Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jentah eet bijna niks...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Jentah eet bijna niks...

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Nu was ze na een beetje aankomen, toch hetzelfde weer afgevallen.
Het is niet zo gek, ze eet echt bizar weinig. Wat ik probeer, ze is er niet kapot van en eet minimaal.
Nu is er iets wat ze wel smaak op eet maar echt goed is het niet. Dat is Bonzo puppy, dit kreeg ik een keer voor de lekker, en haar nog nooit zo zien eten.
De dierenarts heeft gezegt dat ik nog maar even proberen, en anders toch voorlopig aan de Bonzo, tot ze in ieder geval een normaal gewicht heeft. Hij zei ze kan beter iets slechter eten als veels te weinig.

Wat moet ik hier nu mee... Bonzo...??

Wat kan ik behalve alle versmerken nog meer proberen?
Brokjes wil ze ook niet, niets waar ze op moet kauwen trouwens. Koekjes kauwt ze tegenwoordig aan stukken maar opeten ho maar, en een oor gaat er sinds een week wel in, maar ook maar soms.

Met wat BARF van Dazzle stak ze nog net niet haar middelvingerteentje omhoog maar dat scheelde niet veel.
Ze heeft het even geproeft uit beleefdheid volgens mij, die kop erbij, maar ze moet het niet.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

hoe voer je? laat je het de hele dag staan? haal je het weg? na hoe lang? hoeveel aandacht geef je eraan? heb je de hond wel eens laten vasten tot die zn eten opeet?
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

SuperTyson schreef:hoe voer je? laat je het de hele dag staan? haal je het weg? na hoe lang? hoeveel aandacht geef je eraan? heb je de hond wel eens laten vasten tot die zn eten opeet?
Ik heb alle vers merken geprobeerd, laten staan, weghalen, dagen achter elkaar geprobeerd, vasten (dan eet ze rustig 2 dagen niks) ook.
Ze neemt noodzakelijke happen, thats it.
Valerie
Zeer actief

ik heb zoiets van honden hongeren zich niet moedwillig uit.. misschien heeft ze niet zoveel nodig? is ze mager?
als ze goed en gezond is zou ik er geen aandacht aan besteden.. het stomme is dat ze dan vaak wel ineens gaan eten
Valerie
Zeer actief

ik heb zoiets van honden hongeren zich niet moedwillig uit.. misschien heeft ze niet zoveel nodig? is ze mager?
als ze goed en gezond is zou ik er geen aandacht aan besteden.. het stomme is dat ze dan vaak wel ineens gaan eten
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Nature diet?

Een soort gekookt vers vlees. Niet super goed, maar volgens mij ook zeker niet zo slecht als blikvlees.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

SuperTyson schreef:ik heb zoiets van honden hongeren zich niet moedwillig uit.. misschien heeft ze niet zoveel nodig? is ze mager?
Ze heeft ondergewicht ja, ze is veels te mager. Daarom is het ook zo moeilijk om te blijven proberen. Zeker als je dan ziet dat ze inene keer wel een heel blik bonzo opeet.
Wat is wijsheid dan...
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

~Tine~ schreef:Nature diet?

Een soort gekookt vers vlees. Niet super goed, maar volgens mij ook zeker niet zo slecht als blikvlees.
Ja, dat heb ik ookal geprobeerd, maar nog niet alle smaken. De sensitive moest ze iig niet.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

De Bonzo geven zou ik doen, maar de kans is groot dat ze daar na een paar dagen ook mee stopt. Is ze verder wel energiek en levendig?

Anne
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

lastig joh..

hoelang is ze nu bij jou?

zou het kunnen dat je ook te snel op geeft? ( ik snap wel dat ze echt wel wat binnen moet krijgen hoor :wink: )

maar als je alle manieren en soorten kvv al geprobeerd hebt, kun je het imo niet echt de tijd hebben gegeven :wink:

lust ze pasta? vuile pens?
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Is er wel eens bloedonderzoek gedaan?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:De Bonzo geven zou ik doen, maar de kans is groot dat ze daar na een paar dagen ook mee stopt. Is ze verder wel energiek en levendig?

Anne
Ze is heel erg energiek, ze rent en speelt en heeft heel veel energie. Daarom is het zoiezo al moeilijk om haar te laten aankomen.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:lastig joh..

hoelang is ze nu bij jou?

zou het kunnen dat je ook te snel op geeft? ( ik snap wel dat ze echt wel wat binnen moet krijgen hoor :wink: )

maar als je alle manieren en soorten kvv al geprobeerd hebt, kun je het imo niet echt de tijd hebben gegeven :wink:

lust ze pasta? vuile pens?
nu ruim 2 maanden. Ik heb idd nog niet alle soorten geprobeerd maar wel: duck, smuldier, rodi, prins, runner, enrique.
En alles zo'n 4 dagen geprobeerd voor ik uit wanhoop maar naar iets anders overstapte. Ook zoiets als hart ofzo.. moet ze niet.
En bij deze soorten was ze trouwens geen enkele keer zo happig als dat ene bonzo blik.
Het enige wat ze bv als beloning eet is kaas. Worst enzo moet ze ook al niet.

