Klopt, maar dan moet ze die de vorige keer wel van Novibac gehad hebben. Veel dierenarsten entten vorig jaar nog geen Novibac-entingen.Liesbeth schreef:Alleen Weil (Lepto) is genoeg hoor, ook de Parvo-enting van Nobivac is minstens 3 jaar werkzaam.Scooby schreef:Je hebt vorig jaar al de volledige cocktail laten enten? Waarom doe je dat dit jaar dan weer? Met alleen een Parvo en een Weil-enting ben je er dan ook dit jaar. Het is onzin om ieder jaar de volledige enting te geven, want de meeste ent-stoffen zijn meerdere jaren geldig.Silvia schreef:vorig jaar met zijn eerste grote enting heb ik het niet laten doen op advies van hier.
Zie ook http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=109281
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
donderdag voor de enting
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marion.
Je leest toch op dit forum? Of lees je alleen je eigen berichtenSilvia schreef:sorry maar ik weet daar niet zo veel van.
nu inmiddels steeds meer
Als ik jou was, dan zou ik op zéker geen kennelhoest geven. En ook geen grote cocktail, die kan volgend jaar weer. En hij zit niet veel in vies water, dus de Parvo/Weil zou ik ook niet geven.
Dus... ik zou niet enten.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Ik heb echt diep na moeten denken wie Silvia nou toch is.. pas na een poosje viel het kwartje.. Twinmama
En ik laat ook die neusenting achterwege. Ze krijgen hier helemaal geen entingen meer na de pupentingen. Ivan is nog wel na de pupentingen geent, maar hij werd er iedere keer zo ziek van, dat ik me er eens in ben gaan verdiepen. Als je wat zoekt op het forum word je een hoop wijzer, Sylvia
En ik laat ook die neusenting achterwege. Ze krijgen hier helemaal geen entingen meer na de pupentingen. Ivan is nog wel na de pupentingen geent, maar hij werd er iedere keer zo ziek van, dat ik me er eens in ben gaan verdiepen. Als je wat zoekt op het forum word je een hoop wijzer, Sylvia
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik heb mijn naam laten veranderen ivm stalking wat nu al een maand of 9 duurt en twinmamasilvia is nogalsmakkelijk googelen voor haar.astrid schreef:Ik heb echt diep na moeten denken wie Silvia nou toch is.. pas na een poosje viel het kwartje.. Twinmama![]()
Groetjes Silvia en Diesel
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik lees meestal de dingen die me intereseren en dus niet alles wat op het forum staat.Marion. schreef:Je leest toch op dit forum? Of lees je alleen je eigen berichtenSilvia schreef:sorry maar ik weet daar niet zo veel van.
nu inmiddels steeds meer![]()
Als ik jou was, dan zou ik op zéker geen kennelhoest geven. En ook geen grote cocktail, die kan volgend jaar weer. En hij zit niet veel in vies water, dus de Parvo/Weil zou ik ook niet geven.
Dus... ik zou niet enten.
Ik weet dat er veel mensen zijn die niet enten maar voor helemaal niet enten voel ik me niet prettig bij.
dus wil ik het nodige toch doen.
iedereen heet zo zijn eigen ervaringen en dat maakt het niet altijd even makkelijk om een keuze te maken.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zou ik de kennelhoest enting achterwege laten, die is echt niet nodig.Silvia schreef:Ik weet dat er veel mensen zijn die niet enten maar voor helemaal niet enten voel ik me niet prettig bij.
En dan zou ik er voor kiezen om om het jaar een volledige cocktail enting te geven en het andere jaar alleen Parvo en Weil. Zo is je hond echt optimaal beschermd. Mijn dierenarts adviseert dat ook zo.
Groetjes, Karen
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
maar parvo van nobivac is toch 3 jaar geldig (staat op hun info folder)Scooby schreef:Dan zou ik de kennelhoest enting achterwege laten, die is echt niet nodig.Silvia schreef:Ik weet dat er veel mensen zijn die niet enten maar voor helemaal niet enten voel ik me niet prettig bij.
