Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik weer: Vegas...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Reini schreef:
Ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen waar hij allergisch voor zou zijn als dat niet hetzelfde is als waar zijn huidproblemen vandaan komen. Ik zal als eerste de dermatoloog maandag eens bellen voor informatie en dan maar weer verder gaan zoeken.
Zit hij wel eens in de rook Reini? Zo ja, zou je daar misschien nog een klein winstje uit kunnen halen i.v.m. zijn hlotes en luchtwegen.

Anne
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Reini schreef:
Youp schreef: Ja toen we bij de da stonden was het ook al over. Zal je altijd zien.
Daarom zei de dierenarts net al dat ze er nu niet zoveel aan kan doen. Heb jij toen wel medicijnen meegekregen?
Ja volgens mij een AB kuur omdat zijn keel heel gevoelig was. Bij aanraking begon hij weer te kuchen
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

starfleet schreef:
Reini schreef:
Ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen waar hij allergisch voor zou zijn als dat niet hetzelfde is als waar zijn huidproblemen vandaan komen. Ik zal als eerste de dermatoloog maandag eens bellen voor informatie en dan maar weer verder gaan zoeken.
Zit hij wel eens in de rook Reini? Zo ja, zou je daar misschien nog een klein winstje uit kunnen halen i.v.m. zijn hlotes en luchtwegen.

Anne
Hij zit weleens in de rook ja. Hier op de zaak kan ik dat haast niet vermijden vanwege rokende collega's maar dat beperk ik al door als hun er zijn ramen open te zetten waar hun zitten (dat is gelukkig alleen 'smorgens een half uur en 'smiddags een half uur). Ik ga gewoon een algeheel rookverbod instellen, ze gaan maar buiten staan vanaf nu. Thuis houden we er ook al rekening mee (weinig roken en veel luchten) maar ik denk dat we toch maar buiten gaan staan. Alle beetjes helpen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Het klinkt heel erg als een astma aanval. Ik heb dat zelf ook namelijk en met name het gewoon kunnen inademen en het moeizaam uitademen komen overeen.

Een astma aanval kan een gevolg zijn van een allergische reactie, dus kan heel goed in verband staan met eerdere klachten. Niet roken in zijn buurt zou een wereld van verschil kunnen maken voor Vegas, als dat de oorzaak is.
Reini
Zeer actief

Baily schreef:Het klinkt heel erg als een astma aanval. Ik heb dat zelf ook namelijk en met name het gewoon kunnen inademen en het moeizaam uitademen komen overeen.

Een astma aanval kan een gevolg zijn van een allergische reactie, dus kan heel goed in verband staan met eerdere klachten. Niet roken in zijn buurt zou een wereld van verschil kunnen maken voor Vegas, als dat de oorzaak is.
Het klinkt wel heel logisch, astma. Ömer en ik hebben in het begin van alle klachten (toen het nog een chronische luchtweginfectie kon zijn) buiten gerookt maar toen dat was uitgesloten zijn we weer binnen gaan roken.

Het zal even wat aanpassingen vergen maar voor Vegas gaan we dus maar buiten staan. Ik wil niet de oorzaak zijn van klachten, Vegas kiest niet om te roken.. wij wel.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Reini schreef:
Baily schreef:Het klinkt heel erg als een astma aanval. Ik heb dat zelf ook namelijk en met name het gewoon kunnen inademen en het moeizaam uitademen komen overeen.

Het klinkt wel heel logisch, astma. Ömer en ik hebben in het begin van alle klachten (toen het nog een chronische luchtweginfectie kon zijn) buiten gerookt maar toen dat was uitgesloten zijn we weer binnen gaan roken.

Het zal even wat aanpassingen vergen maar voor Vegas gaan we dus maar buiten staan. Ik wil niet de oorzaak zijn van klachten, Vegas kiest niet om te roken.. wij wel.
had Vegas de dag voor deze klachten zijn desensibilisatie prik gehad?

Hier thuis rookt ook iedereen buiten in de tuin, zelfs met windkracht 10. :mrgreen: :wink: Ik vind het soms wel rot, maar het scheelt echt enorm. het is het verschil voor mij tussen leefbaar en niet leefbaar.

