Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
snacks met/van varken, mag dat?
Moderator: moderatorteam
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
snacks met/van varken, mag dat?
Omdat ik begrepen had dat er in varkensvlees een of ander virus zit die een zieke kan veroorzaken vroeg ik me af hoe dat dan met snacks zit zoals varkensoren en neuzen? Mogen die nu wel of niet?
Zijn die gedroogde dingen sowieso wel goed? Dingen zoals gedroogde pens, strottehoofd, bullepezen enz.
Zijn die gedroogde dingen sowieso wel goed? Dingen zoals gedroogde pens, strottehoofd, bullepezen enz.
- crazyjanita
- Actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: snacks met/van varken, mag dat?
Gedroogde dingen zijn niet goed - tenzij je ze zelf gedroogd hebt in je oven en geen chemicalien toegevoegd hebt om de houdbaarheid te verlengen.Morgaine schreef:Omdat ik begrepen had dat er in varkensvlees een of ander virus zit die een zieke kan veroorzaken vroeg ik me af hoe dat dan met snacks zit zoals varkensoren en neuzen? Mogen die nu wel of niet?
Enne... dat varkensvirus waar over gesproken wordt op Noord Amerikaanse groepen is er niet in Nederland - hier proberen ze iedereen bang te maken voor Aujezky - een ander virus.
Onterecht trouwens, want er zijn duizenden Nederlandse honden die vanaf 1999 rauw varkensvlees eten en er nog steeds niet dood aan zijn gegaan.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Ignit Bekken.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan neem je nu vast en zeker ook al een asperientje voor het geval je straks hoofdpijn zou kunnen krijgen.
Rauw varkensvlees met botten is voor elke barfer een welkome afwisseling - ook in Europa, al is er een forum waar je er bang voor gemaakt wordt!
Ignit Bekken.
Rauw varkensvlees met botten is voor elke barfer een welkome afwisseling - ook in Europa, al is er een forum waar je er bang voor gemaakt wordt!
Ignit Bekken.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
van mij mag jij welleens ophouden om zo luchtig te praten over varkensvleesignit schreef:Dan neem je nu vast en zeker ook al een asperientje voor het geval je straks hoofdpijn zou kunnen krijgen.![]()
Rauw varkensvlees met botten is voor elke barfer een welkome afwisseling - ook in Europa, al is er een forum waar je er bang voor gemaakt wordt!![]()
Ignit Bekken.
mensen die zich er niet goed over ingelezen hebben zouden zwaar op hun bek kunnen gaan hierop
geef alle informatie en laat de mensen zelf hun keuze maken
hier echt GEEN varkensvlees voor de honden
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
Bullenmama
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dit eerlijk gezegd echt een belachelijke vergelijking. En er is geen enkel forum wat mij daar bang voor gemaakt heeft, wel het feit dat als mijn hond Aujezski zou krijgen, dit dodelijk is zonder behandelmogelijkheden en dat vind ik reden genoeg om het niet te geven, vooral omdat er zoveel veilige alternatieven zijn.ignit schreef:Dan neem je nu vast en zeker ook al een asperientje voor het geval je straks hoofdpijn zou kunnen krijgen.![]()
Rauw varkensvlees met botten is voor elke barfer een welkome afwisseling - ook in Europa, al is er een forum waar je er bang voor gemaakt wordt!![]()
Ignit Bekken.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
Wat zijn dan wel 'verantwoorde' snacks? Ik wil geen gewone hondekoekjes oid geven want die staan stijf van de granen, suikers en/of zout.ignit schreef:
Gedroogde dingen zijn niet goed - tenzij je ze zelf gedroogd hebt in je oven en geen chemicalien toegevoegd hebt om de houdbaarheid te verlengen.![]()
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
je hebt van die droogmachines maar je kunt zelf ook stukjes vlees (kipfilet lever enzovoorts) in de oven op 50 graden drogenMorgaine schreef:Wat zijn dan wel 'verantwoorde' snacks? Ik wil geen gewone hondekoekjes oid geven want die staan stijf van de granen, suikers en/of zout.ignit schreef:
Gedroogde dingen zijn niet goed - tenzij je ze zelf gedroogd hebt in je oven en geen chemicalien toegevoegd hebt om de houdbaarheid te verlengen.![]()
volgens mij zijn pensstaafjes ook 100% natuurlijk?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zal best, ik zal het niet geven. Er is genoeg ander vlees waarom dan alsnog varken geven... nee hoor ze doen het hier maar gewoon met rund, paard, geit en schaap.ignit schreef:Dan neem je nu vast en zeker ook al een asperientje voor het geval je straks hoofdpijn zou kunnen krijgen.![]()
Ignit Bekken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi