Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prikje of neusenting
Moderator: moderatorteam
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
prikje of neusenting
De enting tegen de kennelhoest, de meningen zijn hier erg over verdeeld.
Welke vaccin werkt beter, en effectiever? De neusenting, of het prikje?
En hoe vervelend is de neusenting voor een hond?
xxx
xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
-
WOEF!
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Hier ook geen kennelhoestenting. Lees dit topic maar eens door: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=101167
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Ilma
- Vaste gebruiker
-
zerzaldi
- geregistreerd lid
ike heb mijn pup een paar weken geleden geent voor kennelhoest dmv een neus spuitje.
omdat ik naar cursus ga met haar.
ze merkte er helemaal niks van keertje niezen en verder niet. het scheelde ook wel dat er al een lekker brokje klaar lag
ik weet niet welke nou beter is maar volgens de dierenarts kwam het zo beter en sneller op de goede plek ofzo
ze merkte er helemaal niks van keertje niezen en verder niet. het scheelde ook wel dat er al een lekker brokje klaar lag
ik weet niet welke nou beter is maar volgens de dierenarts kwam het zo beter en sneller op de goede plek ofzo
groetjes marjon en gina
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Is dat verplicht bij jullie om kennelhoest te laten enten als je naar cursus gaat dan? Ik train al jaren met mijn honden (en ga naar shows en grote hondenwandelingen, loop in losloopgebieden enz.) en heb mijn honden nog nooit tegen kennelhoest laten enten. Ik ben ook niet van plan om dat wel te doen.zerzaldi schreef:ike heb mijn pup een paar weken geleden geent voor kennelhoest dmv een neus spuitje.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Het werd mij aangeraden door de DAScooby schreef:Is dat verplicht bij jullie om kennelhoest te laten enten als je naar cursus gaat dan? Ik train al jaren met mijn honden (en ga naar shows en grote hondenwandelingen, loop in losloopgebieden enz.) en heb mijn honden nog nooit tegen kennelhoest laten enten. Ik ben ook niet van plan om dat wel te doen.zerzaldi schreef:ike heb mijn pup een paar weken geleden geent voor kennelhoest dmv een neus spuitje.

You'll be in my heart... Always...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Voor zover ik weet wordt het op Kynologenclubs niet verplicht gesteld.Scooby schreef:Is dat verplicht bij jullie om kennelhoest te laten enten als je naar cursus gaat dan? Ik train al jaren met mijn honden (en ga naar shows en grote hondenwandelingen, loop in losloopgebieden enz.) en heb mijn honden nog nooit tegen kennelhoest laten enten. Ik ben ook niet van plan om dat wel te doen.zerzaldi schreef:ike heb mijn pup een paar weken geleden geent voor kennelhoest dmv een neus spuitje.
Als de hond kennelhoest heeft of een "keelontsteking" wordt wel verwacht dat je de hond thuis laat en alleen zelf op de training komt
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: prikje of neusenting
helemaal geen entingSelian schreef:De enting tegen de kennelhoest, de meningen zijn hier erg over verdeeld.
xxx

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
omdat die er geld aan verdientJacksel schreef:Het werd mij aangeraden door de DAScooby schreef:Is dat verplicht bij jullie om kennelhoest te laten enten als je naar cursus gaat dan? Ik train al jaren met mijn honden (en ga naar shows en grote hondenwandelingen, loop in losloopgebieden enz.) en heb mijn honden nog nooit tegen kennelhoest laten enten. Ik ben ook niet van plan om dat wel te doen.zerzaldi schreef:ike heb mijn pup een paar weken geleden geent voor kennelhoest dmv een neus spuitje.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is logisch; dat levert hem toch geld op?Jacksel schreef:Het werd mij aangeraden door de DAScooby schreef:Is dat verplicht bij jullie om kennelhoest te laten enten als je naar cursus gaat dan? Ik train al jaren met mijn honden (en ga naar shows en grote hondenwandelingen, loop in losloopgebieden enz.) en heb mijn honden nog nooit tegen kennelhoest laten enten. Ik ben ook niet van plan om dat wel te doen.zerzaldi schreef:ike heb mijn pup een paar weken geleden geent voor kennelhoest dmv een neus spuitje.
Groetjes, Karen
-
speurneus carola
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat zou voor mij nog steeds geen reden zijn om dat 'maar wel' een kennelhoest enting te geven. Ik wil gewoon zo min mogelijk troep in mijn honden.speurneus carola schreef:mij da verdiend dus niets aan de kennelhoestpuf, omdat ik altijd met een grote groep kom, is de kennelhoest enting altijd gratis, evenals een korting van 7 euro 50 voor elke enting omdat het er meer dan 1 is.
Groetjes, Karen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook niet als ik zie hoeveel risico ze eigenlijk zouden lopen hier door het bijten van zoveel verschillende honden op dezelfde mouwen op diverse verenigingen en ze nog nooit kennelhoest gehad hebben (met uitzondering van m'n huishond die dus wel geent was en nooit pakwerk heeft gedaanScooby schreef:Maar dat zou voor mij nog steeds geen reden zijn om dat 'maar wel' een kennelhoest enting te geven. Ik wil gewoon zo min mogelijk troep in mijn honden.speurneus carola schreef:mij da verdiend dus niets aan de kennelhoestpuf, omdat ik altijd met een grote groep kom, is de kennelhoest enting altijd gratis, evenals een korting van 7 euro 50 voor elke enting omdat het er meer dan 1 is.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Mij werd ooit door mijn dierenarts verteld dat een kennelhoestenting net zoiets is als de griepprik bij mensen:je wordt ge-ent tegen vorm A en prompt komt vorm B langs en heb je het alsnog.
Geen griepprik hier dus(alhoewel ik wel tot de zg. risicogroep behoor) en al helemaal geen kennelhoestenting.
Geen griepprik hier dus(alhoewel ik wel tot de zg. risicogroep behoor) en al helemaal geen kennelhoestenting.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kennelhoest is zoiets als griep bij mensen wat ik begrepen heb, alleen zijn er zoveel verschillende vormen dat ook een geente hond het nog kan krijgen (kijk naar mijn eigen hond). Ik heb het wel altijd gedaan tot zij het dus alsnog kreeg en sinds ik gezien heb hoe een andere hond reageerde op de enting... heb een hond nog nooit zo in paniek gezien en zo horen gillen op de allergische reactie die hij ervan kreeg... NOOIT weer dus.marian* schreef:Mij werd ooit door mijn dierenarts verteld dat een kennelhoestenting net zoiets is als de griepprik bij mensen:je wordt ge-ent tegen vorm A en prompt komt vorm B langs en heb je het alsnog.

- Liesbeth
- Zeer actief
Zeg ik nou iets raars, maar ik denk dat jouw honden (op de huishond na dus), bij de diverse verenigingen, al heel veel weerstand tegen infecties hebbben opgebouwdmalinois schreef:ik ook niet als ik zie hoeveel risico ze eigenlijk zouden lopen hier door het bijten van zoveel verschillende honden op dezelfde mouwen op diverse verenigingen en ze nog nooit kennelhoest gehad hebben (met uitzondering van m'n huishond die dus wel geent was en nooit pakwerk heeft gedaanScooby schreef:Maar dat zou voor mij nog steeds geen reden zijn om dat 'maar wel' een kennelhoest enting te geven. Ik wil gewoon zo min mogelijk troep in mijn honden.speurneus carola schreef:mij da verdiend dus niets aan de kennelhoestpuf, omdat ik altijd met een grote groep kom, is de kennelhoest enting altijd gratis, evenals een korting van 7 euro 50 voor elke enting omdat het er meer dan 1 is.) dan is dat risico wel erg miniem.
Komt neer op de uitleg die ik ooit gehoord/gelezen heb waarom je juist binnenkatten moet enten. Die komen namelijk nauwelijks in aanraking met bacteriën en virussen en bouwen daardoor weinig afweerstoffen op. Zij hebben daarom een verhoogd risico op infecties die door mensen/honden in huis worden gebracht.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zou best kunnen dat ze een bepaalde afweer op die manier opbouwen. Ze komen niet rechtstreeks in contact met andere honden maar natuurlijk wel indirect als ze op dezelfde bijtmouw bijten. Op het moment dat een hond begint te kuchen is het over het algemeen toch al te laat aangezien kennelkuch een incubatietijd van 2 weken heeft. Ze krijgen de vaccinatie ook niet meer hoorLiesbeth schreef:Zeg ik nou iets raars, maar ik denk dat jouw honden (op de huishond na dus), bij de diverse verenigingen, al heel veel weerstand tegen infecties hebbben opgebouwdmalinois schreef:ik ook niet als ik zie hoeveel risico ze eigenlijk zouden lopen hier door het bijten van zoveel verschillende honden op dezelfde mouwen op diverse verenigingen en ze nog nooit kennelhoest gehad hebben (met uitzondering van m'n huishond die dus wel geent was en nooit pakwerk heeft gedaanScooby schreef:Maar dat zou voor mij nog steeds geen reden zijn om dat 'maar wel' een kennelhoest enting te geven. Ik wil gewoon zo min mogelijk troep in mijn honden.speurneus carola schreef:mij da verdiend dus niets aan de kennelhoestpuf, omdat ik altijd met een grote groep kom, is de kennelhoest enting altijd gratis, evenals een korting van 7 euro 50 voor elke enting omdat het er meer dan 1 is.) dan is dat risico wel erg miniem.
. Die hebben een vaccinatie echt niet nodig.
Komt neer op de uitleg die ik ooit gehoord/gelezen heb waarom je juist binnenkatten moet enten. Die komen namelijk nauwelijks in aanraking met bacteriën en virussen en bouwen daardoor weinig afweerstoffen op. Zij hebben daarom een verhoogd risico op infecties die door mensen/honden in huis worden gebracht.