Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prikje of neusenting

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

prikje of neusenting

Ongelezen bericht door Selian »

De enting tegen de kennelhoest, de meningen zijn hier erg over verdeeld.

Welke vaccin werkt beter, en effectiever? De neusenting, of het prikje?

En hoe vervelend is de neusenting voor een hond?

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

onze dierenarts heeft hem met een prik tegen kennelhoest geënt... maar weet niet of dat beter werkt..
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik ent niet tegen kennelhoest ;)
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Hier ook geen kennelhoestenting. Lees dit topic maar eens door: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=101167
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ent daar ook niet voor...heb het 1 x moeten doen ivm weekend in een pension maar das me zoooo sclecht bevallen dat ik dat niet meer doe...en sindsdien ( 6 jaar geleden) ent ik niet meer.
En hij kreeg alsnog kennelhoest in het pension :19:

Jacqueline
Afbeelding
Ilma
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilma »

Volgens onze dierenarts zijn er wetenschappelijke studies die aantonen dat de spray neusproblemen kan geven na verlooop van tijd.en wil ze ook niet meer gebruiken .
Ik laat ook niet enten tegen kennelhoest .
zerzaldi
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door zerzaldi »

ike heb mijn pup een paar weken geleden geent voor kennelhoest dmv een neus spuitje.
omdat ik naar cursus ga met haar.

ze merkte er helemaal niks van keertje niezen en verder niet. het scheelde ook wel dat er al een lekker brokje klaar lag

ik weet niet welke nou beter is maar volgens de dierenarts kwam het zo beter en sneller op de goede plek ofzo
Afbeelding

groetjes marjon en gina
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik dacht dat de prik en de neusspray twee verschillende vormen van kennelhoest aanpakten? :denken:
Dat werd mij een tijd geleden verteld, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey is dmv neusspray tegen kennelhoest geënt... keertje niezen, verder niets aan de hand...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

zerzaldi schreef:ike heb mijn pup een paar weken geleden geent voor kennelhoest dmv een neus spuitje.
Is dat verplicht bij jullie om kennelhoest te laten enten als je naar cursus gaat dan? Ik train al jaren met mijn honden (en ga naar shows en grote hondenwandelingen, loop in losloopgebieden enz.) en heb mijn honden nog nooit tegen kennelhoest laten enten. Ik ben ook niet van plan om dat wel te doen.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Scooby schreef:
zerzaldi schreef:ike heb mijn pup een paar weken geleden geent voor kennelhoest dmv een neus spuitje.
Is dat verplicht bij jullie om kennelhoest te laten enten als je naar cursus gaat dan? Ik train al jaren met mijn honden (en ga naar shows en grote hondenwandelingen, loop in losloopgebieden enz.) en heb mijn honden nog nooit tegen kennelhoest laten enten. Ik ben ook niet van plan om dat wel te doen.
Het werd mij aangeraden door de DA
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Scooby schreef:
Voor zover ik weet wordt het op Kynologenclubs niet verplicht gesteld.

Als de hond kennelhoest heeft of een "keelontsteking" wordt wel verwacht dat je de hond thuis laat en alleen zelf op de training komt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: prikje of neusenting

Ongelezen bericht door malinois »

Selian schreef:De enting tegen de kennelhoest, de meningen zijn hier erg over verdeeld.

Welke vaccin werkt beter, en effectiever? De neusenting, of het prikje?

En hoe vervelend is de neusenting voor een hond?

xxx
helemaal geen enting :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:
Scooby schreef:
omdat die er geld aan verdient :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Ze krijgen bij mij alleen kennelhoest als ze naar Pension moeten. En omdat ik dan altijd te laat ben voor de gewone enting, krijgen ze bij mij de neusenting.

Bevalt me trouwens prima, is voor de honden ook niet traumatisch o.i.d.
Ze vinden prikken erger.... :wink:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:
Scooby schreef:
Ja, dat is logisch; dat levert hem toch geld op?
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

mij da verdiend dus niets aan de kennelhoestpuf, omdat ik altijd met een grote groep kom, is de kennelhoest enting altijd gratis, evenals een korting van 7 euro 50 voor elke enting omdat het er meer dan 1 is.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

speurneus carola schreef:mij da verdiend dus niets aan de kennelhoestpuf, omdat ik altijd met een grote groep kom, is de kennelhoest enting altijd gratis, evenals een korting van 7 euro 50 voor elke enting omdat het er meer dan 1 is.
Maar dat zou voor mij nog steeds geen reden zijn om dat 'maar wel' een kennelhoest enting te geven. Ik wil gewoon zo min mogelijk troep in mijn honden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Helemaal geen enting :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
speurneus carola schreef:mij da verdiend dus niets aan de kennelhoestpuf, omdat ik altijd met een grote groep kom, is de kennelhoest enting altijd gratis, evenals een korting van 7 euro 50 voor elke enting omdat het er meer dan 1 is.
Maar dat zou voor mij nog steeds geen reden zijn om dat 'maar wel' een kennelhoest enting te geven. Ik wil gewoon zo min mogelijk troep in mijn honden.
ik ook niet als ik zie hoeveel risico ze eigenlijk zouden lopen hier door het bijten van zoveel verschillende honden op dezelfde mouwen op diverse verenigingen en ze nog nooit kennelhoest gehad hebben (met uitzondering van m'n huishond die dus wel geent was en nooit pakwerk heeft gedaan :roll:) dan is dat risico wel erg miniem.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mij werd ooit door mijn dierenarts verteld dat een kennelhoestenting net zoiets is als de griepprik bij mensen:je wordt ge-ent tegen vorm A en prompt komt vorm B langs en heb je het alsnog.
Geen griepprik hier dus(alhoewel ik wel tot de zg. risicogroep behoor) en al helemaal geen kennelhoestenting.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Mij werd ooit door mijn dierenarts verteld dat een kennelhoestenting net zoiets is als de griepprik bij mensen:je wordt ge-ent tegen vorm A en prompt komt vorm B langs en heb je het alsnog.
Geen griepprik hier dus(alhoewel ik wel tot de zg. risicogroep behoor) en al helemaal geen kennelhoestenting.
kennelhoest is zoiets als griep bij mensen wat ik begrepen heb, alleen zijn er zoveel verschillende vormen dat ook een geente hond het nog kan krijgen (kijk naar mijn eigen hond). Ik heb het wel altijd gedaan tot zij het dus alsnog kreeg en sinds ik gezien heb hoe een andere hond reageerde op de enting... heb een hond nog nooit zo in paniek gezien en zo horen gillen op de allergische reactie die hij ervan kreeg... NOOIT weer dus.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

malinois schreef:
Scooby schreef:
ik ook niet als ik zie hoeveel risico ze eigenlijk zouden lopen hier door het bijten van zoveel verschillende honden op dezelfde mouwen op diverse verenigingen en ze nog nooit kennelhoest gehad hebben (met uitzondering van m'n huishond die dus wel geent was en nooit pakwerk heeft gedaan :roll:) dan is dat risico wel erg miniem.
Zeg ik nou iets raars, maar ik denk dat jouw honden (op de huishond na dus), bij de diverse verenigingen, al heel veel weerstand tegen infecties hebbben opgebouwd :19: . Die hebben een vaccinatie echt niet nodig.

Komt neer op de uitleg die ik ooit gehoord/gelezen heb waarom je juist binnenkatten moet enten. Die komen namelijk nauwelijks in aanraking met bacteriën en virussen en bouwen daardoor weinig afweerstoffen op. Zij hebben daarom een verhoogd risico op infecties die door mensen/honden in huis worden gebracht.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
malinois schreef:
Scooby schreef:
Zeg ik nou iets raars, maar ik denk dat jouw honden (op de huishond na dus), bij de diverse verenigingen, al heel veel weerstand tegen infecties hebbben opgebouwd :19: . Die hebben een vaccinatie echt niet nodig.

Komt neer op de uitleg die ik ooit gehoord/gelezen heb waarom je juist binnenkatten moet enten. Die komen namelijk nauwelijks in aanraking met bacteriën en virussen en bouwen daardoor weinig afweerstoffen op. Zij hebben daarom een verhoogd risico op infecties die door mensen/honden in huis worden gebracht.
dat zou best kunnen dat ze een bepaalde afweer op die manier opbouwen. Ze komen niet rechtstreeks in contact met andere honden maar natuurlijk wel indirect als ze op dezelfde bijtmouw bijten. Op het moment dat een hond begint te kuchen is het over het algemeen toch al te laat aangezien kennelkuch een incubatietijd van 2 weken heeft. Ze krijgen de vaccinatie ook niet meer hoor :neenee: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”