Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

soorten kvv? kauwbotten?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

caroline
Vaste gebruiker

soorten kvv? kauwbotten?

Ongelezen bericht door caroline »

Mijn pup komt bijna naar huis en ik heb al een berg kvv ingeslagen. Ik zat een beetje te balen dat ik hier alleen Rodi en Smuldier/Stawi kon krijgen en alleen de Rodi kon ik in complete krijgen....
Ik wil graag meer merken in de vriezer hebben, omdat ik me had laten vertellen dat dit beter was (?) voor mijn pup. Dus ik ben maar eens gaan rondrijden hier in de buurt om te kijken wat de dierenwinkels hier verkochten. Ik hoorde dus dat een dierenwinkel in het centrum, waar ik normaal dus niet meer kwam, ook kvv ging verkopen> dus even erheen geweest. Ze hebben daar duck en runner....het meisje achter de toonbank had er alleen niet zo heel erg verstand van, want kreeg alleen maar uhhh ja. Of ik was waarschijnlijk gewoon irritante vragen aan het stellen :pffff: Het merk Duck had ik al vaak voorbij zien komen en dat lijkt me ook wel wat, maar welke variant is het best geschikt voor mijn pup van 8 weken oud? wat zijn de ervaringen met deze kvv?
De runner kon ik nog niet van naam eigenlijk, maar ik zag wel dat de inhoud makkelijk verpakt was in porties van 25 gram en de verpakking was groter. Is dit een kwalitatief goed merk? Goed voor mijn pup (welke variant dan?)?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden van deze merken kvv (deze kan ik hier dus wel krijgen):
Stawi/smuldier, Rodi, Duck en Runner. Wat kan ik het beste geven naar jullie mening en waarom? Ik was van plan om merken door elkaar te voeren!

In die dierenwinkel hadden ze vreemd ingepakte :mrgreen: natuurlijk gerookte botten.....het zag er op zich wel gezond uit (ook echt bot met vlees). Op een aantal verpakkingen stond dat er kans was op spinteren, dus dat durf ik dus absloluut niet te geven aan mijn honden en zeker niet aan mijn pup. Op 2 verpakkingen stond dat spinteren niet (ook minder bevleesd) en ik vroeg het dus na en ze zei dat het wel voor een kleine pup kon.....ik had er zo mijn bedenkingen bij. Zou het veilig zijn? Wat is het meest geschikt voor een jonge pup om lekker op te kauwen qua botten etc? *jeetje ik merk wel dat het heeeeeeel lang geleden is dat ik een pup had :mrgreen: *

Nog iets heel anders..... mijn pup komt van brokken af en ik had al begrepen dat ik haar meteen over kon zetten op kvv en waarom dit beter was. Maar ik was eigenlijk benieuwd naar mensen die kvv geven én brokken en waarom deze keuze gemaakt is? Waarom deze brokken naast het kvv?
XXX Caroline, Eve, Ayla, Amber en Henkie
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Hebben ze geen Carnibest bij je in de buurt. Onze honden doen het daar erg goed op. Ik heb in het begin 5 dagen CB gegeven en 2 dagen brok, dit om de kosten wat te drukken. Tyon eet namelijk 1 kilo CB per dag.
Rodi ben ik zelf niet zo tevreden over, ze gaan er bij mij van aan de diaree.
caroline
Vaste gebruiker

Ik kan natuurlijk nog niet zeggen op mijn hondje het er goed op gaat doen. Ik had nog veel over, omdat ik een opvanghond (bordeauxdog) hier had die eigenlijk geen brok wou eten. Om hem niet dood te laten gaan van de honger (viel in het echie wel mee hoor :mrgreen: ) gaf ik hem Rodi en de pens van Stawi...en hij deed het daar prima op. Hij was ook de eerste hond die ik dagelijks op de kvv had en dat beviel me wel prima, vandaar ik deze keus had gemaakt voor de pup. Ik bood hem wel elke dag ook een bak brokken aan (idd om de kosten te drukken, want hij vrat me kaal....en dat voor een vriendendienstje, omdat ik hem niet in het asiel kon laten belanden) en soms at hij, maar meestal dus niet. Of ik de pup ook op brok wil hebben, is daarom nog iets om over na te denken.... het lijkt me alleen dus handig als ik weg moet en geen kvv kan meenemen. Rodi en Stawi is hier overal te krijgen, dus om daar iets reserves van te hebben, lijkt me wel handig. Moet nog bezien of Eve dit goed kan eten. Carnibest kan ik hier dus niet krijgen in normale hoeveelheden verpakking. Wel als ik het in groot aantal bestel, maar dat kan ik dus niet kwijt of ik moet zelf niks meer uit de diepvries willen eten :wink: Dus dat vind ik wel jammer, ik moet het dus met deze 4 merken doen als ik haar op kvv wil houden :wink:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi

Leuk hoor dat je binnenkort je pup krijgt, geniet er maar van :ok:
Wat betreft de Kvv Ik dacht dat Runner enkelvoudig was dus niet compleet. Hebben ze er geen Energique die hebben een speciaal soort voer voor pups, daar hebben die van ons het ook goed op gedaan als pup zijnde.
Je zou via de site van Duck eens kunnen informeren wat het beste is,, Maar volgens mij is alles wat compleet is goed voor je pup wat betreft Kvv dan denk ik. Maar wel aangepast op de kleine maag natuurlijk.
Toen onze hond eenmaal een maand of 5 was, ben ik helemaal over gegaan op Kvv , ik heb de Duck genomen, en afgewisseld met Carnibest.

Hier bij ons in de supermarkt hebben ze trouwens ook de compleet versie van Smul :wink: :wink: Wat betreft de Stawi die is volgens mij ook niet compleet, moet je brood en groenten aan toevoegen geloof ik.
Nu succes met je zoektocht, en als je nog iets wil weten gewoon vragen!!.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
caroline
Vaste gebruiker

Die Runner is wel een compleet voer, niet alle die ik zag liggen, maar zag er 3 waar complete maaltijd op stond.
Ik ga eens navragen naar Energique, maar denk dat ze die ook niet hebben, want ik had gevraagd naar meer merken en of ze wat anders konden bestellen....dus dat zal dan wel niet! ja ik ga dat eens doen een mail sturen naar Duck. Stawi en Smuldier is hetzelfde, dus dat maakt in principe niks uit....je hebt er wel een compleet voer van, maar die hebben ze hier dus niet! Ik moet nog 2 winkels bekijken, maar ben bang dat die deze ook niet hebben (alleen de pens dan).
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Heb even voor je gekeken op de site van Duck
En zoals ik al dacht, is uitstekend geschikt voor pups Duck adviseert alleen wel de uitmuntend , er staat ook op hun site een schema , en je kan zien dat je gewoon meer moet voeren :ok:

Moet zeggen ze hebben het bij mij altijd gehad, nu zit ik op de Carnibest maar ik wissel regelmatig af. na deze 20 kg ga ik weer over op de Duck
caroline
Vaste gebruiker

dank je wel voor je info! Ga ik morgen even kijken of ze die variant daar ook hebben :mrgreen:
Ik had dus nog nooit Runner gezien, ben benieuwd of er nog mensen met een mening over dit merk zijn!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Die Runner varianten en verpakkingen zijn nog vrij nieuw. Vandaar dat nog weinig mensen er ervaring mee hebben. Ik vind het wel erg klein die schijfjes van 25 gram, 't lijkt me eerder voordelig voor een klein hondje?

Voor veel kvv's moet je niet naar de dierenwinkel maar naar zelfstandig wederverkopers. je kunt dan het beste op de sites van de fabrikanten kijken. Staan al die links naar kvv-verkopers hier op/in/onder een sticky toevallig?

Mijn ervaring is dat mijn kvv-opgefokte honden een moord doen voor een handje brokjes. je hoeft ze dat dus niet te leren ;-). Ook is het darmstelsel van de meeste rauw gevoerde hond zo sterk dat ze best een dagje brok verdragen zonder rare dingen. Wat ik wel altijd een punt van overweging vind is dat een hond die brok eet véél meer drinkt dan een versgevoerde hond. Wanneer je op reis bent schiet het onbeperkt drinken aanbieden er nogal eens bij in en dat vind ik dan wel heel sneu als ze ook al met een bak droge hap geconfronteerd zijn.

Ik voer al heel wat jaren vers, sleep mijn honden ook mee op vakantie en andere trips, toch heb ik nooit het gevoel gehad brok te moeten voeren..... Het is dus wel oplosbaar.

