mol
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Mol
- Zeer actief
het is binnen 2 tellen verdwenen gaat echt nergens over ik heb ze er nu allemaal 1 gegeven, maar in hoevere is het voedsaam dan? kan je er een maaltijd van maken, te veel bot? nou dat vind ik wel mee vallen in kip zit meer botSuperTyson schreef:hoe zie jij het als maaltijd of als tussendoortje?
tis leuk om te kauwen, vind het toch teveel bot als maaltijd, moet je dan weer aanvullen met spier/orgaan vlees
als je het wilt geven, gewoon zo
flikker het in de tuin laat ze lekker kraken
mol
-
Marion.
Het is héél voedzaam. Heleboel omega-3tjes en 6jes achter de ogenMol schreef:het is binnen 2 tellen verdwenen gaat echt nergens over ik heb ze er nu allemaal 1 gegeven, maar in hoevere is het voedsaam dan? kan je er een maaltijd van maken, te veel bot? nou dat vind ik wel mee vallen in kip zit meer bot
Ik zou het bij jouw honden zeker als maaltijd geven, hoeveel weet ik eigenlijk niet. Hier motten ze het niet
Hoe zwaar zijn de koppen?
- Mol
- Zeer actief
tussen de 500 en 750 gram heb ik tot nu toe, maar zitten nog grotere tussenMarion. schreef:Het is héél voedzaam. Heleboel omega-3tjes en 6jes achter de ogenMol schreef:het is binnen 2 tellen verdwenen gaat echt nergens over ik heb ze er nu allemaal 1 gegeven, maar in hoevere is het voedsaam dan? kan je er een maaltijd van maken, te veel bot? nou dat vind ik wel mee vallen in kip zit meer bot![]()
Ik zou het bij jouw honden zeker als maaltijd geven, hoeveel weet ik eigenlijk niet. Hier motten ze het niet![]()
Hoe zwaar zijn de koppen?
maar goed als maaltijd, oke maar moet er nog wat bij dan ofzo, want tis wel een beetje holle kies vulling zo voor ze, ik snap wel dat ik ze er niet gelijk vol mee moet proppen, maar als ze het gewend zijn is een kop of 2 a 3 toch wel tedoen?
mol
- Joy C
- Zeer actief
-
jelle
- Zeer actief
Hoi
ik voer ook regelmatig zalmkoppen, soms ook met nog restanten van de rest eraan. Dat gaat dan om gefileerde zalmen waarvan de ruggegraat en een aardig stuk eromheen blijft zitten.
Ferro weegt rond de 35 kilo en die voer ik tegen de 900-1000 gram zalmkoppen/restanten als dagmaaltijd.
Iha kun je aanhouden dat je rond de 2 tot 2,5% van het lichaamsgewicht van de hond (mits op gewicht) moet voeren als dagelijkse portie vers spul, of het nu zalm of kip of lam is...
Ferro verbruikt relatief veel dus die zit bij mij iets hoger.
Hoe zwaar zijn die jongens en meiden van jou?
ik voer ook regelmatig zalmkoppen, soms ook met nog restanten van de rest eraan. Dat gaat dan om gefileerde zalmen waarvan de ruggegraat en een aardig stuk eromheen blijft zitten.
Ferro weegt rond de 35 kilo en die voer ik tegen de 900-1000 gram zalmkoppen/restanten als dagmaaltijd.
Iha kun je aanhouden dat je rond de 2 tot 2,5% van het lichaamsgewicht van de hond (mits op gewicht) moet voeren als dagelijkse portie vers spul, of het nu zalm of kip of lam is...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Mol,
Ik geef een zalmkop (ongeveer 800-900 gram) als maaltijd. De kop vervangt op die dag dus één van de drie maaltijden die ze op een dag krijgen.
Ik geef een zalmkop (ongeveer 800-900 gram) als maaltijd. De kop vervangt op die dag dus één van de drie maaltijden die ze op een dag krijgen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef een halve grote zalmkop als maaltijd voor een hele dag, maar dat kun je niet echt vergelijken met wat jouw honden nodig zullen hebben.
Ik heb Baloe een keer laten eten van een zalmkop tot hij vond dat het genoeg was. Toen had hij hem dus helemaal op en was drie dagen aan de dunne, omdat het natuurlijk wel redelijk vet is. Ik geloof dus niet dat ik zo snel 3 van die koppen zou geven, maar dan zou aanvullen met andere dingen.
Ik heb Baloe een keer laten eten van een zalmkop tot hij vond dat het genoeg was. Toen had hij hem dus helemaal op en was drie dagen aan de dunne, omdat het natuurlijk wel redelijk vet is. Ik geloof dus niet dat ik zo snel 3 van die koppen zou geven, maar dan zou aanvullen met andere dingen.
Groetjes, Nina en Baloe

-
katje
- geregistreerd lid
hallo,
ik geef ook zalmkoppen, maar weet ook echt niet hoeveel dat van zijn dagmaaltijd is.
beamer is 7maand en half en weegt 15 kg
krijgt nog 3 maaltijden
is een halve zalmkop 1 maaltijd?
qua hoeveelheid..is 7maand en half nog een pup ?
ik reken op een 500gr vers en duck samen per dag....
zou dat goed zijn?
gr snoes
ik geef ook zalmkoppen, maar weet ook echt niet hoeveel dat van zijn dagmaaltijd is.
beamer is 7maand en half en weegt 15 kg
krijgt nog 3 maaltijden
is een halve zalmkop 1 maaltijd?
qua hoeveelheid..is 7maand en half nog een pup ?
ik reken op een 500gr vers en duck samen per dag....
zou dat goed zijn?
gr snoes
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Max en Bente lusten allebei die zalmkoppen niet,dus die heb ik vervangen door makreel en koolvisfilet.
