Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedneus, Uitslag: Geen schimmelinfectie pag. 40
Moderator: moderatorteam
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Baily
-
chrico
- Zeer actief
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
plenty
- Zeer actief
Reini ik heb dit van de site van Westerhuis gepikt .
BEHANDELING
De schimmel is gevoelig voor enilkonazole of clotrimazole. De medicijnen worden alleen lokaal toegediend.
Systemische behandeling van aspergillose is mogelijk met ketakonazole of itrakonazole. Deze behandeling is echter minder effectief, giftig, duurt lang en is relatief duur.
Lokale behandeling kan door chirurgisch aan te brengen drains in de voorhoofdsholte en neusholte. De medicatie wordt twee maal per dag gedurende 14 dagen door de holten gespoeld. Deze methode is altijd effectief gebleken hoewel bewerkelijk. Tegenwoordig is een nieuwe methode mogelijk; gedurende 1 uur wordt de hond onder narcose gebracht terwijl de neus gespoeld wordt met clotrimazole. Deze ingreep is minder invasief en net zo effectief.
BEHANDELING
De schimmel is gevoelig voor enilkonazole of clotrimazole. De medicijnen worden alleen lokaal toegediend.
Systemische behandeling van aspergillose is mogelijk met ketakonazole of itrakonazole. Deze behandeling is echter minder effectief, giftig, duurt lang en is relatief duur.
Lokale behandeling kan door chirurgisch aan te brengen drains in de voorhoofdsholte en neusholte. De medicatie wordt twee maal per dag gedurende 14 dagen door de holten gespoeld. Deze methode is altijd effectief gebleken hoewel bewerkelijk. Tegenwoordig is een nieuwe methode mogelijk; gedurende 1 uur wordt de hond onder narcose gebracht terwijl de neus gespoeld wordt met clotrimazole. Deze ingreep is minder invasief en net zo effectief.
-
gucci
- Zeer actief
- kelly 1981
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Sannne
- Vaste gebruiker
Kan me helemaal voorstellen hoe je je gevoeld hebt. Ik heb met Luna haar neus iets soortgelijks meegemaakt en als de DA het woord tumor uitspreekt schrik je je rot, dat wil je helemaal niet horen! Afijn je kent het verhaal met goede afloop van luna.Reini schreef:Alles wijst op schimmel dus daar gaan we gewoon vanuit. (ik geloof dat ik dat al wel 10.000 keer tegen mezelf heb gezegd :N:Stang schreef: Natuurlijk wordt het geen ander nieuws!![]()
En Vegas móet gewoon weer beter worden, zo'n superventje!) Ik schrok er alleen een beetje van dat de internist zo stellig zei dat het ook iets ergers kan zijn. Pats * Boem, zo kwam dat aan. Nou ja, hij wil gewoon dat we overal rekening meehouden zodat het alleen maar mee kan vallen in principe
Tuurlijk gaan we helemaal van een schimmelinfectie uit als alles daarop wijst.
Beetje kunnen slapen?
Vegas ook de nacht goed doorgekomen?
-
Anna*
Nou als dit ook mogelijk zou zijn...plenty schreef:Reini ik heb dit van de site van Westerhuis gepikt .
Tegenwoordig is een nieuwe methode mogelijk; gedurende 1 uur wordt de hond onder narcose gebracht terwijl de neus gespoeld wordt met clotrimazole. Deze ingreep is minder invasief en net zo effectief.
Even over die mooncollar: die is idd niet geschikt voor wonden aan de kop omdat de hond dan nog met zijn kop tegen de muur e.d. kan schuren. De mooncollar is geschikt voor wonden op het lijf, zodat hij daar niet aan kan bijten. Dat is wat mij is vertelt door de d.a. en vind dat ook wel logisch klinken.
Heel veel sterkte met Vegas.
- Merak
- Actief
Een kennis van ons heeft dit jaren geleden gehad met haar hond (rottweiler). Daarbij is inderdaad ook zo'n buisje geplaatst en moest er gespoeld worden. En hoewel die kennis daar ook vreselijk tegen op zag, is het achteraf allemaal erg meegevallen. Natuurlijk is het de eerste dagen even vreemd omdat je hond een "extra gat" in zijn kop heeft, maar dat went, eerlijk waar. En dat spoelen was ook niet echt een probleem. Zowel voor die kennis als de hond gold, dat dit elke dag wat beter en makkelijker ging. Ze vergeleek het zelf met het druppelen van ogen of zalven van oren, even lastig maar het moet nu eenmaal gebeuren. Uiteindelijk is bij die hond alles goed gekomen en heeft ze er de rest van haar leventje nooit meer last van gehad. Succesverhaal dus
.
Heel veel sterkte Reini en maar hopen op een meest gunstige uitslag.
Heel veel sterkte Reini en maar hopen op een meest gunstige uitslag.
-
Reini
- Zeer actief
Ik ga deze mogelijkheid ook even onderzoeken, bedanktplenty schreef:Reini ik heb dit van de site van Westerhuis gepikt .
BEHANDELING
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Reini
- Zeer actief
[quote="Sannne"]
Kan me helemaal voorstellen hoe je je gevoeld hebt. Ik heb met Luna haar neus iets soortgelijks meegemaakt en als de DA het woord tumor uitspreekt schrik je je rot, dat wil je helemaal niet horen! Afijn je kent het verhaal met goede afloop van luna.
Beetje kunnen slapen?
Vannacht is alles goed gegaan
Vegas lag zo prinsheerlijk, languit op bed dat Ömer maar beneden op de bank is gaan slapen
Ik ga hem nu even eten geven en dan met een uurtje even wandelen 
Kan me helemaal voorstellen hoe je je gevoeld hebt. Ik heb met Luna haar neus iets soortgelijks meegemaakt en als de DA het woord tumor uitspreekt schrik je je rot, dat wil je helemaal niet horen! Afijn je kent het verhaal met goede afloop van luna.
Beetje kunnen slapen?
Vannacht is alles goed gegaan