Pasta weet ik niet of ze dat lust nog, vuile pens is hier niet aan te komen.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Sjalot schreef:Is er wel eens bloedonderzoek gedaan?
Haar bloedbeeld was perfect. :mrgreen:
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Het rotte is gewoon dat ze echt niet meer mag afvallen. Ik ben normaal best hard, lust je het niet, nou, binnen een paar dagen eet je het wel.
Maar het is moeilijk om te zien dat ze een hap neemt... wegloopt en als je het aanbied ze het negeert, en dan sávonds uit pure hoger nog een paar happen neemt. Als je het laat staan gaat ze vaak kijken, "oh me bak eten!" ze ruikt eraan en loopt vervolgens terleurgesteld weg. :jank: Ze staat ook vreselijk lang te kauwen op een hapje zacht vlees. Ze kent het gewoon niet.

Ik denk dat ze alleen maar blikvoer gehad heeft eerst en dat ze dus wel zou moeten kunnen wennen aan goed vlees. Maar de pest dat ze zo mager is durf ik niet zolang te blijven kloten.
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Rauw schapenvet geprobeerd? Satin Balls?
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Stomme vraag maar mankeerd ze niets aan haar tanden/in haar bek?

En ik zou gewoon alles proberen, noodzaak is dat ze gaat eten, hetzij Bonzo.
Verder gewoon alles proberen, pasta, brood met leverworst, kipfilé's, .
Het hoeft even niet gezond te zijn als ze maar wat aankomt, dan heb je weer wat speling om verder te proberen.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Knoeppie schreef:Stomme vraag maar mankeerd ze niets aan haar tanden/in haar bek?
Dat dacht ik ook, of aan haar keel? (dat ze sommige dingen lekker genoeg vindt om even "door de pijn heen te bijten?)
Gaat ijs er wel in bijvoorbeeld?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Ester&Lara schreef:Rauw schapenvet geprobeerd? Satin Balls?
Daar ga ik even wat meer info over zoeken.
Thx
starfleet
Erelid

Jaimy* schreef: Pasta weet ik niet of ze dat lust nog, vuile pens is hier niet aan te komen.
Rodi heeft ook vuile pens. Zijn geen hele lappen, maar het ingrediënt is hetzelfde.

Anne
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Knoeppie schreef:Stomme vraag maar mankeerd ze niets aan haar tanden/in haar bek?

En ik zou gewoon alles proberen, noodzaak is dat ze gaat eten, hetzij Bonzo.
Verder gewoon alles proberen, pasta, brood met leverworst, kipfilé's, .
Het hoeft even niet gezond te zijn als ze maar wat aankomt, dan heb je weer wat speling om verder te proberen.
Nee, dat is het eerste wat ik dacht, maar de laatste tijd krijgt ze af en toe een gerookt runderoortje en dat eet ze wel, dus kauwen en slikken gaat prima verder. En dat blik bonzo puppy, was binnen 5 seconden weg.

Brood bijt ze aan stukken maar eet ze niet, kipfilet wil 1 of 2 stukjes zo groot als je vinger en dan ist klaar.

Ik weet dat ze biefstuk graag lust, maar dan ist weer geen volledige voeding.

Ik zat al te denken om wat bonzo bij een versvlees maaltijd te doen, maar ik weet niet of dat een rommeltje word in de maag.

Ze poept 1x per dag trouwens, kleine keuteltjes.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Jaimy* schreef: Pasta weet ik niet of ze dat lust nog, vuile pens is hier niet aan te komen.
Rodi heeft ook vuile pens. Zijn geen hele lappen, maar het ingrediënt is hetzelfde.

Anne
Ohw... die kan ik wel proberen ja!
starfleet
Erelid

Van het kooikerforum komt dit recept voor honden die niet willen eten weer aan het eten te krijgen:

"1 kilo kippenbouten
1 pond paardenvlees
1 pond lamshart
2 mergpijpjes
1 pond zilvervliesrijst
1 pond soepgroenten
6 oude bruine boterhammen

Zet het vlees en de mergpijpjes op in een grote pan en zorg dat alles ruim onder water staat. Laat aan de kook komen en zo'n 2 uur zachtjes trekken.
Haal het vlees eruit, laat het afkoelen en snijd het in kleine stukjes. Ook het merg in de bouillon laten.
Gooi de rijst bij de bouillon en laat goed gaar worden (uitzetten). Als de rijst gaar is de soepgroenten erbij, zo'n 10 minuten koken en dan de boterhammen klein snijden en erbij gooien.
Een nachtje afkoelen en dan in zakjes doen. "

Schijnt heel smakelijk te zijn. Afgekookte botten vanzelfsprekend wegggooien.

Anne
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Dat dacht ik ook, of aan haar keel? (dat ze sommige dingen lekker genoeg vindt om even "door de pijn heen te bijten?)
Gaat ijs er wel in bijvoorbeeld?
Dat idee heb ik iig niet, want takken bijt ze bv ook aan stukken, en sommige dingen eet ze echt heel makkelijk, zoals kaas, dat slikt ze nog net niet heel door. Terwijl ze een runderoor niet gelijk pakt, maar als ze het gaat eten eet ze em rustig en beheerst op.