Maar het is niet gezegd natuurlijk dat het een van de oorzaken is bij Vegas of dat er zoiets aan de hand is, maar als het wel zo is, kan het veel verschil maken.
Laatst gewijzigd door Baily op 02 feb 2007 11:59, 4 keer totaal gewijzigd.
Reini
Zeer actief

Inge O schreef: vooral het moeilijk uitademenen kan in die richting wijzen. hoewel er wel een verschil is met wat jij beschrijft : bij astma hoor je meestal een piepend, gierend geluid bij uitademen, geen gorgelend.
Ik kan het ook wel verkeerd uitleggen want echt gorgelen was het niet, maar piepen ook niet. Een gierend geluid lijkt er qua beschrijving eigenlijk meer op :denken: die term had ik zelf niet bedacht
door snot in de voorhoofdsholtes kan hij niet echt benauwd worden, zelfs niet als dit in zijn keel loopt, want dat wordt gelijk doorgeslikt, en komt uiteraard (net als voedsel) niet in de luchtpijp.
Dat snap ik. Hij was net na het hoesten (en tijdens) dus benauwd met dat 'gierende' geluid en het niet willen neerleggen van zijn hoofd. Hij strekte zijn nek niet echt maar hield zijn hoofd wel rechtop terwijl zijn lichaam lag.
hoe astma verder getest kan worden bij honden weet ik ook niet, het komt ook niet vaak voor :U: . maar met aspergillus in je achterhoofd kan je ook niet aan zeldzame problemen voorbijgaan.
ik heb er geen idee van of aspergillus bij de hond ook soms longproblemen geeft - bij sommige andere diersoorten is dat wel zo.

ik wil je zeker niet weer doodsbang maken hoor, reini :knuffel: . maar aan niks zeggen heb je ook zo weinig in het geval van vegas' rare toestanden :(: .
Je maakt me niet bang hoor. Ik vind het reuze fijn om alle ideeën te horen :ok: Alle informatie en suggesties zijn welkom!

Ik moet om 15.15 bij de dierenarts komen want ze willen hem toch even zien en mij spreken. Ik zal het astma idee voorleggen en de keelinfectie :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ik had net Ömer aan de telefoon en hij had ook nog een idee:

Er is gister een plaat op Ömer zijn knie gevallen en dat heb ik gister met het naar bed gaan ingesmeerd met Tantum. Dat was om 22.00, het kan toch haast niet zo zijn dat dat spul zijn werking (heet worden) houdt tot 03.00 en dat Vegas daaraan heeft gelikt? Lijkt me wat ver gezocht?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Heb jij toevallig een goede homeopaat voor dieren in de buurt, het zou een optie kunnen zijn om erachter te komen waar het vandaan komt :denken: (je zult er vast al aangedacht hebben)

Toen Baco allerlei klachten had, oorontsteking ,lopende ogen ,reverse sneezing, huiduitslag diarree enz,ez.

zijn we naar een homeopaat gegaan :19: heb nu de DA al maanden niet meer gezien(
het kwam bijBaco trouwens allemaal door zijn voedingsallergie-kreeg ie minder weerstand door, en niet genoeg voedingsstoffen binnen, en die sneeuwbal rolde maar door) :19:
Reini
Zeer actief

Inge O schreef: ik vind 'gieren' iig al geruststellender dan 'gorgelen' :mrgreen: , toch in het geval van vegas. gorgelen wijst op vocht waar de lucht doorheen moet, en dat zou richting (zware) infectie kunnen gewezen hebben.
Het is wat moeilijk uit te leggen, in ieder geval was het een benauwd geluid maar dan geen piepen. Hoe jij gorgelen omschrijft, zo was het niet :wink:
dat hoofd hield hij natuurlijk rechtop om beter aan lucht te komen, als ze dat doen zijn ze echt benauwd.

