Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Filp is erg ziek.
Moderator: moderatorteam
-
Flip
- Zeer actief
Na wat rondzoeken op internet ben ik erachter gekomen dat de dierenarts Joling AHV verkoopt, dus dat is in elk geval een dierenarts die bekend is met kvv.
Ik lees dat carnibest lam rijst goed is voor honden met een allergie, maar ik vind het toch wel een aanzienlijk verschil in prijs of je bijvoorbeeld 10 kilo of 100 kilo koopt.
Maar ik heb de ruimte niet voor meer dan 100 kilo (wij hebben een koelkast met 3 diepvrieslaatjes plus wat ruimte bij mijn ouders), en niemand die ik ken voert versvlees dus ik kan niet standaard samen kopen.
En volgens de voedingstabel zou Flip 170 gram moeten hebben per dag, hij eet nu 300 gram Duck!
Hoe kan het zo'n verschil zijn, komt dat door de granen die er in Duck zitten?
En is dat niet heel lastig afmeten, zo'n worst?
Ik lees dat carnibest lam rijst goed is voor honden met een allergie, maar ik vind het toch wel een aanzienlijk verschil in prijs of je bijvoorbeeld 10 kilo of 100 kilo koopt.
Maar ik heb de ruimte niet voor meer dan 100 kilo (wij hebben een koelkast met 3 diepvrieslaatjes plus wat ruimte bij mijn ouders), en niemand die ik ken voert versvlees dus ik kan niet standaard samen kopen.
En volgens de voedingstabel zou Flip 170 gram moeten hebben per dag, hij eet nu 300 gram Duck!
Hoe kan het zo'n verschil zijn, komt dat door de granen die er in Duck zitten?
En is dat niet heel lastig afmeten, zo'n worst?
Groetjes Marjolijn en Flip

-
MarW
- Vaste gebruiker
mijn DA vertelde me juist dat Duck 1 van de best mogelijke voedings is. Terwijl zij zelf Hill´s en Eukanuba verkopen
Mijn beide honden deden t er prima op. Afwisseling tussen de Excellent en de Lamb and Rice. Wat rijst of macaroni erbij koken. Nooit diarree, geen te dikke honden.
Dus, t is erg afhankelijk van welke ervaring een DA met een bepaald voedsel heeft, denk ik ook.
En inderdaad, t wisselt per hond ook, lijkt me.
Mijn beide honden deden t er prima op. Afwisseling tussen de Excellent en de Lamb and Rice. Wat rijst of macaroni erbij koken. Nooit diarree, geen te dikke honden.
Dus, t is erg afhankelijk van welke ervaring een DA met een bepaald voedsel heeft, denk ik ook.
En inderdaad, t wisselt per hond ook, lijkt me.
Cavaliertje, Levi: 12-04-1999 _ 22-01-2007
Ierse Terriër, Ca: 06-07-1995_ 09-08-2007
Ierse Terriër, Ca: 06-07-1995_ 09-08-2007
- hond
- Actief
- Mijn ras(sen): poedel
- Aantal honden: 2
ik heb zo een hondje verloren aan de darm bloedingen we hebben alle onderzoeken gedaan maar we kwamen geen stap verder hij is 4 jaar ziek geweest
zijn broertje had het ook maar we zijn nu op de goede weg hij heeft nu allemaal druppels enz we zijn op de alternatieve geneeswijze gegaan
hij kon niet tegen granen en rijst en dat zit bijna overal in en door de gevoelige en geprikkelde darm kon hij niet tegen vers eten
nu heeft hij speciale brokjes van orijen en dan de druppels en het gaat heel goed hij heeft ook korreltjes om een filmlaagje aan de maag en darm want te geven hij heeft nu al 2 mnd geen darmbloeding meer gehad
hij mag verder ook niets hebben geen koekje of pens enz
maar hij heeft nu geen buikpijn meer en darm bloedingen
op de foto kon je zien dat zijn darm heel dik en erg bobbelijg was
dus een zeer gevoelig hondje maar gaat nu echt heel goed
