Vannacht om 03.00 werd ik wakker van Vegas die een enorme hoestbui had. Hij stikte bijna (althans, zo leek het voor mij) en van het harde hoesten spuugde hij ook gal. Het was erg beangstigend omdat het met veel geluid gepaard ging en Vegas kon alleen maar liggen. Na een kwartiertje ging het iets beter anders had ik de dierenarts gebeld.
Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik moest doen. Ik heb geprobeerd hem te laten drinken maar dat wilde hij niet. Ik heb weleens begrepen dat iets eten het speeksel stimuleert dus ik wilde hem stukjes Rodi worst geven maar dat wilde hij ook niet. Hij was misselijk dus ik bedacht me dat ik daar normaalgesproken gemberwortel voor geef maar dat had ik natuurlijk niet in huis.
Na een minuut of 20 klom hij op bed en was het hoesten grotendeels over. Er kwam nog wel wat gal maar al met al is dat maar weinig geweest (en hij vrat het zelf ook weer op
Na een uurtje durfde ik wel te gaan slapen (krom in bed om bij Vegas te liggen
Komt het vaker voor dat een hond gewoon zo'n vreselijke hoestbui heeft? Moet ik het toch linken aan alles van de afgelopen tijd? Ik weet het af en toe echt niet met hem
Kan je zelf iets doen tijdens zo'n hoestbui?