succes vanmiddag :wink: .
Die verklaring had ik er ook voor want dat ken ik ook wel van mezelf. Als je benauwd bent dan ga je in een houding zitten die je het meeste lucht geeft. Ik ben benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen en doen!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef: nee, maar als vegas er nu net met zijn neus bovenop zou hebben gelegen is het niet 100% uitgesloten dat één van de oplosmiddelen in die zalf een allergische reactie heeft uitgelokt.
de kans is klein, maar het is ook niet uitgesloten.
Het zat op Ömer zijn knie en die lag onder de dekens, Vegas ligt altijd op de dekens dus hij heeft er niet met zijn neus bovenop gezeten :wink: Ik heb mijn handen ook gewassen na het insmeren omdat ik dus al bang was dat Vegas eraan zou likken. Ik zal het in ieder geval ook vermelden bij de dierenarts :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

loving bulls schreef:Heb jij toevallig een goede homeopaat voor dieren in de buurt, het zou een optie kunnen zijn om erachter te komen waar het vandaan komt :denken: (je zult er vast al aangedacht hebben)

Toen Baco allerlei klachten had, oorontsteking ,lopende ogen ,reverse sneezing, huiduitslag diarree enz,ez.

zijn we naar een homeopaat gegaan :19: heb nu de DA al maanden niet meer gezien(
het kwam bijBaco trouwens allemaal door zijn voedingsallergie-kreeg ie minder weerstand door, en niet genoeg voedingsstoffen binnen, en die sneeuwbal rolde maar door) :19:
Ik kom met Vegas al maanden bij een holistisch dierenarts die met homeopathie werkt :wink: Ik wissel de dierenartsen af, als het ware. Bij Vegas zijn verschillende allergiën vastgesteld waarvoor hij ook behandeld wordt alleen zijn de klachten van de laatste tijd nog niet specifiek aan die allergiën gelinkt :wink: . Het is zeker mogelijk dat alles met elkaar in verband staat maar er is nog geen zekerheid. Het beeld moet duidelijker worden. Ik heb voor Vegas een map en een dagboek en daar schrijf ik alles in op :wink:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Meestal komt een probleem bij het uitademen uit de diepere luchtwegen.

Reversed sneezing is bijvoorbeeld uit de voorste luchtwegen en dat is juist bij inademen.

Ik heb ook geen ervaring met zulke hoestbuien gelukkig. Echt hoesten heeft mijn vorige hond alleen gedaan en dat was toen hij kennelhoest had.

Bram heeft wel 'last' van reversed sneezing maar hoestbuien gelukkig nooit.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jee, Reini, wat zal je moe zijn... Heb je enig idee hoe het met zijn broertjes of zusjes is?
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hè getsie, wat een vervelend gedoe weer.

Ben benieuwd wat er uit het onderzoek bij de da komt...
Het kan natuurlijk ook nog iets eenmaligs zijn, misschien dat er toch iets in zijn keel zat?
Billy had eens zo'n kleefdistel in zijn keel, ik dacht toen ook dat hij er in bleef. Midden in de nacht naar de spoedkliniek en daar hoeste/kostste hij dus die scherpe stukjes distel op...
(Dat ding had waarschijnlijk in zijn vacht gezeten en hij had het er zelf uitgetrokken en doorgeslist... :roll: )

Maar ja, met Vegas ben je gewoon toch wat alerter, puur doordat 'ie zo door de medische molen is gegaan, de laatste tijd.

In ieder geval: sterkte bij de da, Reini en Vegas.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Hutsje schreef:Jee, Reini, wat zal je moe zijn... Heb je enig idee hoe het met zijn broertjes of zusjes is?
Ik weet dat er twee broertjes zijn die ook maag/darmproblemen hebben (gehad). Van alle andere klachten (allergien) bij andere nestgenoten weet ik niets. Volgens de fokker zijn alleen de maag/darmproblemen aanwezig geweest bij 1 ander broertje en is dat met veranderen van voer overgegaan.

Ik heb de fokker tot een maand geleden steeds van alles op de hoogte gehouden maar ben daarmee gestopt omdat ik zeer weinig respons krijg. Het lijkt me voor hem belangrijk te weten wat Vegas precies mankeert dus ik heb vanaf de allereerste klachten toen Vegas een maand of 6 was tot aan een maand geleden iedere keer uitgebreide mails gestuurd.

