Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel Rodi?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marloes

Hoeveel Rodi?

Ongelezen bericht door Marloes »

Voor een hond van 5 kilo, die 3,5 maand is.
(Franse bull)

Hij krijgt nu 4 plakken per dag maar is dat niet teveel?
piep

Ongelezen bericht door piep »

staat dat niet op de verpakking? de complete versie moet je hebben, niet de pens of zo. ik zal eens ff kijken hier of het erop staat.
Marloes

Ze houden nu de verpakking aan maar komen dan op 4 plakken per dag uit. Goedbedoeld, maar volgens mij kun je hem dan straks rollen.

De verpakking maakt geen onderscheid tussen grote of kleine honden...
piep

4 plakken staat erbij op de verpakking. is denk ik omdat hij nog in de groei is, als je verder op de verpakking kijkt dan staat er na 18 maanden en b.v 8 kg, 3 schijven per dag. je ziet wel aan hem of hij te dik wordt.
piep

Marloes schreef:Ze houden nu de verpakking aan maar komen dan op 4 plakken per dag uit. Goedbedoeld, maar volgens mij kun je hem dan straks rollen.

volgens mij wel, want een hond vandezelfde leeftijd maar zwaarder dus een groter ras, mag meer.
Marloes

piep schreef:
Marloes schreef:Ze houden nu de verpakking aan maar komen dan op 4 plakken per dag uit. Goedbedoeld, maar volgens mij kun je hem dan straks rollen.

volgens mij wel, want een hond vandezelfde leeftijd maar zwaarder dus een groter ras, mag meer.
Dat kan ik er dus niet op vinden vandaar dat ik het hier ook maar vraag. Weet dat het met Robbie ook ff zoeken was.
Desbetreffende hondje is gek op eten dus die schuift wel door. :mrgreen:
piep

anders doen ze drie en kijken of hij niet dun wordt. en niks tussendoor dat is het beste.
Marloes

piep schreef:anders doen ze drie en kijken of hij niet dun wordt. en niks tussendoor dat is het beste.
Ja 's ochtends anderhalf en 's avonds anderhalf?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dat is de aanbevolen hoeveelheid voor een pup van dat gewicht en die leeftijd. Als de pup niet te dik is, is het goed.

Anne
Marloes

Toen ik Robbie op Rodi zette, heb ik het hier ook gevraagd en toen kreeg ik ook als antwoord 40 gram per kilo lichaamsgewicht. (En 20 gram per kilo lichaamsgewicht voor volwassen hond)

Dan moet hij toch 200 gram per dag krijgen?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zo'n jonge pup, is mijn ervaring, mag heeeeeel veel Rodi hebben. Saar kreeg met 3-4 maanden en 2-3 kilo gerust 3 plakken op een dag. En Saar is altijd ielig geweest.

Als ze, kleine hondjes tenminste, eenmaal de 6-7 maanden gepasseerd zijn is mijn ervaring dat ze dan echt veel minder nodig hebben. Maar als jonge pup schoot de Rodi er hier ook doorheen :wink:
Afbeelding
Marloes

Moos schreef:Zo'n jonge pup, is mijn ervaring, mag heeeeeel veel Rodi hebben. Saar kreeg met 3-4 maanden en 2-3 kilo gerust 3 plakken op een dag. En Saar is altijd ielig geweest.

Als ze, kleine hondjes tenminste, eenmaal de 6-7 maanden gepasseerd zijn is mijn ervaring dat ze dan echt veel minder nodig hebben. Maar als jonge pup schoot de Rodi er hier ook doorheen :wink:
Dat strookt dan weer niet met de 40 gram per kilo toch?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Marloes schreef:
Dan moet hij toch 200 gram per dag krijgen?
Het staat toch op het pak :wink: De hoeveelheid op het pak is meestal wel vrij ruim hoor daar niet van, maar je moet gewoon naar het hondje kijken. Is dat niet te dik dan is het goed.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marloes schreef:
Moos schreef:Zo'n jonge pup, is mijn ervaring, mag heeeeeel veel Rodi hebben. Saar kreeg met 3-4 maanden en 2-3 kilo gerust 3 plakken op een dag. En Saar is altijd ielig geweest.

