Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik weer: Vegas...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ben ik weer: Vegas...

Ongelezen bericht door Reini »

Dit is dus de reden, zoals ik in het 'schimmel' topic schreef, dat ik niet zo vaak over Vegas zijn medische perikelen schrijf, ik kan wel blijven schrijven :mrgreen:

Vannacht om 03.00 werd ik wakker van Vegas die een enorme hoestbui had. Hij stikte bijna (althans, zo leek het voor mij) en van het harde hoesten spuugde hij ook gal. Het was erg beangstigend omdat het met veel geluid gepaard ging en Vegas kon alleen maar liggen. Na een kwartiertje ging het iets beter anders had ik de dierenarts gebeld.

Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik moest doen. Ik heb geprobeerd hem te laten drinken maar dat wilde hij niet. Ik heb weleens begrepen dat iets eten het speeksel stimuleert dus ik wilde hem stukjes Rodi worst geven maar dat wilde hij ook niet. Hij was misselijk dus ik bedacht me dat ik daar normaalgesproken gemberwortel voor geef maar dat had ik natuurlijk niet in huis.

Na een minuut of 20 klom hij op bed en was het hoesten grotendeels over. Er kwam nog wel wat gal maar al met al is dat maar weinig geweest (en hij vrat het zelf ook weer op :ugh: ). Ik heb hem rustig geaaid en het viel me op dat hij erg moeilijk uitademde, met een soort gorgelend geluid.

Na een uurtje durfde ik wel te gaan slapen (krom in bed om bij Vegas te liggen :slaap: ). Vegas had ook eindelijk zijn hoofd neergelegd en ging ook slapen.

Komt het vaker voor dat een hond gewoon zo'n vreselijke hoestbui heeft? Moet ik het toch linken aan alles van de afgelopen tijd? Ik weet het af en toe echt niet met hem :19: Vanmorgen heeft hij nog wel gehoest maar niet zo erg meer.

Kan je zelf iets doen tijdens zo'n hoestbui?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja, het komt wel eens voor, of het kan wel eens voorkomen bij elke hond, persoonlijk zou ik dus niks te drinken en eten geven.

ik weet niet in hoeverre het staat toch vegas zijn afgelopen klachten, misschien doordat hij wat geblokkeerd is in zijn neus, dat hij wat klachten heeft?

ik vind iig wel dat hij heel wat heeft de laatste tijd, ik zou ook niet zo goed weten wat te denken.

niet leuk Reini..:(:
Reini
Zeer actief

Ik wist dus eigenlijk ook niet zeker of ik hem iets moest geven maar hij wilde zelf al niets. Mijn gedachte was: Neem even een slokje water :idea: maar dat werkte niet.

Het was echt even schrikken vannacht. Hij kroop over de grond en wist niet helemaal waar hij het zoeken moest. Ik kijk even aan of hij vandaag nog meer hoest want dan bel ik de dierenarts even.

Ik werd vannacht ook super kwaad (niet op Vegas hoor, maar in mezelf), kan het nou eens even ophouden alsjeblieft!!!

In de hele afgelopen periode heeft hij niet gehoest maar wel veel last gehad van revearsed sneazing. Zou dat irritatie aan de keel kunnen veroorzaken waardoor hij gaat hoesten?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:Ik wist dus eigenlijk ook niet zeker of ik hem iets moest geven maar hij wilde zelf al niets. Mijn gedachte was: Neem even een slokje water :idea: maar dat werkte niet.

Het was echt even schrikken vannacht. Hij kroop over de grond en wist niet helemaal waar hij het zoeken moest. Ik kijk even aan of hij vandaag nog meer hoest want dan bel ik de dierenarts even.

Ik werd vannacht ook super kwaad (niet op Vegas hoor, maar in mezelf), kan het nou eens even ophouden alsjeblieft!!!