Ik heb kort geleden een broertje (Bikkel) gevonden en die heeft maag/darmproblemen gehad waar de fokker me niet over heeft verteld. Hij heeft het alleen over een ander broertje gehad. Ik heb dus geen idee of er misschien toch meerdere zijn met vergelijkbare klachten.

Ik hoop het niet en als het wel zo is dan hoop ik dat de fokker daar adequaat mee omgaat.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Rami schreef:Hè getsie, wat een vervelend gedoe weer.

Ben benieuwd wat er uit het onderzoek bij de da komt...
Het kan natuurlijk ook nog iets eenmaligs zijn, misschien dat er toch iets in zijn keel zat?
Billy had eens zo'n kleefdistel in zijn keel, ik dacht toen ook dat hij er in bleef. Midden in de nacht naar de spoedkliniek en daar hoeste/kostste hij dus die scherpe stukjes distel op...
(Dat ding had waarschijnlijk in zijn vacht gezeten en hij had het er zelf uitgetrokken en doorgeslist... :roll: )

Maar ja, met Vegas ben je gewoon toch wat alerter, puur doordat 'ie zo door de medische molen is gegaan, de laatste tijd.

In ieder geval: sterkte bij de da, Reini en Vegas.
Misschien was het eenmalig ja. Als hij niet al weken van alles zou mankeren dan had ik de dierenarts niet eens gebeld denk ik en had ik het even aan gekeken of het terugkwam maar ja, nu durf ik dat niet.

Ik heb niets uit zijn bek zien komen, of op de grond zien liggen wat uit zijn keel heeft kunnen komen. Misschien heeft hij zich wel gewoon verslikt maar voor alle zekerheid toch even naar de dierenarts :wink:
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

heel veel sterkte weer!!! het houd maar niet op, mijn bulletje kon wel zo hoesten en proesten en dan ook dat rare in en uit ademen, maar die had zoals je weet een hele nauwe luchtpijp en fikse longontstekingen, vegas heeft in ieder geval geen nauwe luchtpijp daar hoef je niet bang voor te zijn, heb je zijn temp opgenomen heeft hij ook koorts, dan zou het misschien wat al gezegd is een keelinfectie of ergens anders een ontsteking kunnen zijn, we blijven duimen hoor en ben heel benieuwd wat de DA ervan zegt.
Groetjes,

Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

jeetje zeg, het houdt ook niet op

veel sterkte
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Jeetje Reini, wat schrikken weer :eek:
Mijn boevier had op het laatst een keelontsteking maar zó erg hoesten deed hij ook weer niet.

Ik hoop toch zo voor jullie dat hier een oorzaak voor te vinden is.
Sterkte :knuffel: :knuffel1:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Vlinder »

Jeetje Reini, jij en Vegas krijgen het wel voor je kiezen zeg pffffffff! Ik hoop dat het niets ernstigs is en dat ze snel kunnen uitvinden wat er loos is met je kereltje!

Veel sterkte en beterschap voor Vegas!
Groetjes!

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik weet niet of dit iets toevoegd aan het lijstje mogelijkheden Reini :wink:
Ik ben de naam van het verschijnsel kwijt, maar kleine kinderen kunnen het ook zo "gierend"benauwd hebben.
Die gaan dan met pa of ma in de damp van een hete douche (dus niet onder de douche zelf).
Zou iets te maken hebben met luchtvochtigheid ?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

ik hoopte eigenlijk al op antwoord van je .d.a.
In sommige gevallen mag je evt. vlgs mij een kinderhoestsiroopje geven, dat kan verlichten, op dat moment althans.

