Spontaan een Linda123, die even gal gaat spugen zonder voorstellen en direct weer verdwijnt. Nou dag Linda, ik zal je niet missen.
Moderator: moderatorteam
De positieve dingen had je nog niet opgemerkt? Of is niets positief als het niet met jouw mening strookt?dobergek schreef:O, ik zie het al nog meer van die irritante figuurtjes.
Join the club.
Ik ben er al wel achter gekomen dat dit hondenforum niet al te vriendelijk is, niet alleen bij dit onderwerp maar op andere topics ook.
Heel veel negatieve reacties, niet dat ik er wakker van lig hoor, maar dat is me zo opgevallen, had het wel iets anders voorgesteld.
Nou de groetjes allemaal.
Nog heel veel plezier hier.
![]()
![]()
maart schreef:Malinois? ja, erg vervelend is die, bahdobergek schreef:Ben een beetje aan het surfen geweest op dit forum, ik ben erachter gekomen dat je niet erg geliefd bent bij iedereen, me included.
Je denkt in de meeste gevallen dat je alles beter weet.
Een irritant figuurtje ben je.weet altijd dingen mooier te verwoorden dan ik, en is meestal vlugger met reacties plaatsen ook
![]()
maar zij heeft tenminste nuttige bijdragen, ik heb er al heel veel van geleerd. bij haar staat de hond op nr. 1, niet het (zielige) oog van de eigenaar![]()
en laat haar nou net in de meeste gevallen alles ook echt beter weten![]()
en dat ze niet geliefd is? ach, daar ligt ze echt niet wakker van... ze is niet geliefd bij figuren zoals dit type, omdat ze het net wel weet en met deftige argumenten kan aankomen... iets wat de meeste niet kunnen en ja, dan noemen ze haar maar irritant en een betweter![]()
Ik denk dat er ondertussen al wel ergens een anti-mal club bestaat hoor... mss kun je je daar bij aansluiten of zo?
gek he, dat roepen ze nou altijd als ze hun zin niet krijgen... bij het minste of geringste kritiek zitten ze op de hoogste kast die ze kunnen vinden en verdwijnen dan vaak net zo snel als ze gekomen zijndobergek schreef:O, ik zie het al nog meer van die irritante figuurtjes.
Join the club.
Ik ben er al wel achter gekomen dat dit hondenforum niet al te vriendelijk is, niet alleen bij dit onderwerp maar op andere topics ook.
Heel veel negatieve reacties, niet dat ik er wakker van lig hoor, maar dat is me zo opgevallen, had het wel iets anders voorgesteld.
Nou de groetjes allemaal.
Nog heel veel plezier hier.
![]()
![]()
Hmm, ik heb een hond van hem (eigen fok) en ik zie het toch heel anders als jijdobergek schreef:Ik wil graag nog even reageren op dit onderwerp, ben een poosje niet op het forum geweest, vandaar een late reactie.
Ik krijg het idee dat jullie de fokker waar mijn hond vandaan komt, door de stront halen, dit is niet terecht, hij zorgt dat de pups, die inmiddels allemaal in Nederland zijn, uit uitstekende combinaties geboren worden, en er een pittig prijskaartje aanhangt.
Vergeet niet dat er nog een heleboel mensen belang hebben bij een geheel gecoupeerde dobermann.
Deze fokker staat voor 100% achter deze honden, als er wat aan de hand is kun je altijd op hem rekenen, kun je de hond niet meer behouden of wat dan ook dan neemt hij de hond terug, dat kun je van niet veel fokkers zeggen, eenmaal verkocht is verkocht.
Dat hijzelf de laatste jaren geen nestje heeft kunnen fokken, dat heeft met zijn gezondheid te maken.
ja dat krijg je als je gaat schreeuwen dat er puppe oortjes en puppe staartjes afgeknipt en gesneden moeten worden omdat jij dat persoonlijk mooier vindtdobergek schreef:O, ik zie het al nog meer van die irritante figuurtjes.
Join the club.
Ik ben er al wel achter gekomen dat dit hondenforum niet al te vriendelijk is,
ach goss omdat het niet in je straatje ligt is het offtopicdobergek schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en ook nog genoeg compleet intacte dobertjes... zie hier weer een dober met alles er op en er aan...dobergek schreef:Vergis je daar niet in, er lopen nog genoeg rond op deze aardbol.
Jammer hé?
zit alleen in een verkeerd jasje, denkt dat ie mechelaar isqyan1 schreef:malinois schreef:en ook nog genoeg compleet intacte dobertjes... zie hier weer een dober met alles er op en er aan...dobergek schreef:Vergis je daar niet in, er lopen nog genoeg rond op deze aardbol.
Jammer hé?
![]()
![]()
![]()
nee lijkt zo... hij heeft enorme potenLemuria schreef:
Zo vind ik ze er een stuk vriendelijker uit zien. Alleen, is die rechtervoorpoot nou zo dik of ligt dat aan mij?
wat is een raar model dober?dobergek schreef:Beetje raar model dober vind je ook niet?[/img]
Mijn jonge hond? Het is een pup schat dus alles groeit niet in proporties...malinois schreef:wat is een raar model dober?dobergek schreef:Beetje raar model dober vind je ook niet?[/img]
zie het nu pas :N: was het hele weekend weg en vandaag deed m'n pc het nietJaap* schreef:Ik had er net zo'n bewondering voor dat je niet reageerde....
Laat je toch niet op de kast jagen Mal
Ik vind een gecoupeerde dober ook mooi om te zien, maar nu ik beiden heb zie ik toch dat mijn aan de staart gecoupeerde dober meer 'problemen' ondervonden heeft zonder staart dan mijn jonge dober met staart nu... zoals kort om de verstekken revieren en kort en snel omdraaien met zwemmen.Dyenga schreef:Gecoupeerd of niet, het gaat mij om het karakter. Ik vind de gecoupeerde versie nog steeds het mooiste en zo heeft destijds Louis Dobermann het ook bedoeld. Dit is een persoonlijke mening en iedereen die er anders over denkt moet dit voor zich weten. Moraalridders zijn er overal en terwijl er volop afkeurend wordt gereageerd op het couperen vindt men het vaak wel normaal om dominante reutjes te castreren omdat ie anders niet te houden is binnen de roedel. Zowel couperen als castreren om medische noodzaak is natuurlijk wat anders. De blubber welke afgelopen jaren is gefokt heeft het ras van de dobermann zeker geen goed gedaan. Veel gezondheidsproblemen , matte dobers en andere zaken die daarmee gepaard gaan hebben zich laten zien.
Gelukkig zijn er de nodige erkende fokkers die "de Dobermann in zijn totaliteit" hoog in het vaandel hebben staan.