Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Belgisch kamioenschap

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Belgisch kamioenschap

Ongelezen bericht door maart »

is gewonnen door Mario Verslype en yagus van de Duvetorre :cheer:
punten: 99-98-96.
Al bij al wat saai, weinig opkomst (was dan ook geen verplichte wedstrijd) en de pakwerkers waren niet echt goed te noemen :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:I:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Martijn schreef:Leuke hond!
ja hé... is de vader van mijn teef :mrgreen:
maart
Zeer actief

qua appel wel.
de beet eigenlijk ook. Yagus is eigenlijk ook niet zo een goeie 'bijter'. het verschil met mijn teef is dat Yagus bij een heel goede africhter zit, die de beste begeleiding had, waardoor yagus geworden is wat hij nu is: super hond, met terecht WK-titels op zijn naam.

ik denk dat moest Yagus bij gelijk welke andere africhter terecht gekomen zijn, hij ook een middenmoot hond ging zijn.

ff vergelijking van appel

Yagus
Afbeelding

déesse
Afbeelding
maart
Zeer actief

IPO 1 gespeeld met 85-82-85 met heel strenge keurder, dus daar was ik wel tevreden over :wink: appel niet zo, maar er ging wat fout in de sprong, ze keerde niet terug :mrgreen:

proberen om er IPO 2 op te zetten, dat gaat denk ik ook wel lukken. ik zie wel :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

netjes van Mario...
Overigens dat met die kop omhoog had ik tot nu toe alleen Yagus zien doen maar idd. doet Dessee dat ook :ok: ziet er super uit...
Had ik het laatst nog met iemand over, als je zo kan trainen hoe Mario het doet, dan heb je ook veel meer kans dan hoe wij het moeten doen. Maar blijf het knap vinden hoor dat ie 3 keer WK winnaar is geweest, doe het hem niet na.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Alle honden van Knutt Fuchs lopen ook zo , vind het heel mooi!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fietje schreef:Alle honden van Knutt Fuchs lopen ook zo , vind het heel mooi!
Men zegt (men dus niet ik :pffff: ) dat dit een voorbeeld van TT-volgen is. Bij Mario weet ik het zeker maar is dat bij Knutt Fuchs ook zo dan?

idd. doet Klemm hetzelfde

Afbeelding

Ik heb een achterkleinzoon van Klemm maar die volgt op de 'normale' manier
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fietje
Actief

malinois schreef:
Men zegt (men dus niet ik :pffff: ) dat dit een voorbeeld van TT-volgen is. Bij Mario weet ik het zeker maar is dat bij Knutt Fuchs ook zo dan?

Afbeelding

Nee hoor die doet het volgen :wink: op de koekjes manier
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:

Afbeelding

sinds ik op het forum las dat de tt ook als normaal 'instrument' tijdens het appèl gebruikt wordt vind ik dat extreme volgen plots helemaal niet mooi meer :19: .
't hoeft dus niet door de TT gekomen te zijn he, dat vraag ik me dus af aangezien Yagus wel met TT getraint is maar qua volgen heb ik van Maart begrepen dat zij het niet heeft gebruikt, dus dan zou het dus gewoon in de lijn zitten. Vandaar dat ik het me ook afvroeg. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fietje schreef:
malinois schreef:

Afbeelding

Nee hoor die doet het volgen :wink: op de koekjes manier
ok :ok:
Afbeelding
Fietje
Actief

Het zit in de manier van aanleren ,ik zag hem met een duitse herder idem volgen .
Fietje
Actief

Dus Maart....... leg eens uit ? hoe leer ik mijn hond hemelkijken???
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

vanaf het begin koekje/balletje van onder je oksel vandaan laten komen ipv je hand? Dan gaan ze naar boven kijken ipv om je been krullen :denken:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Fietje schreef:Dus Maart....... leg eens uit ? hoe leer ik mijn hond hemelkijken???
De hond alleen tijdens het trainen eten geven en de rest van de dagen niet. En nee, dit is geen grapje, want zo wordt het vaak wel aangeleerd. Absoluut niet mijn manier. Dan maar een hond die wat minder volgt maar wel elke dag zijn voer krijgt.
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Fietje
Actief

Selena schreef:vanaf het begin koekje/balletje van onder je oksel vandaan laten komen ipv je hand? Dan gaan ze naar boven kijken ipv om je been krullen :denken:
En is een hond nog makkelijk om te scholen denk je ?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:vanaf het begin koekje/balletje van onder je oksel vandaan laten komen ipv je hand? Dan gaan ze naar boven kijken ipv om je been krullen :denken:
ik doe het ook op deze manier maar de mijne volgen allemaal op de laatst genoemde manier en kijken niet zo omhoog als Yagus :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Shita schreef:
Fietje schreef:Dus Maart....... leg eens uit ? hoe leer ik mijn hond hemelkijken???
De hond alleen tijdens het trainen eten geven en de rest van de dagen niet. En nee, dit is geen grapje, want zo wordt het vaak wel aangeleerd. Absoluut niet mijn manier. Dan maar een hond die wat minder volgt maar wel elke dag zijn voer krijgt.
maar dat gebeurd dus niet bij Yagus dat is TT in combi met klikker :19:
en ook niet bij Maart dat weet ik zeker
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

malinois schreef:
ik doe het ook op deze manier maar de mijne volgen allemaal op de laatst genoemde manier en kijken niet zo omhoog als Yagus :19:
oke, was een optie. ik leer het vanuit mijn hand en daarna mijn jaszak, mijn honden volgen ook om het been gekruld.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Fietje
Actief