-
Reini
- Zeer actief
Ik quote mezelf evenReini schreef:Ik ga deze mogelijkheid ook even onderzoeken, bedanktplenty schreef:Reini ik heb dit van de site van Westerhuis gepikt .
BEHANDELING
Lokale behandeling kan door chirurgisch aan te brengen drains in de voorhoofdsholte en neusholte. De medicatie wordt twee maal per dag gedurende 14 dagen door de holten gespoeld. Deze methode is altijd effectief gebleken hoewel bewerkelijk. Tegenwoordig is een nieuwe methode mogelijk; gedurende 1 uur wordt de hond onder narcose gebracht terwijl de neus gespoeld wordt met clotrimazole. Deze ingreep is minder invasief en net zo effectief.Ik ga vandaag googlen maar dit ziet er al heel er goed uit zeg! Ik wacht nu eerst de uitslag af en dan ga ik na of deze uur-behandeling ook in Amsterdam wordt uitgevoerd en of dat voor Vegas geschikt is
Ik zal na de uitslag ook even contact opnemen met kliniek Westerhuis
Ik heb net gebeld met de internist en er zitten wat haken en ogen aan deze behandeling. Het is wél een mogelijkheid en hij had het er zelf al met mij over willen hebben als woensdag de uitslag bekend is. Deze behandeling voeren hun zelf niet uit maar ik kan worden doorgestuurd naar Utrecht of Brabant.
Voor deze behandeling moet er eerst een CT scan worden gemaakt om vast te stellen of het bot de behandeling gaat houden. De neus wordt namelijk aan beide zijde afgedicht met een ballon en dan wordt er onder hoge druk een uur lang een middel ingebracht wat de schimmel tegen gaat. Vaak is het zo dat de schimmel het bot al heeft aangevreten en dan is het mogelijk dat tijdens de behandeling de vloeistof naar de hersenen schiet en dat mag natuurlijk niet. Vandaar eerst de CT scan om het bot te bekijken.
Wel zei hij dat het een mogelijkheid is, zeker omdat Vegas niet de gemakkelijkste patiënt is maar hij zei ook dat de beste resultaten nog altijd worden geboekt met de twee weken behandeling.
Woensdag bel ik terug voor de uitslag en dan gaan we het er uitgebreid over hebben

-
Ari@ne
Jeetje Reini.....
Ik heb gisteravond niet meer achter de pc gezeten en nu bijgelezen.
Wat wordt dat een k*tweek voor jullie
.
Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen, maar ik kan niet meer doen dan heel veel sterkte wensen en blijven duimen dat het het beste van het slechte is.
Knuffel voor Vegas en voor jou, ik denk aan jullie.