In de hele afgelopen periode heeft hij niet gehoest maar wel veel last gehad van revearsed sneazing. Zou dat irritatie aan de keel kunnen veroorzaken waardoor hij gaat hoesten?
ja dat kan :wink:

maar ik zou idd toch de da bellen, om het te melden en te overleggen..

je weet niet zeker wat er in zijn neus aan de hand is, en ik vind dan nu hoesten en eventueel keel irritatie geen fijn idee.
Reini
Zeer actief

yamie schreef: ja dat kan :wink:

je weet niet zeker wat er in zijn neus aan de hand is, en ik vind dan nu hoesten en eventueel keel irritatie geen fijn idee.
Ik ga straks wel even bellen ja :wink: Het staat waarschijnlijk allemaal met elkaar in veband en het vervelende is dat we dus niet precies weten wat er nou aan de hand in zijn neus. Waarschijnlijk een allergische reactie maar voor wat dan :19: . Ik krijg een punthoofd van al dit getob :evil:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:
yamie schreef: ja dat kan :wink:

Ik ga straks wel even bellen ja :wink: Het staat waarschijnlijk allemaal met elkaar in veband en het vervelende is dat we dus niet precies weten wat er nou aan de hand in zijn neus. Waarschijnlijk een allergische reactie maar voor wat dan :19: . Ik krijg een punthoofd van al dit getob :evil:
het is ook klote, ik vind nog steeds de diagnose allergische reactie vaag ( jij ws ook :wink: ) zeker omdat het toch 1 neusgat is waar bloed of snot uit komt, dat strookt niet met een allergie.

ik hoop voor jullie dat deze ellende snel ophoud, dit is gewoon heel naar :(:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

jee reinie, jullie krijgen t wel voor je kiezen zeg. :(:

ik heb net een stukje van je andere topic gelezen, kom bijna nooit in deze hoek *schaam*

heel veel sterkte met je mannetje en hopelijk stopt t nu es met de ellende.
dikke knuf voor vegas van mij en kippie :knuffel1:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nou het gaat lekker he Reini... waardeloos al dat getob over je mannetje, ik vind dat het tijd wordt dat die zwarte wolk even opsodemietert :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Ach jee Reini, Vegas zit flink in de lappenmand :roll: hoop dat dit iets onschuldigs is, heel veel sterkte :knuffel:
Groetjes Jolanda
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het is normaal dat hij overgeeft na zo erg hoesten weet ik wel. Voor de rest zal je je wel weer rotgeschrokken zijn :eek: Hopelijk is hij gauw van die rare toestanden af.

Anne
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

jeetje, het houdt echt neit op met vegas zeg.

veel succes en sterkte met em.
dat was inderdaad vanacht even goed schrikken zeg voor jullie
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dat zal een leuk nachtje geweest zijn :N: ,
fijn dat je met de DA gaat overleggen, misschien houdt het allemaal verband met elkaar het snotteren en het hoesten nu, en evt de allergie in het veleden))het kunnen allemaal symptomen van hetzelfde zijn'

iedere keer als er iets bijkomt kunnen ze misschien een duidelijker beeld krijgen, maar ik hoop heel erg dat ze het dan nu ook echt gaan vinden, :denken: sterkte met de patient
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Wat ontzettend vervelend weer,
hopelijk heeft de dierenarts een idee hoe het komt :knuffel:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Tjee Reinie nu moet het wel eens ophouden. Ik moet zeggen, onze honden zijn nu dik 5 beiden maar hebben dat nog nooit gehad. Wel reverzed sneezing, dat hebben ze wel.
Ben benieuwd wat je DA te melden heeft.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hé gat, weer wat.
Ik zou ook zeker even overleggen met de da.

Sterkte ermee hé.......
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Het moet nu toch echt een keer ophouden hoor :evil: Ik ben benieuwd wat de DA zegt.
Is het nu weer weg of maakt hij nog steeds een beetje dat gorgelend geluid?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Potverdorie .... :boos:
Dit was geen afspraak.....het zou nu klaar zijn !
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hoi Reini,

In al de jaren dat ik honden heb en bij geen enkele van de honden die ik gehad heb heb ik ooit zo´n hoestbui meegemaakt.

Ik denk dan ook in eerste instantie dat je moet denken aan een verband tussen zijn neus-probleem en dit hoesten. :(:

Sterkte hoor, met alle ellende.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Volgens mij staat alles wat Vegas vanaf z'n 6e maand heeft met elkaar in verband. Maar ja, wat is nou het verband? De allergieen? Slecht afweersysteem?