Veel plezier met je pupje straks!!
caroline
Vaste gebruiker

Okay dat zal het dan wel zijn! Ik vind 25 ook wel klein hoor, maar ik had in het voedingsschema van mijn pup (even op de schatting van haar groeiende gewicht) soms wel porties van 25 of 50 extra nodig (dan ik over heb uit een verpakking) en dat vind ik makkelijker dan een homp van 100, 200 of 400 gram te slopen......denk misschien te praktisch :smile: zit namelijk al wel een beetje aan te hikken tegen het verdelen van de verpakkingen die ik nu heb (lees grote ijsklomp vlees in een pakketje :mrgreen: ). Ik weet dat je ze eerst wat moet laten ontdooien en dan verdelen...maar heb een beetje gammele handjes en krijg ze met geen mogelijkheid door, behalve dan als ze al bijna helemaal ontdooid zijn :mrgreen: Met die bordeauxdog was het simpel, die vrat gewoon 2 hele verpakkingen per dag...niks niet in stukken! Maar dat komt ook wel goed hoor :mrgreen:
Ik had al een beetje in de gaten dat als je een bepaald merk wilt hebben, je er veel moeite voor moet doen! heb net een goede link gekregen van Amber (dank je wel) van een bestelhuis waar je bijna alle merken kvv kunt krijgen. Het probleem is wel dat ik het nooit kwijt ga kunnen in mijn vriezer. Ik woon namelijk nu tijdelijk bij mijn moeder en moet dus ook de koelkast en vriezer lenen en zij hebben een huishouden van 6 man, maar ik ben bezig met verhuizen en dan is het alleen ik en hond die de vriezer gebruiken, dus dan kan het gewoon! Ze is nu nog een pupje, die niet zo heel veel eet....dus heb *met tegenzin van mijn moeder* een hele lade van de vriezer helemaal volgestopt met kvv voor mijn hond :pffff: :smile: :mrgreen:
caroline
Vaste gebruiker

Ik kreeg net een link van een kennis over Energique, zij wist iemand die het inkocht en die verkocht het aan derden door. Ik heb het nummer gekregen en ik ga morgen even bellen :ok:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

en zó kom je nu aan je adresjes ;-) :ok: Natuurlijk is een 25 gramsverdeling best handig met een pupje en een klein hondje maar jouw pupje wordt groter dan dan sta je je ongans te tellen aan die friemelblokjes? Nou ja, inderdaad misschien makkelijker dan een ponds- of een kilopak aan stukken te 'hakken'.
caroline
Vaste gebruiker

én ik heb een adresje voor carnibest :mrgreen: 10 minuten lopen van mijn huidige woonadres :smile: gewoon aan huisverkoop. Heb al gebeld en ze besteld meteen wat extra voor me mee, omdat ik met de pup wat kleinere verpakkingen moet hebben :wink: En als het niet in de vriezer past kan het daar in de vriezer blijven tot ik wel ruimte heb :ok:
Super zeg, nou ik kan beginnen met mijn kvv-menu! :mrgreen: Alleen die energique heb ik nog niet gevonden dan...

Ik kan nu dus aan Rodi, Duck. Runner, Smuldier/Stawi en Carnibest komen, dus dat moet wel gaan lukken! Ik denk dat ik de Carnibest als hoofdvoer wil gebruiken en dan afwissel met de rest....

Nog 1 vraagje: Ik heb nog pakketjes Pens (Stawi geloof ik) in de vriezer liggen.....kan ik dat ook aan de pup geven? Ik ga ervanuit van wel... En in welke hoeveelheden?
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Jazeker, het is even een gedoe
met hoeveelheden en ontdooien enzo, maar je hondje zal er blij mee zijn :mrgreen: :mrgreen: l
Voor mij is het makkelijk Mack eet ruim een kilo Carnibest per dag,, dus ik haal gewoon een dag van tevoren de worst eruit, en dan is ie ontdooid.
Als ie bijna ontdooid is snij ik hem door de helft, en dan gaat de rest terug de koelkast in. :ok:
caroline
Vaste gebruiker

Wat voor kauwbotten (of andere kauwdingen) raden jullie mij aan om mee te beginnen? Ik zat een beetje rond te kijken naar wat ze allemaal in de winkel hebben, maar ik heb eigenlijk nog niet zo iets van: ja dat is het! :denken:
Ik heb al wel wat kluiven van FarmFood in huis en andere dingen die ik de honden hier al geef (hoeven, oren en pens)... kunnen we het natuurlijk ook gewoon mee doen, maar misschien heeft er iemand nog tips?
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ik geef ook regelmatig een Bullenpees aan Mack, vind ie heerlijk en tot nu toe gaat het met zijn ontlasting goed,, heb ook al eens van die witte botten geprobeerd, volgnes mij waren die van FF maar dat was nog in de tijd dat ie brokken kreeg van FF hij was nog echt een puppie toen. maar toen was de ontlasting al veel en zacht ik denk door de brok, dus viel niet op toen.

Naderhand heb ik het nog eens geprobeerd toen kreeg ie al geen brok meer, en ik merkte het gelijk aan de ontlasting en de winden.
En kalfshoefjes gaat hier ook goed!
caroline
Vaste gebruiker

Bullenpezen heb ik eigenlijk nog nooit gegeven....ik kan wel eens kijken of ze die hier hebben. Ik moet toch maar eens in mijn oude dierenwinkel gaan shoppen, want daar hebben ze meer keus aan botten. Waar ik nu inkoop hebben ze alleen de standaard runderhuidkluiven....en van die staafjes, maar die vind ik eng om te geven. ben altijd bang dat ze erin blijven :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Pensstaafjes vind ik heel geschikt voor een pup en Buffy heeft ook altijd bullenpezen gekregen.

