Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

vraagje

Ongelezen bericht door Mol »

hoeveel en hoe voer je verse zalm koppen, gewoon zo helemaal, en hoeveel dan?

mol :8):
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

hoe zie jij het als maaltijd of als tussendoortje?
tis leuk om te kauwen, vind het toch teveel bot als maaltijd, moet je dan weer aanvullen met spier/orgaan vlees

als je het wilt geven, gewoon zo
flikker het in de tuin laat ze lekker kraken
Mol
Zeer actief

SuperTyson schreef:hoe zie jij het als maaltijd of als tussendoortje?
tis leuk om te kauwen, vind het toch teveel bot als maaltijd, moet je dan weer aanvullen met spier/orgaan vlees

als je het wilt geven, gewoon zo
flikker het in de tuin laat ze lekker kraken
het is binnen 2 tellen verdwenen gaat echt nergens over ik heb ze er nu allemaal 1 gegeven, maar in hoevere is het voedsaam dan? kan je er een maaltijd van maken, te veel bot? nou dat vind ik wel mee vallen in kip zit meer bot

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mol schreef:het is binnen 2 tellen verdwenen gaat echt nergens over ik heb ze er nu allemaal 1 gegeven, maar in hoevere is het voedsaam dan? kan je er een maaltijd van maken, te veel bot? nou dat vind ik wel mee vallen in kip zit meer bot
Het is héél voedzaam. Heleboel omega-3tjes en 6jes achter de ogen :ok:
Ik zou het bij jouw honden zeker als maaltijd geven, hoeveel weet ik eigenlijk niet. Hier motten ze het niet :19:

Hoe zwaar zijn de koppen?
Mol
Zeer actief

Marion. schreef:
Mol schreef:het is binnen 2 tellen verdwenen gaat echt nergens over ik heb ze er nu allemaal 1 gegeven, maar in hoevere is het voedsaam dan? kan je er een maaltijd van maken, te veel bot? nou dat vind ik wel mee vallen in kip zit meer bot
Het is héél voedzaam. Heleboel omega-3tjes en 6jes achter de ogen :ok:
Ik zou het bij jouw honden zeker als maaltijd geven, hoeveel weet ik eigenlijk niet. Hier motten ze het niet :19:

Hoe zwaar zijn de koppen?
tussen de 500 en 750 gram heb ik tot nu toe, maar zitten nog grotere tussen
maar goed als maaltijd, oke maar moet er nog wat bij dan ofzo, want tis wel een beetje holle kies vulling zo voor ze, ik snap wel dat ik ze er niet gelijk vol mee moet proppen, maar als ze het gewend zijn is een kop of 2 a 3 toch wel tedoen?

Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Hier moeten ze het ook niet. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

ik voer ook regelmatig zalmkoppen, soms ook met nog restanten van de rest eraan. Dat gaat dan om gefileerde zalmen waarvan de ruggegraat en een aardig stuk eromheen blijft zitten.

Ferro weegt rond de 35 kilo en die voer ik tegen de 900-1000 gram zalmkoppen/restanten als dagmaaltijd.
Iha kun je aanhouden dat je rond de 2 tot 2,5% van het lichaamsgewicht van de hond (mits op gewicht) moet voeren als dagelijkse portie vers spul, of het nu zalm of kip of lam is...
Ferro verbruikt relatief veel dus die zit bij mij iets hoger.

Hoe zwaar zijn die jongens en meiden van jou?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Mol,

Ik geef een zalmkop (ongeveer 800-900 gram) als maaltijd. De kop vervangt op die dag dus één van de drie maaltijden die ze op een dag krijgen.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ik geef een halve grote zalmkop als maaltijd voor een hele dag, maar dat kun je niet echt vergelijken met wat jouw honden nodig zullen hebben. :mrgreen:
Ik heb Baloe een keer laten eten van een zalmkop tot hij vond dat het genoeg was. Toen had hij hem dus helemaal op en was drie dagen aan de dunne, omdat het natuurlijk wel redelijk vet is. Ik geloof dus niet dat ik zo snel 3 van die koppen zou geven, maar dan zou aanvullen met andere dingen.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
katje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door katje »

hallo,

ik geef ook zalmkoppen, maar weet ook echt niet hoeveel dat van zijn dagmaaltijd is.

beamer is 7maand en half en weegt 15 kg

krijgt nog 3 maaltijden
is een halve zalmkop 1 maaltijd?

qua hoeveelheid..is 7maand en half nog een pup ?
ik reken op een 500gr vers en duck samen per dag....
zou dat goed zijn?

gr snoes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max en Bente lusten allebei die zalmkoppen niet,dus die heb ik vervangen door makreel en koolvisfilet.
Makreel voor Bente,koolvisfilet voor Max.Allebei wegen ze rond de 25 kilo,en voor hen is het een deel van de maaltijd die ze verdeeld over de hele dag krijgen.
In het geheel krijgen ze elk nu ruim 300 gram barf per dag per hond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Snoes,

