Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel Rodi?
Moderator: moderatorteam
-
Marloes
Hoeveel Rodi?
Voor een hond van 5 kilo, die 3,5 maand is.
(Franse bull)
Hij krijgt nu 4 plakken per dag maar is dat niet teveel?
(Franse bull)
Hij krijgt nu 4 plakken per dag maar is dat niet teveel?
-
piep
-
Marloes
-
piep
-
piep
volgens mij wel, want een hond vandezelfde leeftijd maar zwaarder dus een groter ras, mag meer.Marloes schreef:Ze houden nu de verpakking aan maar komen dan op 4 plakken per dag uit. Goedbedoeld, maar volgens mij kun je hem dan straks rollen.
De verpakking maakt geen onderscheid tussen grote of kleine honden...
-
Marloes
Dat kan ik er dus niet op vinden vandaar dat ik het hier ook maar vraag. Weet dat het met Robbie ook ff zoeken was.piep schreef:volgens mij wel, want een hond vandezelfde leeftijd maar zwaarder dus een groter ras, mag meer.Marloes schreef:Ze houden nu de verpakking aan maar komen dan op 4 plakken per dag uit. Goedbedoeld, maar volgens mij kun je hem dan straks rollen.
De verpakking maakt geen onderscheid tussen grote of kleine honden...
Desbetreffende hondje is gek op eten dus die schuift wel door.
-
Marloes
- starfleet
- Erelid
-
Marloes
- Moos
- Zeer actief
Zo'n jonge pup, is mijn ervaring, mag heeeeeel veel Rodi hebben. Saar kreeg met 3-4 maanden en 2-3 kilo gerust 3 plakken op een dag. En Saar is altijd ielig geweest.
Als ze, kleine hondjes tenminste, eenmaal de 6-7 maanden gepasseerd zijn is mijn ervaring dat ze dan echt veel minder nodig hebben. Maar als jonge pup schoot de Rodi er hier ook doorheen
Als ze, kleine hondjes tenminste, eenmaal de 6-7 maanden gepasseerd zijn is mijn ervaring dat ze dan echt veel minder nodig hebben. Maar als jonge pup schoot de Rodi er hier ook doorheen

-
Marloes
Dat strookt dan weer niet met de 40 gram per kilo toch?Moos schreef:Zo'n jonge pup, is mijn ervaring, mag heeeeeel veel Rodi hebben. Saar kreeg met 3-4 maanden en 2-3 kilo gerust 3 plakken op een dag. En Saar is altijd ielig geweest.
- starfleet
- Erelid
- Moos
- Zeer actief
Nee, maar ja, daar kan ik ook niks aan doenMarloes schreef:Dat strookt dan weer niet met de 40 gram per kilo toch?Moos schreef:Zo'n jonge pup, is mijn ervaring, mag heeeeeel veel Rodi hebben. Saar kreeg met 3-4 maanden en 2-3 kilo gerust 3 plakken op een dag. En Saar is altijd ielig geweest.
Maar serieus; van Rodi moet je volgens mij sowieso redelijk veel voeren. Moos en Saar moeten beide van Rodi bijvoorbeeld meer hebben dan van Energique. Ze krijgen daarom Rodi, omdat met name Saar van Energique maar zo weinig nodig had dat het amper meer op eten leek.
Ik denk dat ze gewoon in de gaten moeten houden of het hondje te dik wordt of niet. Het kan teveel zijn, maar als ik afga op wat Saar kreeg zou het ook best gewoon goed kunnen zijn
Toen ik Saar kreeg met 8 weken woog ze amper 1 kilo en kreeg ze twee plakken per dag; 200 gram dus. Kan je nagaan

