Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eureka! duck lam /rijst!!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

cin
geregistreerd lid

eureka! duck lam /rijst!!

Ongelezen bericht door cin »

Wat ben ik blij vandaag :cheer: ................Na drie maanden gerommel, wanhoop, diaree en overgeven, en misselijheid,zoeken naar nieuw voer, is onze hond aan het opknappen!!!
Hebben hem drie maanden geleden uit het asiel gehaald te zoetermeer, zou daar gewoon rc eten, tijdens de proefdag kreeg ik zakjes mee, maar hij at die dag niets, wij dachten spanningen, gaat wel weer over, Hij mocht na die dag bij ons blijven, en bleek een heeeeeeel leuk en gehoorzaam boerenfoxje te zijn, aleen, dat eten.............. hij weigerde gewoon om zijn brokjes ( die hij volgens asiel gewoon at) te eten, even volhouden dachten wij, maar het werd er niet beter op, ok......ander merk proberen ( ik had nog nooit van hondenforum gehoord) hills> lustte hij niet> FF lustte hij niet, begonnnen te lezen op dit forum en besloten omdat iedereen om ons heen bleef roepen : je moet gewoon brokken geven dat is het beste: nutro choice> at het nauwelijks, toen eigenwijs aan het expirimenteren met KVV (duck, rodi,energique) dit leek hij wel te eten, maar telkens als hij het op had veranderde zijn gedrag , kreeg buikpijn, en er volgde diarree en /of braken. (ook overgoten met gekookt water)Ook begon hij soms smorgens voor het eten al gele slijm op te geven. wat een K.. gevoel, het kijken naar je hond en zien dat hij het niet naar zn zin heeft/ pijn heeft, constant wisslen van voer (je weet dat het niet goed is maar probeerd wanhopig iets te vinden wat hij "binnenhoudt"),en iedereen die je kent met een hond die je adviseerd om nu eens vol te houden en hem niet zijn zin te geven :neenee: , heb als laatste carnibest geprobeerd, daarna werd het echt dramatisch in 5 dagen tijd verslechterde alles, naar dierenarts geweest> gaf me RC speciale brokken mee, er was niets met rico aan de hand, voor de zekerheid ontwormd, geen ontstekingen,geen koorts. Ik kreeg primperan mee tegen het overgeven en ik moest nu maar eens doorzetten en niet blijven wisselen met voer. want de hond was verwend, althans zo deed hij het wat voorkomen.Ik maakte me gewoon te druk.eerste twee dagen brokken van da voorgzet (hij rende al weg als hij ze in de bak hoorde rinkelen.....) :jank: derde dag toch meer mn oude voorraad nutro aangebroken> hij at het op, reuze honger! ik dacht zie je wel gewoon alleen maar brokken, geen tussendoortjes, nu komt het goed, maar na 4 dagen ging hij weer steeds slechter eten en begon de diarree weer....Na wederom wat lezen hier op het forum,en nadat iemand waarbij ik de carnibest had gekocht mij geadviseerd had, besloten om nog EEn keer iets te proberen: alleen maar duck rijst/lam (om mogelijke allergie voor kip uit te sluiten) hele kleine beetjes verdeeld over de dag iets minder dat hij eigenlijk nodig heeft, en.....................het is dag 4, rico knapt zienderogen op, zijn eetlust is nog nooit zo goed geweest en..........al 4 dagen GEEn diarree en GEEN misselijkheid/braken! :ok:

ik moest dit gewoon even kwijt, ben zo blij en gelukkig, hoop dat het doorzet, hoop uiteindelijk over 2 a 3 maanden voorzichtig over te schakelen op carnibest lam/rijst evt. natuur.

oh ja weet nu ook beter waar zijn intolerantie voor goed voer vandaan komt: het asiel gebeld en probleem voorgelegd, deze bleven volhouden dat het eten geen probleem was, toch gevraagd of ze a.u.b. de ex-eigenaars konden opsporen/opbellen en te vragen wat hij daar 3,5 jaar had gegeten: jawel: Bonzo..............dus waarschijnlijk totaal geen darmflora opgebouwd, geen weerstand, dit verklaard ook waarom hij zo snel van slag was na bijv een "goedbedoeld"stukje worst van onwetende visite....
ps. probiotica is al besteld.... (pens reageerd hij nog te heftig op/diaree)

groetjesssss en bedankt mensen voor het opschrijven van al jullie kennis en tips (we waren anders veel verder van huis geweest)
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Wat een opluchting Cin! Succes met het foxje!