En dan zou ik er voor kiezen om om het jaar een volledige cocktail enting te geven en het andere jaar alleen Parvo en Weil. Zo is je hond echt optimaal beschermd. Mijn dierenarts adviseert dat ook zo.
p.s. wat is die LEPTO dan eigenlijk?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, maar dan moet hij wel de Novibac enting gehad hebben voor de Parvo.Silvia schreef:maar parvo van nobivac is toch 3 jaar geldig (staat op hun info folder)Scooby schreef:Dan zou ik de kennelhoest enting achterwege laten, die is echt niet nodig.Silvia schreef:Ik weet dat er veel mensen zijn die niet enten maar voor helemaal niet enten voel ik me niet prettig bij.
Lepto = leptospirose, dat is de Ziekte van Weil.
Groetjes, Karen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik wou mijn ouwe hondje alleen maar tegen Weil laten inenten, maar mij is verteld dat dat altijd in combinatie met Parvo gaat. Klopt dat?Scooby schreef:Met alleen een Parvo en een Weil-enting ben je er dan ook dit jaar.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- starfleet
- Erelid
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
O ja, dat kan ik natuurlijk ook ff nakijken, bedanktstarfleet schreef:Volgens de stickers is Weil apart gegeven aan Buffy de vorige keer.tekkel schreef: Ik wou mijn ouwe hondje alleen maar tegen Weil laten inenten, maar mij is verteld dat dat altijd in combinatie met Parvo gaat. Klopt dat?
Anne
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Liesbeth
- Zeer actief
Hooguit Lepto(= Weil)Silvia schreef:hij heeft vorig jaar Nobvac DHPPI en nobivac LEPTO gehad zie ik aan de stickers in het boekje.
wat moet ik nu dan laten enten?
Ben even de kluts kwijt.
Volgens het schema van Nobivac, volgend jaar net zo en het jaar dáárop weer de volledige enting. Maar als ik de schema's op de site van Nobivac bekijk, kan je wel langer wachten met enten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan moet je er dus alleen wel zeker van zijn dat je hond de Novibac-entingen heeft gehad.Liesbeth schreef:Hooguit Lepto(= Weil)Silvia schreef:hij heeft vorig jaar Nobvac DHPPI en nobivac LEPTO gehad zie ik aan de stickers in het boekje.
Ben even de kluts kwijt..
Volgens het schema van Nobivac, volgend jaar net zo en het jaar dáárop weer de volledige enting. Maar als ik de schema's op de site van Nobivac bekijk, kan je wel langer wachten met enten.
Groetjes, Karen
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat vertelde mijn DA een paar jaar geleden ook, maar dat hoeft helemaal niet. Op dat moment was die geldigheid voor 3 jaar er ook nog niet doortekkel schreef:Ik wou mijn ouwe hondje alleen maar tegen Weil laten inenten, maar mij is verteld dat dat altijd in combinatie met Parvo gaat. Klopt dat?Scooby schreef:Met alleen een Parvo en een Weil-enting ben je er dan ook dit jaar.
Mijn DA zei toen dat de entstof voor Weil (=Lepto) droge stof is en aanglengt moest worden met de entstof van de Parvo. Dat gaat nu niet meer op, want Nobivac heeft ook een oplosvloeistof voor vaccins.
- Liesbeth
- Zeer actief
Staat toch in haar boekjeScooby schreef:Dan moet je er dus alleen wel zeker van zijn dat je hond de Novibac-entingen heeft gehad.Liesbeth schreef:Hooguit Lepto(= Weil)Silvia schreef:hij heeft vorig jaar Nobvac DHPPI en nobivac LEPTO gehad zie ik aan de stickers in het boekje.
