Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloedneus, Uitslag: Geen schimmelinfectie pag. 40

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Och jee zeg.
Ik duim ook hoor.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Wat rot allemaal zeg. Arme Vegas. Kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent. Ik hoop dat de week een beetje snel om gaat.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jemig hee dat is niet niks wat jullie door moeten lopen. Ik hoopte nog op een verzwakte ader maar niet dus. Nu nog een week in onzekerheid :jank: gadver. Heel veel sterkte voor jullie
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Bah wat rot! Ik duim ook voor de minst riskante optie... :ok:

Sterkte deze week!
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Reini ik heb dit van de site van Westerhuis gepikt .

BEHANDELING
De schimmel is gevoelig voor enilkonazole of clotrimazole. De medicijnen worden alleen lokaal toegediend.
Systemische behandeling van aspergillose is mogelijk met ketakonazole of itrakonazole. Deze behandeling is echter minder effectief, giftig, duurt lang en is relatief duur.
Lokale behandeling kan door chirurgisch aan te brengen drains in de voorhoofdsholte en neusholte. De medicatie wordt twee maal per dag gedurende 14 dagen door de holten gespoeld. Deze methode is altijd effectief gebleken hoewel bewerkelijk. Tegenwoordig is een nieuwe methode mogelijk; gedurende 1 uur wordt de hond onder narcose gebracht terwijl de neus gespoeld wordt met clotrimazole. Deze ingreep is minder invasief en net zo effectief.
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

Arme Vegas en ook jullie... het houdt ook niet op voor hem, sterkte en ik duim voor jullie!!!!
Groetjes,

Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

Heel veel sterkte met Vegas, ik ga duimen voor een goede uitslag :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Heel veel sterkte deze weer Reini!
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Bah wat een naar bericht, ik ga weer verder duimen voor jullie mannetje :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Bah wat een rotnieuws Reini ik hoop op het allerbeste voor jullie ventje
Sannne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sannne »

Reini schreef:
Stang schreef: Natuurlijk wordt het geen ander nieuws! :knuffel:
En Vegas móet gewoon weer beter worden, zo'n superventje!
Alles wijst op schimmel dus daar gaan we gewoon vanuit. (ik geloof dat ik dat al wel 10.000 keer tegen mezelf heb gezegd :N: :mrgreen: ) Ik schrok er alleen een beetje van dat de internist zo stellig zei dat het ook iets ergers kan zijn. Pats * Boem, zo kwam dat aan. Nou ja, hij wil gewoon dat we overal rekening meehouden zodat het alleen maar mee kan vallen in principe :wink:
Kan me helemaal voorstellen hoe je je gevoeld hebt. Ik heb met Luna haar neus iets soortgelijks meegemaakt en als de DA het woord tumor uitspreekt schrik je je rot, dat wil je helemaal niet horen! Afijn je kent het verhaal met goede afloop van luna.
Tuurlijk gaan we helemaal van een schimmelinfectie uit als alles daarop wijst.
Beetje kunnen slapen?
Vegas ook de nacht goed doorgekomen?
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

plenty schreef:Reini ik heb dit van de site van Westerhuis gepikt .

Tegenwoordig is een nieuwe methode mogelijk; gedurende 1 uur wordt de hond onder narcose gebracht terwijl de neus gespoeld wordt met clotrimazole. Deze ingreep is minder invasief en net zo effectief.
Nou als dit ook mogelijk zou zijn...

Even over die mooncollar: die is idd niet geschikt voor wonden aan de kop omdat de hond dan nog met zijn kop tegen de muur e.d. kan schuren. De mooncollar is geschikt voor wonden op het lijf, zodat hij daar niet aan kan bijten. Dat is wat mij is vertelt door de d.a. en vind dat ook wel logisch klinken.

Heel veel sterkte met Vegas.
Merak
Actief

Ongelezen bericht door Merak »

Een kennis van ons heeft dit jaren geleden gehad met haar hond (rottweiler). Daarbij is inderdaad ook zo'n buisje geplaatst en moest er gespoeld worden. En hoewel die kennis daar ook vreselijk tegen op zag, is het achteraf allemaal erg meegevallen. Natuurlijk is het de eerste dagen even vreemd omdat je hond een "extra gat" in zijn kop heeft, maar dat went, eerlijk waar. En dat spoelen was ook niet echt een probleem. Zowel voor die kennis als de hond gold, dat dit elke dag wat beter en makkelijker ging. Ze vergeleek het zelf met het druppelen van ogen of zalven van oren, even lastig maar het moet nu eenmaal gebeuren. Uiteindelijk is bij die hond alles goed gekomen en heeft ze er de rest van haar leventje nooit meer last van gehad. Succesverhaal dus :ok: .

