Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jentah eet bijna niks...
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jentah eet bijna niks...
Nu was ze na een beetje aankomen, toch hetzelfde weer afgevallen.
Het is niet zo gek, ze eet echt bizar weinig. Wat ik probeer, ze is er niet kapot van en eet minimaal.
Nu is er iets wat ze wel smaak op eet maar echt goed is het niet. Dat is Bonzo puppy, dit kreeg ik een keer voor de lekker, en haar nog nooit zo zien eten.
De dierenarts heeft gezegt dat ik nog maar even proberen, en anders toch voorlopig aan de Bonzo, tot ze in ieder geval een normaal gewicht heeft. Hij zei ze kan beter iets slechter eten als veels te weinig.
Wat moet ik hier nu mee... Bonzo...??
Wat kan ik behalve alle versmerken nog meer proberen?
Brokjes wil ze ook niet, niets waar ze op moet kauwen trouwens. Koekjes kauwt ze tegenwoordig aan stukken maar opeten ho maar, en een oor gaat er sinds een week wel in, maar ook maar soms.
Met wat BARF van Dazzle stak ze nog net niet haar middelvingerteentje omhoog maar dat scheelde niet veel.
Ze heeft het even geproeft uit beleefdheid volgens mij, die kop erbij, maar ze moet het niet.
Het is niet zo gek, ze eet echt bizar weinig. Wat ik probeer, ze is er niet kapot van en eet minimaal.
Nu is er iets wat ze wel smaak op eet maar echt goed is het niet. Dat is Bonzo puppy, dit kreeg ik een keer voor de lekker, en haar nog nooit zo zien eten.
De dierenarts heeft gezegt dat ik nog maar even proberen, en anders toch voorlopig aan de Bonzo, tot ze in ieder geval een normaal gewicht heeft. Hij zei ze kan beter iets slechter eten als veels te weinig.
Wat moet ik hier nu mee... Bonzo...??
Wat kan ik behalve alle versmerken nog meer proberen?
Brokjes wil ze ook niet, niets waar ze op moet kauwen trouwens. Koekjes kauwt ze tegenwoordig aan stukken maar opeten ho maar, en een oor gaat er sinds een week wel in, maar ook maar soms.
Met wat BARF van Dazzle stak ze nog net niet haar middelvingerteentje omhoog maar dat scheelde niet veel.
Ze heeft het even geproeft uit beleefdheid volgens mij, die kop erbij, maar ze moet het niet.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb alle vers merken geprobeerd, laten staan, weghalen, dagen achter elkaar geprobeerd, vasten (dan eet ze rustig 2 dagen niks) ook.SuperTyson schreef:hoe voer je? laat je het de hele dag staan? haal je het weg? na hoe lang? hoeveel aandacht geef je eraan? heb je de hond wel eens laten vasten tot die zn eten opeet?
Ze neemt noodzakelijke happen, thats it.
- Valerie
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze heeft ondergewicht ja, ze is veels te mager. Daarom is het ook zo moeilijk om te blijven proberen. Zeker als je dan ziet dat ze inene keer wel een heel blik bonzo opeet.SuperTyson schreef:ik heb zoiets van honden hongeren zich niet moedwillig uit.. misschien heeft ze niet zoveel nodig? is ze mager?
als ze goed en gezond is zou ik er geen aandacht aan besteden.. het stomme is dat ze dan vaak wel ineens gaan eten
Wat is wijsheid dan...
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
nu ruim 2 maanden. Ik heb idd nog niet alle soorten geprobeerd maar wel: duck, smuldier, rodi, prins, runner, enrique.yamie schreef:lastig joh..
hoelang is ze nu bij jou?
zou het kunnen dat je ook te snel op geeft? ( ik snap wel dat ze echt wel wat binnen moet krijgen hoor)
maar als je alle manieren en soorten kvv al geprobeerd hebt, kun je het imo niet echt de tijd hebben gegeven![]()
lust ze pasta? vuile pens?
En alles zo'n 4 dagen geprobeerd voor ik uit wanhoop maar naar iets anders overstapte. Ook zoiets als hart ofzo.. moet ze niet.
En bij deze soorten was ze trouwens geen enkele keer zo happig als dat ene bonzo blik.
Het enige wat ze bv als beloning eet is kaas. Worst enzo moet ze ook al niet.
Pasta weet ik niet of ze dat lust nog, vuile pens is hier niet aan te komen.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Het rotte is gewoon dat ze echt niet meer mag afvallen. Ik ben normaal best hard, lust je het niet, nou, binnen een paar dagen eet je het wel.