Ik denk dat een halve zalmkop voor een hond van 15 kilo bijna een dagmaaltijd is?
katje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door katje »

oei,

en ik dacht dat da tmaar 1 maaltijd was ...
nogtans staat hij niet dik ofzo de laatste tijd...

hij is wel nog opgroeiende mogen ze dan nie tmeer?

gr snoes
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Jawel, een opgroeiende hond mag wel wat meer hebben dan een hond die al uitgegroeid is.
Mol
Zeer actief

jelle schreef:Hoi

ik voer ook regelmatig zalmkoppen, soms ook met nog restanten van de rest eraan. Dat gaat dan om gefileerde zalmen waarvan de ruggegraat en een aardig stuk eromheen blijft zitten.

Ferro weegt rond de 35 kilo en die voer ik tegen de 900-1000 gram zalmkoppen/restanten als dagmaaltijd.
Iha kun je aanhouden dat je rond de 2 tot 2,5% van het lichaamsgewicht van de hond (mits op gewicht) moet voeren als dagelijkse portie vers spul, of het nu zalm of kip of lam is...
Ferro verbruikt relatief veel dus die zit bij mij iets hoger.

Hoe zwaar zijn die jongens en meiden van jou?
de meiden zitten tussen de 55 en 66 kilo
jake zit rond de 70
en rommel rond de 35 a 40 kilo

als ik kipperuggen voert zit ik rond de kilo per voeding en dat zijn 3 voedingen per dag

Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:als ik kipperuggen voert zit ik rond de kilo per voeding en dat zijn 3 voedingen per dag

3 Kilo voer op een dag?! Dat vind ik eigenlijk wel erg veel. Ze zullen het ongetwijfeld nodig hebben, maar ik vind 3 kilo voeding om te verteren voor een lichaam heel erg veel op een dag.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Scooby schreef:
3 Kilo voer op een dag?! Dat vind ik eigenlijk wel erg veel. Ze zullen het ongetwijfeld nodig hebben, maar ik vind 3 kilo voeding om te verteren voor een lichaam heel erg veel op een dag.
FritZ (rond de 40 kilo) krijgt regelmatig een maaltijd van 2 kilo. Ze krijgen hier 1 keer per dag, dus 2 kilo in 1 keer dus. Normaal krijgt hij 1200 tot anderhalve kilo per keer (per dag dus) maar als ze de volgende dag vasten krijgt hij 2 kilo en als hij de dag ervoor slecht gegeten heeft krijgt hij ook meer.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Scooby schreef:
FritZ (rond de 40 kilo) krijgt regelmatig een maaltijd van 2 kilo. Ze krijgen hier 1 keer per dag, dus 2 kilo in 1 keer dus. Normaal krijgt hij 1200 tot anderhalve kilo per keer (per dag dus) maar als ze de volgende dag vasten krijgt hij 2 kilo en als hij de dag ervoor slecht gegeten heeft krijgt hij ook meer.
Ja, als je de hond de dag er op laat vasten, vind ik het een heel ander verhaal.
Hutsje
Zeer actief

Scooby schreef:
Hutsje schreef:
Scooby schreef:
Ja, als je de hond de dag er op laat vasten, vind ik het een heel ander verhaal.
Dat had ik zo niet van je begrepen maar ik doe het ook als hij niet vast maar de dag ervoor minder gegeten heeft. Ik las het zo dat je 3 kilo vlees op 1 dag gewoon erg veel te verteren vindt.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Dat had ik zo niet van je begrepen maar ik doe het ook als hij niet vast maar de dag ervoor minder gegeten heeft. Ik las het zo dat je 3 kilo vlees op 1 dag gewoon erg veel te verteren vindt.
Ja, dat vind ik ook. Helemaal als de hond de dag er op gewoon weer 3 kilo te verteren krijgt en de dag daarop weer, enz. Wanneer er vastendagen tussen zitten, vind ik het dus een heel ander verhaal worden als zulke grote hoeveelheden voer gegeven worden.
Hutsje
Zeer actief

Scooby schreef:
Hutsje schreef:Dat had ik zo niet van je begrepen maar ik doe het ook als hij niet vast maar de dag ervoor minder gegeten heeft. Ik las het zo dat je 3 kilo vlees op 1 dag gewoon erg veel te verteren vindt.
Ja, dat vind ik ook. Helemaal als de hond de dag er op gewoon weer 3 kilo te verteren krijgt en de dag daarop weer, enz. Wanneer er vastendagen tussen zitten, vind ik het dus een heel ander verhaal worden als zulke grote hoeveelheden voer gegeven worden.
Dat ben ik wel met je eens inderdaad.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”