Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verlamd pootje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miso
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door miso »

Hallo, daar ben ik weer.
Beike heeft inmiddels drie acupunctuurbehandelingen achter de rug. Gisteren de laatste. Het gevoel is nog een klein beetje verder terug gekomen, nu tot iets onder de oksel. Maar het pootje blijft verlamd, hij sleept er nu veel meer mee over de grond dan in het begin. Af en toe heeft hij nog last van pijnscheuten, maar dat wordt wel minder. Het schoentje past op zich goed, maar daardoor wordt zijn pootje nog langer en heeft hij er alleen maar last van. Als we nu gaan wandelen hang ik zijn poot in een geïmproviseerde draagband.
Het lopen op drie poten gaat niet echt soepel, hij zet zijn goede voorpoot nogal scheef neer en zakt er ook best ver doorheen. Daardoor hobbelt hij erg.
We weten nog niet of die scheve nekwervel op dit moment voor problemen zorgt. Soms denk ik wel eens dat daar die pijnscheuten vandaan komen en ook dat hij daardoor niet zoveel kracht heeft in zijn goede voorpoot.
De DA wil toch nog eens een foto onder narcose maken. Ik heb gevraagd of hij iets met manuele therapie kon bereiken en dat wilde hij misschien wel proberen.
De problemen met de nekwervel staan echter los van de verlamming van Beike's poot.
Al met al is het best zielig. Ik hoop echt dat het met de tijd wat beter zal gaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik zou zeker eens een dierenfysiotherapeut zoeken bij jou in de buurt.
Knaagt hij niet aan de poot?
Groetjes van Charlotte
miso
geregistreerd lid

Nee, hij knaagt gelukkig niet aan zijn poot. Maar ik let wel goed op dat hij er geen wondjes aan krijgt, want dan is de kans groot dat hij er wel aan gaat zitten.
laforrest
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door laforrest »

hai, het is alweer een tijdje geleden,maar ik ben ontzettend druk geweest :19: is er nog vooruitgang met beike zijn pootje?
miso
geregistreerd lid

Hallo, tja ik heb het ook nogal druk, en dan blijven dit soort dingen er gewoon bij. Maar het gaat wel goed met Beike. Hij is meestal wel opgewekt, lopen gaat redelijk, al struikelt hij toch ook nog wel eens. Hij denkt er duidelijk veel meer over na of hij het wel de moeite waard vindt om ergens op af te gaan. Het pootje verbetert verder helemaal niets meer. De spieren zijn helemaal geslonken en daardoor hangt het nu veel meer nog dan eerst. Het sleept voortdurend over de grond. Als we gaan wandelen bind ik het pootje op, dan heeft hij er minder last van bij het lopen.
Morgenmiddag ga ik weer naar de DA om verder beleid af te spreken. Het zal nu toch wel uitdraaien op een amputatie. En hoewel ik weet dat hij dan vast beter uit de "voeten" zal kunnen, heb ik nog steeds erg veel moeite met de verminking. Nu ziet hij er nog normaal uit als hij zit of ligt. Nou ja, ik wil toch het beste voor hem.

Afbeelding Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ach wat vreselijk dat het toch een amputatie wordt :jank: Het zal voor Beike wel het beste zijn. Het uiterlijk daar zal je wel aan wennen. Belangrijker is, hoe beweegt Beike zich straks........
Afbeelding
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

Hoi,
Wat verschrikkelijk dat je voor deze moeilijke keuze staat.Ik moet je eerlijk toegeven dat ik na alle ellende met mijn hond er ook wel eens aan gedacht
heb.Gelukkig heb ik de keus nog niet hoeven maken.Hoe hard het ook klinkt maar als het zou moeten dan denk ik dat ik mijn hond dit niet zou aandoen.
je hebt natuurlijk goede vorbeelden maar de nare hoor je niet.Dat is ook de reden dat ik dit schrijf.Iedereen wil het beste voor zijn hond,ook ik,maar ik vind dat we soms te ver gaan in het ingrijpen in een leven van een dier.Hoe komt het toch dat er zoveel manke honden zijn.Vroeger,en daar bedoel ik eigenlijk 10 jaar geleden mee hoorde je er niet zoveel over.Wat doen we dat er zoveel honden zijn die mank zijn.Kijk, bij jouw hond is het duidelijk dat het door een ongeluk is gekomen,maar er zijn ook honden die met een aangeboren afwijking kampen.Laten we nu veel meer opereren aan onze honden of is het gewoon zo dat de honden zwakker zijn.Begrijp me,ik wil je absoluut niet veroordelen alleen op een andere "mogelijkheid" wijzen.En ik weet dat welke beslissing je ook neemt altijd de juiste is want het is jouw hond en jouw leven.Dus het is absoluut niet negatief bedoelt .
Sterkte met je beslissing
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jeetje wat vervelend allemaal zeg!
Ik lees nu dit topic pas.
Ik ken wel wat honden die op latere leeftijd een pootamputatie hebben moeten ondergaan en ik moet zeggen dat deze goed uit de ( 3 ) voeten kunnen met hun handicap.
Een hond met 1 poot minder dan 4 is niet minder gelukkig, beperkter dat misschien wel maar de beperkingen zijn nog zeker te overzien hoor en staat levensgeluk echt niet in de weg.
Dat jezelf moeite hebt met de amputatie vind ik logisch dat zou ik ook hebben, maar je kent je hond zelf het beste en je ziet hoe hij nu met 3 poten langzaamaan vooruit gaat dus dat kan alleen maar beter worden.
Sterkte hoor...!