Ik hoop zo dat het nu een keer duidelijk wordt wat er aan de hand is met Vegas. En dat jij gewoon een keer onbezorgd kunt genieten van je mannetje zonder van het ene medische probleem in het andere te vallen.

:knuffel1:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje zeg, wat nu weer?! :19:
Ik heb net als Wil sinds ik honden heb nog nooit een echte hoestbui bij 1 van hen meegemaakt.
Wel eens wat gekuch, maar dat bleek dan van kennelhoest te komen. Maar een echte hoestbui, nee.

Heb je al contact gehad met de dierenarts? Ik hoop dat het niets of in ieder geval weinig te betekenen heeft, jullie portie ellende moet toch zo langzamerhand al meer dan op zijn zou je denken.

:knuffel1:
ilona12
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ilona12 »

ho reini,

het kan zijn dat hij wat snot of slijm in zijn keel heeft waardoor hij zo gaat doen dat was bij buffy nl ook en de dierenarts bij ons zei dat het daardoor kwam.
alleen dat gorgelen klinkt niet zo best. Kan natuurlijk dat de holtes in zijn hoofd vollopen met snot elke keer waardoor het te veel wordt en hij zo'n geluid gaat maken.
Ik kan me voorstellen dat je er hopeloos van wordt je doet er zoveel voor en weet nog eigenlijk niks met zekerheid en er zijn nog zoveel vragen.
Zou zeker contact op nemen met de DA voor de zekerheid misschien dat het erger lijkt als dat het is maar dan weet je het zeker.
Buffy dronk en at ook tot op het laaste toe goed maar volgens de arts in Utrecht moest hij wel een giga koppijn hebben wat hij niet liet blijken en kreeg hier toen goede pijnslillers voor ze zei je kan het vergelijken bij jezelf met een voorhoofdholte ontsteking.
Sommige honden zijn nu eenmaal bikkels en ik denk dat die lieve schat van jou er ook zo een is.
Ik zou ook zeker laten uitzoeken als dat kan waar hij nu eigenlijk dan allergies voor is want als je de oorzaak niet weet kan je er niks mee .
Nou heel veel succes en een dikke knuffel voor Vegas.
GR Ilona
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik heb het 1 keer meegemaakt met Diesel. Keel schrapen, braakneigingen, hoesten. Ik dacht echt dat hij stikte! Ik was bang voor een torsie, dus daar stonden we midden in de nacht bij de da.

Het bleek een heftige keelinfectie te zijn.

Ik ben benieuwd wat je da zegt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ik weet het nu echt niet meer hoor. Ik heb net de dierenarts gebeld en die weet het ook niet :19:

De hoestbui kan van het vele revearsed sneazing komen, hij kan zich verslikt hebben, hij kan keelpijn hebben.. kortom: alles is weer mogelijk.

De dierenarts gaat even overleggen en ik wordt zo teruggebeld. Ze kunnen er nu weinig aan doen omdat hij niet meer hoest maar ik wil wel graag weten wat ik moet doen als het weer gebeurd want het was echt eng.

Waar komt dit nou in vredesnaam weer vandaan? Hoe ga ik daar nou achter komen? Ik heb het idee dat ik er helemaal alleen voorsta want niemand heeft tot nu toe kunnen zeggen: DIT is het en DIT gaan we eraan doen. Moedeloos wordt ik ervan :jank:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:zo'n hardnekkige hoestbui als jij beschrijft is me ook niet bekend :19: .
dat gorgelen bij het uitademenen, was dat via zijn neus, of via zijn (open) bek?
Dat kwam vanuit zijn keel met uitademen. Inademen ging geruisloos maar uitademen kwam met stoten en gorgelachtig geluid vanuit zijn keel.

Het was echt een hoestbui zoals je zelf ook kan hebben compleet met ademtekort, kokhalzen (plus spugen) en benauwdheid. Eerder toen hij af en toe hijgde dacht ik dat dat benauwdheid was maar nu heb ik echte benauwdheid gezien, dat is toch heel anders dan hijgen.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Youp schreef:Ik heb het 1 keer meegemaakt met Diesel. Keel schrapen, braakneigingen, hoesten. Ik dacht echt dat hij stikte! Ik was bang voor een torsie, dus daar stonden we midden in de nacht bij de da.

