Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine Bob gegrepen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jellie2002
Vaste gebruiker
Contacteer:

Kleine Bob gegrepen

Ongelezen bericht door jellie2002 »

:devil: :boos: :jank:

Zojuist tijdens onze ochtendwandeling is kleine Bob (van 12 weekjes) "gegrepen" door een volwassen rotweiler reu! (en nee, ik bedoel hier niet mee dat rotweilers dit nu eenmaal doen!!)
:boos: :boos: :boos:

Hij heeft hem niet te pakken gekregen, maar doordat Bob weg wilde komen heeft hij zijn achterpootje bezeerd. Hij hinkt nu en het onderste gedeelte van z'n pootje hangt er maar slap bij.
Ik kwam hier pas achter toen we een straatje verder liepen, en die andere hond + eigenaar waren nergens meer te zien.
Ongelooflijk! Dat beest liep los, Bob en Ziggy zaten aan de lijn dus ik was niet echt in staat om ze bij elkaar vandaan te houden. :jank:
Het baasje van de hond bleef wel even wachten om te kijken of Bob niet gebeten was, maar dat is dus niet het geval.

Heb direct een afspraak gemaakt met de dierenarts voor vanmiddag.

Ik snap het echt niet, dat die vent z'n hond lekker los laat lopen, want ik had het idee dat dit niet de eerste keer was. Volgens mij mag dat ook niet eens, een hond los laten lopen in een woonwijk??
Ga morgen even rondvragen bij mij in de buurt of ze weten waar hij woont, want dan breng ik hem even een bezoekje (mag hij ook gaan opdraaien voor eventuele kosten).

Voel me zo schuldig! KUTZOOI!!!!
M'n arme jongen ligt nu te slapen op de bank :slaap:
Ik hoop maar dat het allemaal mee zal vallen.
Look @ my 2 crazy dogs:
http://puliziggy.spaces.live.com

Marielle, Ziggy en Bob
Ilma
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilma »

Zal zeker schrikken geweest zijn voor jou.
De momenten dat het hier is voorgevallen stond ik nadien te bibberen op de benen .
Hopelijk is het niets ernstig met het pootje.
Ilma
Vaste gebruiker

Hoe gaat het momenteel met het pootje ?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat ontzettend vervelend!!

Hoe is het nu?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Waardeloos zeg! Hoe is het nu met hem?
Afbeelding
jellie2002
Vaste gebruiker
Contacteer:

Alles gaat goed met kleine Bob, GODZIJDANK!
Hij moet de komende dagen nog wel rust houden met z'n pootje (probeer dat maar eens uit te leggen aan een 12 weken oud hummeltje :smile: )
Hij kan er weer normaal op staan en lopen. Niets gebroken/gescheurd. Waarschijnlijk wel verrekt.

Ik ben ZO opgelucht. Misschien dat ik een overbezorgde "moeder" ben, maar ik ben me echt rot geschrokken vanmorgen zeg.

Heel erg bedankt voor de berichtjes :ok:
Ben blij dat ik m'n verhaal ff kwijt kon.

Maarrrrr.... Als ik die vent weer tegenkom met z'n hond, is hij nog niet jarig. Die hond kan er niets aan doen, het baasje is verantwoordelijk voor hem maar hij gedraagd zich juist ontzettend onverantwoordelijk. :boos:
Hmmm, dat is dus mijn wraakgevoel aan het spreken :mrgreen:
Look @ my 2 crazy dogs:

Marielle, Ziggy en Bob
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou die mensen van die rotweiler gewoon met rust laten als ik jou was :wink: Die hond heeft niks gedaan :19:
Hij kreeg je aangelijnde pup niet te pakken zeg je terwijl hij los was :denken: Denk je nu echt dat die hond je hondje had willen pakken maar hem niet te pakken kreeg? Hij heeft misschien gereageerd op zijn wegrennen of heeft hem een snauw gegeven waardoor je pup schrok en zich bezeerd heeft. Dat is alles, meer is er niet en dat hoort er nu eenmaal bij als je honden hebt. Als die rotweiler je pup had willen grijpen had hij hem binnen 2 seconde gehad. :ok: Niets aan het handje dus en ik denk dat vooral jij geschrokken bent. Ik hoop dat je ter plekke wel gewoon rustig bent gebleven want juist een opgewonde baasje zorgt ervoor dat een pup later bang kan worden als het weer gebeurd.
Afbeelding
Ilma
Vaste gebruiker

Ik zou de eigenaar van de rottweiler toch vragen zijn hond aan de lijn te houden.
Zoek stok!
Zeer actief