Jacqueline
Afbeelding
miso
geregistreerd lid

Vanavond naar de DA geweest. De knoop doorgehakt: op 2 januari gaan ze (een deel van) het pootje amputeren. Ze zullen nog overleggen hoeveel eraf moet. :cry:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Héél zwaar deze beslissing, maar ik denk dat de DA en jij heel goed overlegd hebben. Wij hebben er ook wel eens over gesproken hoe het zou zijn bij Harrie (toen hij vorig jaar een gezwelletje op zijn voet had) en het is voor een hond mn een speelse Stabij toch een moeilijke beslissing.
Gelukkig is het hier nooit zo ver gekomen. Wel bij een van onze vorige katten op 16 jarige leeftijd. Die kat kon nadien heel erg goed uit de voeten, zelfs muizen vangen.
Dus wie weet gaat het bij Beike straks ook goed, nu kan hij tenslotte ook niks met die poot. Het moeilijkste is volgens mij dat de hond er niets van begrijpt en zomaar met 1 poot minder wakker wordt.
Sterkte en knuffels voor Beike.
Afbeelding
laforrest
Vaste gebruiker
Contacteer:

miso schreef:Vanavond naar de DA geweest. De knoop doorgehakt: op 2 januari gaan ze (een deel van) het pootje amputeren. Ze zullen nog overleggen hoeveel eraf moet. :cry:
ik wil jullie héél veel sterkte wensen morgen. ik denk aan jullie.

dikke (nieuwjaars)knuffel :knuffel:
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Heel veel sterkte morgen, wat vreselijk...
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Heel veel sterkte morgen en veel knuffels voor Beike!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Heel veel sterkte morgen, en alvast beterschap voor Beike.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Heel veel sterkte vandaag!
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Heel veel sterkte vandaag.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Sterkte.
Misschien ter geruststelling voor jou 2 filmpjes van Zenna van Thea, 2 weken na haar amputatie....
Filmpje 1
Filmpje 2
Amputatie hoeft dus niet het einde van de wereld te zijn, zeker niet voor je hond :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

heel veel sterkte
Afbeelding
laforrest
Vaste gebruiker
Contacteer:

Inge schreef:Sterkte.
Misschien ter geruststelling voor jou 2 filmpjes van Zenna van Thea, 2 weken na haar amputatie....
Filmpje 1
Filmpje 2
Amputatie hoeft dus niet het einde van de wereld te zijn, zeker niet voor je hond :wink:
wat goed dat je dit filmpje erop hebt gezet!!

ik wilde spike ook filmen van de week om het vervolgens op het forum te zetten. maar mijn camera was stuk :boos: en ik weet ook niet zo goed hoe ik het op internet moet zetten!...... :denken:
miso
geregistreerd lid

Beike is nu echt een "driepootje"

Hallo allemaal,

dank jullie wel voor jullie bemoedigende woorden. Ik lees ze nu pas, want om de een of andere reden heb ik geen mailtje gehad dat er berichtjes waren gekomen.

Beike is vanmiddag dus geopereerd, half twee gebracht, half vijf weer opgehaald. Nog een beetje suf van de verdoving, maar wel stevig staand op drie pootjes. Bij het weggaan gauw even de behandelkamer onder geplast, dus dat is allemaal in orde.
Hoewel ik wist wat ik kon verwachten, vond ik het toch een akelig gezicht, dat stompje. Er is dus boven de elleboog geamputeerd. De dierenarts zegt dat het voor het evenwicht wel belangrijk is om nog een klein stukje van het pootje te laten zitten. Nu is alles nog wat bloederig, maar als dat straks weg is en er groeit weer haar op, dan zal het er allemaal wel een stuk anders uit zien.
Hij komt nu goed bij, heeft geen pijn en heeft zelfs onze katten alweer even de tuin in gejaagd.
Trouwens Inge, geweldig die filmpjes van Zenna. Je kunt nauwelijks zien dat ze maar drie pootjes heeft, zo goed kan ze ermee rennen en springen. Beike struikelt nogal eens en valt dan letterlijk op zijn bek. Ik zit daar meer mee dan hij, geloof ik.
Loopt Spike ook net zo goed als Zenna, Marjolein?
Ik heb goede hoop dat het wel weer goed komt met Beike. Straks weer veel wandelen om zijn conditie te verbeteren. Ook goed voor de mijne :wink:

Beike en ik wensen jullie allemaal een gezond 2007

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Jee wat een rottige tijd heb je achter de rug zeg...
maar wat fijn dat hij in zijn gedrag in ieder geval weer de oude Beike is :ok:
Nu, na de amputatie zal het vast goedkomen als ik je verhaaltje van vandaag zo lees...
Hij was natuurlijk al gewend om op drie poten te lopen en hij heeft nu in ieder geval geen "last" meer van de poot die in de weg zit..

Wat knap eigenlijk dat een hond van 9 zich daar nog in aanpast...het zijn wonderlijke beestjes, die honden van ons.

En...Beike voor een Stabijtje...zo heette het stabijtje van mijn tante vroeger ook...leuk om te lezen dat er nog 1 loopt die Beike heet.

Succes hoor met het herstel van zijn amputatie...het zal voor jullie om te zien idd wel wennen zijn...maar het komt vast helemaal goed! :ok:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Heel veel sterkte verder, maar dat gaat wel lukken hoor.
En dat omvallen, kan dat niet zijn van de narcose?
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Als ik de foto's goed bekijk is het niet een erg lang stompje. Bij Soraya hebben ze alleen het schouderblad laten zitten en dat steekt een beetje uit. Evenwicht vinden ze gauw genoeg. Als Soraya staat dat staat haar enige voorpoot een beetje in het midden van het lichaam. Soms struikelt ze wel eens in een bocht als ze hard rent en daardoor heeft ze een kale plek op de borst maar verder heeft ze nergens last van.

Sterkte met het herstel. Je zal merken dat het bij de hond snel verloopt. :ok:
Groetjes van Charlotte
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Een dikke knuf voor Beike en sterkte!
Afbeelding
miso
geregistreerd lid

Nog even een berichtje over Beike. Het gaat heel goed met hem. Hij heeft helemaal geen pijn gehad, misschien ook wel doordat hij toch al geen gevoel meer had in zijn poot. Maar toch wonderlijk dat het net lijkt of er helemaal geen ingrijpende operatie heeft plaats gevonden. Hij loopt beter nu hij dat lamme pootje niet hoeft mee te slepen. Hij rent weer en springt over sloten. Af en toe struikelt hij nog wel eens, maar loopt daarna zo weer verder. Hij staat op twee poten als hij moet plassen, zoekt soms steun voor zijn derde poot.
Vrijdag gaan de hechtingen eruit en dan maar hopen dat zijn haar weer snel aangroeit. Maar dat zal wel.
Natuurlijk, hij wordt nooit meer de oude, maar zoals het nu gaat heeft hij ook nog een goed leven en heeft hij er nog plezier in.
Straks gaat hij lekker weer mee op onze camperweekenden en vakanties. Dan maar wat minder ver fietsen en wandelen.
Bedankt voor jullie luisterend oor tijdens de afgelopen weken en de adviezen die jullie gaven. Vedim bedankt voor het schoentje, dat hij slechts een paar keer heeft kunnen dragen, maar dat zijn pootje toch goed beschermde tegen verwondingen.
En Marjolein bedankt voor het verhaal over Spike, dat me een idee gaf van wat ik kon verwachten.
Groetjes en een poot (tja,het gaat wat moeilijk tegenwoordig) van Beike.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Fijn te lezen dat het met Beike allemaal goed gaat! :ok:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Goed joh wat fijn dat alles nu goed gaat. :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wat fijn dat het gelukkig weer goed gaat met je ventje :cheer:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat Beike zich nog goed kan redden, het is echt een opluchting voor mij, want ik zat er behoorlijk mee.
Knap hoor op een leeftijd van 9 jaar :ok:
Dit soort dingen raakt mij altijd behoorlijk diep omdat wij dit zelf meegemaakt hebben met een kat, je gaat door een hel als dat moet gebeuren :(: En dan is het ook nog een Stabijtje.......het lijkt wel of ik Harrie zo zie zitten.
In ieder geval zit hij alweer achter de katten aan :ok: Geef hem maar een heleboel knuffels van mij en beterschap!
Afbeelding
laforrest
Vaste gebruiker
Contacteer:

het is zo herkenbaar wat je schrijft. ik weet nog dat wij spike gingen ophalen. behalve het feit dat hij suf was van de medicijnen, leek het ook bij hem of er "niks" gebeurd was. ook spike loopt beter op 3 poten, dan daarvoor met zijn verlamde pootje. met het verlamde pootje zag spike er slap en onzeker uit, en nu op 3 poten sterk, stevig en zelfverzekerd.

het is en blijft moeilijk, maar ik ben er heilig van overtuigd dat wij het er moeilijker mee hebben dan de hond zelf. als we een balletje aan het gooien zijn en spike gaat onderuit, hou ik mijn hart vast, maar hij staat net zo snel weer vrolijk en kwispelend naast me om te "vragen"'of ik alsjeblieft het balletje nog een keer wil gooien :lol1:

ik merk wel dat spike iets afstandelijker of afwachtender is geworden ten opzichte van andere honden. hij was een allemans vriend en dat is hij nog steeds, maar er gaat wel een hoop geblaf aan vooraf. misschien om even duidelijk te maken hoe of wat :19: geen idee ook.

ik ben in ieder geval heel erg blij dat het zo goed gaat met lieve beike. en wat zijn vacht betreft, bij spike was het met 3 maanden weer redelijk aangegroeid.....

geef beike maar een dikke knuffel van me...en een lekker koekje :wink:

kus
marjolein
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”