Keelinfectie.. die zal ik ook even vermelden aan de dierenarts!

Schrikken hè :N: . Er was echt even lichte paniek in het begin maar gelukkig werd het vrij snel al een stuk minder (rustiger) en na een minuut of 15 was het bijna helemaal over.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Demi schreef:Het moet nu toch echt een keer ophouden hoor :evil: Ik ben benieuwd wat de DA zegt.
Is het nu weer weg of maakt hij nog steeds een beetje dat gorgelend geluid?
Toen ik uiteindelijk ging slapen was zijn ademhaling rustig en dat is het nog steeds. Het heeft wel een tijd geduurd voordat hij zijn hoofd neerlegde. Vanmorgen nog een beetje gehoest maar daarna niet meer, wel weer revearsed sneazing maar dat is zo langzamerhand 'normaal' :roll:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Reini schreef:
Youp schreef:Ik heb het 1 keer meegemaakt met Diesel. Keel schrapen, braakneigingen, hoesten. Ik dacht echt dat hij stikte! Ik was bang voor een torsie, dus daar stonden we midden in de nacht bij de da.

Keelinfectie.. die zal ik ook even vermelden aan de dierenarts!

Schrikken hè :N: . Er was echt even lichte paniek in het begin maar gelukkig werd het vrij snel al een stuk minder (rustiger) en na een minuut of 15 was het bijna helemaal over.
Ja toen we bij de da stonden was het ook al over. Zal je altijd zien.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Reini
Zeer actief

ilona12 schreef:ho reini,

het kan zijn dat hij wat snot of slijm in zijn keel heeft waardoor hij zo gaat doen dat was bij buffy nl ook en de dierenarts bij ons zei dat het daardoor kwam.
alleen dat gorgelen klinkt niet zo best. Kan natuurlijk dat de holtes in zijn hoofd vollopen met snot elke keer waardoor het te veel wordt en hij zo'n geluid gaat maken.
Ik kan me voorstellen dat je er hopeloos van wordt je doet er zoveel voor en weet nog eigenlijk niks met zekerheid en er zijn nog zoveel vragen.
Zou zeker contact op nemen met de DA voor de zekerheid misschien dat het erger lijkt als dat het is maar dan weet je het zeker.
Buffy dronk en at ook tot op het laaste toe goed maar volgens de arts in Utrecht moest hij wel een giga koppijn hebben wat hij niet liet blijken en kreeg hier toen goede pijnslillers voor ze zei je kan het vergelijken bij jezelf met een voorhoofdholte ontsteking.
Sommige honden zijn nu eenmaal bikkels en ik denk dat die lieve schat van jou er ook zo een is.
Ik zou ook zeker laten uitzoeken als dat kan waar hij nu eigenlijk dan allergies voor is want als je de oorzaak niet weet kan je er niks mee .
Nou heel veel succes en een dikke knuffel voor Vegas.
GR Ilona
Dit klinkt allemaal heel logisch. Zijn holtes waren (zijn?) verstopt dus dat kan wel in zijn keel lopen natuurlijk. Ik vraag me dus ook echt af of hij pijn heeft. Ik geloof wel dat Vegas qua pijn een echte bikkel is en het idee dat hij misschien wel pijn heeft maar dat ik het niet merk vind ik wel heel erg.

Ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen waar hij allergisch voor zou zijn als dat niet hetzelfde is als waar zijn huidproblemen vandaan komen. Ik zal als eerste de dermatoloog maandag eens bellen voor informatie en dan maar weer verder gaan zoeken.

Bedankt :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef: dit lijkt dan toch heel erg veel op een astma-aanval :(: .
ASTMA? Mijn hemel, zou hij dat nou ook nog hebben? Ik zal het ook even voorleggen aan de dierenarts. Is dat te testen?
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Youp schreef: Ja toen we bij de da stonden was het ook al over. Zal je altijd zien.
Daarom zei de dierenarts net al dat ze er nu niet zoveel aan kan doen. Heb jij toen wel medicijnen meegekregen?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”