Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe pup op carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tutjehola
Actief

Nieuwe pup op carnibest

Ongelezen bericht door tutjehola »

Sinds kerstavond hebben we dus Nixs in huis, ik heb haar meteen overgezet op versvlees, Carnibest. Toen ze kwam had ze redelijke drollen, wat drassis en veel, maar wel een drol. Nu heeft ze redelijk dunne, slijmerige poep, ze plast nauwelijks, en veel minder poep natuurlijk. het is absoluut geen diarree.
Op zich denk ik dat het de overgang is van brok naar vers, maar kan een pupke dit wel aan?
Ze is levendig, eet als een bouwvakker, ik heb niet de indruk dat ze er last van heeft.
Hoe lang kan ik dit aankijken, of is dit normaal?
(Ze is ontwormd)
Willem, Nixs, Noppes.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ik zou me er niet te druk over maken, mijn pup had dat ook toen ik hem net had. Toen hij op de natuur versie toch wat dunnere ontlasting hield heb ik hem op de lam versie gezet van CB dat ging beter en nu staat ie weer gewoon op de natuur versie.
Afbeelding
tutjehola
Actief

Dus nog maar even aankijken, wat laten wennen en evt. later een lam/rijst versie proberen?
Willem, Nixs, Noppes.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Zou het zeker nog aankijken hij is er nog maar net en soms moeten ze gewoon even omschakelen ( zon lijfje dan).
Komt wel goed.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik denk dat je met een dag of wat echt wel verbetering ziet mbt de ontlasting. Als de dunne meer dan een week aanhoudt zou ik me achter mijn oren gaan krabben, maar voorals nog gewoon zo doorgaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
tutjehola
Actief

Het lijkt iets beter te worden, in ieder geval poept ze nog maar een paar keer per dag. Het lijkt wat vaster te worden, wel wat slijm er nog bij.
T is ook zo`n klein wijffie, dat maakt me toch wel weer wat onzeker. Maar ze is vrolijk, komt vast goed.
Willem, Nixs, Noppes.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

tutjehola schreef:Het lijkt iets beter te worden, in ieder geval poept ze nog maar een paar keer per dag. Het lijkt wat vaster te worden, wel wat slijm er nog bij.
T is ook zo`n klein wijffie, dat maakt me toch wel weer wat onzeker. Maar ze is vrolijk, komt vast goed.
Schiet me ineens te binnen, teveel voeren kan ook tot dunnere ontlasting leiden.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Mijn Colliepup staat vanaf 8 weken op rauwe vleesvoeding. Was regelmatig aan de dunne afhankelijk van wat hij at. Ik heb me er nooit druk omgemaakt. Hij is nu een prachtige mooie jongen. Toen de fokker hem terugzag wist ze niet wat ze zag. Zij is nu ook volledig overgegaan op rauwe voeding. :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Dat je pup minder plast is normaal bij rauwe verse voeding,ze drinke r er immers ook minder door.Brokken hebben een heleboel water nodig om goed te kunnen verteren in de maag.Maar vlees bevat van zichzelf al een hoop vocht,dus daardoor drinkt de hodn een stuk minder.Een beetje andere ontlasting met wat slijm is normaal in de eerste dagen nadat je bent overgestapt op vers.
tutjehola
Actief

Schiet me ineens te binnen, teveel voeren kan ook tot dunnere ontlasting leiden.[/quote]

Ik zal haar wat minder geven, het gaat nog steeds niet goed en ze valt naar mijn zin teveel af. Ze woog net iets boven een kilo toen ze kwam, nu onder de negenhonderd gram. Ik hou haar goed in de gaten, ze is gelukkig nog speels en vrolijk.
Willem, Nixs, Noppes.
doorzettertje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door doorzettertje »

Kun je er niet een beschuitje doorheen gooien?

helpt bij ons toch ook? :denken:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

doorzettertje schreef:Kun je er niet een beschuitje doorheen gooien?

helpt bij ons toch ook? :denken:
Doe maar niet. Een hond kan helemaal niks met beschuit, niet met de granen ed. die er in zitten. Je kunt ook proberen wat onbewerkt schapenvet bij te voeren als ze afvalt. Alhoewel ik alleen ervaring heb met volwassen honden, niet met puppies.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”