C.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Wat een ontzettend goed nieuws. Ik kan me jullie opluchting helemaal voorstellen. Fijn hoor.
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

Wat fijn dat het nu beter gaat ! en je voor je hond het juiste voer gevonden hebt !
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Eureka Duck lam/rijst......waarom dan nu al weer plannen hebben om op een ander merk/smaakje over te gaan :19:
Voorn
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Voorn »

Carnibest is er ook met rijst en lamsvlees.
Misschien iets voor jou.
Het is een natuurlijke voeding die in bevroren worsten wordt aangeleverd.
Ontdooid is het 3 dagen goed te houden in de koelkast.
Groeten van Eddy
(Lagotto Romagnolo (Italiaanse Waterhond)) 1 1/2 jaar oud
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Fijn dat het nu goed gaat,, Snap alleen niet helemaal als je al zo getopd heb met voer,, waarom dan weer over op carnibest :roll:
Zou zeggen als ie het hier goed op doet,, zo houden. En kwa geld maakt het niks uit. Sterker nog als je de kennelverpaking pakt van de Duck scheel het zo maar 80 cent per kilo.
ik zou zeker nu niet over gaan op de cb.
Maar probeer verlopig ff niks laat het eerst ff tot rust komen.
:ok: :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
cin
geregistreerd lid

hallo allemaal, zo na een aantal dagen vakantie, weer tijd om de berichtjes te lezen, het gaat nog steeds goed met het eten van rico, hij is alweer wat aangekomen en eet trouw zijn duck lam rijst,(viel best mee het meenemen op de paar dagen vakantie naar de ardennen, gewooj koelboxje mee!) natuurlijk ben ik erg tevreden hierover, en snap ik jullie antwoorden mbt het overschakelen, ik vond eigenlijk dat carnibest er beter uit zag qua substantie zeg maar, het is niet gemalen en er zit nauwelijks tot geen graan in dit leek me beter, maar natuulijk ga ik niet zo snel weer over hoor ik pieker er niet over, het gaat eindelijk goed, en de tijd van het spugen lijkt toch echt over, heel soms nog wat dunnige/plakkerige ontlasting maar het gaat echt stukken beter.

vandaag heeft hij heerlijk meegerend met de paarden op het strand, meneer was na 2 uur nog niet moe, bleef al dartelend rond de paarden lopen, en genoot van de goede temperatuur en DE ZON!!!

dag allemaal en nog een gelukkig 2007

cin
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Nu dat is erg goed nieuws om het nieuwe jaar mee te beginnen :ok: :ok:
Jij ook trouwens nog een goed nieuwjaar toegewenst.
Lekker zo door blijven gaan,, :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

goed nieuws :ok:
en ook leuk om te lezen dat je op ons hondenforum zoveel info kan vinden over voeding :ok:
dank ook aan allen voor het opschrijven van jullie ervaringen.

Dit is ook iets wat ik al heel lang voor ogen heb!
:wink:
Gewoon doorgaan met jullie verhalen! :ok:
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Hallo,

In de Duck lam/rijst zit normaal gezien ook geen graan. Ik had ooit die vraag, en heb dit aan de producent van Duck gevraagd. Het antwoord vond ik onvoldoende op de verpakking en de website terug. Van alle Duck compleet-versies is de lam/rijst de enige zonder toevoeging van granen. Enkel de Duck enkelvoudig bevat geen graan en is van dierlijke producten. Waarom dit enkelvoudig noemt, ik weet het niet. Ik hoop dat het niet is omdat ze vinden dat er graan in ontbreekt :N: .
cin
geregistreerd lid

hmmm ik vrag me dus af of rico niet een soort alergisch is voor deze toegevoegde granen, dit zou wel verklaren waarom hij op de brokken en de andere versies van duck zo slecht reageerd.......(ik zie toch echt duidelijk iets van mais of zo zitten in de uitmiuntend en de pens compleet) zou er in duck lam/rijst ook pens zitten ?(lamspens) hij reageerd nl ook erg op de pensstaafjes (diarree/misselijk) en ook de duck pens compleet maakt hem ziek..... ( het blijft zoeken ) kan het niet goed uitstaan dat ik er niet achter kom waarom hij op iets anders zo ziek wordt....
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij staat toch echt op de verpakking oa, granen,
Ik zie ze volgens mij ook zitten :denken: :denken: :denken:
Lies en co
Zeer actief

Amber schreef:Volgens mij staat toch echt op de verpakking oa, granen,
Ik zie ze volgens mij ook zitten :denken: :denken: :denken:
Ik denk dat ik het berichtje van hen al weggedaan heb, anders kon ik het hier neerzetten. Ze hadden me toen geantwoord dat er in Duck lam/rijst wel toevoegingen zaten, zoals rijst uiteraard, maar geen granen (tenzij je rijst als een graan bekijkt). En als ik echt geen granen aan m'n hond wou geven, dan moest ik Duck lam/rijst of duck enkelvoudig geven. Ik vroeg me dit af, omdat ik Dinah haar pels nl. wat zag veranderen als we Duck compleet een tijdje gaven. Die werd terug wat doffer, zoals ze had als we haar brokken gaven. Niet zo dof als toen, maar je voelde toch het verschil.

