Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

merken KKV

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik zou best Carnibest willen geven elke dag,, maarre Mack gebruikt alleen al 1,5 kilo per dag,, en Quiro ongeveer 3 ons.
Ik vind dat dus gewoon echt te duur,, daarom wissel ik af mt Smul compleet en Duck.

De Duck koop ik in kennelverpakking dat scheelt bijna 1 euro per kilo.
En voor de Smul betaal ik 1,24 per kilo. :wink: l
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

ik wil eigenlijk ook met carnibest gaan beginnen. mijn hond is 11 maanden en weegt 26 kilo, als ik het goed heb zou ik hier dan een stuk minder van hoeven te geven als van smuldier ofzo.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ella46 schreef:ik wil eigenlijk ook met carnibest gaan beginnen. mijn hond is 11 maanden en weegt 26 kilo, als ik het goed heb zou ik hier dan een stuk minder van hoeven te geven als van smuldier ofzo.
Volgens "het boekje" zou je dan 625 gram moeten geven per dag.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Teckelgek schreef:
Ella46 schreef:ik wil eigenlijk ook met carnibest gaan beginnen. mijn hond is 11 maanden en weegt 26 kilo, als ik het goed heb zou ik hier dan een stuk minder van hoeven te geven als van smuldier ofzo.
Dan hou je bijna de maximale hoeveelheid aan. Veel honden hebben genoeg aan 20 gram per kilogram lichaamsgewicht en dan zou je bij een hond van 26 kilo op 520 gram per dag uitkomen. (Dus ergens tussen de 520 en 650 gram. :wink: )
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Amber schreef:Ik zou best Carnibest willen geven elke dag,, maarre Mack gebruikt alleen al 1,5 kilo per dag,, en Quiro ongeveer 3 ons.
Ik vind dat dus gewoon echt te duur,, daarom wissel ik af mt Smul compleet en Duck.

De Duck koop ik in kennelverpakking dat scheelt bijna 1 euro per kilo.
En voor de Smul betaal ik 1,24 per kilo. :wink: l
Hier gaat er tussen de 2 en 2,5 kilo per dag doorheen en ja het is prijzig, maar zo lang ik het kan bekostigen, geef ik ze graag dit. :wink:
Daarnaast wil ik weer een dag of 2 in de week gaan barfen.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

barfen zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten.
hou het wel hierop,, Vroeger gaf ik alleen maar brokken dus in dat opzicht vind ik het al een verbetering,,,, :cheer: :cheer: En ik denk Mack en Quiro ook,,.

Wij hebben ook altijd enge hedders gehad, Hahaha
Heerlijk hondenras ook.
Mis Quest nog steeds,, :roll:
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Scooby schreef:
Teckelgek schreef:
Dan hou je bijna de maximale hoeveelheid aan. Veel honden hebben genoeg aan 20 gram per kilogram lichaamsgewicht en dan zou je bij een hond van 26 kilo op 520 gram per dag uitkomen. (Dus ergens tussen de 520 en 650 gram. :wink: )
dat is dan wel goed te doen qua voeren. bij fulltime carnibest kan ik dan dus rekenen op zo een 50 euro per maand
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Scooby schreef:
Teckelgek schreef:
Klopt, ik ging uit van de maximale hoeveelheid :ok: .
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik geef mijn honden Rodi, af en toe afgewisseld met Smuldier, en elke week krijgen ze allebei een kippetje :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ella46 schreef:dat is dan wel goed te doen qua voeren. bij fulltime carnibest kan ik dan dus rekenen op zo een 50 euro per maand
Dat ligt er aan in wat voor hoeveelheden je de Carmibest in kunt kopen. Vanaf 31 kilo wordt het goedkopen en dan vanaf 71 en 100 kilo weer (en bij sommige verkooppunten ook vanaf 50 kilo weer). Dat scheelt wel aardig.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Amber schreef:barfen zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten.
hou het wel hierop,, Vroeger gaf ik alleen maar brokken dus in dat opzicht vind ik het al een verbetering,,,, :cheer: :cheer: En ik denk Mack en Quiro ook,,.

Wij hebben ook altijd enge hedders gehad, Hahaha
Heerlijk hondenras ook.
Mis Quest nog steeds,, :roll:
Zo is het ook weer natuurlijk. :wink:

Is dat de herder in je onderschrift? Mooie kop. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ja dat klopt,, is onze Quest die hebben we afgelopen augustus in moeten laten slapen.,, We hebben ook nog een Wolfsgrauwe gehad was ook een prachtige hond...

Vind jou honden ook erg mooi om te zien.
:wink:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Nou ben weer wat wijzer geworden de afgelopen weken, heb ontdekt dat als ik Duck geef de ontlasting toch weer meer word. Het is niet zoveel als met de brokken maar wel iets meer,, En als ik daar tegenover Uitsluitend smul geef is het echt stukken minder. Wat wel als een paal boven water staat is dat Mack met zowel de Smul als de Duck minder vaak poept als toen we nog in het brokkentijdperk waren zal ik maar zeggen.

Toen poepte ie altijd drie keer soms zelfs vier keer op een dag.
En nu is het maar twee keer soms zelfs 1 keer.
Zijn er nog meer mensen hier die dat herkennen van de Duck en Smul of heb ik weer iets aparts :denken: :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”