- starfleet
- Erelid
Het schema is na de puppenenting: met een jaar volledige enting , daarna twee jaar alleen Weil en Kennelhoest, daarna weer die volledige enting.Silvia schreef:
maar parvo van nobivac is toch 3 jaar geldig (staat op hun info folder)
http://www.dierenartseibergen.nl/welkom-nieuws.html#c24
Hier kan je onder nieuws: "vaccinatieschema"(19-01-2007) de nieuwe richtlijnen zien.
Ik laat Buffy in het voorjaar vlak voor het zwemseizoen begint enten tegen Weil (lepto), verder niet dit jaar. Parainfluenza en kennelhoest doe ik niet.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat heeft hij, staat op de stickers in het ent boekjeScooby schreef:Dan moet je er dus alleen wel zeker van zijn dat je hond de Novibac-entingen heeft gehad.Liesbeth schreef:Hooguit Lepto(= Weil)Silvia schreef:hij heeft vorig jaar Nobvac DHPPI en nobivac LEPTO gehad zie ik aan de stickers in het boekje.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Huh dus ik moet hem wel volledig laten enten? dit wordt zijn enting van 1 jaar.starfleet schreef:Het schema is na de puppenenting: met een jaar volledige enting , daarna twee jaar alleen Weil en Kennelhoest, daarna weer die volledige enting.Silvia schreef:
maar parvo van nobivac is toch 3 jaar geldig (staat op hun info folder)
http://www.dierenartseibergen.nl/welkom-nieuws.html#c24
Hier kan je onder nieuws: "vaccinatieschema"(19-01-2007) de nieuwe richtlijnen zien.
Ik laat Buffy in het voorjaar vlak voor het zwemseizoen begint enten tegen Weil (lepto), verder niet dit jaar. Parainfluenza en kennelhoest doe ik niet.
Anne
hij heeft met een week of 19 geloof ik een cocktail gehad als ik me niet vergis en volgens jou dieren arts moet hij die nu dan weer.
- starfleet
- Erelid
Volgens dit schema in ieder geval wel. Ik heb Buffy met een jaar ook nog volledig laten enten.Silvia schreef:
Huh dus ik moet hem wel volledig laten enten? dit wordt zijn enting van 1 jaar.
hij heeft met een week of 19 geloof ik een cocktail gehad als ik me niet vergis en volgens jou dieren arts moet hij die nu dan weer.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
dus dan zou het nu voor mij zo zijn dat diesel de volledige coctail krijgt maar dan zonder extra kennelhoest (wat ik eerst wel zou laten doen)starfleet schreef:Volgens dit schema in ieder geval wel. Ik heb Buffy met een jaar ook nog volledig laten enten.Silvia schreef:
Huh dus ik moet hem wel volledig laten enten? dit wordt zijn enting van 1 jaar.
Anne
en dan voor de volgende 2 jaren alleen die twee die maar een jaar geldig zijn. en het jaar erop weer volledig?
maar de entingen die hij vorig jaar gehad heeft van nobivac kan de DA dan toch achterwege laten ivm de geldigheid van 3 jaar.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Geadviseerd wordt om met 1 jaar nog een booster te geven en daarna kan elke drie jaar geent worden met cocktail en in de tussenliggende twee jaar alleen weil en/of kennelhoest. Je zou dus dit jaar een cocktail kunnen laten zetten zonder kennelhoest. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan nu de DHP en over een paar weken een losse weilenting om je hond niet te overbelasten. De weilenting is een rotenting die vooral in combinatie met andere vaccins voor problemen kan zorgen.
Zo, dat even om de verwarring nog wat groter te maken
Die booster zou voor een jonge hond op eenjarige leeftijd nog nodig zijn, omdat de pupenting nog niet voldoende zou zijn om voor 3 jaar volledige bescherming op te bouwen. Dat geldt niet altijd, maar dat kun je alleen door middel van een titertest laten onderzoeken. Het is dus theoretisch gezien nodig om op 1-jarige leeftijd de cocktail nog te herhalen...