Ik denk dat er wél pens in zit, in de Duck lam/rijst, maar zeker ben ik daar niet van. Het zou me verbazen als het er niet in zat, want dat maakt het wel goedkoper om te maken. En meestal zit er in de compleet-versies wel pens in. Maar ik veronderstel dat er geen runderpens in zal zitten, misschien kan je hond niet goed tegen deze soort pens, maar wel tegen lamspens? Ik ben maar luidop aan 't nadenken... ik zou eens een mailtje sturen naar Duck, en de juiste samenstelling vragen van hun producten. Dan kan je misschien beter vergelijken.

Waarom begin je niet met Barf? Als je begint met de dingen te geven die in Duck zitten, weet je al waar die normaal gezien zou tegen kunnen. En dan kan je langzaam (héél langzaam) aan beginnen iets bij te geven. Zo zie je direct waar die wel/niet tegen kan. Op barfplaats vind je hele stukken voer honden die allergisch zijn, heb er zelf nog niet zo naar gekeken. Wij hebben alleen last van kieskeurige honden :wink: .

Ik hoop dat je vindt wat het veroorzaakt!
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Was het advies wat je gaf, voor mij bedoeld'? :denken:
Ik voer maar heel af en toe Duck en dan neem ik meestal de uitmuntend :ok:

Maar over het algemeen voer ik voor 85 % Carnibest, en ben daar erg tevreden over.
cin
geregistreerd lid

ik vind barf allemaal geweldig klinken, maar heb er geen tijd en geen zin voor om het allemaal uit te zoeken/te zorgen dat mn hond krijgt wat hij nodig heeft, noem het gemakzucht...hij krijgt wel af en toe een ossenstaart of kippenpootjes extra en verdraagd dit goed (dit ook omdat meneer op niets anders wil kauwen als versvlees met botten ,pensstaafjes reageerd hij te heftig op, de rest trekt hij allemaal zijn neus voor op)
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Hahaha

Lekker kieskeurig dus
Die van mij vind wel alles lekker,, is erg makkelijk , maar die gerookte dingen zie ik niet zo zitten,, hij krijgt er ook last van.
Wat vreemd genoeg wel goed gaaat is een bullenpees :ok: :ok:
En ik zie ook dat Barf gedoe niet zo zitten,, al dat uitzoeken nu krijgt ie in ieder geval alles wat ie nodig heeft!!
Komt nog eens bij dat wij een druk gezin zijn, en alle verplichtingen als sport en noem maar op, We werken allebei heb daar echt allemaal geen tijd voor :19: .
Lies en co
Zeer actief

cin schreef:ik vind barf allemaal geweldig klinken, maar heb er geen tijd en geen zin voor om het allemaal uit te zoeken/te zorgen dat mn hond krijgt wat hij nodig heeft, noem het gemakzucht...hij krijgt wel af en toe een ossenstaart of kippenpootjes extra en verdraagd dit goed (dit ook omdat meneer op niets anders wil kauwen als versvlees met botten ,pensstaafjes reageerd hij te heftig op, de rest trekt hij allemaal zijn neus voor op)
Ja, da's juist, er kruipt wel wat tijd in, zeker in 't begin. Na een tijdje heb je een wel adressen gevonden waar je zoiezo moet zijn, maar in 't begin is dit zoeken.

En euh... gemakzucht? Dat doen wij ook hoor. Eén dag op de drie krijgen ze ook Duck. Gewoon omdat onze diepvries te klein is om voldoende in op te slaan (of te vol zit met ons eten). Daar zullen we in de toekomst eens iets moeten aan doen.
cin
geregistreerd lid

tja hier ook een hoop sport/hobby/verbouwing/werkverplichtingen, ben al blij als ik niet vergeet om sávonds en sóchtends het vlees er uit te halen voor hem......en de boodschappen gaan hier ook altijd effe snel tussendoor!!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”