Het is wel belangrijk dat jij rustig blijft bij dit soort dingen. Je hond neemt het feilloos van je over dat er iets aan de hand is. Dus ga niet paniekerig doen als er een hond op jullie af komt rennen!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik zou die mensen van die rotweiler gewoon met rust laten als ik jou was :wink: Die hond heeft niks gedaan :19:
Ik wil niet hebben dat een onbekende loslopende hond op mij en aangelijnde Bram af komt stormen in de woonwijk. Dus ik zou zeker vragen of ze hem in het vervolg bij zich houden. Jij niet dan?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jellie2002
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik ben heel erg rustig gebleven toen dit allemaal gebeurde. Ik ben rustig tussen de andere hond en Bob in gaan staan, niks paniekerigs van mijn kant. De rotweiler wilde wel over me heen springen naar Bob toe, maar is hem dus niet gelukt. Pas op dat moment zei het baasje: he joh mallerd, niet doen :denken:

Pas later begon ik mee een beetje op te winden. Ik weet het Marc, die hond deed niets verkeerd, ben het helemaal met je eens. Maar ik vindt gewoon dat wanneer je als baasje weet dat je hond andere honden niet altijd kan "waarderen" dat je daar dan rekening mee moet houden.
Stel dat die hond dat doet bij een kind dat een hond uitlaat, of bij een oudere dame die niet in staat is om hem af te weren?
Of zit ik er nu weer helemaal naast?
Look @ my 2 crazy dogs:

Marielle, Ziggy en Bob
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Ben het met je eens dat als een baasje of bazinnetje weet dat de hond niet echt ok reageert op andere honden bij 't tegenkomen het baasje c.q. bazinnetje daar rekening mee moet houden en de hond aanlijnen en bij voorbij gaan kort houden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Ik zou die mensen van die rotweiler gewoon met rust laten als ik jou was :wink: Die hond heeft niks gedaan :19:
Hij kreeg je aangelijnde pup niet te pakken zeg je terwijl hij los was :denken: Denk je nu echt dat die hond je hondje had willen pakken maar hem niet te pakken kreeg? Hij heeft misschien gereageerd op zijn wegrennen of heeft hem een snauw gegeven waardoor je pup schrok en zich bezeerd heeft. Dat is alles, meer is er niet en dat hoort er nu eenmaal bij als je honden hebt. Als die rotweiler je pup had willen grijpen had hij hem binnen 2 seconde gehad. :ok: Niets aan het handje dus en ik denk dat vooral jij geschrokken bent. Ik hoop dat je ter plekke wel gewoon rustig bent gebleven want juist een opgewonde baasje zorgt ervoor dat een pup later bang kan worden als het weer gebeurd.
precies... er is niks gebeurd en dat was zeker wel gelukt als hij iets kwaads in zin had gehad... je zult zulke dingen vast nog wel vaker tegenkomen :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Ik wil niet hebben dat een onbekende loslopende hond op mij en aangelijnde Bram af komt stormen in de woonwijk. Dus ik zou zeker vragen of ze hem in het vervolg bij zich houden. Jij niet dan?
ik zou niet met veel bombarie aan de deur staan schreeuwen om da te vergoeden... er is niks gebeurd.. gewoon samenloop van omstandigheden, niet leuk maar de wereld vergaat niet....
Dat kun je ook de volgende keer zeggen als je die persoon ziet... hoef je niet voor aan de deur te staan gillen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jellie2002 schreef:Ik ben heel erg rustig gebleven toen dit allemaal gebeurde. Ik ben rustig tussen de andere hond en Bob in gaan staan, niks paniekerigs van mijn kant. De rotweiler wilde wel over me heen springen naar Bob toe, maar is hem dus niet gelukt. Pas op dat moment zei het baasje: he joh mallerd, niet doen :denken:

Pas later begon ik mee een beetje op te winden. Ik weet het Marc, die hond deed niets verkeerd, ben het helemaal met je eens. Maar ik vindt gewoon dat wanneer je als baasje weet dat je hond andere honden niet altijd kan "waarderen" dat je daar dan rekening mee moet houden.
Stel dat die hond dat doet bij een kind dat een hond uitlaat, of bij een oudere dame die niet in staat is om hem af te weren?
maar wat deed hij dan die rottweiler? want blijkbaar had hij geen kwaad in zin terwijl je dat wel suggereert :19:
Afbeelding
jellie2002
Vaste gebruiker
Contacteer:

malinois schreef:
jellie2002 schreef:Ik ben heel erg rustig gebleven toen dit allemaal gebeurde. Ik ben rustig tussen de andere hond en Bob in gaan staan, niks paniekerigs van mijn kant. De rotweiler wilde wel over me heen springen naar Bob toe, maar is hem dus niet gelukt. Pas op dat moment zei het baasje: he joh mallerd, niet doen :denken:

maar wat deed hij dan die rottweiler? want blijkbaar had hij geen kwaad in zin terwijl je dat wel suggereert :19:
Wanneer een hond, met opgetrokken bovenlip al grommend uithaalt naar een andere hond (of in dit geval een pup) heeft hij volgens mij wel degelijk kwaad in de zin. Bob heeft aardig wat haar, vandaar dat de 1e keer dat de rotweiler uithaalde alleen een hap haar in z'n mond had. Op dat moment sprong Bob in paniek weg waarna ik tusen Bob en Rotweiler ben gaan staan (hurken). Rotweiler wilde weer uithalen naar Bob (door dus over mij heen te gaan) maar dat lukte hem niet omdat
1. Ik in de weg zat
2. Z'n baasje toen ingreep