Gezien alles van de laaste tijd toch goed om ff langs de d.a. te gaan!

groetjes esther & yuki
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een ellende weer. Ik zou ook denken dat het samenhangt met alles wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Werd het nou maar eens duidelijk wat Vegas precies mankeert. Dit moet zo frustrerend voor je zijn.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

ranetje schreef:Ik weet niet of dit iets toevoegd aan het lijstje mogelijkheden Reini :wink:
Ik ben de naam van het verschijnsel kwijt, maar kleine kinderen kunnen het ook zo "gierend"benauwd hebben.
Die gaan dan met pa of ma in de damp van een hete douche (dus niet onder de douche zelf).
Bedoel je misschien kroep (virus-ontsteking van het strottehoofd/stembanden)?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Rami schreef:
ranetje schreef:Ik weet niet of dit iets toevoegd aan het lijstje mogelijkheden Reini :wink:
:ok: Ja dank je wel.
Dat bedoelde ik :wink:
Die kinderen hebben ook nog wel eens braakneigingen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Reini
Zeer actief

Net terug van de dierenarts.

Ze heeft even uitgebreid de tijd voor ons genomen en we zijn ruim 20 minuten binnen geweest om de afgelopen weken eens goed door te nemen :ok:

Volgens haar moeten we het even afwachten. Toen ze in Vegas zijn strottenhoofd kneep ging hij heel zachtjes, klagend piepen. Die is dus geirriteerd. Als ze op zijn stembanden drukt dan gaat hij hoesten.

Waarschijnlijk komt het van het vele revearsed sneazing dat de hele boel geirriteerd is en zij adviseerde zacht voer te geven (Vegas krijgt kvv dus dat is al handig), geen beloningbrokjes maar dan Rodiworst b.v.. Het kan ook zijn dat hij een beginnende kennelhoest ontwikkeld vanwege de vele toestanden van de afgelopen periode :wink:

Zijn longen klonken goed, hart klonk goed en buik was soepel, geen verhoging maar hij is wel wat getraumatiseerd van de afgelopen weken.

Ik mag hem hoestsiroop geven als verzachting voor zijn keel :wink:

Het 'gierende' geluid na het hoesten vannacht kàn komen door irritatie aan de stembanden maar als ik het vaker hoor kan het ook een beginnende astma, of iets anders, zijn en moet ik terugkomen.

Vooralsnog dus even aankijken weer..

Als Vegas weer in zo'n hoestbui beland hoef ik niks te doen, als het langer dan een half uur duurt kan ik het beste wel de dierenarts even bellen. Ook geen water proberen te geven dus want dat komt er dan net zo hard weer uit.

Over de mogelijke allergie wat alle ellende van de afgelopen weken heeft veroorzaakt zei ze ook dat dat heel erg moeilijk is te achterhalen omdat honden de hele dag snuffen en het dus zeer moeilijk te bepalen is wát het is waar hij allergisch op reageerd. Dat kan iets in huis zijn maar ook buiten.

Het was fijn dat ze even de tijd heeft genomen en ik hoop dat de hoestsiroop gaat werken :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

ranetje schreef:
Rami schreef:
:ok: Ja dank je wel.
Dat bedoelde ik :wink:
Die kinderen hebben ook nog wel eens braakneigingen.
Hier klinkt het wel een beetje naar want Vegas heeft nu een duidelijke irritatie aan zijn strottenhoofd en stembanden. Ik hou het in gedachten voor als het niet overgaat :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nou de eerste bespreking met de dierenarts heeft in ieder geval niet geleid tot grote zorgen dacht ik?
Succes Reini, ik hoop dat het verder mee valt en dat de hoestsiroop helpt. :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

ranetje schreef:Nou de eerste bespreking met de dierenarts heeft in ieder geval niet geleid tot grote zorgen dacht ik?
Succes Reini, ik hoop dat het verder mee valt en dat de hoestsiroop helpt. :ok:
Nee hoor, geen grote zorgen :wink: Ondanks de opgezette lymfeklieren adviseerde de dierenarts geen medicijnen te geven. Vegas heeft voorlopig genoeg gehad en mag nu alleen maar weerstand- en drainagecompositum van de Groene Os. Indien zijn toestand verslechterd dan wordt het een ander verhaal natuurlijk maar nu wilde ze hem niets geven. Hij had ook geen verhoging en alles klonk verder goed dus hij mag het even zelf doen. Hij heeft in zes weken tijd 11/2 antibioticakuur gehad en 4 narcoses dus ze wilde hem nu even niets meer geven als dat mogelijk is :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”