Ik denk gewoon dat ze weinig hongergevoel heeft ofzo en daardoor gewoon zich lekker verwent gedraagt. (lijkt mij wel)
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:Van het kooikerforum komt dit recept voor honden die niet willen eten weer aan het eten te krijgen:

"1 kilo kippenbouten
1 pond paardenvlees
1 pond lamshart
2 mergpijpjes
1 pond zilvervliesrijst
1 pond soepgroenten
6 oude bruine boterhammen

Zet het vlees en de mergpijpjes op in een grote pan en zorg dat alles ruim onder water staat. Laat aan de kook komen en zo'n 2 uur zachtjes trekken.
Haal het vlees eruit, laat het afkoelen en snijd het in kleine stukjes. Ook het merg in de bouillon laten.
Gooi de rijst bij de bouillon en laat goed gaar worden (uitzetten). Als de rijst gaar is de soepgroenten erbij, zo'n 10 minuten koken en dan de boterhammen klein snijden en erbij gooien.
Een nachtje afkoelen en dan in zakjes doen. "

Schijnt heel smakelijk te zijn. Afgekookte botten vanzelfsprekend wegggooien.

Anne
Dat klinkt goed!
Dat ga ik morgen eens doen! Ik ben benieuwd!
Het klikt lekker iig. :mrgreen:
starfleet
Erelid

Jaimy* schreef:
Dat klinkt goed!
Het lijkt me ook zeker niet slechter dan de Bonzo. Het belangrijkste is toch dat ze wat spek krijgt op haar lichaam. Er zijn overigens meer Bordercollies met hetzelfde probleem en ze heeft natuurlijk ook nog eens een verleden. Heb je niet de indruk dat ze af en toe buikpijn heeft (met een bolle rug, ingetrokken flanken staan)

Anne
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Jaimy* schreef:
Dat klinkt goed!
Het lijkt me ook zeker niet slechter dan de Bonzo. Het belangrijkste is toch dat ze wat spek krijgt op haar lichaam. Er zijn overigens meer Bordercollies met hetzelfde probleem en ze heeft natuurlijk ook nog eens een verleden. Heb je niet de indruk dat ze af en toe buikpijn heeft (met een bolle rug, ingetrokken flanken staan)

Anne
In het begin is dat wel eens in me opgekomen, als ze zo stond te wiebelen, maar dat doet ze nu niet meer.
De DA zei toen ook dat ik moest opletten of dat wiebelen na het eten erger werd, maar dat was niet zo.
Ook knort ze niet, braakt ze nooit en eet geen gras. Diaree heeft ze ook nog geen enkele keer gehad.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Jaimy* schreef: Ik zat al te denken om wat bonzo bij een versvlees maaltijd te doen, maar ik weet niet of dat een rommeltje word in de maag.
Ik denk dat ik bonzo met kvv zou gaan mengen inderdaad.
Normaliter niet, maar nood breekt wetten.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:
yamie schreef: zou het kunnen dat je ook te snel op geeft? ( ik snap wel dat ze echt wel wat binnen moet krijgen hoor :wink: )
ik heb eerder de idee dat ze waarschijnlijk al altijd zo geweest zal zijn, en dat waarschijnlijk ook de reden is waarom ze zo mager aan kwam.

bij herplaatsers wordt er wel vaker van uit gegaan dat de vorige baas (bazen) onmensen waren, maar dat hoeft echt niet zo te zijn (of toch niet op alle fronten) :wink: .
ik bedoelde helemaal niet dat Jaimy een onmens is hoor :N:
en ik weet dat er ook gewoon moeilijke eters onder de honden zijn, wat je als baas ook doet.

het was ook gewoon een vraag, want ook dat komt voor, dat men te snel weer wisselt omdat de hond in hun ogen het niet lekker vind, soms is even aanzien en doorzetten ook een oplossing :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

yamie schreef:
Inge O schreef:
yamie schreef: zou het kunnen dat je ook te snel op geeft? ( ik snap wel dat ze echt wel wat binnen moet krijgen hoor :wink: )
ik heb eerder de idee dat ze waarschijnlijk al altijd zo geweest zal zijn, en dat waarschijnlijk ook de reden is waarom ze zo mager aan kwam.

bij herplaatsers wordt er wel vaker van uit gegaan dat de vorige baas (bazen) onmensen waren, maar dat hoeft echt niet zo te zijn (of toch niet op alle fronten) :wink: .
ik bedoelde helemaal niet dat Jaimy een onmens is hoor :N:
en ik weet dat er ook gewoon moeilijke eters onder de honden zijn, wat je als baas ook doet.

het was ook gewoon een vraag, want ook dat komt voor, dat men te snel weer wisselt omdat de hond in hun ogen het niet lekker vind, soms is even aanzien en doorzetten ook een oplossing :wink:
Jaimy is ook de huidige, en niet de vorige baas. :wink:

Ik zou denk ik ook de bonzo mengen, en dan iedere dag een heel klein eetlepeltje Bonzo minder geven, en iets meer KVV extra.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”