Het boeit me niet in zo'n geval dat dit normaal hondengedrag zou zijn of niet. Ik wil op een normale (en veilige manier voor Bob en Ziggy) kunnen wandelen. Ik heb geen rotweiler nodig om ze een lesje te leren of hoe je dat ook wilt noemen (hoewel het enige dat Bob deed om dit te veroorzaken was: al snuffelend rondwandelen, m.a.w.: niets)

Leren hoe ze zich tegenover andere honden moeten gedragen doen ze wel op puppy cursus, met een paar "bevrienden" buurthonden en in losloop gebieden waarbij ik weet dat ze andere loslopende honden tegen komen.

En ik weet dat dit vaker kan en zal voorkomen. Hoort er nu eenmaal bij.

Ja, je hebt gelijk: ik ga niet aan de deur staan bij hem om verhaal te halen (wat ik wel gedaan zou hebben als er wat ernstigs aan de hand was) maar ik zal hem de volgende keer dat ik hem tegen kom zeker vragen z'n hond aan te lijnen. Lijkt me niet meer dan logisch, toch?
Look @ my 2 crazy dogs:

Marielle, Ziggy en Bob
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jellie2002 schreef:
malinois schreef:

Wanneer een hond, met opgetrokken bovenlip al grommend uithaalt naar een andere hond (of in dit geval een pup) heeft hij volgens mij wel degelijk kwaad in de zin. Bob heeft aardig wat haar, vandaar dat de 1e keer dat de rotweiler uithaalde alleen een hap haar in z'n mond had. Op dat moment sprong Bob in paniek weg waarna ik tusen Bob en Rotweiler ben gaan staan (hurken). Rotweiler wilde weer uithalen naar Bob (door dus over mij heen te gaan) maar dat lukte hem niet omdat
1. Ik in de weg zat

Het boeit me niet in zo'n geval dat dit normaal hondengedrag zou zijn of niet. Ik wil op een normale (en veilige manier voor Bob en Ziggy) kunnen wandelen. Ik heb geen rotweiler nodig om ze een lesje te leren of hoe je dat ook wilt noemen (hoewel het enige dat Bob deed om dit te veroorzaken was: al snuffelend rondwandelen, m.a.w.: niets)

Leren hoe ze zich tegenover andere honden moeten gedragen doen ze wel op puppy cursus, met een paar "bevrienden" buurthonden en in losloop gebieden waarbij ik weet dat ze andere loslopende honden tegen komen.

Ja, je hebt gelijk: ik ga niet aan de deur staan bij hem om verhaal te halen (wat ik wel gedaan zou hebben als er wat ernstigs aan de hand was) maar ik zal hem de volgende keer dat ik hem tegen kom zeker vragen z'n hond aan te lijnen. Lijkt me niet meer dan logisch, toch?
dat zou ik dus noooooooooit gedaan hebben en vind ik ook een erg linke actie van je :wink: maar goed, ja.. ik zou ook vragen of hij zijn hond aan wil lijnen, vind ik ook niet meer dan logisch :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
jellie2002 schreef:
malinois schreef:

1. Ik in de weg zat

dat zou ik dus noooooooooit gedaan hebben en vind ik ook een erg linke actie van je :wink: maar goed, ja.. ik zou ook vragen of hij zijn hond aan wil lijnen, vind ik ook niet meer dan logisch :wink:
ik ook... en ja je gezicht op bekhoogte is niet zo slim maar goed er is gelukkig niks gebeurd...maar wel een lesje voor de volgende keer :wink:
Afbeelding
jellie2002
Vaste gebruiker
Contacteer:

Tsja, jullie hebben allebij gelijk.
Achteraf niet echt het slimste wat je kunt doen.
Maar ja, op zo'n moment denk ik niet echt na wat de gevolgen voor mijzelf kunnen zijn :denken:
Heb ik wel vaker last van :roll:
Oerinstict dat roept: beschermen beschermen!!! :mrgreen:

In een eventuele volgende situatie zal ik er hopelijk inderdaad van geleerd hebben :ok:
Look @ my 2 crazy dogs:

Marielle, Ziggy en Bob
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”