Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor het eerst

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marion.

Voor het eerst

Ongelezen bericht door Marion. »

in mijn 40-jarige leven een röntgenfoto in het life gezien :mrgreen:

Van Saar's voorpoot dus. Ze mankt al een paar weken. Het is op en af. Als je d'r rust geeft, is het duidelijk minder. Maar ze mankt nog steeds.

Vanochtend was het ineens weer heel erg, dus ik heb vanmiddag vrij genomen en ben met 'r naar de dierenarts gegaan. Ze geeft helemaal geen pijn aan bij ellebogen of poot, ze verkrampt alleen ietsje als je aan d'r teentjes voelt. Met name het 5e teentje (onze pink)
Maar, je zult het altijd zien... vanavond liep ze dus weer redelijk. In eerste instantie was da dan ook geneigd om nog geen foto te maken, nog niet nodig. Of ik moest het zelf graag willen. En ja, dat wilde ik dus. Voor mijn gevoel is het iets onschuldigs, maar juist voor de zekerheid was ik naar de da gegaan.

En.... niets, nul, nada. Geen twijfel. Prachtig pootje. Pijnstillers mag (halve dosis dan), maar ik ben bang dat ze dan dus gewoon weer door haar grenzen heen gaat. Dat ze dan weer op haar Saar's wil doorlopen. Da denkt dat ook.

Dus we doen niets. Behalve het "doorlopen" vermijden, en minder lange afstanden. Pffff, dat is al moeilijk zat (proberen we al een paar weken).

Hoe dan ook, we zijn 72 euro lichter, maar een zekerheid rijker. En ik heb voor het eerst röntgenfoto's mogen aanschouwen (en mogen assisteren met een loden jas aan :mrgreen: )
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ach en Saar was zeker super braaf gok ik zo.

Fijn dat er niets engs te zien was op de foto :ok:
:pop:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Is dit nog steeds aan de gang, sinds je die foto's van haar dikke teen hebt geplaatst?

Op zich is het fijn dat ze niks heeft en je daar nu zekerheid over hebt.
Wel erg jammer dat je de wandelingen in moet korten en er verder niets tegen kunt doen.
Afbeelding
Marion.

pooh schreef:Ach en Saar was zeker super braaf gok ik zo.
Ik ben zoooooooo trots op die meid! Ze moest voor een zijkant-foto van het pootje ook op haar zij liggen. Ik stond er wel bij, maar met 2 rechter-loden handschoen is het lastig kroelen. Ze bleef vreselijk braaf liggen. En we zijn dik een uur binnen geweest :N:
Marion.

Natas. schreef:Is dit nog steeds aan de gang, sinds je die foto's van haar dikke teen hebt geplaatst?
Neeeee, dat was toen vrij snel opgelost. Het was al open toen ik bij de da kwam, en dat wat erin zat was er toen al uit. Ik heb nog 1 of 2 dagen gespoeld met Biotex, en toen was het weer mooi dicht (dat was d'r achterpoot trouwens).

Dit is het manken, wat ze ook deed toen we Charoef gevonden hadden. Pas op het laatst, toen we terugliepen naar de plek waar we haar gevonden hadden.
Maar ja, toen hadden we ook rare dingen gedaan... dwars door het bos en over boomstronken lopen enzo :19:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Marion. schreef: (dat was d'r achterpoot trouwens).
Owww sjorrie, ik haal wat pootjes door elkaar :oeps: :wink:
Dit is het manken, wat ze ook deed toen we Charoef gevonden hadden. Pas op het laatst, toen we terugliepen naar de plek waar we haar gevonden hadden.
Maar ja, toen hadden we ook rare dingen gedaan... dwars door het bos en over boomstronken lopen enzo :19:
Hmm, dat duurt dan ook al lang.
Afbeelding
Marion.

basil schreef:wat zal jij naar buiten gehuppeld zijn :cheer: :cheer: :cheer:
Eh nouuuu, niet echt. Want ze mankt nog steeds natuurlijk. We moeten het gewoon even kalm aan doen, maar dat is een beetje lastig voor ons en voor Saar :mrgreen:
Marion.

Natas. schreef:
Hmm, dat duurt dan ook al lang.
Precies. Daarom ben ik ook naar de da gegaan. Het duurde mij ook te lang. Maar ja, zolang we haar geen rust gunnen (of dwingen) heeft een verzwikking/verrekking ook geen tijd van helen natuurlijk :19:
Marion.

Inge O schreef:ik neem aan dat (alleen) de elleboog op foto staat? dat is alvast goed nieuws, dat die er spic-en-span uitziet :mrgreen: .

jammer genoeg zijn er nog zat gewrichten en gewrichtjes die wat kunnen tegenspartelen, om van de spieren en pezen nog niet te spreken :evil: .

maar de meest verdachte plek is tenminste onschuldig verklaard :ok: .
Eh nee :19:

Op beide ellebogen gaf ze geen krimp. Ook verderop op de poten niet (ellepijp enzo, hij heeft het me allemaal aangewezen). Alleen bij d'r rechtervoetje, en met name dan die laatste teen, dan verkrampte ze.
De foto's zijn gemaakt van d'r voorvoet. Van boven en van opzij.
Marion.

basil schreef:dat is waar. heb je de foto meegenomen? stuur je hem even op naar me dan laat ik hem nog even zien :wink:
Meegenomen? Hij was nog niet eens droog. Ik ben daar maar een uurtje binnen geweest.
Maar hij bood nog wel aan om de foto op te sturen, bij twijfel doet hij dat altijd zegt ie, maar hij twijfelt hier niet.
Het zijn dus géén foto's van de ellebogen. Ze zijn van de voeten.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik zal voor je duimen dat Saar haar pootje snel weer over is!
Beterschap en knuffels voor Saar!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Tja, spieren/pezen die verrekt zijn kunnen inderdaad heeeeel lang duren! Vervelend en moeilijk om haar rustig te houden. Heeft ze er niets voor gehad? Behalve de pijnstillers?
Afbeelding
Marion.

Hutsje schreef:Tja, spieren/pezen die verrekt zijn kunnen inderdaad heeeeel lang duren! Vervelend en moeilijk om haar rustig te houden. Heeft ze er niets voor gehad? Behalve de pijnstillers?
Nee, niet eens de pijnstillers dus. Ze geeft ook niet echt pijn aan hoor, en ik ben bang als ik wel pijnstillers ga geven dat ze dan door haar grenzen gaat :19:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

gelukkig was er niets te zien op de foto Marion :ok:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marion. schreef:
Hutsje schreef:Tja, spieren/pezen die verrekt zijn kunnen inderdaad heeeeel lang duren! Vervelend en moeilijk om haar rustig te houden. Heeft ze er niets voor gehad? Behalve de pijnstillers?
Nee, niet eens de pijnstillers dus. Ze geeft ook niet echt pijn aan hoor, en ik ben bang als ik wel pijnstillers ga geven dat ze dan door haar grenzen gaat :19:
Ah. Maar er is iets watr heel goed op de spieren en/of pezen werkt. Ik heb het eens gehad met Bolletje, die bleef manken maar op de foto's was niets te zien. Rustig houden was ook erg moeilijk want ze was net een jaar. Ik heb toen die pillen gehad (weet helaas niet meer hoe het heet) en toen was het zo over.
Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

beterschap voor saar
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”