Maar het is moeilijk om te zien dat ze een hap neemt... wegloopt en als je het aanbied ze het negeert, en dan sávonds uit pure hoger nog een paar happen neemt. Als je het laat staan gaat ze vaak kijken, "oh me bak eten!" ze ruikt eraan en loopt vervolgens terleurgesteld weg.
Ze staat ook vreselijk lang te kauwen op een hapje zacht vlees. Ze kent het gewoon niet.
Ik denk dat ze alleen maar blikvoer gehad heeft eerst en dat ze dus wel zou moeten kunnen wennen aan goed vlees. Maar de pest dat ze zo mager is durf ik niet zolang te blijven kloten.
Maar het is moeilijk om te zien dat ze een hap neemt... wegloopt en als je het aanbied ze het negeert, en dan sávonds uit pure hoger nog een paar happen neemt. Als je het laat staan gaat ze vaak kijken, "oh me bak eten!" ze ruikt eraan en loopt vervolgens terleurgesteld weg.
Ik denk dat ze alleen maar blikvoer gehad heeft eerst en dat ze dus wel zou moeten kunnen wennen aan goed vlees. Maar de pest dat ze zo mager is durf ik niet zolang te blijven kloten.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Stomme vraag maar mankeerd ze niets aan haar tanden/in haar bek?
En ik zou gewoon alles proberen, noodzaak is dat ze gaat eten, hetzij Bonzo.
Verder gewoon alles proberen, pasta, brood met leverworst, kipfilé's, .
Het hoeft even niet gezond te zijn als ze maar wat aankomt, dan heb je weer wat speling om verder te proberen.
Het hoeft even niet gezond te zijn als ze maar wat aankomt, dan heb je weer wat speling om verder te proberen.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Dat dacht ik ook, of aan haar keel? (dat ze sommige dingen lekker genoeg vindt om even "door de pijn heen te bijten?)Knoeppie schreef:Stomme vraag maar mankeerd ze niets aan haar tanden/in haar bek?
Gaat ijs er wel in bijvoorbeeld?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat is het eerste wat ik dacht, maar de laatste tijd krijgt ze af en toe een gerookt runderoortje en dat eet ze wel, dus kauwen en slikken gaat prima verder. En dat blik bonzo puppy, was binnen 5 seconden weg.Knoeppie schreef:Stomme vraag maar mankeerd ze niets aan haar tanden/in haar bek?
Brood bijt ze aan stukken maar eet ze niet, kipfilet wil 1 of 2 stukjes zo groot als je vinger en dan ist klaar.
Ik weet dat ze biefstuk graag lust, maar dan ist weer geen volledige voeding.
Ik zat al te denken om wat bonzo bij een versvlees maaltijd te doen, maar ik weet niet of dat een rommeltje word in de maag.
Ze poept 1x per dag trouwens, kleine keuteltjes.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Van het kooikerforum komt dit recept voor honden die niet willen eten weer aan het eten te krijgen:
"1 kilo kippenbouten
1 pond paardenvlees
1 pond lamshart
2 mergpijpjes
1 pond zilvervliesrijst
1 pond soepgroenten
6 oude bruine boterhammen
Zet het vlees en de mergpijpjes op in een grote pan en zorg dat alles ruim onder water staat. Laat aan de kook komen en zo'n 2 uur zachtjes trekken.
Haal het vlees eruit, laat het afkoelen en snijd het in kleine stukjes. Ook het merg in de bouillon laten.
Gooi de rijst bij de bouillon en laat goed gaar worden (uitzetten). Als de rijst gaar is de soepgroenten erbij, zo'n 10 minuten koken en dan de boterhammen klein snijden en erbij gooien.
Een nachtje afkoelen en dan in zakjes doen. "
Schijnt heel smakelijk te zijn. Afgekookte botten vanzelfsprekend wegggooien.
Anne
"1 kilo kippenbouten
1 pond paardenvlees
1 pond lamshart
2 mergpijpjes
1 pond zilvervliesrijst
1 pond soepgroenten
Zet het vlees en de mergpijpjes op in een grote pan en zorg dat alles ruim onder water staat. Laat aan de kook komen en zo'n 2 uur zachtjes trekken.
Haal het vlees eruit, laat het afkoelen en snijd het in kleine stukjes. Ook het merg in de bouillon laten.
Gooi de rijst bij de bouillon en laat goed gaar worden (uitzetten). Als de rijst gaar is de soepgroenten erbij, zo'n 10 minuten koken en dan de boterhammen klein snijden en erbij gooien.