zijn broertje had het ook maar we zijn nu op de goede weg hij heeft nu allemaal druppels enz we zijn op de alternatieve geneeswijze gegaan
hij kon niet tegen granen en rijst en dat zit bijna overal in en door de gevoelige en geprikkelde darm kon hij niet tegen vers eten
nu heeft hij speciale brokjes van orijen en dan de druppels en het gaat heel goed hij heeft ook korreltjes om een filmlaagje aan de maag en darm want te geven hij heeft nu al 2 mnd geen darmbloeding meer gehad
hij mag verder ook niets hebben geen koekje of pens enz
maar hij heeft nu geen buikpijn meer en darm bloedingen
op de foto kon je zien dat zijn darm heel dik en erg bobbelijg was
dus een zeer gevoelig hondje maar gaat nu echt heel goed
ben een hondengek
-
Suzan
- Zeer actief
Een kvv is goed als je hond het er goed op doet. De ene hond doet het goed op duck, de ander op energique, weer een ander op carnibest en ga zo maar door. Een volwassen hond moet toch ongeveer 20 tot 25 gram kvv per kg lichaamsgewicht. Dat zijn natuurlijk ook gemiddelden, een klein hondje gebruikt meer eten dan een grote.
Flip, je kunt ook bv AHV, als je dat zou kopen eerst eens overgieten met kokend water of even de kook erover en dan heel langzaam dat minderen.
Flip, je kunt ook bv AHV, als je dat zou kopen eerst eens overgieten met kokend water of even de kook erover en dan heel langzaam dat minderen.
-
Flip
- Zeer actief
-
bekkie
- Zeer actief
misschien kun je eens kijken op onderstaande link. Hier ben ik ook geweest omdat ik niet meer wist wat ik moest en de reguliere dierenarts zelf ook niet.
ik ben er heen geweest en het heeft echt super geholpen en dat terwijl ik er heen was gegaan onder het mom van "dan kan ik nooit achteraf spijt krijgen dat ik het niet heb geprobeerd".
http://www.holistischdierenarts.nl/html/frameset.htm
sterkte met flip
ik ben er heen geweest en het heeft echt super geholpen en dat terwijl ik er heen was gegaan onder het mom van "dan kan ik nooit achteraf spijt krijgen dat ik het niet heb geprobeerd".
sterkte met flip

-
bekkie
- Zeer actief
misschien kun je eens kijken op onderstaande link. Hier ben ik ook geweest omdat ik niet meer wist wat ik moest en de reguliere dierenarts zelf ook niet.
sterkte met flip
sterkte met flip

-
Flip
- Zeer actief
Gisteren zijn we naar een andere dierenarts geweest, dhr. joling in Warnsveld.
Een hele fijne man, zijn vrouw is de assistente en zij is ook erg vriendelijk.
Toen ik vertelde dat Flip vaak diarree heeft, af en toe puur bloed poept en om de week/twee weken last heeft van zijn darmen schrok hij.
Omdat Flip al vanaf 1 december aan het kwakkelen is, kunnen de darmen permanent beschadigd zijn.
Daarom hebben we probiotica meegekregen, en electrol voor in het drinkwater (extra voedingsstoffen omdat Flip zijn voedsel er te snel weer uitspuit) en spul tegen de diarree, homeopatisch.
Verder hebben we metrazol meegekregen, die kuur moeten we afmaken.
Flip mocht gisteren en vandaag niet eten, morgen beginnen we met een dieet van een aantal dagen, en daarna geven we hem (dus toch) de brokken van Eukanuba Intestinal.
Hij heeft ook nog een prik gekregen met een olie-achtige substantie, weet de naam niet, waarbij de dierenarts zei dat die nogal pijn kon doen bij het zetten.
Flip knipperde niet eens, het is een hard hondje.