Heel veel sterkte Reini en maar hopen op een meest gunstige uitslag.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

BEHANDELING
De schimmel is gevoelig voor enilkonazole of clotrimazole. De medicijnen worden alleen lokaal toegediend.
Systemische behandeling van aspergillose is mogelijk met ketakonazole of itrakonazole. Deze behandeling is echter minder effectief, giftig, duurt lang en is relatief duur.
Lokale behandeling kan door chirurgisch aan te brengen drains in de voorhoofdsholte en neusholte. De medicatie wordt twee maal per dag gedurende 14 dagen door de holten gespoeld. Deze methode is altijd effectief gebleken hoewel bewerkelijk. Tegenwoordig is een nieuwe methode mogelijk; gedurende 1 uur wordt de hond onder narcose gebracht terwijl de neus gespoeld wordt met clotrimazole. Deze ingreep is minder invasief en net zo effectief.
Ik ga deze mogelijkheid ook even onderzoeken, bedankt :ok: Ik ga vandaag googlen maar dit ziet er al heel er goed uit zeg! Ik wacht nu eerst de uitslag af en dan ga ik na of deze uur-behandeling ook in Amsterdam wordt uitgevoerd en of dat voor Vegas geschikt is :wink: Ik zal na de uitslag ook even contact opnemen met kliniek Westerhuis :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

[quote="Sannne"]
Kan me helemaal voorstellen hoe je je gevoeld hebt. Ik heb met Luna haar neus iets soortgelijks meegemaakt en als de DA het woord tumor uitspreekt schrik je je rot, dat wil je helemaal niet horen! Afijn je kent het verhaal met goede afloop van luna.
Tuurlijk gaan we helemaal van een schimmelinfectie uit als alles daarop wijst.
Beetje kunnen slapen?

Vannacht is alles goed gegaan :ok: Vegas lag zo prinsheerlijk, languit op bed dat Ömer maar beneden op de bank is gaan slapen :smile2: Ik ga hem nu even eten geven en dan met een uurtje even wandelen :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Reini schreef:

BEHANDELING
Ik ga deze mogelijkheid ook even onderzoeken, bedankt :ok: Ik ga vandaag googlen maar dit ziet er al heel er goed uit zeg! Ik wacht nu eerst de uitslag af en dan ga ik na of deze uur-behandeling ook in Amsterdam wordt uitgevoerd en of dat voor Vegas geschikt is :wink: Ik zal na de uitslag ook even contact opnemen met kliniek Westerhuis :ok:
Ik quote mezelf even :wink:

Ik heb net gebeld met de internist en er zitten wat haken en ogen aan deze behandeling. Het is wél een mogelijkheid en hij had het er zelf al met mij over willen hebben als woensdag de uitslag bekend is. Deze behandeling voeren hun zelf niet uit maar ik kan worden doorgestuurd naar Utrecht of Brabant.

Voor deze behandeling moet er eerst een CT scan worden gemaakt om vast te stellen of het bot de behandeling gaat houden. De neus wordt namelijk aan beide zijde afgedicht met een ballon en dan wordt er onder hoge druk een uur lang een middel ingebracht wat de schimmel tegen gaat. Vaak is het zo dat de schimmel het bot al heeft aangevreten en dan is het mogelijk dat tijdens de behandeling de vloeistof naar de hersenen schiet en dat mag natuurlijk niet. Vandaar eerst de CT scan om het bot te bekijken.

Wel zei hij dat het een mogelijkheid is, zeker omdat Vegas niet de gemakkelijkste patiënt is maar hij zei ook dat de beste resultaten nog altijd worden geboekt met de twee weken behandeling.

Woensdag bel ik terug voor de uitslag en dan gaan we het er uitgebreid over hebben :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Jeetje Reini.....
Ik heb gisteravond niet meer achter de pc gezeten en nu bijgelezen.
Wat wordt dat een k*tweek voor jullie :(: .

Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen, maar ik kan niet meer doen dan heel veel sterkte wensen en blijven duimen dat het het beste van het slechte is.
Knuffel voor Vegas en voor jou, ik denk aan jullie.
:knuffel1:
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

(***) ach goss :knuffel1: voor jou Reini en een dikke knuffel voor Vegas.
We duimen dat alles snel weer goed en gezond is met Vegas !
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
plenty
Zeer actief

Reini schreef:
Reini schreef:

BEHANDELING
Ik quote mezelf even :wink:

Ik heb net gebeld met de internist en er zitten wat haken en ogen aan deze behandeling. Het is wél een mogelijkheid en hij had het er zelf al met mij over willen hebben als woensdag de uitslag bekend is. Deze behandeling voeren hun zelf niet uit maar ik kan worden doorgestuurd naar Utrecht of Brabant.

Voor deze behandeling moet er eerst een CT scan worden gemaakt om vast te stellen of het bot de behandeling gaat houden. De neus wordt namelijk aan beide zijde afgedicht met een ballon en dan wordt er onder hoge druk een uur lang een middel ingebracht wat de schimmel tegen gaat. Vaak is het zo dat de schimmel het bot al heeft aangevreten en dan is het mogelijk dat tijdens de behandeling de vloeistof naar de hersenen schiet en dat mag natuurlijk niet. Vandaar eerst de CT scan om het bot te bekijken.

Wel zei hij dat het een mogelijkheid is, zeker omdat Vegas niet de gemakkelijkste patiënt is maar hij zei ook dat de beste resultaten nog altijd worden geboekt met de twee weken behandeling.