Groetjes,
Fieke
Zo, dat even om de verwarring nog wat groter te maken
Die booster zou voor een jonge hond op eenjarige leeftijd nog nodig zijn, omdat de pupenting nog niet voldoende zou zijn om voor 3 jaar volledige bescherming op te bouwen. Dat geldt niet altijd, maar dat kun je alleen door middel van een titertest laten onderzoeken. Het is dus theoretisch gezien nodig om op 1-jarige leeftijd de cocktail nog te herhalen...
Groetjes,
Fieke

- starfleet
- Erelid
Het is wel een optie om Weil los te geven (als je dat al doet), ook al omdat de bescherming maar een half jaar echt helemaal optimaal zou zijn en het seizoen nog niet is aangebroken.
Buffy zwemt heel erg veel, er is hier overal water. We laten haar zo eind april (al naar gelang de temperatuur) enten voor Weil.
Anne
Buffy zwemt heel erg veel, er is hier overal water. We laten haar zo eind april (al naar gelang de temperatuur) enten voor Weil.
Anne
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
De werking en zin van de weilenting is een verhaal apart, omdat het maar tegen een beperkt aantal serovars beschermt en je hond dus nog steeds weil zou kunnen krijgen. De vaccins beschermen wel een jaar, daarvoor zijn ze ook geregistreerd en wanneer weil nu vaker of minder vaak voorkomt is ook onbekend. Sommige zeggen in het voorjaar, andere juist het najaar als het warm en vochtig is.... Schud het maar in mijn petstarfleet schreef:Het is wel een optie om Weil los te geven (als je dat al doet), ook al omdat de bescherming maar een half jaar echt helemaal optimaal zou zijn en het seizoen nog niet is aangebroken.
Anne
Ik vind het in ieder geval elk jaar weer een moeilijke beslissing om mijn hond al dan niet tegen weil te laten enten en sinds ik het boekje Hunde impfen mit Verstand heb gelezen denk ik er sterk aan dat niet meer te doen.
Groetjes,
Fieke

- starfleet
- Erelid
Ik laat het wel doen omdat het zo'n ontzettend nare ziekte is en ik heel erg last van schuldgevoelens zou krijgen als ze ziek zou worden. Kennelhoest laat ik bijvoorbeeld absoluut niet doen en rabiës niet omdat de kans dat ze dat oploopt heel heel erg klein is.Sennaruby schreef: Ik vind het in ieder geval elk jaar weer een moeilijke beslissing om mijn hond al dan niet tegen weil te laten enten en sinds ik het boekje Hunde impfen mit Verstand heb gelezen denk ik er sterk aan dat niet meer te doen.
Groetjes,
Fieke
Anne
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is zo Anne, en mijn hond zwemt in en drinkt van alles wat maar op water lijkt, maar ik laat het in ieder geval nooit in combinatie met andere vaccins zetten. Ik laat mijn hond verder nergens tegen enten, alleen helaas wel eens in de 3 jaar rabies omdat ze meegaat op vakantie. Anders zou ik dat ook zeker niet doen.starfleet schreef:Ik laat het wel doen omdat het zo'n ontzettend nare ziekte is en ik heel erg last van schuldgevoelens zou krijgen als ze ziek zou worden. Kennelhoest laat ik bijvoorbeeld absoluut niet doen en rabiës niet omdat de kans dat ze dat oploopt heel heel erg klein is.
Anne
Groetjes,
Fieke

- starfleet
- Erelid
Ik heb vroeger (jaren zestig)een hondje aan hondenziekte verloren, dus enten doe ik wel, maar ben wel blij dat het nu veel minder en beperkter hoeft.Sennaruby schreef:
Dat is zo Anne, en mijn hond zwemt in en drinkt van alles wat maar op water lijkt, maar ik laat het in ieder geval nooit in combinatie met andere vaccins zetten. Ik laat mijn hond verder nergens tegen enten, alleen helaas wel eens in de 3 jaar rabies omdat ze meegaat op vakantie. Anders zou ik dat ook zeker niet doen.
Groetjes,
Fieke
Anne