We zijn erg tevreden over deze dierenarts, hij nam uitgebreid de tijd en nam ons heel serieus.
We moeten contact houden, hij wil weten hoe het volgende week is, bij vragen langskomen of bellen.
Hij vond Duck goed voer, maar dat we voorlopig wel dat Intestinal moeten geven en over een poos weer versvlees kunnen proberen.
(gaat dat niet goed, dan eet hij gewoon voor altijd de brokken)
Maar eerst moet Flip vanbinnen helemaal tot rust komen.
Een hele fijne man, zijn vrouw is de assistente en zij is ook erg vriendelijk.
Toen ik vertelde dat Flip vaak diarree heeft, af en toe puur bloed poept en om de week/twee weken last heeft van zijn darmen schrok hij.
Omdat Flip al vanaf 1 december aan het kwakkelen is, kunnen de darmen permanent beschadigd zijn.
Daarom hebben we probiotica meegekregen, en electrol voor in het drinkwater (extra voedingsstoffen omdat Flip zijn voedsel er te snel weer uitspuit) en spul tegen de diarree, homeopatisch.
Verder hebben we metrazol meegekregen, die kuur moeten we afmaken.
Flip mocht gisteren en vandaag niet eten, morgen beginnen we met een dieet van een aantal dagen, en daarna geven we hem (dus toch) de brokken van Eukanuba Intestinal.
Hij heeft ook nog een prik gekregen met een olie-achtige substantie, weet de naam niet, waarbij de dierenarts zei dat die nogal pijn kon doen bij het zetten.
Flip knipperde niet eens, het is een hard hondje.
We zijn erg tevreden over deze dierenarts, hij nam uitgebreid de tijd en nam ons heel serieus.
We moeten contact houden, hij wil weten hoe het volgende week is, bij vragen langskomen of bellen.
Hij vond Duck goed voer, maar dat we voorlopig wel dat Intestinal moeten geven en over een poos weer versvlees kunnen proberen.
(gaat dat niet goed, dan eet hij gewoon voor altijd de brokken)
Maar eerst moet Flip vanbinnen helemaal tot rust komen.

-
piep
-
Flip
- Zeer actief
Bedankt hoor!piep schreef:hier wordt geduimd voor hem en ik heb goede ervaringen met metrazol wel in eenlater stadium in combi met een ander geneesmiddel, maar het was destijds het enige wat bij piep hielp. dus we hopen dat het voor flip ook de hulp is die hij nodig heeft. beterschap.

-
linlin
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Flip
- Zeer actief
Niemand had het nog gezegd, maar ik zit er ook over na te denken.linlin schreef:misschien heeft iemand anders het al gezegd - die problemen die je hebt met flip die flipt tegen andere honden, kan dat niet komen omdat hij zich gewoon stikkesberoerd voelt c.q. pijn heeft?
Hij moet zich al beroerd voelen sinds hij 1 december ziek is geworden.
De dierenarts zei dat Flip erg ziek is, maar te hard is waardoor hij niks laat merken.
Hij is vrolijk, speels en druk, maar moet zich dus inderdaad erg slecht voelen.
Dus je zou best gelijk kunnen hebben, vooral omdat hij dus niet altijd zo uitvalt.
Nu ik terug zit te denken doet hij het wel vaker wanneer zijn maag tekeer gaat en hij diarree heeft.
Wat voel ik me schuldig zeg, Flip is een pittig baasje, maar als ik er aan denk dat zijn ziek zijn een rol kan spelen in hoe hij zich gedraagt...
En dat we er zo lang mee hebben aangemodderd, ik had veel eerder een andere dierenarts moeten zoeken.
Maar ja, je neemt toch aan dat de dierenarts wel weet wat ie doet, tot de laatste keer dus, toen ze weer dat kyomycine of hoe het ook heet mee gaf en zei dat een keer bloed poepen niet zo ernstig was.