Nee, maar ja, daar kan ik ook niks aan doen :mrgreen:

Maar serieus; van Rodi moet je volgens mij sowieso redelijk veel voeren. Moos en Saar moeten beide van Rodi bijvoorbeeld meer hebben dan van Energique. Ze krijgen daarom Rodi, omdat met name Saar van Energique maar zo weinig nodig had dat het amper meer op eten leek.

Ik denk dat ze gewoon in de gaten moeten houden of het hondje te dik wordt of niet. Het kan teveel zijn, maar als ik afga op wat Saar kreeg zou het ook best gewoon goed kunnen zijn :wink:

Toen ik Saar kreeg met 8 weken woog ze amper 1 kilo en kreeg ze twee plakken per dag; 200 gram dus. Kan je nagaan :wink:
Afbeelding
Marloes

Moos schreef:
Marloes schreef:

Nee, maar ja, daar kan ik ook niks aan doen :mrgreen:

Maar serieus; van Rodi moet je volgens mij sowieso redelijk veel voeren. Moos en Saar moeten beide van Rodi bijvoorbeeld meer hebben dan van Energique. Ze krijgen daarom Rodi, omdat met name Saar van Energique maar zo weinig nodig had dat het amper meer op eten leek.

Ik denk dat ze gewoon in de gaten moeten houden of het hondje te dik wordt of niet. Het kan teveel zijn, maar als ik afga op wat Saar kreeg zou het ook best gewoon goed kunnen zijn :wink:

Toen ik Saar kreeg met 8 weken woog ze amper 1 kilo en kreeg ze twee plakken per dag; 200 gram dus. Kan je nagaan :wink:
Okee..

Robbie is nog steeds half op Rodi en 's morgens op brokken nog.
(Die moeten eerst op)
Hij krijgt 's avonds een halve plak Rodi.
Hij is nu 3,5 kilo en vandaag precies 8 maanden.

We hebben bij de dierenarts laatst ook nog nagevraagd of het zo goed was. En hij ziet er verder gewoon goed uit. Niet te dun ofzo.
(Kijken en voelen he..)
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Moos schreef: Maar serieus; van Rodi moet je volgens mij sowieso redelijk veel voeren.
Bij de meeste kvv-merken zou Raisa (19 kilo) zo'n 400 gram per dag moeten hebben, Rodi geeft 600 gram aan.
Zou het kunnen dat er meer vocht in zit. Ik prop kvv wel es in de kong, Energique propt b.v. veel beter dan dat natte Rodi :mrgreen:
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik dach dat het ongeveer 20 a 25 gram per kg lichaamsgewicht was.
En bij een jonge hond volgens mij de dubbele hoeveelheid . Dus dat is dan 40 a 50 gram per kg lichaamsgew.
Kom ik op ongeveer,,200 a 250 gram per dag. Maar dit zijn de hoeveelheden die Duck en Carnibest dacht ik adviseren,, kan er zo gauw op de Rodi site niet echt iets over vinden,, staat volgens mij geen voedingsadvies op.

Of ik moet het over het hoofd hebben gezien. Ik zou gewoon kijken hoe ie het erop doet, je merkt vanzelf of ie meer of minder nodig heeft.
Nogmaals het zijn natuurlijk advies hoeveelheden,, voer gewoon met je ogen :ok: :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Mijn Jack Russell kruising weegt 8 kilo, en krijgt 2 plakken Rodi op een dag. Hij is prima op gewicht, en heeft onzettend veel energie wat hij elke dag kwijt moet :mrgreen:
Volgens de verpakking van Rodi moet hij 3 schijven per dag. Maar ik zou je pup gewoon op het oog voeren. Dat doe ik hier ook met mijn honden, en dat vindt ik het beste werken. Als ik bijvoorbeeld mijn keeshond per dag geef wat op de Rodi verpakking staat, is hij binnen een maand moddervet. :wink:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik geef Bowie ook 2 plakken, en die weegt ook 8 kg ik hou wel rekening dat hij nog wat dingen als beloning krijg
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”