Ik heb gisteravond niet meer achter de pc gezeten en nu bijgelezen.
Wat wordt dat een k*tweek voor jullie
Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen, maar ik kan niet meer doen dan heel veel sterkte wensen en blijven duimen dat het het beste van het slechte is.
Knuffel voor Vegas en voor jou, ik denk aan jullie.
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
plenty
- Zeer actief
Ik welke kliniek moet je dan zijn in Brabant Reini ?Reini schreef:Ik quote mezelf evenReini schreef:Ik ga deze mogelijkheid ook even onderzoeken, bedanktplenty schreef:Reini ik heb dit van de site van Westerhuis gepikt .
BEHANDELING
Lokale behandeling kan door chirurgisch aan te brengen drains in de voorhoofdsholte en neusholte. De medicatie wordt twee maal per dag gedurende 14 dagen door de holten gespoeld. Deze methode is altijd effectief gebleken hoewel bewerkelijk. Tegenwoordig is een nieuwe methode mogelijk; gedurende 1 uur wordt de hond onder narcose gebracht terwijl de neus gespoeld wordt met clotrimazole. Deze ingreep is minder invasief en net zo effectief.Ik ga vandaag googlen maar dit ziet er al heel er goed uit zeg! Ik wacht nu eerst de uitslag af en dan ga ik na of deze uur-behandeling ook in Amsterdam wordt uitgevoerd en of dat voor Vegas geschikt is
Ik zal na de uitslag ook even contact opnemen met kliniek Westerhuis
![]()
Ik heb net gebeld met de internist en er zitten wat haken en ogen aan deze behandeling. Het is wél een mogelijkheid en hij had het er zelf al met mij over willen hebben als woensdag de uitslag bekend is. Deze behandeling voeren hun zelf niet uit maar ik kan worden doorgestuurd naar Utrecht of Brabant.
Voor deze behandeling moet er eerst een CT scan worden gemaakt om vast te stellen of het bot de behandeling gaat houden. De neus wordt namelijk aan beide zijde afgedicht met een ballon en dan wordt er onder hoge druk een uur lang een middel ingebracht wat de schimmel tegen gaat. Vaak is het zo dat de schimmel het bot al heeft aangevreten en dan is het mogelijk dat tijdens de behandeling de vloeistof naar de hersenen schiet en dat mag natuurlijk niet. Vandaar eerst de CT scan om het bot te bekijken.
Wel zei hij dat het een mogelijkheid is, zeker omdat Vegas niet de gemakkelijkste patiënt is maar hij zei ook dat de beste resultaten nog altijd worden geboekt met de twee weken behandeling.
Woensdag bel ik terug voor de uitslag en dan gaan we het er uitgebreid over hebben
-
Reini
- Zeer actief
-
plenty
- Zeer actief
Ik zou zelf nooi naar Utrecht gaan , daarom ook de vraagReini schreef:Dat heeft hij niet zo specifiek gezegdplenty schreef: Ik welke kliniek moet je dan zijn in Brabant Reini ?Eerst de uitslag maar even afwachten woensdag! Utrecht ken ik natuurlijk wel maar ik Brabant zou ik het ook zo 123 niet weten
-
Reini
- Zeer actief
Ah, op die manierplenty schreef:Ik zou zelf nooi naar Utrecht gaan , daarom ook de vraagReini schreef:Dat heeft hij niet zo specifiek gezegdplenty schreef: Ik welke kliniek moet je dan zijn in Brabant Reini ?Eerst de uitslag maar even afwachten woensdag! Utrecht ken ik natuurlijk wel maar ik Brabant zou ik het ook zo 123 niet weten

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
plenty
- Zeer actief
Ik stuur je vanmiddag wel even een Pbtje !!Reini schreef:Ah, op die manierplenty schreef:Ik zou zelf nooi naar Utrecht gaan , daarom ook de vraagReini schreef:Dat heeft hij niet zo specifiek gezegdplenty schreef: Ik welke kliniek moet je dan zijn in Brabant Reini ?Eerst de uitslag maar even afwachten woensdag! Utrecht ken ik natuurlijk wel maar ik Brabant zou ik het ook zo 123 niet weten
Wat zijn jouw ervaringen met Utrecht dan? Ik hoor er overwegend positieve verhalen over, behalve dan dat je dus niet bij je hond mag blijven. Deze uur-behandeling brengt toch best veel risico met zich mee, ik sluit het nog niet uit maar ik verwacht dat we toch de twee weken behandeling gaan doen
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Wat een ellende zeg! Arme Vegas.
Reinie, ik heb een verhaal gelezen op een ander forum en die hond had ook zo'n schimmelinfectie als wordt vermoedt bij Vegas.
Deze hond heeft de behandeling gehad waarbij buisjes in de schedel werden geplaatst voor 14 dagen en vooropgesteld is het helemaal goed gekomen.
Ik weet niet of je dit verhaal wilt lezen om je alvast een beetje voor te bereiden? Er staan ook foto's bij waardoor je misschien wat beter wordt voorbereid op hetgeen dat je eventueel staat te wachten.
Ik plaats de link nog niet........., laat eerst maar even weten of je het wilt lezen en zien.
Reinie, ik heb een verhaal gelezen op een ander forum en die hond had ook zo'n schimmelinfectie als wordt vermoedt bij Vegas.
Deze hond heeft de behandeling gehad waarbij buisjes in de schedel werden geplaatst voor 14 dagen en vooropgesteld is het helemaal goed gekomen.
Ik weet niet of je dit verhaal wilt lezen om je alvast een beetje voor te bereiden? Er staan ook foto's bij waardoor je misschien wat beter wordt voorbereid op hetgeen dat je eventueel staat te wachten.
Ik plaats de link nog niet........., laat eerst maar even weten of je het wilt lezen en zien.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Reini
- Zeer actief
Oh ja, graag zelfsMoniqueDM schreef:Wat een ellende zeg! Arme Vegas.

-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Da ... ember.html scrollen naar 6 november, staat een foto en een stukje tekst.
Succes met Vegas
Succes met Vegas
-
Reini
- Zeer actief
Och hemel, dat ziet er toch wel heel akelig uitSylvi@ schreef:http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Da ... ember.html scrollen naar 6 november, staat een foto en een stukje tekst.
Succes met Vegas
Ik weet heel niet wat Vegas te wachten staat

-
Erica
- Actief
- Contacteer: