reu als teef.
De huidige dober is helaas inderdaad behoorlijk verziekt door de showfok... enorme bullen van honden die qua werk amper vooruit kunnen komen nog maar niet te spreken over de blessures die hieruit ontstaan... hoe kan het ook anders zoveel gewicht op zulke dunne en lange poten en nekken....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Rasstandaards”