-
linlin
je bent niet de enige die er proefondervindelijk achter komt dat een diagnose van een huis-, tuin- en keukendierenarts niet zaligmakend is.Flip schreef:En dat we er zo lang mee hebben aangemodderd, ik had veel eerder een andere dierenarts moeten zoeken.
Maar ja, je neemt toch aan dat de dierenarts wel weet wat ie doet ..
ik kom, als ik wat van een dierenarts wil, ook met een bult informatie en met mededelingen en vooral geen open vragen. dan luister ik naar wat de dierenarts te melden heeft, en dan zal ik dat meewegen in mijn besluit. wordt mij niet altijd in dank afgenomen, maar dat is dan heel jammer.
-
Flip
- Zeer actief
Ja, dat is waar dat hij nu eerst moet wennen, maar ik wil nu alles proberen.eefje+huig schreef:toch jammer dat ie brokken meegeeft,nu moet flip eerst weer helemaal wennen aan die brokken en dan pas kan het echte herstellen beginnen.
verder wil ik je natuurlijk wel succes en sterkte wensen bij het herstel van Flip.
groetjes eefje
Terug naar versvlees kan altijd nog.
Bedankt voor het succes wensen!

-
Flip
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik hoop dat nu de oplossing is gevonden en zal hard duimen
(en inderdaad is het soms wijs ook naar een andere dierenarts te gaan. Laatst schreef ik nog een verhaaltje hierover in de koffiehoek over Elmo die 4 jaar lang aangemodderd heeft en nu na 1 bezoek bij een andere dierenarts helemaal beter lijkt te zijn).
(en inderdaad is het soms wijs ook naar een andere dierenarts te gaan. Laatst schreef ik nog een verhaaltje hierover in de koffiehoek over Elmo die 4 jaar lang aangemodderd heeft en nu na 1 bezoek bij een andere dierenarts helemaal beter lijkt te zijn).
-
Flip
- Zeer actief
Dingen zijn wat dat betreft veranderd, mensen hebben op meer manieren toegang tot informatie dan eerder, en het lijkt me positief dat mensen ook zelf op zoek gaan naar die info.linlin schreef:je bent niet de enige die er proefondervindelijk achter komt dat een diagnose van een huis-, tuin- en keukendierenarts niet zaligmakend is.Flip schreef:En dat we er zo lang mee hebben aangemodderd, ik had veel eerder een andere dierenarts moeten zoeken.
Maar ja, je neemt toch aan dat de dierenarts wel weet wat ie doet ..![]()
ik kom, als ik wat van een dierenarts wil, ook met een bult informatie en met mededelingen en vooral geen open vragen. dan luister ik naar wat de dierenarts te melden heeft, en dan zal ik dat meewegen in mijn besluit. wordt mij niet altijd in dank afgenomen, maar dat is dan heel jammer.
Eerder was het vaak zo dat wat de dokter/leraar/dierenarts zei waar was, daar kon je het mee doen.
Nu trek ik zeker niet alles in twijfel wat me gezegd wordt, die mensen hebben er wel voor geleerd.
Maar een uitleg over het hoe en waarom juist die behandeling vind ik belangrijk.
En dat als die behandeling duidelijk niet het gewenste effect heeft, er verder wordt gezocht lijkt me ook niet meer dan normaal.
De dierenarts van gisteren legde me uit wat hij deed, waarom juist die medicijnen en hoe verder.
En ik werd serieus genomen, en niet als een overdreven bezorgde hondenbaas neergezet.
Plus dat hij wil horen hoe het gaat de komende dagen, ook bij positief nieuws, dat komt op mij over als heel betrokken bij zijn patiënten.

-
Flip
- Zeer actief
Bedankt!Stang schreef:Ik hoop dat nu de oplossing is gevonden en zal hard duimen![]()
![]()
Ik had gelezen van Elmo, fijn hoor!

-
Suzan
- Zeer actief
-
Flip
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
Flip
- Zeer actief
Ja, dat klopt.Inge O schreef:lijkt wel of de da hier in dezelfde richting denkt (giardia en aanverwanten), want metrazol is hetzelfde als flagylStang schreef:Ik hoop dat nu de oplossing is gevonden en zal hard duimen![]()
![]()
(en inderdaad is het soms wijs ook naar een andere dierenarts te gaan. Laatst schreef ik nog een verhaaltje hierover in de koffiehoek over Elmo die 4 jaar lang aangemodderd heeft en nu na 1 bezoek bij een andere dierenarts helemaal beter lijkt te zijn)..
hopelijk brengt het bij flip evenveel soelaas.
De dierenarts zei dat het mogelijk zou kunnen zijn dat het giardia of een aanverwant hardnekking virus was, maar dat de kans groot is dat zijn darmen permanente schade hebben opgelopen.
Dus vandaar de metrazol, om in elk geval giardia en een ander virus waarvan ik de naam even niet meer weet te stoppen.

-
piep
dus toch, mocht de metrazol alleen niet werken, dan wil ik wel navragen hoe die andere heette die piep erbij kreeg toen. laat maar weten. giardia is te testen, maar dat wist je al 
piep heeft er drie maanden meegelopen, eerst bij de fokker, broodfokker, en toen duurde het net als bij jou nog weken voor ze er achter waren dat het giardia was ook wij hebbengekloot met allerlei medicatie, voer etc.
. de da die we troffen in utrecht was bekent met giardia, dat was ik later zo blij om, ze herkende het en heeft gelijk die test laten doen. wij moesten toen alle honden op de medicatie zetten en onszelf in de gaten houden maar dat verhaal ken je. piep heeft geen schade opgelopen, tenminste niet aan de darmen
, staat nog steeds op versvlees. tis wel een bitch, maar dat heeft haar w.s gered. ik hoop echt voor flip dat de medicatie aanslaat.
piep heeft er drie maanden meegelopen, eerst bij de fokker, broodfokker, en toen duurde het net als bij jou nog weken voor ze er achter waren dat het giardia was ook wij hebbengekloot met allerlei medicatie, voer etc.
. de da die we troffen in utrecht was bekent met giardia, dat was ik later zo blij om, ze herkende het en heeft gelijk die test laten doen. wij moesten toen alle honden op de medicatie zetten en onszelf in de gaten houden maar dat verhaal ken je. piep heeft geen schade opgelopen, tenminste niet aan de darmen
-
Flip
- Zeer actief
Je had wel gelijk dat je de symptomen herkende!piep schreef:dus toch, mocht de metrazol alleen niet werken, dan wil ik wel navragen hoe die andere heette die piep erbij kreeg toen. laat maar weten. giardia is te testen, maar dat wist je al
. de da die we troffen in utrecht was bekent met giardia, dat was ik later zo blij om, ze herkende het en heeft gelijk die test laten doen. wij moesten toen alle honden op de medicatie zetten en onszelf in de gaten houden maar dat verhaal ken je. piep heeft geen schade opgelopen, tenminste niet aan de darmen, staat nog steeds op versvlees. tis wel een bitch, maar dat heeft haar w.s gered. ik hoop echt voor flip dat de medicatie aanslaat.
De dierenarts begon er gelijk zelf over, anders had ik het gevraagd.
We moeten over een paar dagen bellen over hoe het met Flip gaat, dan vraag ik gelijk naar over hoe dat zit met eventuele andere medicijnen.
Want ik las op internet dat metrazol werkt tegen bepaalde onderlinge varianten in giardia, maar een ander middel tegen de andere varianten.
Als je zou willen opzoeken wat dat andere middel is wat Piep kreeg, zou ik dat heel fijn vinden
Navragen bij de dierenarts kan altijd, dus baat het niet dan schaad het niet.
Fijn hoor, dat alles nu in orde is met Piep!
Flip ligt al de hele dag te slapen, hij is wel vrolijk, maar wil niet spelen of wandelen.