Anne
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Gaan honden eigenlijk niet stinken van pensstaafjes.

Ik vind Rodi best goed Bowie vind het lekker en poepte gelijk de helft mijnder nu heb ik duck en carnibest erbij gekocht die carnibest is wel een gedoe met ontdooien zeg eer ik een stuk van die bevroren rol af had nou daar ben ik niet echt blij mee, al is het inderdaad goed spul.

Maar ja je moet het wel bevroren kleiner zien te maken
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Carnibest en ook de andere merken zijn in de koelkast nog ongeveer twee dagen goed te houden, wat je kunt doen is het in de koelkast laten ontdooien, is het bijna ondooid dus nog niet helemaal dan snij je het in twee of drie stukken , je pakt wat je nodig hebt en de rest terug in de koelkast, zo doe ik het ook met mijn kleine hondje.

Voor Mack is dit niet nodig want die eet bijna anderhalv kilo op een dag :mrgreen: :mrgreen:
starfleet
Erelid

omafia schreef:
Maar ja je moet het wel bevroren kleiner zien te maken
Je kan het half laten ontdooien in de koelkast en dan snijden met een diepvriesmes. De Carnibest doe in vier dagporties en ik vries er twee dan weer in. Dat kan als het maar half ontdooid is geweest.

Anne
starfleet
Erelid

omafia schreef:Gaan honden eigenlijk niet stinken van pensstaafjes.
Nooit wat van gemerkt.

Anne
omafia

Oke bedankt voor de tip van die Carnibest want nu heb ik teveel ontdooit dus dat moet ik dan morgen weg kiepen anders staat het te lang in de koelkast dan doe ik vandaag wel de andere helf een stuk laten ontdooien en dan kan ik dat beter snijden met het diepvriesmes.

Wat zijn dat eigenlijk voor botten nylabone ??
omafia

Oke bedankt voor de uitleg
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Pendrag schreef:Ik vind aan de meeste kauwbotten/kluiven/pezen/oren noem maar op teveel risico's zitten. Gerookt spul is bijna altijd chemisch gerookt. En ik hoor te vaak dat honden te grote stukken doorslikken waardoor ze geopereerd moeten worden of zelfs dood gaan.

De honden hier hebben allemaal een nylabone. Kost in eerste instantie wat meer maar ze doen toch al gauw een jaar met zo'n bot. Voor puppies hebben ze zachtere varianten. En voor b.v. terriers juist weer extra harde. Honden hier zijn er blij mee, hun gebit ook. Krijg regelmatig complimenten over hun witte tanden!
Wat moet ik me precies bij chemisch gerookt voorstellen?

Ik ken een hondje wat gestikt is in een blokje kaas.....
cin
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door cin »

hoi; ik zag dat je in leiden woonde, ik haal mijn voer altijd bij ranzijn in leiderdorp, ze hebben daar een grote vriezer met duck (4 soorten), rodi en energique!! :wink: het is altijd vers want er wordt er daar veel van verkocht.

misschien heb je hier wat aan ( het is best vlakbij)
cin
geregistreerd lid

waar is trouwens dat verkooppunt van carnibest?er staat er op de site geen een in leiden.....ik moet er nu voor naar voorschoten of noordwijkerhout....
:roll:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

cin schreef:waar is trouwens dat verkooppunt van carnibest?er staat er op de site geen een in leiden.....ik moet er nu voor naar voorschoten of noordwijkerhout....
Op de site zie ik wel twee verkooppunten in Leidschendam. Is dat niet dichterbij voor je?
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Je kan het ook laten bezorgen, Shaweca bezorgd gratis vanaf 25 euro in Zuid Holland.
caroline
Vaste gebruiker

cin schreef:waar is trouwens dat verkooppunt van carnibest?er staat er op de site geen een in leiden.....ik moet er nu voor naar voorschoten of noordwijkerhout....
Ik woon ook nu officieel in katwijk :mrgreen: Maar vanaf volgende week weer in Leiden, dus ja....maar mijn ouders wonen in katwijk, dus dan haal ik het op als ik daar eens ben :wink:
cin
geregistreerd lid

aha! vandaar, ik ben in leiden zelf nog geen winkel tegen gekomen die duck lam/rijst verkoopt , dus ga ik altijd naar leiderdorp. voorlopig laat ik de carnibest even voor wat het is omdat rico daar niet goed op reageerde en ik na drie maanden getob nu eindelijk een hond heb die normaal eet, poept en niet spuugt YES!!! (en dat alles mbv duck lam/rijst> hulde!)

groetjes cindy
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”