Ik deed het niet op deze manier , maar dat had ik beter kunnen doen , want wat in het ipo werklust heet met volgen , is in de G&G hinderen :denken: , vandaar dat ik wil omscholen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fietje schreef:Ik deed het niet op deze manier , maar dat had ik beter kunnen doen , want wat in het ipo werklust heet met volgen , is in de G&G hinderen :denken: , vandaar dat ik wil omscholen
tja ik weet het niet, aan de ene kant vind ik het prachtig om te zien aan de andere kant vind ik het er toch vrij onnatuurlijk uitzien.
Ik zie overigens liever een drangvol-volgende hond dan een perfect volgende hond :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fietje schreef:Ik deed het niet op deze manier , maar dat had ik beter kunnen doen , want wat in het ipo werklust heet met volgen , is in de G&G hinderen :denken: , vandaar dat ik wil omscholen
maar hoe ga je dat doen dan? want schijnbaar is het niet echt bekend hoe het geleerd wordt aangezien er maar weinig honden zijn die op die manier volgen... Schijnbaar heeft Maart een van nature op die manier volgende hond, Yagus daarentegen is een getrainde hond door TT en jij zegt dat Knut het via koekjes doet :19:
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

door trainen met de clikker zie je dit beeld ook vaak.
Fietje
Actief

Ik ga proberen met de beloning vanuit de oksel wat selena zei , en ja ik vind het volgen wat ze nu doet ook mooi , maar het gaat er nu om wat de keurmeester wil zien, maar als ze al bijna 4 jaar om het been volgt dan zal het niet makkelijk worden .
Ik ga navragen hoe de "Knutt manier"precies werkt.
Vraag is dan wel of ik het in praktijk kan brengen :19:
door trainen met de clikker zie je dit beeld ook vaak.
Ik heb dat nog nooit gezien , wel het obedience volgen ,[ dat is toch anders] maar dan is er altijd inwerking van de hand ,de linkerhand zit dan op de plek waar de hond zijn kop moet hebben , ik wil volgen zonder zichtbare inwerking
Bovendien gaat het erom wat ik met die klikker moet doen om de hond zo te laten lopen :19:
Fietje
Actief

Martijn schreef:
diana25 schreef:door trainen met de clikker zie je dit beeld ook vaak.
Hoe kan dat nou?
Iemand met bijna 1000 berichten en dat ik nu pas door heb dat er iemand is die een hond snapt.
Geinig.

En je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik weet alleen niet wie je bent. Met 1000 berichten..da's raar.
Martijn snap jij het ook? leg dan eens uit dan ?
Wil jij zeggen dat mensen zonder klikker hun hond niet snappen ? of snap ik jouw niet?
Fietje
Actief

Dat bedoel ik ook , er zijn mensen die geweldig kunnen werken met een clicker , , maar die clicker op zich doet niks , datzelfde geldt voor een tt , of wat dan ook het zijn maar instrumenten , je moet het gewoon zelf in je vingers hebben lijkt me zo.
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

malinois schreef:
Shita schreef:
maar dat gebeurd dus niet bij Yagus dat is TT in combi met klikker :19:
en ook niet bij Maart dat weet ik zeker
Nee, maar dat wordt vaak bedoeld met de 'koekjes' methode. :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

diana25 schreef:door trainen met de clikker zie je dit beeld ook vaak.
Bowie volgt ook met haar kop in de lucht. Volgen is aangeleerd met de klikker :wink:
malinois schreef:Ik zie overigens liever een drangvol-volgende hond dan een perfect volgende hond :wink:
Bowie volgt dan niet zo ontzettend perfect, wel heel erg drangvol. Maar voor mij is het ook niet nodig om zo ontzettend perfect te volgen :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Fietje schreef:Dat bedoel ik ook , er zijn mensen die geweldig kunnen werken met een clicker , , maar die clicker op zich doet niks , datzelfde geldt voor een tt , of wat dan ook het zijn maar instrumenten , je moet het gewoon zelf in je vingers hebben lijkt me zo.

Nou... een tt doet toch wel iets meer dan een klikker hoor :N: :wink:
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

Tamara en Bowie schreef:
Fietje schreef:Dat bedoel ik ook , er zijn mensen die geweldig kunnen werken met een clicker , , maar die clicker op zich doet niks , datzelfde geldt voor een tt , of wat dan ook het zijn maar instrumenten , je moet het gewoon zelf in je vingers hebben lijkt me zo.

Nou... een tt doet toch wel iets meer dan een klikker hoor :N: :wink:
@ fietje
de clikker is ook een belonings middel en geen hulpmiddel. met een clikker kan je goed gedrag direct belonen. een hond moet natuurlijk wel eerst leren dat een klik een beloning oplevert in de vorm van lekkers of een balletje bijv.

@ tamara en bowie
met een clikker bereik je meer dan met een tt!
Tamara.
Zeer actief

diana25 schreef: @ tamara en bowie
met een clikker bereik je meer dan met een tt!
Ik bedoelde meer dat een tt meer doet bij de hond . De hond krijgt namelijk een stroomstoot door zijn lichaam. Bedoelde er niet mee dat je met een tt meer voor elkaar krijgt bij een hond :wink:

Over het vergelijk tussen een tt en klikker kan ik niets zeggen. Heb geen ervaring met de tt, gelukkig. En wel met de klikker en daar ben ik voor mij en mijn hond heel tevreden over. Maar ik train ook op een iets ander niveau met mijn hond dan de mensen die IPO doen bijvoorbeeld.

Zijn er eigenlijk mensen die IPO of zoiets soortgelijks doen die alleen maar trainen met de klikker of een andere positieve manier van trainen?
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”