Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Likplek
Moderator: moderatorteam
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Likplek
Pfffffffffffffffff wij zijn net terug van de DA met Harrie. Harrie bijt steeds op zijn poot en die plek werd/wordt steeds groter. Omdat het er toch uitziet als iets tumorachtigs en wij geen dokter zijn, besloten wij er toch even naar te laten kijken.
Gelukkig is het geen tumor, maar een likgranuloom zoals ik al dacht. Dit kunnen wij tenminste aanpakken. We zullen een stuk rustiger slapen nu.
De DA heeft geen medicijnen voor Harrie meegegeven want huismiddellen zijn wat dat betreft net zo goed. Zoals Betadinezalf, Calendula of Tea Tree olie.
Hij moet er dus gewoon afblijven, maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Vrijdag mag Dirkepoes weer naar de DA voor controle schildklier, wij lijken wel kind aan huis daar.............
Gelukkig is het geen tumor, maar een likgranuloom zoals ik al dacht. Dit kunnen wij tenminste aanpakken. We zullen een stuk rustiger slapen nu.
De DA heeft geen medicijnen voor Harrie meegegeven want huismiddellen zijn wat dat betreft net zo goed. Zoals Betadinezalf, Calendula of Tea Tree olie.
Hij moet er dus gewoon afblijven, maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Vrijdag mag Dirkepoes weer naar de DA voor controle schildklier, wij lijken wel kind aan huis daar.............

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
De plek zit op zijn pols. Dan zal een schoentje het niet redden denk ik.
Een sok trekt hij er gewoon af of likt de sok zo nat dat het ook geen zin heeft. Verbandjes haalt hij er ook af. Waar ik dan bang voor ben is dat hij de leukoplast of het verband nog opeet ook.
Waarom ik daar bang voor ben? Onze vorige hond (heel lang geleden) heeft eens een elastisch verband (een behoorlijk stuk) van zijn staart gehaald en opgegeten. We waren dat verband 's morgens gewoon kwijt.
Een dag later konden we het verband gewoon tijdens het poepen uit zijn kont trekken. Bloed link natuurlijk.
Een sok trekt hij er gewoon af of likt de sok zo nat dat het ook geen zin heeft. Verbandjes haalt hij er ook af. Waar ik dan bang voor ben is dat hij de leukoplast of het verband nog opeet ook.
Waarom ik daar bang voor ben? Onze vorige hond (heel lang geleden) heeft eens een elastisch verband (een behoorlijk stuk) van zijn staart gehaald en opgegeten. We waren dat verband 's morgens gewoon kwijt.
Een dag later konden we het verband gewoon tijdens het poepen uit zijn kont trekken. Bloed link natuurlijk.

- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe lang doet hij dat al? Is er sprake van stress dat hij dat granuloom heeft ontwikkeld? Je kan er berkenteerolie op doen. Dat is vies en stinkt, meestal blijven ze er wel af dan. Het helpt ook de huid genezen.
Naar Femia!
Naar Femia!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Harrie heeft het al eens vaker gedaan.Eline* schreef:Hoe lang doet hij dat al? Is er sprake van stress dat hij dat granuloom heeft ontwikkeld? Je kan er berkenteerolie op doen. Dat is vies en stinkt, meestal blijven ze er wel af dan. Het helpt ook de huid genezen.
Naar Femia!
Deze keer komt het (vermoed ik)omdat Dirk in de lappenmand zit.
Dirk kreeg extra veel en vaak eten omdat ze zo mager werd en buiten dat aandacht in de vorm van pillen en wegen extra aaien etc.etc.. Soort jaloezie denk ik. Ze zijn beiden bang dat ze iets te kort komen geloof ik
Ik hoop dat het snel weer minder wordt.
Die berkenteerolie kan je die halen in de dierenwinkel?