Makreel voor Bente,koolvisfilet voor Max.Allebei wegen ze rond de 25 kilo,en voor hen is het een deel van de maaltijd die ze verdeeld over de hele dag krijgen.
In het geheel krijgen ze elk nu ruim 300 gram barf per dag per hond.
Makreel voor Bente,koolvisfilet voor Max.Allebei wegen ze rond de 25 kilo,en voor hen is het een deel van de maaltijd die ze verdeeld over de hele dag krijgen.
In het geheel krijgen ze elk nu ruim 300 gram barf per dag per hond.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Snoes,
Ik denk dat een halve zalmkop voor een hond van 15 kilo bijna een dagmaaltijd is?
Ik denk dat een halve zalmkop voor een hond van 15 kilo bijna een dagmaaltijd is?
Groetjes, Karen
-
katje
- geregistreerd lid
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel, een opgroeiende hond mag wel wat meer hebben dan een hond die al uitgegroeid is.
Groetjes, Karen
- Mol
- Zeer actief
de meiden zitten tussen de 55 en 66 kilojelle schreef:Hoi
jake zit rond de 70
en rommel rond de 35 a 40 kilo
als ik kipperuggen voert zit ik rond de kilo per voeding en dat zijn 3 voedingen per dag
mol
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
3 Kilo voer op een dag?! Dat vind ik eigenlijk wel erg veel. Ze zullen het ongetwijfeld nodig hebben, maar ik vind 3 kilo voeding om te verteren voor een lichaam heel erg veel op een dag.Mol schreef:als ik kipperuggen voert zit ik rond de kilo per voeding en dat zijn 3 voedingen per dag
mol
Groetjes, Karen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
FritZ (rond de 40 kilo) krijgt regelmatig een maaltijd van 2 kilo. Ze krijgen hier 1 keer per dag, dus 2 kilo in 1 keer dus. Normaal krijgt hij 1200 tot anderhalve kilo per keer (per dag dus) maar als ze de volgende dag vasten krijgt hij 2 kilo en als hij de dag ervoor slecht gegeten heeft krijgt hij ook meer.Scooby schreef:
3 Kilo voer op een dag?! Dat vind ik eigenlijk wel erg veel. Ze zullen het ongetwijfeld nodig hebben, maar ik vind 3 kilo voeding om te verteren voor een lichaam heel erg veel op een dag.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, als je de hond de dag er op laat vasten, vind ik het een heel ander verhaal.Hutsje schreef:FritZ (rond de 40 kilo) krijgt regelmatig een maaltijd van 2 kilo. Ze krijgen hier 1 keer per dag, dus 2 kilo in 1 keer dus. Normaal krijgt hij 1200 tot anderhalve kilo per keer (per dag dus) maar als ze de volgende dag vasten krijgt hij 2 kilo en als hij de dag ervoor slecht gegeten heeft krijgt hij ook meer.Scooby schreef:
3 Kilo voer op een dag?! Dat vind ik eigenlijk wel erg veel. Ze zullen het ongetwijfeld nodig hebben, maar ik vind 3 kilo voeding om te verteren voor een lichaam heel erg veel op een dag.
Groetjes, Karen
- Hutsje
- Zeer actief
Dat had ik zo niet van je begrepen maar ik doe het ook als hij niet vast maar de dag ervoor minder gegeten heeft. Ik las het zo dat je 3 kilo vlees op 1 dag gewoon erg veel te verteren vindt.Scooby schreef:Ja, als je de hond de dag er op laat vasten, vind ik het een heel ander verhaal.Hutsje schreef:FritZ (rond de 40 kilo) krijgt regelmatig een maaltijd van 2 kilo. Ze krijgen hier 1 keer per dag, dus 2 kilo in 1 keer dus. Normaal krijgt hij 1200 tot anderhalve kilo per keer (per dag dus) maar als ze de volgende dag vasten krijgt hij 2 kilo en als hij de dag ervoor slecht gegeten heeft krijgt hij ook meer.Scooby schreef:

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat vind ik ook. Helemaal als de hond de dag er op gewoon weer 3 kilo te verteren krijgt en de dag daarop weer, enz. Wanneer er vastendagen tussen zitten, vind ik het dus een heel ander verhaal worden als zulke grote hoeveelheden voer gegeven worden.Hutsje schreef:Dat had ik zo niet van je begrepen maar ik doe het ook als hij niet vast maar de dag ervoor minder gegeten heeft. Ik las het zo dat je 3 kilo vlees op 1 dag gewoon erg veel te verteren vindt.
Groetjes, Karen
- Hutsje
- Zeer actief
Dat ben ik wel met je eens inderdaad.Scooby schreef:Ja, dat vind ik ook. Helemaal als de hond de dag er op gewoon weer 3 kilo te verteren krijgt en de dag daarop weer, enz. Wanneer er vastendagen tussen zitten, vind ik het dus een heel ander verhaal worden als zulke grote hoeveelheden voer gegeven worden.Hutsje schreef:Dat had ik zo niet van je begrepen maar ik doe het ook als hij niet vast maar de dag ervoor minder gegeten heeft. Ik las het zo dat je 3 kilo vlees op 1 dag gewoon erg veel te verteren vindt.