Anne
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat idee heb ik iig niet, want takken bijt ze bv ook aan stukken, en sommige dingen eet ze echt heel makkelijk, zoals kaas, dat slikt ze nog net niet heel door. Terwijl ze een runderoor niet gelijk pakt, maar als ze het gaat eten eet ze em rustig en beheerst op.Jaap* schreef:Dat dacht ik ook, of aan haar keel? (dat ze sommige dingen lekker genoeg vindt om even "door de pijn heen te bijten?)Knoeppie schreef:Stomme vraag maar mankeerd ze niets aan haar tanden/in haar bek?
Gaat ijs er wel in bijvoorbeeld?
Ik denk gewoon dat ze weinig hongergevoel heeft ofzo en daardoor gewoon zich lekker verwent gedraagt. (lijkt mij wel)
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klinkt goed!starfleet schreef:Van het kooikerforum komt dit recept voor honden die niet willen eten weer aan het eten te krijgen:
"1 kilo kippenbouten
1 pond paardenvlees
1 pond lamshart
2 mergpijpjes
1 pond zilvervliesrijst
1 pond soepgroenten
Anne
Dat ga ik morgen eens doen! Ik ben benieuwd!
Het klikt lekker iig.
- starfleet
- Erelid
Het lijkt me ook zeker niet slechter dan de Bonzo. Het belangrijkste is toch dat ze wat spek krijgt op haar lichaam. Er zijn overigens meer Bordercollies met hetzelfde probleem en ze heeft natuurlijk ook nog eens een verleden. Heb je niet de indruk dat ze af en toe buikpijn heeft (met een bolle rug, ingetrokken flanken staan)Jaimy* schreef:
Dat klinkt goed!
Het klikt lekker iig.
Anne
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
In het begin is dat wel eens in me opgekomen, als ze zo stond te wiebelen, maar dat doet ze nu niet meer.starfleet schreef:Het lijkt me ook zeker niet slechter dan de Bonzo. Het belangrijkste is toch dat ze wat spek krijgt op haar lichaam. Er zijn overigens meer Bordercollies met hetzelfde probleem en ze heeft natuurlijk ook nog eens een verleden. Heb je niet de indruk dat ze af en toe buikpijn heeft (met een bolle rug, ingetrokken flanken staan)Jaimy* schreef:
Dat klinkt goed!
Het klikt lekker iig.
Anne
De DA zei toen ook dat ik moest opletten of dat wiebelen na het eten erger werd, maar dat was niet zo.
Ook knort ze niet, braakt ze nooit en eet geen gras. Diaree heeft ze ook nog geen enkele keer gehad.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik bedoelde helemaal niet dat Jaimy een onmens is hoor :N:Inge O schreef:ik heb eerder de idee dat ze waarschijnlijk al altijd zo geweest zal zijn, en dat waarschijnlijk ook de reden is waarom ze zo mager aan kwam.yamie schreef: zou het kunnen dat je ook te snel op geeft? ( ik snap wel dat ze echt wel wat binnen moet krijgen hoor)
bij herplaatsers wordt er wel vaker van uit gegaan dat de vorige baas (bazen) onmensen waren, maar dat hoeft echt niet zo te zijn (of toch niet op alle fronten).
en ik weet dat er ook gewoon moeilijke eters onder de honden zijn, wat je als baas ook doet.
het was ook gewoon een vraag, want ook dat komt voor, dat men te snel weer wisselt omdat de hond in hun ogen het niet lekker vind, soms is even aanzien en doorzetten ook een oplossing
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jaimy is ook de huidige, en niet de vorige baas.yamie schreef:ik bedoelde helemaal niet dat Jaimy een onmens is hoor :N:Inge O schreef:ik heb eerder de idee dat ze waarschijnlijk al altijd zo geweest zal zijn, en dat waarschijnlijk ook de reden is waarom ze zo mager aan kwam.yamie schreef: zou het kunnen dat je ook te snel op geeft? ( ik snap wel dat ze echt wel wat binnen moet krijgen hoor)
bij herplaatsers wordt er wel vaker van uit gegaan dat de vorige baas (bazen) onmensen waren, maar dat hoeft echt niet zo te zijn (of toch niet op alle fronten).
en ik weet dat er ook gewoon moeilijke eters onder de honden zijn, wat je als baas ook doet.
het was ook gewoon een vraag, want ook dat komt voor, dat men te snel weer wisselt omdat de hond in hun ogen het niet lekker vind, soms is even aanzien en doorzetten ook een oplossing
Ik zou denk ik ook de bonzo mengen, en dan iedere dag een heel klein eetlepeltje Bonzo minder geven, en iets meer KVV extra.