-
Marloes
Okee..Moos schreef:Nee, maar ja, daar kan ik ook niks aan doenMarloes schreef:Dat strookt dan weer niet met de 40 gram per kilo toch?Moos schreef:Zo'n jonge pup, is mijn ervaring, mag heeeeeel veel Rodi hebben. Saar kreeg met 3-4 maanden en 2-3 kilo gerust 3 plakken op een dag. En Saar is altijd ielig geweest.
Als ze, kleine hondjes tenminste, eenmaal de 6-7 maanden gepasseerd zijn is mijn ervaring dat ze dan echt veel minder nodig hebben. Maar als jonge pup schoot de Rodi er hier ook doorheen![]()
Maar serieus; van Rodi moet je volgens mij sowieso redelijk veel voeren. Moos en Saar moeten beide van Rodi bijvoorbeeld meer hebben dan van Energique. Ze krijgen daarom Rodi, omdat met name Saar van Energique maar zo weinig nodig had dat het amper meer op eten leek.
Ik denk dat ze gewoon in de gaten moeten houden of het hondje te dik wordt of niet. Het kan teveel zijn, maar als ik afga op wat Saar kreeg zou het ook best gewoon goed kunnen zijn
Toen ik Saar kreeg met 8 weken woog ze amper 1 kilo en kreeg ze twee plakken per dag; 200 gram dus. Kan je nagaan
Robbie is nog steeds half op Rodi en 's morgens op brokken nog.
(Die moeten eerst op)
Hij krijgt 's avonds een halve plak Rodi.
Hij is nu 3,5 kilo en vandaag precies 8 maanden.
We hebben bij de dierenarts laatst ook nog nagevraagd of het zo goed was. En hij ziet er verder gewoon goed uit. Niet te dun ofzo.
(Kijken en voelen he..)
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de meeste kvv-merken zou Raisa (19 kilo) zo'n 400 gram per dag moeten hebben, Rodi geeft 600 gram aan.Moos schreef: Maar serieus; van Rodi moet je volgens mij sowieso redelijk veel voeren.
Zou het kunnen dat er meer vocht in zit. Ik prop kvv wel es in de kong, Energique propt b.v. veel beter dan dat natte Rodi

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik dach dat het ongeveer 20 a 25 gram per kg lichaamsgewicht was.
En bij een jonge hond volgens mij de dubbele hoeveelheid . Dus dat is dan 40 a 50 gram per kg lichaamsgew.
Kom ik op ongeveer,,200 a 250 gram per dag. Maar dit zijn de hoeveelheden die Duck en Carnibest dacht ik adviseren,, kan er zo gauw op de Rodi site niet echt iets over vinden,, staat volgens mij geen voedingsadvies op.
Of ik moet het over het hoofd hebben gezien. Ik zou gewoon kijken hoe ie het erop doet, je merkt vanzelf of ie meer of minder nodig heeft.
Nogmaals het zijn natuurlijk advies hoeveelheden,, voer gewoon met je ogen

En bij een jonge hond volgens mij de dubbele hoeveelheid . Dus dat is dan 40 a 50 gram per kg lichaamsgew.
Kom ik op ongeveer,,200 a 250 gram per dag. Maar dit zijn de hoeveelheden die Duck en Carnibest dacht ik adviseren,, kan er zo gauw op de Rodi site niet echt iets over vinden,, staat volgens mij geen voedingsadvies op.
Of ik moet het over het hoofd hebben gezien. Ik zou gewoon kijken hoe ie het erop doet, je merkt vanzelf of ie meer of minder nodig heeft.
Nogmaals het zijn natuurlijk advies hoeveelheden,, voer gewoon met je ogen
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijn Jack Russell kruising weegt 8 kilo, en krijgt 2 plakken Rodi op een dag. Hij is prima op gewicht, en heeft onzettend veel energie wat hij elke dag kwijt moet 
Volgens de verpakking van Rodi moet hij 3 schijven per dag. Maar ik zou je pup gewoon op het oog voeren. Dat doe ik hier ook met mijn honden, en dat vindt ik het beste werken. Als ik bijvoorbeeld mijn keeshond per dag geef wat op de Rodi verpakking staat, is hij binnen een maand moddervet.
Volgens de verpakking van Rodi moet hij 3 schijven per dag. Maar ik zou je pup gewoon op het oog voeren. Dat doe ik hier ook met mijn honden, en dat vindt ik het beste werken. Als ik bijvoorbeeld mijn keeshond per dag geef wat op de Rodi verpakking staat, is hij binnen een maand moddervet.
-
omafia