Net terug van de dierenarts.
Ze heeft even uitgebreid de tijd voor ons genomen en we zijn ruim 20 minuten binnen geweest om de afgelopen weken eens goed door te nemen
Volgens haar moeten we het even afwachten. Toen ze in Vegas zijn strottenhoofd kneep ging hij heel zachtjes, klagend piepen. Die is dus geirriteerd. Als ze op zijn stembanden drukt dan gaat hij hoesten.
Waarschijnlijk komt het van het vele revearsed sneazing dat de hele boel geirriteerd is en zij adviseerde zacht voer te geven (Vegas krijgt kvv dus dat is al handig), geen beloningbrokjes maar dan Rodiworst b.v.. Het kan ook zijn dat hij een beginnende kennelhoest ontwikkeld vanwege de vele toestanden van de afgelopen periode
Zijn longen klonken goed, hart klonk goed en buik was soepel, geen verhoging maar hij is wel wat getraumatiseerd van de afgelopen weken.
Ik mag hem hoestsiroop geven als verzachting voor zijn keel
Het 'gierende' geluid na het hoesten vannacht kàn komen door irritatie aan de stembanden maar als ik het vaker hoor kan het ook een beginnende astma, of iets anders, zijn en moet ik terugkomen.
Vooralsnog dus even aankijken weer..
Als Vegas weer in zo'n hoestbui beland hoef ik niks te doen, als het langer dan een half uur duurt kan ik het beste wel de dierenarts even bellen. Ook geen water proberen te geven dus want dat komt er dan net zo hard weer uit.
Over de mogelijke allergie wat alle ellende van de afgelopen weken heeft veroorzaakt zei ze ook dat dat heel erg moeilijk is te achterhalen omdat honden de hele dag snuffen en het dus zeer moeilijk te bepalen is wát het is waar hij allergisch op reageerd. Dat kan iets in huis zijn maar ook buiten.
Het was fijn dat ze even de tijd heeft genomen en ik hoop dat de hoestsiroop gaat werken