Zijn maag of darmen hebben de hele dag gerammeld, en het niet eten doet hem helemaal niks.
Normaal gesproken staat hij bij het aanrecht te piepen na het wandelen, maar nu gaat hij rechtstreeks liggen slapen.
Het lijkt wel of hij nu pas ziek is geworden, terwijl hij al ruim 3 maanden ziek is.
Sinds een uur of 6 komt er geen geluid meer uit hem, en hij is niet steeds aan het opstaan en verliggen, maar blijft rustig liggen.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Flip
- Zeer actief
-
piep
het was bij piep iets ingewikkleder door haar gewicht, 380-400 gram toen ze al 4 maanden was. ze ging in shock elke keer als er te weinig voeding opgenomen was en dat was erg snel want ze wilde niet meer eten, dus dwangvoederen, ze kon zichzelf niet warm houden dus onder de lamp of in mijn bh zodat ze wel contact hield en een piepkleinzelfgemaakt truitje aan., de eerste keer dat ze in shock ging, na een dag weer alles waterdun uitpoepen, ben ik met noodvaart naar de da gereden, bloed geprikt etc. wat hij vermoedde was waar te weinig suiker. later wist ik glucose in haar bekkie en na een kwartiertje kwam ze wel weer bij. maar door dat dwangvoederen, bleef er gelukkig iets achter waardoor ze niet meer in shock ging. het enige waar ze haar hoofd voorop tilde op het laatst was appel. maar toen de medicatie aansloeg, toen was het beest losFlip schreef:Je had wel gelijk dat je de symptomen herkende!piep schreef:dus toch, mocht de metrazol alleen niet werken, dan wil ik wel navragen hoe die andere heette die piep erbij kreeg toen. laat maar weten. giardia is te testen, maar dat wist je al
. de da die we troffen in utrecht was bekent met giardia, dat was ik later zo blij om, ze herkende het en heeft gelijk die test laten doen. wij moesten toen alle honden op de medicatie zetten en onszelf in de gaten houden maar dat verhaal ken je. piep heeft geen schade opgelopen, tenminste niet aan de darmen, staat nog steeds op versvlees. tis wel een bitch, maar dat heeft haar w.s gered. ik hoop echt voor flip dat de medicatie aanslaat.
De dierenarts begon er gelijk zelf over, anders had ik het gevraagd.
We moeten over een paar dagen bellen over hoe het met Flip gaat, dan vraag ik gelijk naar over hoe dat zit met eventuele andere medicijnen.
Want ik las op internet dat metrazol werkt tegen bepaalde onderlinge varianten in giardia, maar een ander middel tegen de andere varianten.
Als je zou willen opzoeken wat dat andere middel is wat Piep kreeg, zou ik dat heel fijn vinden.
Navragen bij de dierenarts kan altijd, dus baat het niet dan schaad het niet.
Fijn hoor, dat alles nu in orde is met Piep!
Flip ligt al de hele dag te slapen, hij is wel vrolijk, maar wil niet spelen of wandelen.
Zijn maag of darmen hebben de hele dag gerammeld, en het niet eten doet hem helemaal niks.
Normaal gesproken staat hij bij het aanrecht te piepen na het wandelen, maar nu gaat hij rechtstreeks liggen slapen.
Het lijkt wel of hij nu pas ziek is geworden, terwijl hij al ruim 3 maanden ziek is.
Sinds een uur of 6 komt er geen geluid meer uit hem, en hij is niet steeds aan het opstaan en verliggen, maar blijft rustig liggen.
dit is de derde keer dat ik dit op een forum tegenkom en dat de da het niet herkende. ook na weken niet. is zo jammer, want het kan goed behandelt worden en scheelt een hoop zorgen en voor de hond een hoop ellende. je hoort van me.
de da in utrecht die het herkende en kende was een belgische, zou het daar wel bekent zijn gezien een reactie hier?