Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

snacks met/van varken, mag dat?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

snacks met/van varken, mag dat?

Ongelezen bericht door Morgaine »

Omdat ik begrepen had dat er in varkensvlees een of ander virus zit die een zieke kan veroorzaken vroeg ik me af hoe dat dan met snacks zit zoals varkensoren en neuzen? Mogen die nu wel of niet?
Zijn die gedroogde dingen sowieso wel goed? Dingen zoals gedroogde pens, strottehoofd, bullepezen enz.
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

het enige wat ik weet is dat je ze niet te vaak varkensoren mag geven omdat ze te vet zijn en ze dan last van de darmen kunnen krijgen etc maar voor de rest geen idee
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

In principe kan alleen rauw varkensvlees de ziekte van Aujezski bevatten, als het vlees, de oren of de neus verwarmd, gerookt enz. is het niet gevaarlijk.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: snacks met/van varken, mag dat?

Ongelezen bericht door ignit »

Morgaine schreef:Omdat ik begrepen had dat er in varkensvlees een of ander virus zit die een zieke kan veroorzaken vroeg ik me af hoe dat dan met snacks zit zoals varkensoren en neuzen? Mogen die nu wel of niet?
Zijn die gedroogde dingen sowieso wel goed? Dingen zoals gedroogde pens, strottehoofd, bullepezen enz.
Gedroogde dingen zijn niet goed - tenzij je ze zelf gedroogd hebt in je oven en geen chemicalien toegevoegd hebt om de houdbaarheid te verlengen. :ok:

Enne... dat varkensvirus waar over gesproken wordt op Noord Amerikaanse groepen is er niet in Nederland - hier proberen ze iedereen bang te maken voor Aujezky - een ander virus.

Onterecht trouwens, want er zijn duizenden Nederlandse honden die vanaf 1999 rauw varkensvlees eten en er nog steeds niet dood aan zijn gegaan. :denken:

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl

Ignit Bekken.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Dat kan dan wel zo wezen, maar ik loop liever geen risico, vooral niet nu de varkens niet meer geënt worden. Er zijn genoeg andere diersoorten, dus ik vind het niet nodig om mijn hond varkensvlees te geven, ookal zou dat dan misschien best kunnen. Better safe than sorry.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Dan neem je nu vast en zeker ook al een asperientje voor het geval je straks hoofdpijn zou kunnen krijgen. :smile:

Rauw varkensvlees met botten is voor elke barfer een welkome afwisseling - ook in Europa, al is er een forum waar je er bang voor gemaakt wordt! :ok:

Ignit Bekken.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ignit schreef:Dan neem je nu vast en zeker ook al een asperientje voor het geval je straks hoofdpijn zou kunnen krijgen. :smile:

Rauw varkensvlees met botten is voor elke barfer een welkome afwisseling - ook in Europa, al is er een forum waar je er bang voor gemaakt wordt! :ok:

Ignit Bekken.
van mij mag jij welleens ophouden om zo luchtig te praten over varkensvlees
mensen die zich er niet goed over ingelezen hebben zouden zwaar op hun bek kunnen gaan hierop
geef alle informatie en laat de mensen zelf hun keuze maken
hier echt GEEN varkensvlees voor de honden
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Onterecht trouwens, want er zijn duizenden Nederlandse honden die vanaf 1999 rauw varkensvlees eten en er nog steeds niet dood aan zijn gegaan.
Hoeveel?? Kun je een hint geven waarop je dit getal baseert? Ik denk dat het er vóór 1999 veel meer waren.....
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Rauw vlees met al die ziektes en hormonen en bacterieen erin en misschien wel wormen ook, brrr.
Vlees is zowiezo gestuffd met allerlei reut.
Net als brokken ja :pffff:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

ignit schreef:Dan neem je nu vast en zeker ook al een asperientje voor het geval je straks hoofdpijn zou kunnen krijgen. :smile:

Ignit Bekken.
Ik vind dit eerlijk gezegd echt een belachelijke vergelijking. En er is geen enkel forum wat mij daar bang voor gemaakt heeft, wel het feit dat als mijn hond Aujezski zou krijgen, dit dodelijk is zonder behandelmogelijkheden en dat vind ik reden genoeg om het niet te geven, vooral omdat er zoveel veilige alternatieven zijn.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hier ook geen rauw varkensvlees voor de hondjes waarom zou ik? er is keuze genoeg aan vlees :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Ongelezen bericht door Morgaine »

ignit schreef:
Gedroogde dingen zijn niet goed - tenzij je ze zelf gedroogd hebt in je oven en geen chemicalien toegevoegd hebt om de houdbaarheid te verlengen. :ok:
Wat zijn dan wel 'verantwoorde' snacks? Ik wil geen gewone hondekoekjes oid geven want die staan stijf van de granen, suikers en/of zout.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Morgaine schreef:
ignit schreef:
Wat zijn dan wel 'verantwoorde' snacks? Ik wil geen gewone hondekoekjes oid geven want die staan stijf van de granen, suikers en/of zout.
je hebt van die droogmachines maar je kunt zelf ook stukjes vlees (kipfilet lever enzovoorts) in de oven op 50 graden drogen :wink:
volgens mij zijn pensstaafjes ook 100% natuurlijk?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ignit Bekken.
zal best, ik zal het niet geven. Er is genoeg ander vlees waarom dan alsnog varken geven... nee hoor ze doen het hier maar gewoon met rund, paard, geit en schaap. :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”