Woensdag bel ik terug voor de uitslag en dan gaan we het er uitgebreid over hebben :wink:
Ik welke kliniek moet je dan zijn in Brabant Reini ?
Reini
Zeer actief

plenty schreef: Ik welke kliniek moet je dan zijn in Brabant Reini ?
Dat heeft hij niet zo specifiek gezegd :wink: Eerst de uitslag maar even afwachten woensdag! Utrecht ken ik natuurlijk wel maar ik Brabant zou ik het ook zo 123 niet weten :denken:
Afbeelding
plenty
Zeer actief

Reini schreef:
Dat heeft hij niet zo specifiek gezegd :wink: Eerst de uitslag maar even afwachten woensdag! Utrecht ken ik natuurlijk wel maar ik Brabant zou ik het ook zo 123 niet weten :denken:
Ik zou zelf nooi naar Utrecht gaan , daarom ook de vraag :wink:
Reini
Zeer actief

plenty schreef:
Reini schreef:
Ah, op die manier :wink: Wat zijn jouw ervaringen met Utrecht dan? Ik hoor er overwegend positieve verhalen over, behalve dan dat je dus niet bij je hond mag blijven. Deze uur-behandeling brengt toch best veel risico met zich mee, ik sluit het nog niet uit maar ik verwacht dat we toch de twee weken behandeling gaan doen :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat jullie toch allemaal doormaken, ik kan er echt niet bij :jank:

Je valt echt van de ene tegenslag in de andere als het om de gezondheid van Vegas gaat.

Super dat Cleo mee is gegaan, want je had echt niet alleen moeten zijn!

Tot vanavond!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Heb tot nu toe alleenmaar mee gelezen.
Ik wil julie heel veel sterkte wensen en hoop dat je snel de uitslag krijgt.
Wat een drama zeg....hopelijk heeft Vegas er niet veel last van.

Jacqueline
Afbeelding
plenty
Zeer actief

Reini schreef:
plenty schreef:
Reini schreef:
Ah, op die manier :wink: Wat zijn jouw ervaringen met Utrecht dan? Ik hoor er overwegend positieve verhalen over, behalve dan dat je dus niet bij je hond mag blijven. Deze uur-behandeling brengt toch best veel risico met zich mee, ik sluit het nog niet uit maar ik verwacht dat we toch de twee weken behandeling gaan doen :wink:
Ik stuur je vanmiddag wel even een Pbtje !!
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Wat een ellende zeg! Arme Vegas.
Reinie, ik heb een verhaal gelezen op een ander forum en die hond had ook zo'n schimmelinfectie als wordt vermoedt bij Vegas.
Deze hond heeft de behandeling gehad waarbij buisjes in de schedel werden geplaatst voor 14 dagen en vooropgesteld is het helemaal goed gekomen.

Ik weet niet of je dit verhaal wilt lezen om je alvast een beetje voor te bereiden? Er staan ook foto's bij waardoor je misschien wat beter wordt voorbereid op hetgeen dat je eventueel staat te wachten.

Ik plaats de link nog niet........., laat eerst maar even weten of je het wilt lezen en zien.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Reini
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Wat een ellende zeg! Arme Vegas.
Reinie, ik heb een verhaal gelezen op een ander forum en die hond had ook zo'n schimmelinfectie als wordt vermoedt bij Vegas.
Deze hond heeft de behandeling gehad waarbij buisjes in de schedel werden geplaatst voor 14 dagen en vooropgesteld is het helemaal goed gekomen.

Ik weet niet of je dit verhaal wilt lezen om je alvast een beetje voor te bereiden? Er staan ook foto's bij waardoor je misschien wat beter wordt voorbereid op hetgeen dat je eventueel staat te wachten.

Ik plaats de link nog niet........., laat eerst maar even weten of je het wilt lezen en zien.
Oh ja, graag zelfs :ok: In woorden weet ik het nu zo'n beetje wel maar ervaringen en foto's zijn zeer welkom :wink:
Afbeelding
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Da ... ember.html scrollen naar 6 november, staat een foto en een stukje tekst.

Succes met Vegas :ok:
Reini
Zeer actief

Sylvi@ schreef:http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Da ... ember.html scrollen naar 6 november, staat een foto en een stukje tekst.

Succes met Vegas :ok:
Och hemel, dat ziet er toch wel heel akelig uit :jank:
Ik weet heel niet wat Vegas te wachten staat :(: Ik begrijp inmiddels dat een schimmelinfectie echt vreselijk is, lastig te behandelen en zelfs weer terug kan komen (of andere ontstekingen). Oh Vegasje toch :(:
Afbeelding
Erica
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Erica »

Hoi Reini,

Op buitenlandsehonden.nl is AnitaP lid, zij heeft een hond met schimmel in de neus. Rocky heeft het al zeker 1,5 jaar en zij behandelen hem met medicatie. Die keuze is weer gemaakt op basis van allerlei factoren, maar misschien heb je wel wat aan haar ervaringsverhalen?!

Groetjes,
Erica
WWW.BUITENLANDSEHONDEN.NL

Afbeelding

*Don't dream, Just Do It!"
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”