Hebben hem drie maanden geleden uit het asiel gehaald te zoetermeer, zou daar gewoon rc eten, tijdens de proefdag kreeg ik zakjes mee, maar hij at die dag niets, wij dachten spanningen, gaat wel weer over, Hij mocht na die dag bij ons blijven, en bleek een heeeeeeel leuk en gehoorzaam boerenfoxje te zijn, aleen, dat eten.............. hij weigerde gewoon om zijn brokjes ( die hij volgens asiel gewoon at) te eten, even volhouden dachten wij, maar het werd er niet beter op, ok......ander merk proberen ( ik had nog nooit van hondenforum gehoord) hills> lustte hij niet> FF lustte hij niet, begonnnen te lezen op dit forum en besloten omdat iedereen om ons heen bleef roepen : je moet gewoon brokken geven dat is het beste: nutro choice> at het nauwelijks, toen eigenwijs aan het expirimenteren met KVV (duck, rodi,energique) dit leek hij wel te eten, maar telkens als hij het op had veranderde zijn gedrag , kreeg buikpijn, en er volgde diarree en /of braken. (ook overgoten met gekookt water)Ook begon hij soms smorgens voor het eten al gele slijm op te geven. wat een K.. gevoel, het kijken naar je hond en zien dat hij het niet naar zn zin heeft/ pijn heeft, constant wisslen van voer (je weet dat het niet goed is maar probeerd wanhopig iets te vinden wat hij "binnenhoudt"),en iedereen die je kent met een hond die je adviseerd om nu eens vol te houden en hem niet zijn zin te geven
ik moest dit gewoon even kwijt, ben zo blij en gelukkig, hoop dat het doorzet, hoop uiteindelijk over 2 a 3 maanden voorzichtig over te schakelen op carnibest lam/rijst evt. natuur.
oh ja weet nu ook beter waar zijn intolerantie voor goed voer vandaan komt: het asiel gebeld en probleem voorgelegd, deze bleven volhouden dat het eten geen probleem was, toch gevraagd of ze a.u.b. de ex-eigenaars konden opsporen/opbellen en te vragen wat hij daar 3,5 jaar had gegeten: jawel: Bonzo..............dus waarschijnlijk totaal geen darmflora opgebouwd, geen weerstand, dit verklaard ook waarom hij zo snel van slag was na bijv een "goedbedoeld"stukje worst van onwetende visite....
ps. probiotica is al besteld.... (pens reageerd hij nog te heftig op/diaree)
groetjesssss en bedankt mensen voor het opschrijven van al jullie kennis en tips (we waren anders veel verder van huis geweest)